IDEA SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Najnowsze badania dotyczące efektywności edukacji wskazują, że tradycyjne podejście do szkoleń nie jest wystarczająco efektywne. Tego typu szkolenia są skuteczne w przypadku 15-20% uczestników – tych, dla których rozwój stanowi wartość osobistą. Najnowsze, potwierdzone trendy projektowania szkoleń postulują:
- Stosowanie modelu 10/20/70 – zakładającego, że tylko 10% zasobów (czasu i pieniędzy) należy przeznaczać na szkolenie, pozostałe środki należy inwestować w narzędzia wymiany doświadczeń między uczestnikami, wsparcia ze strony przełożonych oraz tworzenia zadań pozwalających wykorzystać nowo nabyte umiejętności
- Model Kirkpatricka – zakładający, że można zdefiniować rezultaty projektu szkoleniowego na poziomie mierzalnym, policzalnym. Metodologia Kirkpatricka pozwala projektować szkolenia na poziomie przekonań (warto stosować to czego się nauczyłem), pewności siebie (potrafię zastosować to czego się nauczyłem i motywacji (zastosuję to czego się nauczyłem)
- Badania Brinkerhoff’a – które wskazują, że ponad 50% czasu poświęconego na przygotowanie szkolenia należy przeznaczyć na analizę potrzeb i projektowanie działań przedszkoleniowych (pre-work) i poszkoleniowych (follow up)
Uczestnicy szkolenia poznają najnowsze trendy projektowania szkoleń i nauczą się włączać je do swojej praktyki zawodowej związanej z planowaniem szkoleń, badaniem potrzeb szkoleniowych, projektowaniem procesu szkoleniowego, współpracy z zewnętrznymi dostawcami usług szkoleniowych o doradczych.
Najnowsze badania dotyczące efektywności edukacji wskazują, że tradycyjne podejście do szkoleń nie jest wystarczająco efektywne. Tego typu szkolenia są skuteczne w przypadku 15-20% uczestników – tych, dla których rozwój stanowi wartość osobistą. Najnowsze, potwierdzone trendy projektowania szkoleń postulują:
- Stosowanie modelu 10/20/70 – zakładającego, że tylko 10% zasobów (czasu i pieniędzy) należy przeznaczać na szkolenie, pozostałe środki należy inwestować w narzędzia wymiany doświadczeń między uczestnikami, wsparcia ze strony przełożonych oraz tworzenia zadań pozwalających wykorzystać nowo nabyte umiejętności
- Model Kirkpatricka – zakładający, że można zdefiniować rezultaty projektu szkoleniowego na poziomie mierzalnym, policzalnym. Metodologia Kirkpatricka pozwala projektować szkolenia na poziomie przekonań (warto stosować to czego się nauczyłem), pewności siebie (potrafię zastosować to czego się nauczyłem i motywacji (zastosuję to czego się nauczyłem)
- Badania Brinkerhoff’a – które wskazują, że ponad 50% czasu poświęconego na przygotowanie szkolenia należy przeznaczyć na analizę potrzeb i projektowanie działań przedszkoleniowych (pre-work) i poszkoleniowych (follow up)
Uczestnicy szkolenia poznają najnowsze trendy projektowania szkoleń i nauczą się włączać je do swojej praktyki zawodowej związanej z planowaniem szkoleń, badaniem potrzeb szkoleniowych, projektowaniem procesu szkoleniowego, współpracy z zewnętrznymi dostawcami usług szkoleniowych o doradczych.
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Podejście tradycyjne vs podejście rezultatowe do szkoleń
- efektywność szkolenia vs efektywne szkolenie
- alokacja zasobów wg badań Briknerhoff'a
- wskaźniki ROI vs ROE
- wyzwania przed HR : jak alokować zasoby w zależności od oczekiwań.
2. Wielka szóstka – przegląd metod ewaluacji działań rozwojowych
- Model Kirkpatricka
- Model Philipsa
- Model Scriven’a
- Model Brinkerhoff’a
- Model SEB/SEA
- Model Effect Factor
3. Przykładowe formularze ewaluacji szkoleń
- przykładowe mierniki wewnętrzne i zewnętrzne
- dobór wskaźników do oczekiwanych rezultatów
- co warto egzekwować we współpracy z firmami zewnętrznymi?
4. Ewaluacja szkoleń na różnych poziomach:
- reakcji
- wiedzy
- zachowań
- rezultatów
- Ustalanie celów w formie kaskadowej do w/w poziomów
- psychologiczne uwarunkowania wprowadzanie zmian – jak sprawić, aby pracownicy zaangażowali się w procesy zmian poszkoleniowych?
5.Jak projektować zapytanie ofertowe
- Zagadnienia prawne
- Definiowanie celów
- Wiązanie celów z procesem rozwojowym
- Określenie kryteriów
- Rozpoznanie czarnych scenariuszy i przygotowanie się na nie
6. Jak uzasadniać i komunikować Zarządom konieczność i istotę działań rozwojowych? Metodologia tzw. naturalnego tła w chunkingu
- pętla fonologiczna w procesie asymilowania informacji
- pilność i ważność informacji
- chunking – kolekcjonowanie informacji. W jaki sposób osoby decyzyjne w organizacjach postrzegają komunikaty ze strony HR?
- Struktura prezentacji – techniki porządkujące prezentacje oraz przełożenie działań HR na język biznesu; burning platforms.
7. Psycholingwistyka – w jaki sposób prezentować i uzasadniać rezultaty programów rozwojowych? W jaki sposób porządkować wypowiedź, szyfrować dane HR językiem zrozumiałym?
- język hipnotyczny i jego zastosowanie w sztuce perswazji
- programatory lingwistyczne – pozytywne i negatywne
- korzyści vs wyobrażenia – argumentacja perswazyjna
- techniki pamięciowe
7. Case – studies
- Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy
Podejście tradycyjne vs podejście rezultatowe do szkoleń
- efektywność szkolenia vs efektywne szkolenie
- alokacja zasobów wg badań Briknerhoff'a
- wskaźniki ROI vs ROE
- wyzwania przed HR : jak alokować zasoby w zależności od oczekiwań.
2. Wielka szóstka – przegląd metod ewaluacji działań rozwojowych
- Model Kirkpatricka
- Model Philipsa
- Model Scriven’a
- Model Brinkerhoff’a
- Model SEB/SEA
- Model Effect Factor
3. Przykładowe formularze ewaluacji szkoleń
- przykładowe mierniki wewnętrzne i zewnętrzne
- dobór wskaźników do oczekiwanych rezultatów
- co warto egzekwować we współpracy z firmami zewnętrznymi?
4. Ewaluacja szkoleń na różnych poziomach:
- reakcji
- wiedzy
- zachowań
- rezultatów
- Ustalanie celów w formie kaskadowej do w/w poziomów
- psychologiczne uwarunkowania wprowadzanie zmian – jak sprawić, aby pracownicy zaangażowali się w procesy zmian poszkoleniowych?
5.Jak projektować zapytanie ofertowe
- Zagadnienia prawne
- Definiowanie celów
- Wiązanie celów z procesem rozwojowym
- Określenie kryteriów
- Rozpoznanie czarnych scenariuszy i przygotowanie się na nie
6. Jak uzasadniać i komunikować Zarządom konieczność i istotę działań rozwojowych? Metodologia tzw. naturalnego tła w chunkingu
- pętla fonologiczna w procesie asymilowania informacji
- pilność i ważność informacji
- chunking – kolekcjonowanie informacji. W jaki sposób osoby decyzyjne w organizacjach postrzegają komunikaty ze strony HR?
- Struktura prezentacji – techniki porządkujące prezentacje oraz przełożenie działań HR na język biznesu; burning platforms.
7. Psycholingwistyka – w jaki sposób prezentować i uzasadniać rezultaty programów rozwojowych? W jaki sposób porządkować wypowiedź, szyfrować dane HR językiem zrozumiałym?
- język hipnotyczny i jego zastosowanie w sztuce perswazji
- programatory lingwistyczne – pozytywne i negatywne
- korzyści vs wyobrażenia – argumentacja perswazyjna
- techniki pamięciowe
7. Case – studies
- Praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy