Podejścia do zarządzania projektami – Model „tradycyjny” i Agile

Szkolenia - zarządzanie projektami onlineotwartezamkniete
Wybór najlepszych narzędzi z wiodących metodyk zarządzania projektami
Każda metodyka dysponuje swoimi unikalnymi narzędziami. Proponujemy szkolenie, które zbierze najlepsze z nich i pozwoli stworzyć zestaw najbardziej efektywnych praktyk dla danej organizacji. Agile, PMI, Six Sigma, PRINCE2 – czerpiemy z metodyk to co najlepsze.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Wiele przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę z potrzeby rozwinięcia wśród pracowników kompetencji zarządzania projektami i wprowadzenia określonych standardów w tym zakresie do pracy operacyjnej. Nie chcą jednak ograniczać się do jednej, zwykle opartej na systemie certyfikacji metodyki, za to potrzebują szkolenia o uniwersalnym charakterze albo wręcz przeciwnie – programu dokładnie dopasowanego do rozpoznanych u siebie potrzeb i specyfiki organizacji. Właśnie dla takich klientów powstała poniższa koncepcja szkolenia – traditional project management vs agile.

Program można elastycznie konfigurować, wybierając określone części i tematy, ostatecznie decydując się na jedno, dwu lub trzydniowe szkolenie.

Proponowane szkolenie pozwala zapoznać uczestników z całościowym spojrzeniem na zarządzanie projektami w organizacji zarówno poziomu osoby odpowiedzialnej za ich realizację, kluczowych członków zespołów projektowych oraz osób odpowiedzialnych za zarządzanie portfelem projektów, szczególnie związanych z udostępnianiem zasobów ludzkich do projektów.

Program opiera się na najbardziej cenionych międzynarodowych standardach i dobrych praktykach zarządzania projektami (tzw. Traditional Project Management) uzupełnionych osobistym doświadczeniem i praktyką biznesową trenera.

Przykłady, na których pracują uczestnicy powstają na gorąco w trakcie szkolenia i osadzone są w środowisku bzinesowym uczestników. Dzięki przejściu w formule warsztatu przez wszystkie etapy projektu związane defniowaniem jego założeń, planowaniem terminów, zasobów, analizą ryzyk, planem przegladów i raportów postępu, wreszcie z zamknięciem i rozliczeniem realizacji celów uczestnicy będą mogli wypracować własne, dopasowane do specyfiki projektów prowadzonych w swoich przedsiębiorstwach wnioski i pomysły na wdrożenie zmian.

Grupy docelowe:

  • Specjaliści ds. projektów
  • Kierownicy projektów
  • Osoby zarządzające projektami, programami i portfelami projektów
  • Osoby zarządzające i członkowie Biura projektów
  • Kierownicy działów i zespołów
  • Osoby zainteresowane zapoznaniem się z popularnymi podejściami do zarządzania projektami

Wiele przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę z potrzeby rozwinięcia wśród pracowników kompetencji zarządzania projektami i wprowadzenia określonych standardów w tym zakresie do pracy operacyjnej. Nie chcą jednak ograniczać się do jednej, zwykle opartej na systemie certyfikacji metodyki, za to potrzebują szkolenia o uniwersalnym charakterze albo wręcz przeciwnie – programu dokładnie dopasowanego do rozpoznanych u siebie potrzeb i specyfiki organizacji. Właśnie dla takich klientów powstała poniższa koncepcja szkolenia – traditional project management vs agile.

Program można elastycznie konfigurować, wybierając określone części i tematy, ostatecznie decydując się na jedno, dwu lub trzydniowe szkolenie.

Proponowane szkolenie pozwala zapoznać uczestników z całościowym spojrzeniem na zarządzanie projektami w organizacji zarówno poziomu osoby odpowiedzialnej za ich realizację, kluczowych członków zespołów projektowych oraz osób odpowiedzialnych za zarządzanie portfelem projektów, szczególnie związanych z udostępnianiem zasobów ludzkich do projektów.

Program opiera się na najbardziej cenionych międzynarodowych standardach i dobrych praktykach zarządzania projektami (tzw. Traditional Project Management) uzupełnionych osobistym doświadczeniem i praktyką biznesową trenera.

Przykłady, na których pracują uczestnicy powstają na gorąco w trakcie szkolenia i osadzone są w środowisku bzinesowym uczestników. Dzięki przejściu w formule warsztatu przez wszystkie etapy projektu związane defniowaniem jego założeń, planowaniem terminów, zasobów, analizą ryzyk, planem przegladów i raportów postępu, wreszcie z zamknięciem i rozliczeniem realizacji celów uczestnicy będą mogli wypracować własne, dopasowane do specyfiki projektów prowadzonych w swoich przedsiębiorstwach wnioski i pomysły na wdrożenie zmian.

Grupy docelowe:

  • Specjaliści ds. projektów
  • Kierownicy projektów
  • Osoby zarządzające projektami, programami i portfelami projektów
  • Osoby zarządzające i członkowie Biura projektów
  • Kierownicy działów i zespołów
  • Osoby zainteresowane zapoznaniem się z popularnymi podejściami do zarządzania projektami

Wiele przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę z potrzeby rozwinięcia wśród pracowników kompetencji zarządzania projektami i wprowadzenia określonych standardów w tym zakresie do pracy operacyjnej. Nie chcą jednak ograniczać się do jednej, zwykle opartej na systemie certyfikacji metodyki, za to potrzebują szkolenia o uniwersalnym charakterze albo wręcz przeciwnie – programu dokładnie dopasowanego do rozpoznanych u siebie potrzeb i specyfiki organizacji. Właśnie dla takich klientów powstała poniższa koncepcja szkolenia – traditional project management vs agile.

Program można elastycznie konfigurować, wybierając określone części i tematy, ostatecznie decydując się na jedno, dwu lub trzydniowe szkolenie.

Proponowane szkolenie pozwala zapoznać uczestników z całościowym spojrzeniem na zarządzanie projektami w organizacji zarówno poziomu osoby odpowiedzialnej za ich realizację, kluczowych członków zespołów projektowych oraz osób odpowiedzialnych za zarządzanie portfelem projektów, szczególnie związanych z udostępnianiem zasobów ludzkich do projektów.

Program opiera się na najbardziej cenionych międzynarodowych standardach i dobrych praktykach zarządzania projektami (tzw. Traditional Project Management) uzupełnionych osobistym doświadczeniem i praktyką biznesową trenera.

Przykłady, na których pracują uczestnicy powstają na gorąco w trakcie szkolenia i osadzone są w środowisku bzinesowym uczestników. Dzięki przejściu w formule warsztatu przez wszystkie etapy projektu związane defniowaniem jego założeń, planowaniem terminów, zasobów, analizą ryzyk, planem przegladów i raportów postępu, wreszcie z zamknięciem i rozliczeniem realizacji celów uczestnicy będą mogli wypracować własne, dopasowane do specyfiki projektów prowadzonych w swoich przedsiębiorstwach wnioski i pomysły na wdrożenie zmian.

Grupy docelowe:

  • Specjaliści ds. projektów
  • Kierownicy projektów
  • Osoby zarządzające projektami, programami i portfelami projektów
  • Osoby zarządzające i członkowie Biura projektów
  • Kierownicy działów i zespołów
  • Osoby zainteresowane zapoznaniem się z popularnymi podejściami do zarządzania projektami

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Uporządkownie głównych pojęć

  • Różnica między pracą operacyjną (procesową) a zadaniami projektowymi
  • Główne ograniczenia projektu i zarządzanie relacjami między nimi – zakres, czas, budżet
  • Cykl życia projektu w zależności od jego specyfiki – kiedy podejście tradycyjne, kiedy model adaptacyjny, a kiedy typowo zwinnie (agile). Jak wykorzystać silne strony każdego z tych podejść i stworzyć hybrydę dopasowaną do potrzeb i specyfiki przedsiębiorstwa
  • Kontekts – jak umieścić projekt w strukturze przedsiębiorstwa?

2. Rozpoczynanie projektu

  • Definiowanie celów – od problemu do rozwiązania, poprzez cele realizacyjne aż po mierniki oceny ich osiągnięcia
  • Uzasadnienie Biznesowe – analiza ekonomiczna, wykonalności i wybór formuły realizacyjnej projektu
  • Struktura zarządzania projektem – Sponsor (lub Komitet Sterujący), kierownik projektu, członkowie zespołu projektowego, kluczowi interesariusze – poziomy odpowiedzialności i uprawnień
  • Analiza wymagań – czego tak naprawdę oczekują interesariusze zarówno zewnętrzni, jak i zewnętrzni
  • Kluczowe ryzyka projektu – analiza ryzyk projektu względem całej organizacji i ryzyk realizacji samego projektu. Planowanie reakcji na ryzyko

3. Planowanie zakresu i przebiegu projektu

  • Struktura Podziału Prac – definiowanie szczegółowego zakresu projektu i jego produktów cząstkowych
  • Macierz Podziału Odpowiedzialności – przypisanie ról względem poszczególnych pakietów prac w projekcie
  • Diagram Sieciowy – określenie zależności między wszystkimi zadaniami w projekcie, pierwsza analiza terminów, zadań krytycznych i optymalizacja czasu trwania projektu
  • Harmogram – przeniesienie planu na oś czasu (Wykres Gantta), budżetowanie zasobów projektu
  • Kamienie Milowe – ważne punkty kontroli zakresu i zaplanowane miejsca dużych bezkosztowych zmian w projekcie – korzyści finansowe z podejścia etapowego
  • Metoda Łańcucha Krytycznego – jak skrócić teoretycznie już nieskracalny plan projektu i zwiększyć szansę realizacji celu projektu w terminie
  • Plan Zarządzania Ryzkiem – szczegółowa analiza ryzyk, plan reakcji na nie, budżetowanie ryzyk

4. Realizacja projektu i jego monitoring

  • Zarządzanie zmianami – procedury vs. podejście elastyczne
  • Raporty okresowe i na kamieniach milowych – metody monitorowania projektu z poziomu Sponsora i Zarządu. Partycypacja w raportowaniu osób odpowiedzialnych za prace głównych obszarów firmie.
  • Metody analizy stanu projektu i jego dalszych perspektyw oparte na harmonogramie i przepływach finansowych

5. Zamykanie projektu

  • Formalne rozliczanie projektu
  • Przekazywanie produktów projektu do życia w działalności operacyjnej i standardy monitowania skutecznosci implemantacji
  • Zbieranie doświadczeń z projektów – podejście systemowe pod kątem uczącej się organizacji

1. Uporządkownie głównych pojęć

  • Różnica między pracą operacyjną (procesową) a zadaniami projektowymi
  • Główne ograniczenia projektu i zarządzanie relacjami między nimi – zakres, czas, budżet
  • Cykl życia projektu w zależności od jego specyfiki – kiedy podejście tradycyjne, kiedy model adaptacyjny, a kiedy typowo zwinnie (agile). Jak wykorzystać silne strony każdego z tych podejść i stworzyć hybrydę dopasowaną do potrzeb i specyfiki przedsiębiorstwa
  • Kontekts – jak umieścić projekt w strukturze przedsiębiorstwa?

2. Rozpoczynanie projektu

  • Definiowanie celów – od problemu do rozwiązania, poprzez cele realizacyjne aż po mierniki oceny ich osiągnięcia
  • Uzasadnienie Biznesowe – analiza ekonomiczna, wykonalności i wybór formuły realizacyjnej projektu
  • Struktura zarządzania projektem – Sponsor (lub Komitet Sterujący), kierownik projektu, członkowie zespołu projektowego, kluczowi interesariusze – poziomy odpowiedzialności i uprawnień
  • Analiza wymagań – czego tak naprawdę oczekują interesariusze zarówno zewnętrzni, jak i zewnętrzni
  • Kluczowe ryzyka projektu – analiza ryzyk projektu względem całej organizacji i ryzyk realizacji samego projektu. Planowanie reakcji na ryzyko

3. Planowanie zakresu i przebiegu projektu

  • Struktura Podziału Prac – definiowanie szczegółowego zakresu projektu i jego produktów cząstkowych
  • Macierz Podziału Odpowiedzialności – przypisanie ról względem poszczególnych pakietów prac w projekcie
  • Diagram Sieciowy – określenie zależności między wszystkimi zadaniami w projekcie, pierwsza analiza terminów, zadań krytycznych i optymalizacja czasu trwania projektu
  • Harmogram – przeniesienie planu na oś czasu (Wykres Gantta), budżetowanie zasobów projektu
  • Kamienie Milowe – ważne punkty kontroli zakresu i zaplanowane miejsca dużych bezkosztowych zmian w projekcie – korzyści finansowe z podejścia etapowego
  • Metoda Łańcucha Krytycznego – jak skrócić teoretycznie już nieskracalny plan projektu i zwiększyć szansę realizacji celu projektu w terminie
  • Plan Zarządzania Ryzkiem – szczegółowa analiza ryzyk, plan reakcji na nie, budżetowanie ryzyk

4. Realizacja projektu i jego monitoring

  • Zarządzanie zmianami – procedury vs. podejście elastyczne
  • Raporty okresowe i na kamieniach milowych – metody monitorowania projektu z poziomu Sponsora i Zarządu. Partycypacja w raportowaniu osób odpowiedzialnych za prace głównych obszarów firmie.
  • Metody analizy stanu projektu i jego dalszych perspektyw oparte na harmonogramie i przepływach  finansowych

5. Zamykanie projektu

  • Formalne rozliczanie projektu
  • Przekazywanie produktów projektu do życia w działalności operacyjnej i standardy monitowania skutecznosci implemantacji
  • Zbieranie doświadczeń z projektów – podejście systemowe pod kątem uczącej się organizacji

1. Uporządkownie głównych pojęć

  • Różnica między pracą operacyjną (procesową) a zadaniami projektowymi
  • Główne ograniczenia projektu i zarządzanie relacjami między nimi – zakres, czas, budżet
  • Cykl życia projektu w zależności od jego specyfiki – kiedy podejście tradycyjne, kiedy model adaptacyjny, a kiedy typowo zwinnie (agile). Jak wykorzystać silne strony każdego z tych podejść i stworzyć hybrydę dopasowaną do potrzeb i specyfiki przedsiębiorstwa
  • Kontekts – jak umieścić projekt w strukturze przedsiębiorstwa?

2. Rozpoczynanie projektu

  • Definiowanie celów – od problemu do rozwiązania, poprzez cele realizacyjne aż po mierniki oceny ich osiągnięcia
  • Uzasadnienie Biznesowe – analiza ekonomiczna, wykonalności i wybór formuły realizacyjnej projektu
  • Struktura zarządzania projektem – Sponsor (lub Komitet Sterujący), kierownik projektu, członkowie zespołu projektowego, kluczowi interesariusze – poziomy odpowiedzialności i uprawnień
  • Analiza wymagań – czego tak naprawdę oczekują interesariusze zarówno zewnętrzni, jak i zewnętrzni
  • Kluczowe ryzyka projektu – analiza ryzyk projektu względem całej organizacji i ryzyk realizacji samego projektu. Planowanie reakcji na ryzyko

3. Planowanie zakresu i przebiegu projektu

  • Struktura Podziału Prac – definiowanie szczegółowego zakresu projektu i jego produktów cząstkowych
  • Macierz Podziału Odpowiedzialności – przypisanie ról względem poszczególnych pakietów prac w projekcie
  • Diagram Sieciowy – określenie zależności między wszystkimi zadaniami w projekcie, pierwsza analiza terminów, zadań krytycznych i optymalizacja czasu trwania projektu
  • Harmogram – przeniesienie planu na oś czasu (Wykres Gantta), budżetowanie zasobów projektu
  • Kamienie Milowe – ważne punkty kontroli zakresu i zaplanowane miejsca dużych bezkosztowych zmian w projekcie – korzyści finansowe z podejścia etapowego
  • Metoda Łańcucha Krytycznego – jak skrócić teoretycznie już nieskracalny plan projektu i zwiększyć szansę realizacji celu projektu w terminie
  • Plan Zarządzania Ryzkiem – szczegółowa analiza ryzyk, plan reakcji na nie, budżetowanie ryzyk

4. Realizacja projektu i jego monitoring

  • Zarządzanie zmianami – procedury vs. podejście elastyczne
  • Raporty okresowe i na kamieniach milowych – metody monitorowania projektu z poziomu Sponsora i Zarządu. Partycypacja w raportowaniu osób odpowiedzialnych za prace głównych obszarów firmie.
  • Metody analizy stanu projektu i jego dalszych perspektyw oparte na harmonogramie i przepływach finansowych

5. Zamykanie projektu

  • Formalne rozliczanie projektu
  • Przekazywanie produktów projektu do życia w działalności operacyjnej i standardy monitowania skutecznosci implemantacji
  • Zbieranie doświadczeń z projektów – podejście systemowe pod kątem uczącej się organizacji

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Zarządzanie projektami
  • Szkolenie z zarządzania projektami
  • Agile
  • SCRUM
  • Traditional Project Management

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Wzmocnienie świadomości wpływu realizowanych projektów na działalność operacyjną przedsiebiorstwa.
  • Możliwość nadania obecnie i w przyszłości realiowanym projektom powtarzalnej struktury, co pozwoli na zmniejszenie poziomu przypadkowości w zarządzaniu całym portfelem projektów.
  • Transfer wiedzy opartej na międzynarodowych standardach

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Poznanie typowych technik i metod rekomendowanych przez dobre praktyki zarządzania projektami zgodnie ze standardem PMI PMBoK, IPMA NCB oraz PRINCE 2 oraz filozofią Agile i umiejętność ich praktycznego zastosowania w działaniach projektowych i pracy operacyjnej.
  • Ułatwienia w pracach projektowych dzięki możliwości zastosowania prostych narzędzi zarządzania ludźmi w projekcie
  • Uświadomienie ścieżki rozwoju i kariery zawodowej związanej z zarządzaniem projektami w organizacji

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Umiejętność czytelnego osadzenia projektu w strukturze organizacyjnej i nadania mu poziomu priorytetu spójnego z celami strategicznymi oraz pozornie rozbieżnymi celami poszczególnych obszarów.
  • Zwiększenie zaangażowania i zrozumienia dla celów projektów u osób udostepniających zasoby do projektów
  • Zwiększenie motywacji do pracy w projektach
Podejścia do zarządzania projektami – Model „tradycyjny”  i Agile

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - zarządzanie projektami

Zarządzanie projektami wg PMI w naszym wykonaniu ma charakter praktyczny. Pracujemy na realnych studiach przypadku. Zalecenia, narzędzia, dobre praktyki mają bezpośrednie odniesienia do projektów firmowych i uwzględniają realia organizacyjne. Zapraszamy na szkolenie z zarządzania projektami PMI.
2024-04-08
08 kwietnia 2024 - 09 kwietnia 2024
2024-04-09
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Zarządzanie projektami Agile dla HR daje możliwość poznania metodyki odpowiadającej na nieustanną zmianę w organizacjach. Szkolenie pozwala również rozpoznać obszary organizacji, w których zwinne metodyki warto stosować. Agile dla menedżerów, specjalistów HR oraz HRBP.
2024-04-22
22 kwietnia 2024 - 23 kwietnia 2024
2024-04-23
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Product owner szkolenie dostarcza wiedzy na temat Scrum i pozwala na zapoznanie się z wybranymi aspektami pracy z perspektywy Product Owner m.in. efektywnym i elastycznym planowaniem rozwoju produktu/ projektu, definiowaniem klientów, użytkowników końcowych, identyfikacją potrzeb, definiowaniem wartości biznesowej i zapobieganiu tworzenia nadmiarowej jakości i funkcjonalności.

Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.