Czym są progi statystyczne w intrastat?
Intrastat to zdecydowanie bardzo ważny system, z którym będzie musiał zapoznać się absolutnie każdy przedsiębiorca, który będzie chciał rozszerzyć zakres swojej firmy na rynki zagraniczne. Co to dokładniej jest? Jak zdobyć konkretną wiedzę z tego zakresu? Czym są w ogóle progi statystyczne w Intrastat? O tym właśnie będzie mowa poniżej...
Intrastat - najważniejsze informacje
Zacznijmy od rzeczy niejako najważniejszej a mianowicie od tego, czym w ogóle jest ten Intrastat. Otóż generalnie rzecz ujmując jednym z założeń Unii Europejskiej jest właśnie to, aby jak najbardziej otworzyć granice.
Siłą rzeczy zatem nie mogło to być żadnego problemu z deklaracjami celnymi, z trudną odprawą celna. Chodziło o to, aby właśnie wszelkie tego typu procedury uprościć. Dlatego powstał system Intrastat, czyli system statystyki handlu towarami pomiędzy poszczególnymi krajami Unii Europejskiej.
Progi w Intrastat
W Instrastat zasadniczo obowiązują dwa główne progi. Pierwszy z nich to próg podstawowy. W momencie kiedy wartość eksportowanego albo importowanego towaru będzie wynosiła więcej, przedsiębiorca zobowiązany jest do przekazania podstawowych danych o obrotach.
Generalnie w 2019 roku wynosił on dla przywozu cztery miliony złotych zaś dla wywozu dwa miliony złotych. Z kolei próg szczegółowy wynosi odpowiednio dla przywozu i wywozu 65 milionów złotych oraz 108 milionów złotych. Zasadniczo powyżej tego progu przedsiębiorca zobowiązany jest podać bardziej szczegółowe informacje.
Szkolenia intrastat 2016 - najważniejsza inwestycja
Jakie jednak dokładnie będą to dokumenty oraz co trzeba na nich w zasadzie podać? Takie informacje będą już zawierały się na szkoleniiu incoterms 2012, w które koniecznie trzeba zainwestować chcąc rozpocząć prowadzenie handlu międzynarodowego.
Warto jeszcze zainwestować w szkolenie incoterms, szkolenie ADR 2019. Pierwsza część szkolenia tutaj odnosi się do międzynarodowych zasad handlu, druga zaś - bardzo istotna- do przewozu substancji niebezpiecznych. Obydwie powinny być przez nas znane.