Jak budować wizerunek pracodawcy?

W dobie szybkiej komunikacji internetowej, budowanie wizerunku pracodawcy stało się jednym z najważniejszych procesów w każdym przedsiębiorstwie. Tradycyjnie wyróżniamy wizerunek wewnętrzny, który polega na budowaniu więzi między pracownikami i samym przedsiębiorstwem, oraz zewnętrzny, który odnosi się do całego otoczenia firmy.

17 maja 2018
zdjęcie - Jak budować wizerunek pracodawcy?

 

W dobie szybkiej komunikacji internetowej, budowanie wizerunku pracodawcy stało się jednym z najważniejszych procesów w każdym przedsiębiorstwie. Tradycyjnie wyróżniamy wizerunek wewnętrzny, który polega na budowaniu więzi między pracownikami i samym przedsiębiorstwem, oraz zewnętrzny, który odnosi się do całego otoczenia firmy. Na czym polegają poszczególne rodzaje i jak je umacniać?

Wizerunek wewnętrzny firmy a efektywność pracowników

Wewnętrzny wizerunek pracodawcy to nic innego jak odbiór firmy przez wszystkich pracowników. Jego istota polega głównie na tym, że atmosfera czy wynagrodzenie za wykonywaną pracą stanowią główny motywator dla pracowników. Wpływa on więc na wydajność i efektywność wszystkich zespołów pracowników, motywację i chęć do pracy oraz zaangażowanie w powierzone obowiązki. Nie od dziś wiadomo, że najlepiej prosperujące firmy to te, które inwestują w pracowników, słuchają ich pomysłów, dają pewną samodzielność i dowolność oraz stawiają na rozwój i przyjemną atmosferę w miejscu pracy.

Wizerunek zewnętrzy - inwestycja w przyszłość

Budowanie wizerunku zewnętrznego firmy odbywa się przede wszystkim w założeniu, że w przyszłości przedsiębiorstwo będzie potrzebować wykwalifikowanych, uzdolnionych i zaangażowanych pracowników. Ich zdobycie może być niezwykle trudne w przypadku, gdy firma nie szczyci się dobrymi opiniami. Wizerunek zewnętrzny stanowi więc połączenie wizerunku wewnętrznego (szczególnie w odniesieniu do byłych pracowników, którzy z różnych przyczyn odeszli z firmy) z opiniami kandydatów, którzy uczęszczali na rozmowy kwalifikacyjne w przeszłości. To właśnie one mogą w dużej mierze świadczyć o profesjonalizmie przedsiębiorstwa, podejściu do pracownika oraz zwyczajnym szacunku przełożonych dla drugiego człowieka.

Budowanie wizerunku pracodawcy z pewnością jest jednym z najdłuższych i najżmudniejszych procesów wizerunkowych całego przedsiębiorstwa. Często trwa przez wiele lat, równocześnie trwałość w zasadach i konsekwencja sprawiają, że ten rodzaj wizerunku jest stosunkowo stabilny i nie może zostać zachwiany przez jeden błąd.

 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

21 kwietnia 2020
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
21 kwietnia 2020
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
20 kwietnia 2020
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
20 kwietnia 2020
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
20 kwietnia 2020
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.