Tymczasem, jak pokazuje wiele przykładów, działanie na rzecz integrowania pracowników i tworzenia pozytywnej atmosfery w pracy może być nie tylko efektywne w ujęciu relacji pomiędzy ludźmi ale także czysto finansowo dla całej firmy. W tym wystarczy tylko nieco wyjść poza schemat.
Integrowanie pracowników nie polega wyłącznie na tym, by pozwolić im wyjść na miasto po godzinach pracy, czy wyjechać na imprezę firmową poza miasto. Choć jest to wciąż najpopularniejsza forma tego typu działań, to trzeba brać po uwagę, że zmienia się rynek pracy a także ogólne podejście do działań biznesowych. Co za tym idzie dzisiaj nie można poprzestać tylko na tym, co było skuteczne jest dziesięć lat temu. Tym samym integracja będzie tylko częścią czegoś co zostało określone, jako teambuilding, czyli tworzenie zespołu. To też jest słowo klucz „zespół”. To właśnie zgrana grupa ludzi, która potrafi wspólnie działać i osiągać założone wcześniej cele stanowi podstawę sukcesu każdej firmy. Jak zatem stworzyć drużynę?
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Wyjazdy integracyjne to świetna metoda zacieśnienia więzi w zespole (szkolenia team building). Często pozwalają na przyjemne spędzenie czasu i jednoczesne rozwiązanie konfliktów lub problemów, które dręczą zespół. Na wyjazd integracyjny warto spojrzeć jak na proces, który ukierunkowuje pracowników na wspólny cel, poprawia komunikację, przekształca przywództwo z nadzoru w przewodnictwo.
Poznaj nasze przykładowe zabawy integracyjne:
Spośród wielu scenariuszy mających na celu stworzenie zespołu warto zwrócić uwagę na te, które obok działań czysto pracowniczych mają jeszcze inne walory. Jednym z przykładów takiego właśnie traktowania teambuildingu jest na przykład uczestniczenie przez konkretny dział w akcjach charytatywnych czy też społecznych. Mają one szczególny walor pro zespołowy oraz mogą być silnym bodźcem reklamowym.
Co więcej skutecznie podjęte działania pro bono będą także dobrze wpływały na proces tworzenia lub utrwalania pozytywnego obrazu marki. Warto przy tym zwrócić uwagę, że najlepiej jeżeli akcję o charakterze podejmie się w ramach społeczność lokalnej.
Innymi słowy zwarta ekipa pracowników, którzy na co dzień siedzą za biurkiem, udająca się na prace w celu posprzątania chodnika przed szkoła, pomalowania klas szkolnych, czy pomocy osobom gorzej sytuowanym będzie skutecznie wpływać nie tylko na teambuilding ale także na pozytywny odbiór marki i tym samym w dalszej perspektywie na wzrost przychodów. Będzie rzecz jasna także źródłem pozytywnych wspomnień dla całej firmy i zjednoczy uczestników akcji we wspólnym działaniu na co dzień.