Excel - BLOKOWANIE KOMÓREK
Jeśli chcesz zabezpieczyć komórki przed edycją możesz je zablokować. Jest to przydatna opcja gdy nasz arkusz zawiera ważne dane, które chcemy zabezpieczyć przed zmianami czy usunięciem.
Zanim zaczniesz: warto wiedzieć, że domyślnie wszystkie komórki są zablokowane. Jednak blokowanie komórek nie działa, dopóki nie włączysz ochrony arkusza.
Kiedy ochronisz arkusz roboczy, wszystkie twoje komórki będą zablokowane.
Jeśli chcesz zablokować jedną komórkę, musisz najpierw odblokować wszystkie komórki, następnie zablokować daną komórkę i zabezpieczyć arkusz.
Można to zrobić w następujący sposób:
- Krok 1:
Zaznacz wszystkie komórki
- Krok 2:
Kliknij prawym klawiszem myszy i wybierz opcję Formatuj komórki
- Krok 3:
W zakładce Ochrona odznacz opcję Zablokuj
![okno formatowania komorek](/wp-content/uploads/images/excel/b_blokowanie_komorek4.jpg)
- Krok 4:
Wybierz komórkę, którą chcesz zablokować i powtórz kroki 2-3, zaznaczając Zablokuj.
- Krok 5:
Ochroń arkusz. Przejdź do zakładki Recenzja -> Chroń arkusz i wpisz dowolne hasło.
Po wykonaniu powyższych kroków wybrana komórka powinna być zabezpieczona przed edycją zostawiając pozostałe komórki edytowalne.
Przy próbach edycji zablokowanej komórki pojawi się następujący komunikat:
![komunikat o arkuszu chronionym](/wp-content/uploads/images/excel/b_blokowanie_komorek2.jpg)
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Uczestnictwu w szkoleniu ANALIZA DANYCH ZA POMOCĄ TABEL PRZESTAWNYCH
daje możliwość sprawnej analizy i syntezy danych – w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb uczestnika i firmy.
Uczestników tego szkolenia interesują również:
Gamma Firma Szkoleniowa | Szukasz branżowych i eksperckich materiałów?
Polub nas i otrzymuj informacje na bieżąco!