Jeśli chcesz zabezpieczyć komórki przed edycją możesz je zablokować. Jest to przydatna opcja gdy nasz arkusz zawiera ważne dane, które chcemy zabezpieczyć przed zmianami czy usunięciem.
Jeśli chcesz zabezpieczyć komórki przed edycją możesz je zablokować. Jest to przydatna opcja gdy nasz arkusz zawiera ważne dane, które chcemy zabezpieczyć przed zmianami czy usunięciem.
Zanim zaczniesz: warto wiedzieć, że domyślnie wszystkie komórki są zablokowane. Jednak blokowanie komórek nie działa, dopóki nie włączysz ochrony arkusza.
Kiedy ochronisz arkusz roboczy, wszystkie twoje komórki będą zablokowane.
Jeśli chcesz zablokować jedną komórkę, musisz najpierw odblokować wszystkie komórki, następnie zablokować daną komórkę i zabezpieczyć arkusz.
Można to zrobić w następujący sposób:
Krok 1: Zaznacz wszystkie komórki
Krok 2: Kliknij prawym klawiszem myszy i wybierz opcję Formatuj komórki
Krok 3: W zakładce Ochrona odznacz opcję Zablokuj
Krok 4: Wybierz komórkę, którą chcesz zablokować i powtórz kroki 2-3, zaznaczając Zablokuj.
Krok 5: Ochroń arkusz. Przejdź do zakładki Recenzja -> Chroń arkusz i wpisz dowolne hasło.
Po wykonaniu powyższych kroków wybrana komórka powinna być zabezpieczona przed edycją zostawiając pozostałe komórki edytowalne.
Przy próbach edycji zablokowanej komórki pojawi się następujący komunikat:
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Uczestnictwu w szkoleniu ANALIZA DANYCH ZA POMOCĄ TABEL PRZESTAWNYCH daje możliwość sprawnej analizy i syntezy danych – w dopasowaniu do indywidualnych potrzeb uczestnika i firmy.
Nasze szkolenie Excel średnio zaawansowany uczy jak używać funkcji Excela w taki sposób, aby wszystko było jasne nie tylko na szkoleniu, ale również potem, już…
Znak wodny jest to najczęściej półprzezroczysty tekst bądź obrazek nałożony na dany tekst bądź zdjęcie. Ma on na celu ochronę naszej twórczości przed kopiowaniem i kradzieżą.
Program Word jest najczęściej wykorzystywany do tworzenia dokumentów tekstowych, zaś Excel do tworzenia plików zawierających bazy danych, obliczenia czy zestawienia.
Dzielenie tekstu na kolumny jest przydatne głównie w przypadku pisania treści do gazet. Kolumny poprawiają czytelność tekstu i ułatwiają rozmieszczenie grafik na stronie.