Akademia Assessment Center i Development Center - czyli jak najskuteczniej zbadać kompetencje kandydata do pracy/pracownika?

Szkolenia HR onlineotwartezamkniete
Najdoskonalsza wizja bez odpowiednich ludzi nie ma szans powodzenia
AC/DC to trafna metoda oceny kandydatów do pracy oraz skuteczny sposób określenia potencjału pracowników. Wiele organizacji chce poznać i zastosować tę metodę w procesie doboru kadr oraz w programach rozwojowych. Szkolenie AC/DC dla HR pozwala projektować, planować i realizować sesje oceny.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

AC/DC (Assessment Center i Development Center)  jako narzędzia diagnostyczne do oceny poziomu rozwoju kompetencji  u kandydatów do pracy lub zatrudnionych w organizacji pracowników są stosowane w coraz większej ilości organizacji. Uważa się, że jest to obecnie najbardziej trafna metoda oceny kandydata do pracy oraz skuteczny sposób określenia potencjału u pracowników zatrudnionych  w organizacji. Co za tym idzie, coraz więcej organizacji chce poznać i zastosować tę metodę w procesie doboru kadr oraz programach rozwojowych.

Akademia Assessment Center i Development Center daje taką szansę. Program warsztatów został przygotowany w formie dwóch sesji. Scenariusz zaplanowany został tak, aby Uczestnik mógł nabyć wiedzę o metodzie AC/DC, jak również zdobyć umiejętności przygotowania, prowadzenia oraz podsumowania sesji.

Warsztaty przygotowują do pełnienia roli  asesora podczas sesji Assessment Center i Development Center.  Umożliwiając praktyczne nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowania i realizacji sesji AC/DC oraz przygotowywania raportów podsumowujących badanie kompetencji i udzielania informacji zwrotnej. Szkolenie zawiera pakiet niezbędnych, nowatorskich, sprawdzonych metod tworzenia narzędzi asesorskich, które są stosowane podczas sesji AC/DC.

AC/DC (Assessment Center i Development Center)  jako narzędzia diagnostyczne do oceny poziomu rozwoju kompetencji  u kandydatów do pracy lub zatrudnionych w organizacji pracowników są stosowane w coraz większej ilości organizacji. Uważa się, że jest to obecnie najbardziej trafna metoda oceny kandydata do pracy oraz skuteczny sposób określenia potencjału u pracowników zatrudnionych  w organizacji. Co za tym idzie, coraz więcej organizacji chce poznać i zastosować tę metodę w procesie doboru kadr oraz programach rozwojowych.

Akademia Assessment Center i Development Center daje taką szansę. Program warsztatów został przygotowany w formie dwóch sesji. Scenariusz zaplanowany został tak, aby Uczestnik mógł nabyć wiedzę o metodzie AC/DC, jak również zdobyć umiejętności przygotowania, prowadzenia oraz podsumowania sesji.

Warsztaty przygotowują do pełnienia roli  asesora podczas sesji Assessment Center i Development Center.  Umożliwiając praktyczne nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowania i realizacji sesji AC/DC oraz przygotowywania raportów podsumowujących badanie kompetencji i udzielania informacji zwrotnej. Szkolenie zawiera pakiet niezbędnych, nowatorskich, sprawdzonych metod tworzenia narzędzi asesorskich, które są stosowane podczas sesji AC/DC.

 

AC/DC (Assessment Center i Development Center)  jako narzędzia diagnostyczne do oceny poziomu rozwoju kompetencji  u kandydatów do pracy lub zatrudnionych w organizacji pracowników są stosowane w coraz większej ilości organizacji. Uważa się, że jest to obecnie najbardziej trafna metoda oceny kandydata do pracy oraz skuteczny sposób określenia potencjału u pracowników zatrudnionych  w organizacji. Co za tym idzie, coraz więcej organizacji chce poznać i zastosować tę metodę w procesie doboru kadr oraz programach rozwojowych.

Akademia Assessment Center i Development Center daje taką szansę. Program warsztatów został przygotowany w formie dwóch sesji. Scenariusz zaplanowany został tak, aby Uczestnik mógł nabyć wiedzę o metodzie AC/DC, jak również zdobyć umiejętności przygotowania, prowadzenia oraz podsumowania sesji.

Warsztaty przygotowują do pełnienia roli  asesora podczas sesji Assessment Center i Development Center.  Umożliwiając praktyczne nabycie wiedzy i umiejętności w zakresie przygotowania i realizacji sesji AC/DC oraz przygotowywania raportów podsumowujących badanie kompetencji i udzielania informacji zwrotnej. Szkolenie zawiera pakiet niezbędnych, nowatorskich, sprawdzonych metod tworzenia narzędzi asesorskich, które są stosowane podczas sesji AC/DC.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Sesja I

Przygotowanie sesji AC/DC – Jak najlepiej przygotować sesję AC/DC, żeby była skutecznym i obiektywnym narzędziem diagnostycznym?

Wprowadzenie do metodologii AC/DC:

  1. Co to jest AC co to jest DC?
  2. Mocne strony i ryzyka metody diagnostycznej
  3. Kodeks etyczny asesora
  4. Role asesorów podczas sesji AC/DC
  5. Kompetencje i umiejętności dla poszczególnych ról w badaniu

AC/DC jako metoda diagnozy kompetencji:

  1. Co to są kompetencje?
  2. Typy kompetencji w organizacji
  3. Kultura i fazowy rozwój organizacji –zmiany w zakresie kompetencji
  4. Stosowane modele kompetencyjne w organizacji
  5. Model kompetencji a strategia organizacji
  6. Wybór kompetencji dla organizacji
  7. Definiowanie kompetencji
  8. Określanie wskaźników behawioralne kompetencji
  • poziomowanie kompetencji,
  • najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu wskaźników kompetencji.

Narzędzia stosowane w diagnostyce kompetencji zgodnie z metodologią  AC/DC:

  1. Jakie są narzędzia diagnostycznych stosowane  w metodologii AC/DC?
  2. Opracowanie scenariusza wywiadu kompetencyjny AC/DC
  3. Tworzenie pytań do wywiadu
  4. Rodzaje ćwiczeń na potrzeby sesji – zastosowanie, dobór ćwiczeń do kompetencji.
  5. Przykładowe zadania wykorzystywane podczas AC/DC.
  6. Budowanie zadań diagnostycznych
  7. Testowanie zadań na potrzeby sesji AC/DC
  8. Tworzenie instrukcji do zadań dla asesorów i Uczestników – zasady i praktyczne wskazówki.
  9. Narzędzia pracy asesora- arkusz obserwacyjny

Sesja II

Realizacja sesji AC/DC – Jak zrealizować i podsumować sesje AC/DC, żeby uzyskać jak najbardziej optymalne rezultaty dla uczestników, organizacji?

Organizacja sesji AC/DC:

  1. Dobór zadań do profilu: wybór typu, struktury i celu (matryca wstępna)
  • wybór zadań w kontekście danych kompetencji
  • tworzenie macierzy kompetencyjnej na potrzeby sesji.
  1. Organizacja miejsca, ustalenie harmonogramu
  2. Przygotowanie zespołu asesorów – kalibracja
  3. Harmonogram asesora/uczestnika

Przeprowadzenie sesji AC/DC:

  1. Co jest komunikowane w momencie rozpoczęcie sesji AC/DC?
  2. Ćwiczenie umiejętności diagnostycznych asesora
  • prowadzenie notatek
  • obserwacja
  •  uzupełnianie karty oceny
  1. Prowadzenie wywiadu kompetencyjnego
  2. Role grupowe w procesie
  3. Błędy w ocenie AC/DC

Podsumowania sesji AC/DC:

  1. Jakie są zasady wyznaczania wyników badania?
  2. Konstruowanie raportów podsumowujących dla uczestników:
  3. Przekazywanie informacji zwrotnej uczestnikom podczas bezpośredniego spotkania – feedback.
  4. Praktyczne elementy związane ze spotkaniem feedbackowym.
  5. Przygotowanie rekomendacji rozwojowych dla uczestnika oraz dla organizacji.

Sesja I)

Przygotowanie sesji AC/DC – Jak najlepiej przygotować sesję AC/DC, żeby była skutecznym i obiektywnym narzędziem diagnostycznym?

Wprowadzenie do metodologii AC/DC:

  1. Co to jest AC co to jest DC?
  2. Mocne strony i ryzyka metody diagnostycznej
  3. Kodeks etyczny asesora
  4. Role asesorów podczas sesji AC/DC
  5. Kompetencje i umiejętności dla poszczególnych ról w badaniu

AC/DC jako metoda diagnozy kompetencji:

  1. Co to są kompetencje?
  2. Typy kompetencji w organizacji
  3. Kultura i fazowy rozwój organizacji –zmiany w zakresie kompetencji
  4. Stosowane modele kompetencyjne w organizacji
  5. Model kompetencji a strategia organizacji
  6. Wybór kompetencji dla organizacji
  7. Definiowanie kompetencji
  8. Określanie wskaźników behawioralne kompetencji
  • poziomowanie kompetencji,
  • najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu wskaźników kompetencji.

Narzędzia stosowane w diagnostyce kompetencji zgodnie z metodologią  AC/DC:

  1. Jakie są narzędzia diagnostycznych stosowane  w metodologii AC/DC?
  2. Opracowanie scenariusza wywiadu kompetencyjny AC/DC
  3. Tworzenie pytań do wywiadu
  4. Rodzaje ćwiczeń na potrzeby sesji – zastosowanie, dobór ćwiczeń do kompetencji.
  5. Przykładowe zadania wykorzystywane podczas AC/DC.
  6. Budowanie zadań diagnostycznych
  7. Testowanie zadań na potrzeby sesji AC/DC
  8. Tworzenie instrukcji do zadań dla asesorów i Uczestników – zasady i praktyczne wskazówki.
  9. Narzędzia pracy asesora- arkusz obserwacyjny

Sesja II

Realizacja sesji AC/DC – Jak zrealizować i podsumować sesje AC/DC, żeby uzyskać jak najbardziej optymalne rezultaty dla uczestników, organizacji?

Organizacja sesji AC/DC:

  1. Dobór zadań do profilu: wybór typu, struktury i celu (matryca wstępna)
  • wybór zadań w kontekście danych kompetencji
  • tworzenie macierzy kompetencyjnej na potrzeby sesji.
  1. Organizacja miejsca, ustalenie harmonogramu
  2. Przygotowanie zespołu asesorów – kalibracja
  3. Harmonogram asesora/uczestnika

Przeprowadzenie sesji AC/DC:

  1. Co jest komunikowane w momencie rozpoczęcie sesji AC/DC?
  2. Ćwiczenie umiejętności diagnostycznych asesora
  • prowadzenie notatek
  • obserwacja
  •  uzupełnianie karty oceny
  1. Prowadzenie wywiadu kompetencyjnego
  2. Role grupowe w procesie
  3. Błędy w ocenie AC/DC

Podsumowania sesji AC/DC:

  1. Jakie są zasady wyznaczania wyników badania?
  2. Konstruowanie raportów podsumowujących dla uczestników:
  3. Przekazywanie informacji zwrotnej uczestnikom podczas bezpośredniego spotkania – feedback.
  4. Praktyczne elementy związane ze spotkaniem feedbackowym.
  5. Przygotowanie rekomendacji rozwojowych dla uczestnika oraz dla organizacji.

Sesja I

Przygotowanie sesji AC/DC – Jak najlepiej przygotować sesję AC/DC, żeby była skutecznym i obiektywnym narzędziem diagnostycznym?

Wprowadzenie do metodologii AC/DC:

  1. Co to jest AC co to jest DC?
  2. Mocne strony i ryzyka metody diagnostycznej
  3. Kodeks etyczny asesora
  4. Role asesorów podczas sesji AC/DC
  5. Kompetencje i umiejętności dla poszczególnych ról w badaniu

AC/DC jako metoda diagnozy kompetencji:

  1. Co to są kompetencje?
  2. Typy kompetencji w organizacji
  3. Kultura i fazowy rozwój organizacji –zmiany w zakresie kompetencji
  4. Stosowane modele kompetencyjne w organizacji
  5. Model kompetencji a strategia organizacji
  6. Wybór kompetencji dla organizacji
  7. Definiowanie kompetencji
  8. Określanie wskaźników behawioralne kompetencji
  • poziomowanie kompetencji,
  • najczęściej popełniane błędy przy tworzeniu wskaźników kompetencji.

Narzędzia stosowane w diagnostyce kompetencji zgodnie z metodologią AC/DC:

  1. Jakie są narzędzia diagnostycznych stosowane w metodologii AC/DC?
  2. Opracowanie scenariusza wywiadu kompetencyjny AC/DC
  3. Tworzenie pytań do wywiadu
  4. Rodzaje ćwiczeń na potrzeby sesji – zastosowanie, dobór ćwiczeń do kompetencji.
  5. Przykładowe zadania wykorzystywane podczas AC/DC.
  6. Budowanie zadań diagnostycznych
  7. Testowanie zadań na potrzeby sesji AC/DC
  8. Tworzenie instrukcji do zadań dla asesorów i Uczestników – zasady i praktyczne wskazówki.
  9. Narzędzia pracy asesora- arkusz obserwacyjny

Sesja II

Realizacja sesji AC/DC – Jak zrealizować i podsumować sesje AC/DC, żeby uzyskać jak najbardziej optymalne rezultaty dla uczestników, organizacji?

Organizacja sesji AC/DC:

  1. Dobór zadań do profilu: wybór typu, struktury i celu (matryca wstępna)
  • wybór zadań w kontekście danych kompetencji
  • tworzenie macierzy kompetencyjnej na potrzeby sesji.
  1. Organizacja miejsca, ustalenie harmonogramu
  2. Przygotowanie zespołu asesorów – kalibracja
  3. Harmonogram asesora/uczestnika

Przeprowadzenie sesji AC/DC:

  1. Co jest komunikowane w momencie rozpoczęcie sesji AC/DC?
  2. Ćwiczenie umiejętności diagnostycznych asesora
  • prowadzenie notatek
  • obserwacja
  • uzupełnianie karty oceny
  1. Prowadzenie wywiadu kompetencyjnego
  2. Role grupowe w procesie
  3. Błędy w ocenie AC/DC

Podsumowania sesji AC/DC:

  1. Jakie są zasady wyznaczania wyników badania?
  2. Konstruowanie raportów podsumowujących dla uczestników:
  3. Przekazywanie informacji zwrotnej uczestnikom podczas bezpośredniego spotkania – feedback.
  4. Praktyczne elementy związane ze spotkaniem feedbackowym.
  5. Przygotowanie rekomendacji rozwojowych dla uczestnika oraz dla organizacji.

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szczegółowe wyniki badania przygotowanego przez grupę zadaniową w ramach 28. Międzynarodowego kongresu poświęconego metodom AC/DC w Polsce pokazały ogromne rozbieżności (<51%), ze standardami światowymi.

Szkolenie związane z:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Pozyskanie kompetencji  umożliwiających właściwy dobór partnerów do realizacji sesji AC/DC.
  • Możliwość wdrożenia skutecznej metodologii diagnozującej kompetencje i dającej szanse na efektywniejsze lokowanie inwestycji w rozwój pracowników.
  • Możliwość stworzenia narzędzi  pozwalających  na pozyskiwanie pracowników posiadających lepiej zdiagnozowane kompetencje, co powoduje zwiększenie trafności decyzji personalnych w procesie doboru kadr.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Poznanie metod i zasad tworzenia i projektowania sesji AC/DC
  • Stworzenie własnych narzędzi,  w tym  ćwiczenia wykorzystywane podczas sesji AC/DC
  • Budowanie narzędzia wspierającego obserwację asesora (arkusz obserwacji)
  • Poznanie zasad tworzenia pełnych raportów po sesji AC/DC
  • Ćwiczenie udzielania informacji zwrotnych uczestnikom sesji

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Rozwój kompetencji uczestników szkolenia i możliwość ich rozwoju w wyniku ukończenia akademii AC/DC.
  •  Adaptacja i wdrożenie poznanych elementów składowych AC/DC w organizacji i zwiększenie skuteczności działania narzędzi diagnostycznych w obszarze HR.
  • Zwiększenie efektywności współpracy między działem HR a biznesem.
Akademia Assessment Center i Development Center - czyli jak najskuteczniej zbadać kompetencje kandydata do pracy/pracownika?

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Już na początku lat 90. specjaliści ds. HR zdali sobie sprawę, że samo bycie "zadowolonym" nie jest wystarczające, aby pracownicy w pełni wykorzystywali swój potencjał i dawali maksymalną wartość dla firmy.  Zaangażowanie, nie „zadowolenie”, to jeden z tych pozornie nieuchwytnych wskaźników, które mogą mieć ogromny wpływ na wyniki finansowe firmy. Dlatego dla najlepszych organizacji mapowanie podróży pracownika i zarządzanie jego doświadczeniem stało się stałą praktyką.

2024-07-25
25 lipca 2024 - 26 lipca 2024
2024-07-26
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Po raz pierwszy znaleźliśmy się w sytuacji równowagi sił pomiędzy rekruterem a kandydatem. Dotyczy to zarówno  stanowisk wymagających specjalistycznej wiedzy, kompetencji jak i tych, na które doświadczenie nie jest wymagane.

2024-08-27
27 sierpnia 2024 - 28 sierpnia 2024
2024-08-28
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Różnorodne zespoły są bardziej efektywne i innowacyjne niż homogeniczne. Płeć, wiek, wykształcenie, wiedza, umiejętności i kompetencje, system wartości, kultura - organizacja skorzysta na różnorodności pracowników, kiedy da im szansę na wykorzystanie potencjału, wymianę i dzielenie się wiedzą. Kluczowe jest zrozumienie różnic i efektywne zarządzanie różnorodnością.

2024-09-10
10 września 2024 - 11 września 2024
2024-09-11
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.