IDEA SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
HR jest generatorem kosztów, w dobie zbliżającego się kryzysu nie ma miejsca na inwestowanie w well – being, bo trzeba ciąć koszty, jak i kiedy przeliczycie zwrot z zainwestowania takiej kwoty w szkolenia?
Jeżeli znacie te i podobne argumenty, to sami wiecie, jak postrzegana jest rola HR w organizacji, i z jakimi wyzwaniami się mierzymy. Mimo tego, że rola HR ewoluuje, zmienia się z roli typowo administracyjnej na łączącą interesy biznesu i pracowników – funkcję będącą wsparciem dla biznesu. Właśnie teraz – w dobie świata VUCA – w biznesie zaopatrzonym w narzędzia automatyzujące procesy i pracę, w środowisku zarządzania danymi cyfrowymi; właśnie teraz przyszedł czas na kolejną transformację roli HR.
To po stronie HR jest ruch w kierunku wykreowania nowej roli – roli partnera strategicznego, roli inicjatora zmian, roli mentora, roli partnera Zarządu. I mamy do tego idealne narzędzia, wystarczy bowiem oswoić się z liczbami, z analityką, zaprzyjaźnić się bardziej z systemami zarządzania danymi i wejść w buty biznesu, managementu, zarządu, aby lepiej zrozumieć, jak dalej osiągać nasze cele, ale innymi metodami, innym językiem – językiem liczb.
Szkolenie będzie skondensowaną dawką wiedzy obejmującą najnowsze trendy w zakresie opomiarowania efektywności HR, poznacie kluczowe wskaźniki rynkowe w analityce HR. A dzięki temu, że spojrzymy na wskaźniki HR z różnych perspektyw, zakończycie szkolenie z refleksją dotyczącą wskaźników, które warto dopasować do Waszej organizacji, a nie takimi, które warto mierzyć, bo są aktualnie „na tapecie”.
Przedyskutujemy również kreowanie pozycji HR jako partnera strategicznego i zobaczymy, że wykorzystanie liczb może jedynie wspierać nas w osiąganiu naszych celów, i że dalej możemy dbać o satysfakcję, zadowolenie pracowników, a liczby mogą nam to jedynie ułatwić.
Cele szkolenia:
- Omówienie ewolucji roli HR w organizacji.
- Poznanie kluczowych elementów umożliwiających budowanie pozycji HR jako partnera strategicznego.
- Omówienie korzyści wynikających z wdrożenia HR analytics w organizacji.
- Poznanie praktyki stosowania liczb w HR.
- Poznanie głównych wskaźników HR wykorzystywanych w Polsce.
- Pogłębienie wiedzy na temat konieczności dopasowania wskaźników do branży, rynku i strategii organizacji.
- Dopasowanie wskaźników do potrzeb organizacji.
- Pogłębienie świadomości na temat dopasowania języka komunikacji HR do języka biznesu – języka liczb.
Korzyści płynące z udziału w szkoleniu:
- Poznasz kluczowe cechy i korzyści wykorzystania liczb w pracy HR.
- Zobaczysz, jak liczby mogą Cię wspomóc w osiąganiu tych samych celów HR w łatwiejszy sposób.
- Dowiesz się na czym zależy Zarządowi i jakich argumentów używać, aby przekonać Zarząd do swojego pomysłu.
- Dowiesz się na jakim etapie wdrażania HR Analytics jesteśmy w Polsce i jakie wskaźniki najczęściej liczymy.
- Zobaczysz jak ważne jest dopasowanie wskaźników do branży, rynku i organizacji, i że nie zawsze wdrażanie popularnych rynkowych wskaźników ma sens.
- Wyciągniesz pierwsze wnioski na temat tego, jakie wskaźniki w twoje organizacji warto liczyć, jakie można przeprojektować, a z jakich być może zrezygnować?
HR jest generatorem kosztów, w dobie zbliżającego się kryzysu nie ma miejsca na inwestowanie w well – being, bo trzeba ciąć koszty, jak i kiedy przeliczycie zwrot z zainwestowania takiej kwoty w szkolenia?
Jeżeli znacie te i podobne argumenty, to sami wiecie, jak postrzegana jest rola HR w organizacji, i z jakimi wyzwaniami się mierzymy. Mimo tego, że rola HR ewoluuje, zmienia się z roli typowo administracyjnej na łączącą interesy biznesu i pracowników – funkcję będącą wsparciem dla biznesu. Właśnie teraz – w dobie świata VUCA – w biznesie zaopatrzonym w narzędzia automatyzujące procesy i pracę, w środowisku zarządzania danymi cyfrowymi; właśnie teraz przyszedł czas na kolejną transformację roli HR.
To po stronie HR jest ruch w kierunku wykreowania nowej roli – roli partnera strategicznego, roli inicjatora zmian, roli mentora, roli partnera Zarządu. I mamy do tego idealne narzędzia, wystarczy bowiem oswoić się z liczbami, z analityką, zaprzyjaźnić się bardziej z systemami zarządzania danymi i wejść w buty biznesu, managementu, zarządu, aby lepiej zrozumieć, jak dalej osiągać nasze cele, ale innymi metodami, innym językiem – językiem liczb.
Szkolenie będzie skondensowaną dawką wiedzy obejmującą najnowsze trendy w zakresie opomiarowania efektywności HR, poznacie kluczowe wskaźniki rynkowe w analityce HR. A dzięki temu, że spojrzymy na wskaźniki HR z różnych perspektyw, zakończycie szkolenie z refleksją dotyczącą wskaźników, które warto dopasować do Waszej organizacji, a nie takimi, które warto mierzyć, bo są aktualnie „na tapecie”.
Przedyskutujemy również kreowanie pozycji HR jako partnera strategicznego i zobaczymy, że wykorzystanie liczb może jedynie wspierać nas w osiąganiu naszych celów, i że dalej możemy dbać o satysfakcję, zadowolenie pracowników, a liczby mogą nam to jedynie ułatwić.
Cele szkolenia:
- Omówienie ewolucji roli HR w organizacji.
- Poznanie kluczowych elementów umożliwiających budowanie pozycji HR jako partnera strategicznego.
- Omówienie korzyści wynikających z wdrożenia HR analytics w organizacji.
- Poznanie praktyki stosowania liczb w HR.
- Poznanie głównych wskaźników HR wykorzystywanych w Polsce.
- Pogłębienie wiedzy na temat konieczności dopasowania wskaźników do branży, rynku i strategii organizacji.
- Dopasowanie wskaźników do potrzeb organizacji.
- Pogłębienie świadomości na temat dopasowania języka komunikacji HR do języka biznesu – języka liczb.
Korzyści płynące z udziału w szkoleniu:
- Poznasz kluczowe cechy i korzyści wykorzystania liczb w pracy HR.
- Zobaczysz, jak liczby mogą Cię wspomóc w osiąganiu tych samych celów HR w łatwiejszy sposób.
- Dowiesz się na czym zależy Zarządowi i jakich argumentów używać, aby przekonać Zarząd do swojego pomysłu.
- Dowiesz się na jakim etapie wdrażania HR Analytics jesteśmy w Polsce i jakie wskaźniki najczęściej liczymy.
- Zobaczysz jak ważne jest dopasowanie wskaźników do branży, rynku i organizacji, i że nie zawsze wdrażanie popularnych rynkowych wskaźników ma sens.
- Wyciągniesz pierwsze wnioski na temat tego, jakie wskaźniki w twoje organizacji warto liczyć, jakie można przeprojektować, a z jakich być może zrezygnować?
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Ewolucja roli HR
- Jak postrzegana jest rola HR w biznesie?
- Zmiana roli HR od roli administracyjnej, po HRBP, partnera strategicznego i data mastera – na jakim etapie jesteśmy w Polsce i za granicą?
- Liczby w HR – trend, czy konieczność?
- Trochę danych – jakie procesy są najczęściej opomiarowane w HR, a w jakich najbardziej brakuje mierników? Wyniki badań i wniosków – policzHR.pl, Josh Bersin, Mercer
- Korzyści z zastosowania liczb w HR – dla HR, dla pracowników, dla Zarządu
Efektywność HR
- Skąd wiesz, że Twój HR jest efektywny? Pułapki i błędy w udowodnianiu wartości HR w rozmowie z Zarządem
- Efektywność HR – bazująca na strategii organizacji, benchmarkach rynkowych i planach HR
- KPI w HR
- Wskaźniki kosztowe
- Wskaźniki czasu
- Wskaźniki ilościowe
- Wskaźniki jakościowe
- Wskaźniki reakcji
Liczby w HR – trendy rynkowe
- Wskaźniki popularne w Polsce
- Opomiarowanie rekrutacji, m.in. poprzez conversion rate i time to hire
- Wczesna rotacja
- eNPS
- Performance management i OKR
- Wskaźniki zależne od branży
- Czy time – to – full productivity zawsze sprawdzi się w onboardingu?
- Rotacja – czy wystarczy zmierzyć liczbę osób, które odeszły z organizacji w określonym czasie?
- Starred Priority Matrix w rekrutacji
- Kiedy i gdzie mierzyć absencję, a jeśli tak – na jakim wskaźniku się skoncentrować?
- Jak możemy zaczerpnąć inspirację ze sprzedaży i marketingu – mamy już cNPS i eNPS, może pójdźmy w kierunku bounce rate i effort score
- Połączmy trendy, potrzeby branży, strategię organizacji z możliwościami opomiarowania HR w Waszych organizacjach:
- Co już mierzycie?
- Co warto Waszym zdaniem zmierzyć?
- Z jakich wskaźników można zrezygnować, bądź je przeprojektować?
Ewolucja roli HR
- Jak postrzegana jest rola HR w biznesie?
- Zmiana roli HR od roli administracyjnej, po HRBP, partnera strategicznego i data mastera – na jakim etapie jesteśmy w Polsce i za granicą?
- Liczby w HR – trend, czy konieczność?
- Trochę danych – jakie procesy są najczęściej opomiarowane w HR, a w jakich najbardziej brakuje mierników? Wyniki badań i wniosków – policzHR.pl, Josh Bersin, Mercer
- Korzyści z zastosowania liczb w HR – dla HR, dla pracowników, dla Zarządu
Efektywność HR
- Skąd wiesz, że Twój HR jest efektywny? Pułapki i błędy w udowodnianiu wartości HR w rozmowie z Zarządem
- Efektywność HR – bazująca na strategii organizacji, benchmarkach rynkowych i planach HR
- KPI w HR
- Wskaźniki kosztowe
- Wskaźniki czasu
- Wskaźniki ilościowe
- Wskaźniki jakościowe
- Wskaźniki reakcji
Liczby w HR – trendy rynkowe
- Wskaźniki popularne w Polsce
- Opomiarowanie rekrutacji, m.in. poprzez conversion rate i time to hire
- Wczesna rotacja
- eNPS
- Performance management i OKR
- Wskaźniki zależne od branży
- Czy time – to – full productivity zawsze sprawdzi się w onboardingu?
- Rotacja – czy wystarczy zmierzyć liczbę osób, które odeszły z organizacji w określonym czasie?
- Starred Priority Matrix w rekrutacji
- Kiedy i gdzie mierzyć absencję, a jeśli tak – na jakim wskaźniku się skoncentrować?
- Jak możemy zaczerpnąć inspirację ze sprzedaży i marketingu – mamy już cNPS i eNPS, może pójdźmy w kierunku bounce rate i effort score
- Połączmy trendy, potrzeby branży, strategię organizacji z możliwościami opomiarowania HR w Waszych organizacjach:
- Co już mierzycie?
- Co warto Waszym zdaniem zmierzyć?
- Z jakich wskaźników można zrezygnować, bądź je przeprojektować?