Onboarding – jak skutecznie wdrożyć nowego pracownika?

Szkolenia HR onlineotwartezamkniete
Nigdy  nie ma się drugiej szansy, żeby zrobić pierwsze wrażenie
Jakość wdrożenia pracownika wpływa na wizerunek pracodawcy, zaangażowanie pracownika a w konsekwencji retencję. Mądry Onboarding wpływa na szybsze rozumienie zakresu obowiązków i odpowiedzialności, a więc efektywność pracownika. Zapraszamy na szkolenie Onboarding.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
10.04.2024
9:00 - 13:00
Szkolenie online
750 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Zintegrowanie pracownika z celami jest niezwykle istotnym procesem w każdej Organizacji. Jednocześnie, wiele z nich deklaruje, że brak im spójnego, zdefiniowanego programu działania. Częściej działania onboardingowe (pomimo deklaracji, że są istotne) są pozbawione struktury, pewne ich etapy są wręcz prowadzone spontanicznie. Skutki takiego działania Organizacja może odczuwać w różnych obszarach. Od wysokiej rotacji pracowników, co od razu wiąże się ze wzrostem kosztów rekrutacji, po trudności w utrzymaniu ciągłości biznesowej, a nawet może stać się to barierą w rozwoju firmy.

Wyniki badań nie pozostawiają złudzeń. W ciągu pierwszych 45 dni od zatrudnienia z pracy rezygnuje ponad 20 proc. pracowników, a ponad 50 proc. odchodzi w trakcie pierwszych czterech miesięcy. Tymczasem, 91 proc. osób przyjętych do pracy pozostaje w niej dłużej, jeśli w pierwszym okresie, trwającym około 3-6 miesięcy zostaną właściwie wsparci przez zespół oraz liderów.

Dodatkowo w ostatnim czasie kolejnym wyzwaniem we wdrożeniu nowego pracownika jest przeprowadzenie tego procesu często całkowicie zdalnie. Dotychczas, nawet w zespołach rozproszonych, zdecydowana większość organizacji prowadziła gros działań stacjonarnie.

Jednym z wyzwań, które stoi obecnie przed działami HR to odpowiedź na pytanie, w jaki sposób uporządkować i uczynić spójnym i efektywnym proces adaptacji nowych pracowników w pełni zdalnie. W jaki sposób wykorzystać dobre praktyki wypracowane w Organizacjach w ramach onboardingu, uczynić je atrakcyjnymi dla adeptów (tak by wzbudzić ich zaangażowanie) oraz wartościowym merytorycznie (tak, by możliwie szybko pozyskać pełnoprawnego członka zespołu, gotowego do realizacji powierzonych mu zadań).

Proponowane szkolenie stanowi wprowadzenie do rozpoczęcia pracy nad jednym z najbardziej złożonych procesów w obszarze HR: onboardingiem. Nie ma dwóch takich samych procesów. Jak będzie wyglądał ten w Twojej firmie?

Onboarding, czyli przygotowanie pracownika do objęcia stanowiska pracy oraz zintegrowanie go z jej celami jest niezwykle istotnym procesem w każdej Organizacji. Jednocześnie, wiele z nich deklaruje, że brak im spójnego, zdefiniowanego programu działania. Częściej działania onboardingowe (pomimo deklaracji, że są istotne) są pozbawione struktury, pewne ich etapy są wręcz prowadzone intuicyjnie. Skutki tego mogą być bardzo ryzykowane dla Organizacji.

Wyniki badań nie pozostawiają złudzeń. W ciągu pierwszych 45 dni od zatrudnienia z pracy rezygnuje  ponad 20 proc. pracowników, a ponad 50 proc. odchodzi w trakcie pierwszych czterech miesięcy. Tymczasem, 91 proc. osób przyjętych do pracy pozostaje w niej dłużej, jeśli w pierwszym okresie, trwającym około 3-6 miesięcy zostaną właściwie wsparci przez zespół oraz liderów.

Szacuje się bowiem, że aby w pełni zintegrować się z grupą i poczuć się pewnie na nowym stanowisku, adept potrzebuje od 3 do 6 miesięcy. Nie bez przyczyny, w Polsce 3 miesiące trwa zazwyczaj tzw. okres próbny, będący swego rodzaju sprawdzianem, czy pracownik poradzi sobie z delegowanymi przez pracodawcę zadaniami.

Wyzwaniem, które stoi obecnie przed działami HR to odpowiedź na pytanie, w jaki sposób uporządkować i uczynić spójnym proces adaptacji nowych pracowników. W jaki sposób wykorzystać dobre praktyki wypracowane w Organizacjach w ramach onboardingu, uczynić je atrakcyjnymi dla adeptów (tak by wzbudzić ich zaangażowanie) oraz wartościowym merytorycznie (tak, by możliwie szybko pozyskać pełnoprawnego członka zespołu, gotowego do realizacji powierzonych mu zadań).

Proponowany warsztat stanowi odpowiedź na najbardziej nurtujące pytanie w obszarze HR: jak zatrzymać dobrego pracownika i tym samym nie powielać kosztownych procesów rekrutacyjnych.

Onboarding, czyli przygotowanie pracownika do objęcia stanowiska pracy oraz zintegrowanie go z jej celami jest niezwykle istotnym procesem w każdej Organizacji. Jednocześnie, wiele z nich deklaruje, że brak im spójnego, zdefiniowanego programu działania. Częściej działania onboardingowe (pomimo deklaracji, że są istotne) są pozbawione struktury, pewne ich etapy są wręcz prowadzone intuicyjnie. Skutki tego mogą być bardzo ryzykowane dla Organizacji.

Wyniki badań nie pozostawiają złudzeń. W ciągu pierwszych 45 dni od zatrudnienia z pracy rezygnuje  ponad 20 proc. pracowników, a ponad 50 proc. odchodzi w trakcie pierwszych czterech miesięcy. Tymczasem, 91 proc. osób przyjętych do pracy pozostaje w niej dłużej, jeśli w pierwszym okresie, trwającym około 3-6 miesięcy zostaną właściwie wsparci przez zespół oraz liderów.

Szacuje się bowiem, że aby w pełni zintegrować się z grupą i poczuć się pewnie na nowym stanowisku, adept potrzebuje od 3 do 6 miesięcy. Nie bez przyczyny, w Polsce 3 miesiące trwa zazwyczaj tzw. okres próbny, będący swego rodzaju sprawdzianem, czy pracownik poradzi sobie z delegowanymi przez pracodawcę zadaniami.

Wyzwaniem, które stoi obecnie przed działami HR to odpowiedź na pytanie, w jaki sposób uporządkować i uczynić spójnym proces adaptacji nowych pracowników. W jaki sposób wykorzystać dobre praktyki wypracowane w Organizacjach w ramach onboardingu, uczynić je atrakcyjnymi dla adeptów (tak by wzbudzić ich zaangażowanie) oraz wartościowym merytorycznie (tak, by możliwie szybko pozyskać pełnoprawnego członka zespołu, gotowego do realizacji powierzonych mu zadań).

Proponowany warsztat stanowi odpowiedź na najbardziej nurtujące pytanie w obszarze HR: jak zatrzymać dobrego pracownika i tym samym nie powielać kosztownych procesów rekrutacyjnych.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Co warto wiedzieć o onboardingu:

  • Trendy i dane w onboardingu – co one znaczą dla Twojej organizacji.
  • Rodzaje onboardingu.
  • Modele efektywnego procesu wdrożeniowego.
  • Ciekawostki i przykłady rozwiązań onboardingowych z różnych branż.
  • Jak firmy radzą sobie z wdrożeniem nowych pracowników w trybie pracy zdalnej.
  • Re-boarding, off-boarding – warto?

2. Projektowanie procesu onboardingowego:

  • Cel i kluczowe założenia procesu wdrożeniowego w Twojej organizacji:
    • Na jakie potrzeby organizacji odpowiadasz?
    • Jakie problemy rozwiązujesz?
    • Jakie jest uzasadnienie biznesowe do wdrożenia zmiany/ uporządkowania procesu?
    • Jakie masz na to potwierdzenie w liczbach?
  • Kim jest pracownik, którego wdrażacie – opracowanie hipotetycznej persony.
  • Interesariusze w procesie:
    • Kogo warto zaangażować?
    • Pozytywne skutki uboczne z zaangażowania innych pracowników we wdrożenie nowicjuszy
  • Fundamenty – zidentyfikowanie kluczowych składowych ścieżki wdrożeniowej.
  • Mapa onboardingu w Twoje firmie – czy na pewno każdy element jest uzasadniony?
  • KPI dla procesu wdrożenia nowego pracownika.
  • Plan działania – od czego zacząć?

3. Możliwości i dobre praktyki w onboardingu zdalnym:

  • Co to znaczy wdrażać pracownika zdalnie?
  • Najczęściej popełniane błędy w onboardingu zdalnym.
  • Osoby zaangażowane.
  • Czas trwania poszczególnych etapów vs. efektywność.
  • Możliwości automatyzacji.
  • Możliwości personalizacji procesu.
  • Doświadczenie pracownika.

4. Inspiracje:

  • Dobre praktyki, które działają w innych firmach.
  • Pomysły na działania w wyjątkowych i nieprzewidzianych okolicznościach.

1. Onboarding. Mapa sukcesu w obszarze wdrażania:

  • Ryzyko chaotycznie przeprowadzonego onboardingu
  • Dlaczego „talenty” często odchodzą po okresie próbnym?
  • Jak utrzymać lojalność pracowników i wykorzystać ich potencjał w pierwszych dniach / tygodniach pracy?

2. Emoployee Experience podczas Onboardingu

  • Co się wydarzy w pierwszej godzinie?
  • Co się wydarzy pierwszego dnia?
  • Co się wydarzy w pierwszym tygodniu?
  • W pierwszym miesiącu?
  • W pierwszych 3 miesiącach?

3.Wpływ onboardingu na biznes:

  • Przełożenie danych HR na język biznesu
  • Raport HR w obszarze onboardingu – rezultat badań Centrum Innowacyjności Gammy

3. Rodzaje i formy onboardingu:

  • Pre-Boarding
  • Onboarding pasywny
  • High Potential Onboarding
  • Onboarding proaktywny
  • Onboarding 2.0
  • Re-Boarding

4. Kluczowe elementy onboardingu – Zasada 4C:

  • Compliance (Procedury)
  • Clarification (Zadania i cele)
  • Culture (Kultura)
  • Connection (Relacje)

5. Kto jest zaangażowany w Onboarding?

  • Przełożony
  • Buddy – wdrażający
  • HR
  • Instruktor, Trener, Coach, Mentor
  • Przedstawiciele innych działów – kadry, IT, recepcja etc.

6. Narzędzia Onboardingu

  • Aplikacje mobilne
  • Media społecznościowe
  • Materiały papierowe i zdigitalizowane
  • Kwestionariusze on-line
  • Platformy
  • Edutainment Onboardingowy

6. Taktyki adaptacyjne:

  • Adaptacja kolektywna vs indywidualna
  • Formalna vs nieformalne adaptacja
  • Adaptacja etapowa vs losowa
  • Adaptacja ustalona vs zmienna
  • Adaptacja sukcesyjna vs dysjunktywna
  • Adaptacja afirmacyjna vs roszczeniowa
  • Mentoring

7. Rezultaty adaptacji:

  • Przejrzystość ról
  • Poczucie własnej skuteczności
  • Akceptacja społeczna
  • Znajomość kultury organizacyjnej

8. Onboarding w praktyce

  • Wykorzystanie potencjału  pracownika
  • Kluczowe dla procesu adaptacji cechy osobowości

9. Onboarding w mojej Organizacji:

  • Projektowanie onboardingu w organizacji
  • Wypracowanie planu wdrożenia onboardingu we własnej Organizacji
  • Porządkowanie etapów wdrażania nowych pracowników. (zasoby, czas, wykorzystanie potencjału oraz kapitału ludzkiego)
  • Punkty krytyczne onboaridngu – analiza case studies

10. Benchmarking – procesy onboardingowe w innych organizacjach

  • Case study korporacyjne
  • Case study zakład produkcyjny
  • Case study branża IT
  • Inne branże interesujące z perspektywy uczestników

11. Ewaluacja onboardingu

  • Kryteria jakościowe
  • Kryteria ilościowe
  • Wykorzystanie narzędzi organizacyjnych

1. Onboarding. Mapa sukcesu w obszarze wdrażania:

  • Ryzyko chaotycznie przeprowadzonego onboardingu
  • Dlaczego „talenty” często odchodzą po okresie próbnym?
  • Jak utrzymać lojalność pracowników i wykorzystać ich potencjał w pierwszych dniach / tygodniach pracy?

2. Emoployee Experience podczas Onboardingu

  • Co się wydarzy w pierwszej godzinie?
  • Co się wydarzy pierwszego dnia?
  • Co się wydarzy w pierwszym tygodniu?
  • W pierwszym miesiącu?
  • W pierwszych 3 miesiącach?

3.Wpływ onboardingu na biznes:

  • Przełożenie danych HR na język biznesu
  • Raport HR w obszarze onboardingu – rezultat badań Centrum Innowacyjności Gammy

3. Rodzaje i formy onboardingu:

  • Pre-Boarding
  • Onboarding pasywny
  • High Potential Onboarding
  • Onboarding proaktywny
  • Onboarding 2.0
  • Re-Boarding

4. Kluczowe elementy onboardingu – Zasada 4C:

  • Compliance (Procedury)
  • Clarification (Zadania i cele)
  • Culture (Kultura)
  • Connection (Relacje)

5. Kto jest zaangażowany w Onboarding?

  • Przełożony
  • Buddy – wdrażający
  • HR
  • Instruktor, Trener, Coach, Mentor
  • Przedstawiciele innych działów – kadry, IT, recepcja etc.

6. Narzędzia Onboardingu

  • Aplikacje mobilne
  • Media społecznościowe
  • Materiały papierowe i zdigitalizowane
  • Kwestionariusze on-line
  • Platformy
  • Edutainment Onboardingowy

6. Taktyki adaptacyjne:

  • Adaptacja kolektywna vs indywidualna
  • Formalna vs nieformalne adaptacja
  • Adaptacja etapowa vs losowa
  • Adaptacja ustalona vs zmienna
  • Adaptacja sukcesyjna vs dysjunktywna
  • Adaptacja afirmacyjna vs roszczeniowa
  • Mentoring

7. Rezultaty adaptacji:

  • Przejrzystość ról
  • Poczucie własnej skuteczności
  • Akceptacja społeczna
  • Znajomość kultury organizacyjnej

8. Onboarding w praktyce

  • Wykorzystanie potencjału pracownika
  • Kluczowe dla procesu adaptacji cechy osobowości

9. Onboarding w mojej Organizacji:

  • Projektowanie onboardingu w organizacji
  • Wypracowanie planu wdrożenia onboardingu we własnej Organizacji
  • Porządkowanie etapów wdrażania nowych pracowników. (zasoby, czas, wykorzystanie potencjału oraz kapitału ludzkiego)
  • Punkty krytyczne onboaridngu – analiza case studies

10. Benchmarking – procesy onboardingowe w innych organizacjach

  • Case study korporacyjne
  • Case study zakład produkcyjny
  • Case study branża IT
  • Inne branże interesujące z perspektywy uczestników

11. Ewaluacja onboardingu

  • Kryteria jakościowe
  • Kryteria ilościowe
  • Wykorzystanie narzędzi organizacyjnych

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Według badań Wynhurst Group, w ciągu pierwszych 45 dni zatrudnienia występuje 22 proc. rotacja pracowników.

Szkolenie związane z:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Sprawność planowania działań z zakresu onboardingu w zgodzie ze strategią Organizacji.
  • Zwiększenie „lojalności” pracowników względem Organizacji dzięki właściwej implementacji adeptów.
  • Budowanie przewagi konkurencyjnej – Organizacja posiadająca spójny system onboardingowy zyksuje wizerunkowo.
  • Wzrost konw how w zakresie projektowania działań onboardingowych.
  • Minimalizowanie ryzyka związanego z odejściem „talentów” z Organiazcji (badania wskazują, że adept już w pierwszym roku pracy w organizacji decyduje, jak długo w niej zostanie).
  • Zysk  – właściwie poprowadzony onboarding powoduje szybszą adaptację pracownika, w związku z tym organizacja w krótszym czasie zyskuje zintegrowanego eksperta.
  • Dzięki programom integracji z wartościami, Organizacja zyskuje pracownika, który chętniej internalizuje zasady współpracy i tożsamość z marką.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Szybsze zintegrowanie ze współpracownikami.
  • Poznanie w uporządkowany sposób formalnych i nieformalnych zasad pracy w Organizacji: wartości, kultury organizacyjnej etc.
  • Wzrost zaangażowania pracowników – onboarding w przystępnej i uporządkowanej formule sprzyja lojalności.
  • Dzięki onboardingowi pracownik zyskuje narzędzia pozwalające mu stać się szybko pełnoprawnym członkiem zespołu.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Organizacja zyskuje bardzo szybko pełnowartościowego, zaangażowanego pracownika. Pracownik zaś szybko staje się ważnym elementem zespołu.
  • Identyfikacja pracownika z celami, strategią oraz wartościami organizacji.
  • Szybkie wdrożenie się w kulturę organizacyjną.
  • Wykorzystanie potencjału firmy – pracownik zamiast studiować i czytać opisy stanowiska zdobywa wiedzę w działaniu, czerpiąc z wiedzy starszych stażem kolegów.
  • Zespoły zyskują wsparcie, minimalizują ryzyko utraty czasu w przypadku odejść wdrożonych współpracowników bezpośrednio po okresie próbnym.
Onboarding – jak skutecznie wdrożyć nowego pracownika?

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Szkolenie HR Business Partner uczy w jaki sposób budować swoją pozycję w organizacji, w relacji z biznesem, z pracownikami. Warsztat ma formułę mentoringową - uczestnicy otrzymają szereg praktycznych rekomendacji i narzędzi gotowych do wdrożenia. Zapraszamy na szkolenie przygotowujące do roli HR Business Partnera

2024-04-04
04 kwietnia 2024
2024-04-04
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Jak wykorzystać siłę opiniotwórczą pracowników i ich środowiska, aby firma wydawała się atrakcyjna jako pracodawca, przyciągała dobrych specjalistów oraz współpracowników, ograniczała kosztowną fluktuację kadr i jednocześnie budowała pożądaną reputację na rynku? Szkolenia employer branding - zapraszamy.

2024-04-08
08 kwietnia 2024
2024-04-08
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Według ekspertów zajmujących się współczesnymi organizacjami za dziesięć lat aż 80% pracowników będzie kierowało się tym, czy dana firma ma zbudowaną strategię wellbeingową. Nie podejmą pracy w środowisku organizacyjnym, które nie dba o zadowolenie i potrzeby pracownika

2024-04-09
09 kwietnia 2024
2024-04-09
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.