Turkusowa organizacja – inspiracyjny warsztat online dla HR

Szkolenia HR onlineotwartezamkniete
Organizacja nie może ewoluować poza fazę rozwoju swojego przywództwa
Dziś na nowo trzeba przeprojektować sposób myślenia, a potem działania w kontekście relacji pracownik – organizacja. Niektóre modele zakładają traktowanie pracowników jak freelancer’ów, inne budują współodpowiedzialność za wynik. Turkusowy sposób pracy z zespołowi postuluje to drugie.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
06.06.2024
10:00 - 14:00
Szkolenie online
750 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

„Mój najgorszy dzień w tej firmie i tak jest lepszym dniem niż najlepszy dzień w jakiejkolwiek innej firmie, w której pracowałem wcześniej”. To cytat z wypowiedzi Dereka Noela- szeregowego pracownika z działu obsługi klienta w firmie Zappos, która wdrożyła u siebie turkusową kulturę pracy.

Większość współczesnych firm różni się między sobą wszystkim: wielkością, zasięgiem działania, branżą –łączy je jednak jeden wspólny mianownik: identyczny zestaw problemów, z jakimi się borykają. W tym zestawie można znaleźć takie kłopoty jak problemy z komunikacją i współpracą, zbyt małe zaufanie pomiędzy „górą” a „dołem”, między „centralą” a „regionem”, między „produkcją” a „wsparciem”, deficyt poczucia współodpowiedzialności za rezultaty firmy jako całości, czy umiarkowany poziom zaangażowania . Co gorsze w wielu firmach brakuje pomysłów, w jaki sposób rozwiązać te problemy. Większość ekspertów i praktyków coraz częściej odnosi wrażenie, że obecne modele funkcjonowania firm zbliżają się do wyczerpania.

Turkusowy model pracy wychodzi poza schemat mainstreamu, dlatego coraz więcej firm stara się zaaplikować paradygmat turkusu w swoją działalność.

Celami warsztatu jest zainspirowanie pracowników działów HR rozwiązaniami stosowanymi w turkusowych firmach oraz refleksja nad nowymi wyzwaniami w obliczu przemian w świadomości i potrzebach ludzi. Studia przypadków opisujące praktyki stosowane w turkusowych firmach będą stanowiły cenny wkład i zachętę do stopniowego i roztropnego wykorzystania tych praktyk we własnych firmach. Podczas warsztatu przedstawione zostaną zarówno praktyki turkusowych zespołów oraz zostanie opisana rola liderów w turkusowym modelu pracy.

„Mój najgorszy dzień w tej firmie i tak jest lepszym dniem niż najlepszy dzień w jakiejkolwiek innej firmie, w której pracowałem wcześniej”. To cytat z wypowiedzi Dereka Noela- szeregowego pracownika z działu obsługi klienta w firmie Zappos, która wdrożyła u siebie turkusową kulturę pracy.

Większość współczesnych firm różni się między sobą wszystkim: wielkością, zasięgiem działania, branżą –łączy je jednak jeden wspólny mianownik: identyczny zestaw problemów, z jakimi się borykają. W tym zestawie można znaleźć takie kłopoty jak problemy z komunikacją i współpracą, zbyt małe zaufanie pomiędzy „górą” a „dołem”, między „centralą” a „regionem”, między „produkcją” a „wsparciem”, deficyt poczucia współodpowiedzialności za rezultaty firmy jako całości, czy umiarkowany poziom zaangażowania . Co gorsze w wielu firmach brakuje pomysłów, w jaki sposób rozwiązać te problemy. Większość ekspertów i praktyków coraz częściej odnosi wrażenie, że obecne modele funkcjonowania firm zbliżają się do wyczerpania.

Turkusowy model pracy wychodzi poza schemat mainstreamu, dlatego coraz więcej firm stara się zaaplikować paradygmat turkusu w swoją działalność.

Celami warsztatu jest zainspirowanie pracowników działów HR rozwiązaniami stosowanymi w turkusowych firmach oraz refleksja nad nowymi wyzwaniami w obliczu przemian w świadomości i potrzebach ludzi. Studia przypadków opisujące praktyki stosowane w turkusowych firmach będą stanowiły cenny wkład i zachętę do stopniowego i roztropnego wykorzystania tych praktyk we własnych firmach. Podczas warsztatu przedstawione zostaną zarówno praktyki turkusowych zespołów oraz zostanie opisana rola liderów w turkusowym modelu pracy.

„Mój najgorszy dzień w tej firmie i tak jest lepszym dniem niż najlepszy dzień w jakiejkolwiek innej firmie, w której pracowałem wcześniej”. To cytat z wypowiedzi Dereka Noela- szeregowego pracownika z działu obsługi klienta w firmie Zappos, która wdrożyła u siebie turkusową kulturę pracy.

Większość współczesnych firm różni się między sobą wszystkim: wielkością, zasięgiem działania, branżą –łączy je jednak jeden wspólny mianownik: identyczny zestaw problemów, z jakimi się borykają. W tym zestawie można znaleźć takie kłopoty jak problemy z komunikacją i współpracą, zbyt małe zaufanie pomiędzy „górą” a „dołem”, między „centralą” a „regionem”, między „produkcją” a „wsparciem”, deficyt poczucia współodpowiedzialności za rezultaty firmy jako całości, czy umiarkowany poziom zaangażowania . Co gorsze w wielu firmach brakuje pomysłów, w jaki sposób rozwiązać te problemy. Większość ekspertów i praktyków coraz częściej odnosi wrażenie, że obecne modele funkcjonowania firm zbliżają się do wyczerpania.

Turkusowy model pracy wychodzi poza schemat mainstreamu, dlatego coraz więcej firm stara się zaaplikować paradygmat turkusu w swoją działalność.

Celami warsztatu jest zainspirowanie pracowników działów HR rozwiązaniami stosowanymi w turkusowych firmach oraz refleksja nad nowymi wyzwaniami w obliczu przemian w świadomości i potrzebach ludzi. Studia przypadków opisujące praktyki stosowane w turkusowych firmach będą stanowiły cenny wkład i zachętę do stopniowego i roztropnego wykorzystania tych praktyk we własnych firmach. Podczas warsztatu przedstawione zostaną zarówno praktyki turkusowych zespołów oraz zostanie opisana rola liderów w turkusowym modelu pracy.

 

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1.Ewolucja sposobów zorganizowania pracy

  • Etapy ewolucji organizacji
    • Organizacje czerwone
    • Organizacje bursztynowe
    • Organizacje pomarańczowe
    • Organizacje zielone
    • Organizacje turkusowe
  • Charakterystyka stylów przywódczych funkcjonujących w poszczególnych etapach rozwoju organizacji
    • Styl eksploatacyjny
    • Styl paternalistyczny
    • Styl konsultacyjny
    • Styl partycypacyjny
    • Styl facylitacyjny

2.Klasyczne paradygmaty organizacji ich ograniczenia.

  • Sposoby organizacji pracy w klasycznej firmie
    • Hierarchia władzy w formie piramidy
    • Mierzalne cele
    • Precyzyjny podział zadań i odpowiedzialności
    • Koncentracja na wyniku finansowym
    • Delegowanie
    • Sformalizowane procesy i procedury
  • Typowe problemy i wyzwania w klasycznej organizacji
    • Unikanie odpowiedzialności
    • Skupienie wyłącznie na własnych celach – brak widzenia szerszej perspektywy (np. silosy)
    • Problemy z zaangażowaniem
    • Problemy z zaufaniem

3.Fundamenty turkusu

  • Samozarządzanie i autonomia zespołów
    • Praktyki współpracy w turkusowych zespołach
    • Techniki i narzędzia wspomagające zespoły w samozarządzaniu
    • Rola, zadania i metody pracy przywódcy w turkusowym zespole
  • Wykorzystanie pełni potencjału pracowników
    • Budowanie fundamentu każdego zespołu: wzajemnego zaufania
    • Wykorzystywanie pasji i najlepszych stron pracowników
    • Tworzenie poczucia wspólnoty w zespole
  • Ewolucyjne cele
    • Charyzmatyczne i szlachetne cele
    • Wartości w działaniu.

4. Wyzwania działów HR wobec wpływów turkusu na obecną kulturę organizacyjną w firmie

  • Budowanie kultury zaufania w firmie.
  • Kierunki edukacji i rozwoju pracowników w obliczu idei samo zarządzania.
  • Działania rozwojowe wobec menedżerów w kontekście zmiany roli lidera w firmie .
  • Redefinicja zarządzania talentami.
  • Zarządzanie wartościami w firmie.

5. Podsumowanie

 

1.Ewolucja sposobów zorganizowania pracy

  • Etapy ewolucji organizacji
    • Organizacje czerwone
    • Organizacje bursztynowe
    • Organizacje pomarańczowe
    • Organizacje zielone
    • Organizacje turkusowe
  • Charakterystyka stylów przywódczych funkcjonujących w poszczególnych etapach rozwoju organizacji
    • Styl eksploatacyjny
    • Styl paternalistyczny
    • Styl konsultacyjny
    • Styl partycypacyjny
    • Styl facylitacyjny

2.Klasyczne paradygmaty organizacji ich ograniczenia.

  • Sposoby organizacji pracy w klasycznej firmie
    • Hierarchia władzy w formie piramidy
    • Mierzalne cele
    • Precyzyjny podział zadań i odpowiedzialności
    • Koncentracja na wyniku finansowym
    • Delegowanie
    • Sformalizowane procesy i procedury
  • Typowe problemy i wyzwania w klasycznej organizacji
    • Unikanie odpowiedzialności
    • Skupienie wyłącznie na własnych celach – brak widzenia szerszej perspektywy (np. silosy)
    • Problemy z zaangażowaniem
    • Problemy z zaufaniem

3.Fundamenty turkusu

  • Samozarządzanie i autonomia zespołów
    • Praktyki współpracy w turkusowych zespołach
    • Techniki i narzędzia wspomagające zespoły w samozarządzaniu
    • Rola, zadania i metody pracy przywódcy w turkusowym zespole
  • Wykorzystanie pełni potencjału pracowników
    • Budowanie fundamentu każdego zespołu: wzajemnego zaufania
    • Wykorzystywanie pasji i najlepszych stron pracowników
    • Tworzenie poczucia wspólnoty w zespole
  • Ewolucyjne cele
    • Charyzmatyczne i szlachetne cele
    • Wartości w działaniu.

4. Wyzwania działów HR wobec wpływów turkusu na  obecną kulturę organizacyjną w firmie

  • Budowanie kultury zaufania w firmie.
  • Kierunki edukacji i rozwoju pracowników w obliczu idei samo zarządzania.
  • Działania rozwojowe wobec menedżerów w kontekście zmiany roli lidera w firmie .
  • Redefinicja zarządzania talentami.
  • Zarządzanie wartościami w firmie.

5. Podsumowanie

 

1.Ewolucja sposobów zorganizowania pracy

  • Etapy ewolucji organizacji
    • Organizacje czerwone
    • Organizacje bursztynowe
    • Organizacje pomarańczowe
    • Organizacje zielone
    • Organizacje turkusowe
  • Charakterystyka stylów przywódczych funkcjonujących w poszczególnych etapach rozwoju organizacji
    • Styl eksploatacyjny
    • Styl paternalistyczny
    • Styl konsultacyjny
    • Styl partycypacyjny
    • Styl facylitacyjny

2.Klasyczne paradygmaty organizacji ich ograniczenia.

  • Sposoby organizacji pracy w klasycznej firmie
    • Hierarchia władzy w formie piramidy
    • Mierzalne cele
    • Precyzyjny podział zadań i odpowiedzialności
    • Koncentracja na wyniku finansowym
    • Delegowanie
    • Sformalizowane procesy i procedury
  • Typowe problemy i wyzwania w klasycznej organizacji
    • Unikanie odpowiedzialności
    • Skupienie wyłącznie na własnych celach – brak widzenia szerszej perspektywy (np. silosy)
    • Problemy z zaangażowaniem
    • Problemy z zaufaniem

3.Fundamenty turkusu

  • Samozarządzanie i autonomia zespołów
    • Praktyki współpracy w turkusowych zespołach
    • Techniki i narzędzia wspomagające zespoły w samozarządzaniu
    • Rola, zadania i metody pracy przywódcy w turkusowym zespole
  • Wykorzystanie pełni potencjału pracowników
    • Budowanie fundamentu każdego zespołu: wzajemnego zaufania
    • Wykorzystywanie pasji i najlepszych stron pracowników
    • Tworzenie poczucia wspólnoty w zespole
  • Ewolucyjne cele
    • Charyzmatyczne i szlachetne cele
    • Wartości w działaniu.

4. Wyzwania działów HR wobec wpływów turkusu na obecną kulturę organizacyjną w firmie

  • Budowanie kultury zaufania w firmie.
  • Kierunki edukacji i rozwoju pracowników w obliczu idei samo zarządzania.
  • Działania rozwojowe wobec menedżerów w kontekście zmiany roli lidera w firmie .
  • Redefinicja zarządzania talentami.
  • Zarządzanie wartościami w firmie.

5. Podsumowanie

 

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

W jednym z najbardziej znanych turkusowych organizacji –  Morning Star, jest tylko jeden rodzaj stanowiska pracy – pracownik.

Szkolenie związane z:

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • Stworzenie zalążków kultury organizacyjnej opartej na współodpowiedzialności.
  • Wzrost identyfikacji pracowników z firmą.
  • Zmniejszenie rotacji personelu.
  • Przyciąganie młodych talentów poprzez unikatową kulturę i atmosferę pracy

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • Inspiracja do rozwiązywania obecnych problemów w inny niż dotychczas sposób.
  • Uświadomienie sobie nowych perspektyw rozwoju zarówno pracowników jak i liderów.
  • Wzmocnienie roli i wpływu działów HR w kreowaniu kultury firmy.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • Szansa na większą synergię między HR a biznesem
  • Współdziałanie na rzecz łączenia celów biznesowych firmy z celami polityki HR.
Turkusowa organizacja  – inspiracyjny warsztat dla HR

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia HR

Organizacja to ludzie – a ludzie to zbiór unikalnych doświadczeń i kompetencji. Mentoring pozwala na pełne korzystanie z tego skarbu w postaci przekazywania najlepszych doświadczeń i nauk od ekspertów firmowych do tych, którzy tego najbardziej potrzebują. W sytuacji niespotykanych wyzwań są w firmie osoby, które wypracowały optymalne sposoby radzenia sobie z sytuacją warto transferować te know-how właśnie poprzez mentoring.

2024-05-27
27 maja 2024 - 28 maja 2024
2024-05-28
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Jakość wdrożenia pracownika wpływa na wizerunek pracodawcy, zaangażowanie pracownika a w konsekwencji retencję. Mądry Onboarding wpływa na szybsze rozumienie zakresu obowiązków i odpowiedzialności, a więc efektywność pracownika. Zapraszamy na szkolenie Onboarding.
2024-05-29
29 maja 2024
2024-05-29
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Według ekspertów zajmujących się współczesnymi organizacjami za dziesięć lat aż 80% pracowników będzie kierowało się tym, czy dana firma ma zbudowaną strategię wellbeingową. Nie podejmą pracy w środowisku organizacyjnym, które nie dba o zadowolenie i potrzeby pracownika

2024-06-07
07 czerwca 2024
2024-06-07
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.