Efektywne zarządzanie sobą w czasie – intensywny warsztat online

Szkolenia - efektywność osobista onlineotwartezamkniete
Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie jak go wskrzesić
Czas jest zasobem nieodnawialnym. Zarządzanie czasem to tak naprawdę zarządzanie sobą w czasie – swoimi priorytetami, podziałem pracy, energią. Stosowanie odpowiednich taktyk i technik TM pozwala podnieść efektywność osobistą w jednostce czasu. Być może dla wielu dodatkową motywacją będzie fakt, że pracując zdalnie czas „zaoszczędzony” można przeznaczyć na znacznie szersza paletę aktywności niż w biurze 🙂

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Pandemia przyspieszyła już wcześniej obserwowany trend. Coraz więcej ludzi pracuje w tzw. gospodarce wiedzy – w usługach, w zarządzaniu, w świecie cyfrowym. Zarządzanie efektywnością przestało koncentrować się wokół miejsca pracy, dziś fokus jest na człowieka.

Coraz więcej z nas jest rozliczanych z zadań, a poświęcany na nie czas i metody realizacji pozostają naszą decyzją.

Ta sytuacja ma swoje blaski i cienie. Autonomia to wolność wyboru, ale również odpowiedzialność. W przypadku pracy zadaniowej ważnym aspektem jest life-work balance oraz funkcjonowanie czasem w jednej przestrzeni (dom) w kilku rolach – pracownika, rodzica, osoby prywatnej.

W obliczu tych zjawisk efektywność w zarządzaniu sobą w ograniczonym czasie jest fundamentalną kompetencją. W świecie przeładowanym informacyjnie, obfitującym w dystraktory, pełnym priorytetów, deadline’ów świadome zarządzanie czasem daje więcej spokoju wewnętrznego, uruchamia osobiste zasoby i podnosi efektywność.

W rezultacie również sprawczość – zarówno w wyzwaniach zawodowych. jak i prywatnych. Poniższe szkolenie ma charakter narzędziowy uczestnicy otrzymają szereg sprawdzonych rozwiązań, a następnie przećwiczą je w odniesieniu do swoich zadań oraz kalendarzy.

 

Czasu nie da się gromadzić ani pozyskać. Skuteczność szkolenia zarządzanie czasem bazuje zatem na skuteczniejszym wykorzystaniu własnych zasobów oraz na efektywnym planowaniu pracy.

Celem szkolenia jest zwiększenie efektywności realizacji zadań przez uczestników, a zatem wykonywanie większej ilości pracy o wyższej jakości.

Szkolenie zarządzanie czasem kładzie zatem nacisk na dwa kluczowe aspekty:

1. Znajomość narzędzi zarządzania czasem – są to narzędzia, które pozwalają na lepsze planowanie, dzielenie, organizowanie, priorytetyzowanie pracy w taki sposób, aby w ramach dostępnego czasu wykonać maksymalnie dużo zadań. Część z tych narzędzi jest powszechnie znana, inne wymagają praktyki i treningu, aby osiągnąć biegłość w ich stosowaniu. Niemniej jednak sama umiejętność posługiwania się tymi narzędziami nie pomaga w zarządzaniu czasem – równie ważna jest konsekwencja w ich stosowaniu.

2. Determinacja i motywacja w stosowaniu narzędzi zarządzania czasem – zgodnie z psychologicznymi teoriami pierwsze próby przezwyciężenia nawyku powodują wysoką frustrację, która przyczynia się do zaniechania kolejnych eksperymentów z nowymi zachowaniami. Zadaniem proponowanego modułu jest uodpornić uczestników na efekt pierwszej frustracji oraz wzbudzić w nich motywację do wielokrotnych prób stosowania nowych technik. Ich skuteczność będzie rosła wraz z wielością powtórzeń.

Pandemia przyspieszyła już wcześniej obserwowany trend. Coraz więcej ludzi pracuje w tzw. gospodarce wiedzy – w usługach, w zarządzaniu, w świecie cyfrowym. Zarządzanie efektywnością przestało koncentrować się wokół miejsca pracy, dziś fokus jest na człowieka.

Coraz więcej z nas jest rozliczanych z zadań, a poświęcany na nie czas i metody realizacji pozostają naszą decyzją.

Ta sytuacja ma swoje blaski i cienie. Autonomia to wolność wyboru, ale również odpowiedzialność. W przypadku pracy zadaniowej ważnym aspektem jest life-work balance oraz funkcjonowanie czasem w jednej przestrzeni (dom) w kilku rolach – pracownika, rodzica, osoby prywatnej.

W obliczu tych zjawisk efektywność w zarządzaniu sobą w ograniczonym czasie jest fundamentalną kompetencją. W świecie przeładowanym informacyjnie, obfitującym w dystraktory, pełnym priorytetów, deadline’ów świadome zarządzanie czasem daje więcej spokoju wewnętrznego, uruchamia osobiste zasoby i podnosi efektywność.

W rezultacie również sprawczość – zarówno w wyzwaniach zawodowych. jak i prywatnych. Poniższe szkolenie ma charakter narzędziowy uczestnicy otrzymają szereg sprawdzonych rozwiązań, a następnie przećwiczą je w odniesieniu do swoich zadań oraz kalendarzy.

 

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Jak planować sobie dzień pracy oraz:

  • Jak ustalać priorytety
  • Jak dostosować zadania do swojego rytmu biologicznego
  • Jak zorganizować swoje miejsce pracy
  • Jak odpoczywać!

2. Poznasz skuteczne i sprawdzone techniki planowania pracy:

  • Technika ABC
  • Technika Pomodoro
  • ALPEN
  • I inne, równie dobre

3. …oraz Zasady, które znacząco utrudniają dobrą organizację

  • Prawo Parkinsona
  • Prokrastynację
  • Próżniactwo społeczne

4. Odpowiesz sobie na pytania, dlaczego czas Ci się „rozłazi”

  • Zdiagnozujesz swoich „złodziei czasu”
  • Wypracujesz techniki, które pozwolą Ci wyeliminować zbędne działania
  • Sprawdzisz, ile czasu jesteś w stanie pracować efektywnie

5. Świadomie zaplanujesz swój kolejny dzień pracy

1.Indywidualna percepcja upływu czasu

  • Zarządzanie sobą w czasie – czy zarządzanie czasem?
  • Wpływ osobistych celów i wartości na jakość zarządzania czasem
  • Postrzeganie zarządzania czasem w kontekście osobistych skryptów życiowych
  • Autodiagnoza własnych umiejętności gospodarowania czasem – dziennik aktywności
  • Efekt Zeigarnik
  • Metoda RPM

2.  Poziom efektywności osobistej

  • Różnica pomiędzy celem a wizją przyszłości
  • Różnica pomiędzy planowaniem a zarządzaniem
  • Analiza osobistej efektywności
    • Kwestionariusz MEQ
    • Wzorce aktywności dobowej – tzw. sowy i skowronki
    • Krzywa REFA – wydajność w poszczególnych godzinach
  • Osobiste bariery utrudniające odpowiednie zarządzanie czasem
    • Bariery obiektywne
    • Bariery związane z przekonaniami (samospełniająca się przepowiednia)
  • Bariery osobiste w zarządzaniu czasem
    • Odwlekanie
    • Perfekcjonizm
    • Pracoholizm
    • Zachowania typu A

3. Poziom zawodowy zarządzania czasem

  • Planowanie strategiczne/taktyczne/operacyjne
  • Sztuka definiowania celów
    • Metoda Smart
    • Zarządzanie przez cele
  • Mini techniki wspomagające zarządzanie czasem – jak motywować się do przestrzegania grafiku dnia
    • Nagradzanie się
    • Utrzymywanie wysokiej stymulacji
    • Przerwanie w odpowiednim momencie
    • Szybkie uporanie się z tym to, co najgorsze
    • Ogłaszamy publicznie, co musimy zrobić
    • Wybieramy dowolny etap zadania jako początek, jeśli mamy taką możliwość
    • Ustalamy sobie kilkuminutowe przerwy
    • Dzielimy pracę na małe etapy
    • Usuwamy żródła zakłóceń

4. Zarządzanie czasem w jednostce czasu

  • Ścieżka krytyczna
    • Zarządzanie projektami na poziomie osobistym
    • Uwzględnianie barier osobistych i zawodowych w zarządzaniu czasem
  • Krzywa zakłóceń – sporządzenie wykresu
    • Na poziomie działu
    • Na poziomie firmy
  • Taktyka salami
  • Taktyka szwajcarskiego sera
  • Metoda Kartezjusza
  • Model 60/40
  • Ustalanie priorytetów – analiza ABC
    • 60% do 20%
    • 20% do 20%
    • 20% do 60%
  • Planowanie „od końca”.

5. Planowanie strategiczne w zarządzaniu czasem

  • Różnica pomiędzy zarządzaniem a planowaniem
  • Poziom optymalnego planowania
    • Niedostateczne planowanie
    • Planowanie przesadne
  • Plastyczność planu
  • Zasada Pareto
  • Rafy i bariery w realizacji planów
    • Metody radzenia sobie z odwlekaniem w czasie
  • Pożeracze czasu i jak sobie z nimi radzić
  • Efekt piły

6. Skuteczne sporządzanie planów

  • Macierz zadań pilnych i ważnych
  • Praca z grafikiem dnia
  • Plan tygodniowy
  • Planer celów rocznych
  • Checklista

7. Plan Balanced scorecard – zarządzanie czasem na poziomie racjonalnym

  • Zdefiniowanie perspektyw
  • Zdefiniowanie celów
  • Zdefiniowanie kryteriów sukcesu
  • Realizacja założeń
  • Monitoring w punktach tzw. kamieni milowych

8.  Techniki wspomagające efektywność osobistą

  • Dobowa analiza poziomu energetycznego
  • Metoda ALPEN – zarządzanie zadaniami w perspektywie jednego dnia
  • Metoda TRZOS – zarządzanie zadaniami w perspektywie tygodniowej
  • Matryca Eisenhower’a
    • Zadania pilne ważne
    • Zadania nie pilne ważne
    • Zadania pilne nie ważne
    • Zadania nie pilne nie ważne
  • Planer tygodniowy i miesięczny
  • Programy pocztowe – jak oszczędzać czas podczas korespondencji mailowej
  • Technika scrollingu
  • Zasada Ajschylosa
  • Metoda i syndrom Napoleona
  • Zasada 5s
  • Technika Pomodoro
  • Zasada 168 godzin
  • Zasada 1+3
  • Zasada 4d – uporządkowanie korespondencji mailowej

9. Multitasking – wielozadaniowość. Narzędzia i techniki wspomagające efektywność. Metoda Getting Things Done – Zarządzanie strumieniem zadań w dobie multizadaniowości.

  • Zarządzanie strumieniem zadań
  • Zarządzanie energią w dobie multitaskingu
  • 8 kategorii GTD
  • Triki – jak organizować przestrzeń: biurko, dokumentację, archiwum zgodnie z GTD
  • Jak wykorzystać urządzenia mobilne do zarządzania priorytetami?
  • Przydatne aplikacje wspierające GTD
  • Komasowanie czasu

10. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie zespołowym

1.Indywidualna percepcja upływu czasu

  • Zarządzanie sobą w czasie – czy zarządzanie czasem?
  • Wpływ osobistych celów i wartości na jakość zarządzania czasem
  • Postrzeganie zarządzania czasem w kontekście osobistych skryptów życiowych
  • Autodiagnoza własnych umiejętności gospodarowania czasem – dziennik aktywności
  • Efekt Zeigarnik
  • Metoda RPM

2. Poziom efektywności osobistej

  • Różnica pomiędzy celem a wizją przyszłości
  • Różnica pomiędzy planowaniem a zarządzaniem
  • Analiza osobistej efektywności
    • Kwestionariusz MEQ
    • Wzorce aktywności dobowej – tzw. sowy i skowronki
    • Krzywa REFA – wydajność w poszczególnych godzinach
  • Osobiste bariery utrudniające odpowiednie zarządzanie czasem
    • Bariery obiektywne
    • Bariery związane z przekonaniami (samospełniająca się przepowiednia)
  • Bariery osobiste w zarządzaniu czasem
    • Odwlekanie
    • Perfekcjonizm
    • Pracoholizm
    • Zachowania typu A

3. Poziom zawodowy zarządzania czasem

  • Planowanie strategiczne/taktyczne/operacyjne
  • Sztuka definiowania celów
    • Metoda Smart
    • Zarządzanie przez cele
  • Mini techniki wspomagające zarządzanie czasem – jak motywować się do przestrzegania grafiku dnia
    • Nagradzanie się
    • Utrzymywanie wysokiej stymulacji
    • Przerwanie w odpowiednim momencie
    • Szybkie uporanie się z tym to, co najgorsze
    • Ogłaszamy publicznie, co musimy zrobić
    • Wybieramy dowolny etap zadania jako początek, jeśli mamy taką możliwość
    • Ustalamy sobie kilkuminutowe przerwy
    • Dzielimy pracę na małe etapy
    • Usuwamy żródła zakłóceń

4. Zarządzanie czasem w jednostce czasu

  • Ścieżka krytyczna
    • Zarządzanie projektami na poziomie osobistym
    • Uwzględnianie barier osobistych i zawodowych w zarządzaniu czasem
  • Krzywa zakłóceń – sporządzenie wykresu
    • Na poziomie działu
    • Na poziomie firmy
  • Taktyka salami
  • Taktyka szwajcarskiego sera
  • Metoda Kartezjusza
  • Model 60/40
  • Ustalanie priorytetów – analiza ABC
    • 60% do 20%
    • 20% do 20%
    • 20% do 60%
  • Planowanie „od końca”.

5. Planowanie strategiczne w zarządzaniu czasem

  • Różnica pomiędzy zarządzaniem a planowaniem
  • Poziom optymalnego planowania
    • Niedostateczne planowanie
    • Planowanie przesadne
  • Plastyczność planu
  • Zasada Pareto
  • Rafy i bariery w realizacji planów
    • Metody radzenia sobie z odwlekaniem w czasie
  • Pożeracze czasu i jak sobie z nimi radzić
  • Efekt piły

6. Skuteczne sporządzanie planów

  • Macierz zadań pilnych i ważnych
  • Praca z grafikiem dnia
  • Plan tygodniowy
  • Planer celów rocznych
  • Checklista

7. Plan Balanced scorecard – zarządzanie czasem na poziomie racjonalnym

  • Zdefiniowanie perspektyw
  • Zdefiniowanie celów
  • Zdefiniowanie kryteriów sukcesu
  • Realizacja założeń
  • Monitoring w punktach tzw. kamieni milowych

8. Techniki wspomagające efektywność osobistą

  • Dobowa analiza poziomu energetycznego
  • Metoda ALPEN – zarządzanie zadaniami w perspektywie jednego dnia
  • Metoda TRZOS – zarządzanie zadaniami w perspektywie tygodniowej
  • Matryca Eisenhower’a
    • Zadania pilne ważne
    • Zadania nie pilne ważne
    • Zadania pilne nie ważne
    • Zadania nie pilne nie ważne
  • Planer tygodniowy i miesięczny
  • Programy pocztowe – jak oszczędzać czas podczas korespondencji mailowej
  • Technika scrollingu
  • Zasada Ajschylosa
  • Metoda i syndrom Napoleona
  • Zasada 5s
  • Technika Pomodoro
  • Zasada 168 godzin
  • Zasada 1+3
  • Zasada 4d – uporządkowanie korespondencji mailowej

9. Multitasking – wielozadaniowość. Narzędzia i techniki wspomagające efektywność. Metoda Getting Things Done – Zarządzanie strumieniem zadań w dobie multizadaniowości.

  • Zarządzanie strumieniem zadań
  • Zarządzanie energią w dobie multitaskingu
  • 8 kategorii GTD
  • Triki – jak organizować przestrzeń: biurko, dokumentację, archiwum zgodnie z GTD
  • Jak wykorzystać urządzenia mobilne do zarządzania priorytetami?
  • Przydatne aplikacje wspierające GTD
  • Komasowanie czasu

10. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie zespołowym

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA::

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Badana The Energy Project mówią, że większość badanych menedżerów (81 proc.) stwierdza, że spędza najwięcej czasu na reagowaniu na pojawiające się potrzeby (pilne), zamiast koncentrować się na zadaniach, które są priorytetowe w długoterminowej perspektywie (ważne).

Szkolenie związane z:
  • efektywność osobista
  • zarządzanie czasem
  • planowanie
  • multitasking

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • zwiększenie efektywności realizacji zadań w organizacji
  • budowanie kultury wzmacniającej nastawienie na rozwiązanie (a nie na problem)
  • większa stabilność emocjonalna pracowników

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • zmniejszenie poziomu stresu negatywnego
  • efektywne zarządzanie poziomem stresu
  • umiejętność skutecznej pracy pod presją czasu

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • skuteczniejsze realizowanie zadań w zespole
  • mniej sytuacji konfliktowych wynikających pomiędzy pracownikami
Efektywne zarządzanie sobą w czasie

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager

tel. kom.: 505 273 550

biuro@projektgamma.pl
Patrycja Michałowska

Ilona Ziętkowska

Project Manager

tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska

Project Manager

tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - efektywność osobista

Wersja online: Creative Problem Solving - kreatywne podejście do rozwiązywania problemów – warsztat online

Creative Problem Solving – kreatywne podejście do rozwiązywania problemów. Jest to koncepcja, w której w obliczu sytuacji problemowych pożądane jest porzucenie utartych schematów postępowania i poszukiwanie niestandardowych rozwiązań. To idealna metoda do zastosowania, kiedy problem jest złożony, a oczekiwany rezultat nieoczywisty. Pomaga wychodzić z impasu i tworzyć innowacje.

2022-11-28
28 listopada 2022
2022-11-28
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Pewność siebie pozwala w pełni korzystać z własnych zasobów i talentów. Szkolenie pewność siebie  pozwoli wypracować szereg technik mentalnych i przekonań zwiększających potencjał psychologiczny w tym obszarze. Zapraszamy na kurs pewności siebie!

2022-11-30
30 listopada 2022
2022-11-30
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Efektywna komunikacja - praktyczny warsztat komunikacji interpersonalnej w relacjach biznesowych
Komunikacja to kompetencja fundamentalna - leży u podstaw większości czynności wykonywanych przez menedżerów, specjalistów i sprzedawców. Szkolenie z komunikacji to zestaw praktycznych, skutecznych narzędzi, które łatwo wdrożyć do swojej pracy. Serdecznie zapraszamy na trening komunikacji interpersonalnej!
2022-12-05
05 grudnia 2022 - 06 grudnia 2022
2022-12-06
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.