IDEA SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Wiedza stale się dezaktualizuje. Wg raportu Forum Ekonomicznego w Davos, wskaźnik knowledge stability wynosi 55% – tyle zdobytej przez nas wiedzy zostanie z nami przez całe życie. Oznacza to, że 45% będziemy zmuszeni aktualizować. Alternatywą jest pozostawanie w bańce przeterminowanych przekonań, informacji i dobrych, dawnych praktyk.
Wszyscy wiemy, że świat przyśpieszył i „produkuje” ogrom nowych informacji (każdego dnia na Youtube’ie zamieszczane jest 700 tys h nowych video, a na Instagramie 95 mln nowych zdjęć) . Skoro to wiemy to warto wyposażyć pracowników w umiejętność uczenia się w sposób bardziej efektywny. Zaproponować alternatywę dla sentencji „chcieć to móc” – dajmy pracownikom narzędzia, jak uczyć się szybciej i żeby efekty były bardziej trwałe. Tej wiedzy i umiejętności dostarcza metalearning.
Na jakie pytania uczestnik szkolenia będzie potrafił odpowiedzieć:
- Jak zapamiętujemy i przetwarzamy informacje? Jakie pułapki niesie ze sobą nasz genetyczny model zapamiętywania?
- Jakie są 4 rodzaje pamięci? Kiedy włącza się która? Jak zapisywać w pamięci informacje trwale?
- Jakie są 4 fundamenty skutecznego zapamiętywania i jak je stosować na co dzień?
- Co to jest metapamięć? Dlaczego warto pamiętać czego się nie pamięta?
- Ile bitów informacji przetwarza człowiek na sekundę? Jak zarządzać naszą mocą obliczeniową?
- Co to jest głębokie przetwarzanie? W czym nasz sposób zapamiętywania przypomina programy kompresji danych takie jak ZIP czy WINRAR?
- Dlaczego prawie wszyscy pamiętają co robili podczas ataków terrorystycznych 11 września?
- Jak emocje wpływają na zapamiętywanie?
- Jak wykorzystać sen do tego, aby potrafić i pamiętać coś lepiej?
- Dlaczego (na razie) uczymy się znacznie efektywniej niż AI (sztuczna inteligencja) ?
Wiedza stale się dezaktualizuje. Wg raportu Forum Ekonomicznego w Davos, wskaźnik knowledge stability wynosi 55% – tyle zdobytej przez nas wiedzy zostanie z nami przez całe życie. Oznacza to, że 45% będziemy zmuszeni aktualizować. Alternatywą jest pozostawanie w bańce przeterminowanych przekonań, informacji i dobrych, dawnych praktyk.
Wszyscy wiemy, że świat przyśpieszył i „produkuje” ogrom nowych informacji (każdego dnia na Youtube’ie zamieszczane jest 700 tys h nowych video, a na Instagramie 95 mln nowych zdjęć) . Skoro to wiemy to warto wyposażyć pracowników w umiejętność uczenia się w sposób bardziej efektywny. Zaproponować alternatywę dla sentencji „chcieć to móc” – dajmy pracownikom narzędzia, jak uczyć się szybciej i żeby efekty były bardziej trwałe. Tej wiedzy i umiejętności dostarcza metalearning.
Na jakie pytania uczestnik szkolenia będzie potrafił odpowiedzieć:
- Jak zapamiętujemy i przetwarzamy informacje? Jakie pułapki niesie ze sobą nasz genetyczny model zapamiętywania?
- Jakie są 4 rodzaje pamięci? Kiedy włącza się która? Jak zapisywać w pamięci informacje trwale?
- Jakie są 4 fundamenty skutecznego zapamiętywania i jak je stosować na co dzień?
- Co to jest metapamięć? Dlaczego warto pamiętać czego się nie pamięta?
- Ile bitów informacji przetwarza człowiek na sekundę? Jak zarządzać naszą mocą obliczeniową?
- Co to jest głębokie przetwarzanie? W czym nasz sposób zapamiętywania przypomina programy kompresji danych takie jak ZIP czy WINRAR?
- Dlaczego prawie wszyscy pamiętają co robili podczas ataków terrorystycznych 11 września?
- Jak emocje wpływają na zapamiętywanie?
- Jak wykorzystać sen do tego, aby potrafić i pamiętać coś lepiej?
- Dlaczego (na razie) uczymy się znacznie efektywniej niż AI (sztuczna inteligencja) ?
Wiedza stale się dezaktualizuje. Wg raportu Forum Ekonomicznego w Davos, wskaźnik knowledge stability wynosi 55% – tyle zdobytej przez nas wiedzy zostanie z nami przez całe życie. Oznacza to, że 45% będziemy zmuszeni aktualizować. Alternatywą jest pozostawanie w bańce przeterminowanych przekonań, informacji i dobrych, dawnych praktyk.
Wszyscy wiemy, że świat przyśpieszył i „produkuje” ogrom nowych informacji (każdego dnia na Youtube’ie zamieszczane jest 700 tys h nowych video, a na Instagramie 95 mln nowych zdjęć) . Skoro to wiemy to warto wyposażyć pracowników w umiejętność uczenia się w sposób bardziej efektywny. Zaproponować alternatywę dla sentencji „chcieć to móc” – dajmy pracownikom narzędzia, jak uczyć się szybciej i żeby efekty były bardziej trwałe. Tej wiedzy i umiejętności dostarcza metalearning.
Na jakie pytania uczestnik szkolenia będzie potrafił odpowiedzieć:
- Jak zapamiętujemy i przetwarzamy informacje? Jakie pułapki niesie ze sobą nasz genetyczny model zapamiętywania?
- Jakie są 4 rodzaje pamięci? Kiedy włącza się która? Jak zapisywać w pamięci informacje trwale?
- Jakie są 4 fundamenty skutecznego zapamiętywania i jak je stosować na co dzień?
- Co to jest metapamięć? Dlaczego warto pamiętać czego się nie pamięta?
- Ile bitów informacji przetwarza człowiek na sekundę? Jak zarządzać naszą mocą obliczeniową?
- Co to jest głębokie przetwarzanie? W czym nasz sposób zapamiętywania przypomina programy kompresji danych takie jak ZIP czy WINRAR?
- Dlaczego prawie wszyscy pamiętają co robili podczas ataków terrorystycznych 11 września?
- Jak emocje wpływają na zapamiętywanie?
- Jak wykorzystać sen do tego, aby potrafić i pamiętać coś lepiej?
- Dlaczego (na razie) uczymy się znacznie efektywniej niż AI (sztuczna inteligencja) ?
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Moduł 1.
Metakompetencje i metalearning
- Czym są metakompetencje?
- Przykłady i eksperymenty na samym sobie
- Koncept podnoszenia osobistej efektywności w oparciu o metaumiejętności, metapoznanie, metawiedzę
- Metalearning – dlaczego warto zainwestować całość swojej energii w najbliższe godziny szkolenia?
Moduł 2.
Jak zapamiętujemy?
- Poziom neurobiologiczny
- Neurons fire together, wire together – prawo Hebba
- Co to jest sieć neuronalna i jak sprawiać, żeby rosła w siłę ?
- Poziom kognitywistyczny
- Eksperymenty – co to jest wewnętrzny model zewnętrznego świata?
- Dlaczego nasz mózg działa jak skrzyżowanie statystyka i bukmachera?
- Co to są wysokopoziomowe wnioski?
Moduł 3.
4 fundamenty efektywnego uczenia się
- Uwaga i skupienie
- Aktywne zaangażowanie i głębokie przetwarzanie
- Informacja zwrotna i testowanie
- Konsolidacja
Moduł 4.
Wdrożenie z nauki
- Analiza własnych metod uczenia się i ich efektywności
- Zastosowanie techniki implementacji intencji
- Ustanowienie strażników wdrożenia poprzez duety peermentoringowe
- Zaprojektowanie nauki nowego fragmentu wiedzy z zastosowaniem 4 fundamentów efektywnej nauki na osi czasu
- Mierzenie efektywności i utrwalenie metody
Moduł 1.
Metakompetencje i metalearning
- Czym są metakompetencje?
- Przykłady i eksperymenty na samym sobie
- Koncept podnoszenia osobistej efektywności w oparciu o metaumiejętności, metapoznanie, metawiedzę
- Metalearning – dlaczego warto zainwestować całość swojej energii w najbliższe godziny szkolenia?
Moduł 2.
Jak zapamiętujemy?
- Poziom neurobiologiczny
- Neurons fire together, wire together – prawo Hebba
- Co to jest sieć neuronalna i jak sprawiać, żeby rosła w siłę ?
- Poziom kognitywistyczny
- Eksperymenty – co to jest wewnętrzny model zewnętrznego świata?
- Dlaczego nasz mózg działa jak skrzyżowanie statystyka i bukmachera?
- Co to są wysokopoziomowe wnioski?
Moduł 3.
4 fundamenty efektywnego uczenia się
- Uwaga i skupienie
- Aktywne zaangażowanie i głębokie przetwarzanie
- Informacja zwrotna i testowanie
- Konsolidacja
Moduł 4.
Wdrożenie z nauki
- Analiza własnych metod uczenia się i ich efektywności
- Zastosowanie techniki implementacji intencji
- Ustanowienie strażników wdrożenia poprzez duety peermentoringowe
- Zaprojektowanie nauki nowego fragmentu wiedzy z zastosowaniem 4 fundamentów efektywnej nauki na osi czasu
- Mierzenie efektywności i utrwalenie metody
Moduł 1.
Metakompetencje i metalearning
- Czym są metakompetencje?
- Przykłady i eksperymenty na samym sobie
- Koncept podnoszenia osobistej efektywności w oparciu o metaumiejętności, metapoznanie, metawiedzę
- Metalearning – dlaczego warto zainwestować całość swojej energii w najbliższe godziny szkolenia?
Moduł 2.
Jak zapamiętujemy?
- Poziom neurobiologiczny
- Neurons fire together, wire together – prawo Hebba
- Co to jest sieć neuronalna i jak sprawiać, żeby rosła w siłę ?
- Poziom kognitywistyczny
- Eksperymenty – co to jest wewnętrzny model zewnętrznego świata?
- Dlaczego nasz mózg działa jak skrzyżowanie statystyka i bukmachera?
- Co to są wysokopoziomowe wnioski?
Moduł 3.
4 fundamenty efektywnego uczenia się
- Uwaga i skupienie
- Aktywne zaangażowanie i głębokie przetwarzanie
- Informacja zwrotna i testowanie
- Konsolidacja
Moduł 4.
Wdrożenie z nauki
- Analiza własnych metod uczenia się i ich efektywności
- Zastosowanie techniki implementacji intencji
- Ustanowienie strażników wdrożenia poprzez duety peermentoringowe
- Zaprojektowanie nauki nowego fragmentu wiedzy z zastosowaniem 4 fundamentów efektywnej nauki na osi czasu
- Mierzenie efektywności i utrwalenie metody