Najlepsze efekty osiągamy pracując wykorzystując nasze naturalne sposoby działania i myślenia. Najlepsze w wielu wymiarach – efektywności, przychodu, zadowolenia z pracy. Poznanie swoich talentów, tego jak wpływają na nasze działanie, zrozumienie ich dojrzałych stron pozwala podnieść swoją skuteczność.
Kiedy do tego doda się najlepsze praktyki produktywności i zrozumie jak można je wdrażać w zgodzie z naszymi talentami, to efekty są zdumiewające. Każdy z nas może być produktywny na własny sposób.
Talenty Gallupa szkolenie ma za zadanie przeprowadzić przez proces poznania talentów, zrozumienia ich działania, zaplanowania ich rozwoju. Uczestnicy wyposażeni w tę wiedzę będą mogli zaprojektować swój własny sposób na skuteczność – będą mogli połączyć wiedzę o swoich talentach oraz wiedzę o najlepszych technikach produktywności.
Instytut Gallupa, w którym powstała metoda Clifton Strengths, na podstawie swoich badań, mówi wprost, że osoby, które korzystają ze swoich talentów na co dzień są o około 7-8% bardziej produktywne. Produktywność jest wręcz zakodowana w metodykę CliftonStrengths. Nawet w definicji talentu jest wspomniane, że to naturalny, powtarzalny sposób działania, myślenia, odczuwania, który może być produktywnie wykorzystany.
Po warsztatach będziesz znać swoje talenty, zrozumiesz jak budować z nich mocne strony, będziesz wiedzieć jak talenty wpływają na Twoje działanie.
Poznasz podstawowe zasady produktywności i połączysz je ze swoimi talentami. Dzięki temu będziesz mieć konkretny plan jak korzystać ze swoich talentów do osiągania Twoich celów.
MODUŁ I
Filozofia podejścia do rozwoju w oparciu o mocne strony
- Filozofia Instytutu Gallupa.
- Przedstawienie metodologii Instytutu Gallupa.
- Główne wnioski płynące z ponad 40 lat badań Instytutu Gallupa
- Czym jest talent?
- Dlaczego talenty są trwałe, niezmienne i wyjątkowe?
- Rola talentów w procesie myślenia, działania i odczuwania w organizacji.
- Anatomia talentu i mocnej strony.
- Dlaczego warto rozwijać swoje talenty? – Ścieżka Gallupa.
- Dlaczego nie można być najlepszym we wszystkim ?
- Czym jest mocna strona?
- Jak budować mocne strony znając swoje talenty?
MODUŁ II
Ja i moje talenty
- Wprowadzenie modelu „Name It, Claim It, Aim It”.
- Wprowadzenie modelu pracy z silnymi stronami Ćwiczenia indywidualne (z dzieleniem się wynikami z grupą).
- Praca z indywidualnymi wynikami raportów – 5 dominujących cech
- Moje talenty w praktyce.
- Wprowadzenie pojęć – Talent, Silna strona, dojrzałość i nie dojrzałość talentu. Praca indywidualna każdego z uczestników
- Kompetencje najefektywniejszych Liderów.
MODUŁ III:
Ja i moje Mocne Strony
- Czym jest Mocna Strona? Jak określać Mocne Strony?
- Jaka wiedza i jakie umiejętności budują moje Mocne Strony?
- Obszary, które mnie wzmacniają i osłabiają? Jak je identyfikować?
- Co buduje moją siłę i poczucie własnej wartości?
- Skąd czerpię energię do działania?
- Jak doskonalić moje umiejętności i kompetencje we współpracy z innymi?
MODUŁ IV
Ja i moje słabe strony
- Jak warto myśleć o słabych stronach? Jak mówi o nich Gallupa
- Jak nimi zarządzać?
- Jakich działań unikam, które mnie osłabiają i chętnie je predestynuje? Co z tego wynika, dla mnie i dla zespołu?
- Jakie są moje dominujące słabe strony w pracy?
- Jakie są „ograniczenia, cienia” – moich talentów
- Jak moje mocne strony i słabe strony wpływają na sposób budowania relacji z innymi.
- 4 strategie radzenie sobie ze słabymi stronami.
MODUŁ V
Moje mocne strony i komunikacja z innymi
- Filtry – talenty a mój indywidualny język komunikacji.
- Jakie są moje wartości osobiste i jak wpływają na komunikację?
- Co jest moją trudnością w komunikacji?
- Praktyczne zastosowanie talentów w komunikacji.
- Rozmowa o potrzebach – językiem talentów
- Mój dominujący styl komunikowania się.
MODUŁ VI
Plan rozwoju osobistego i zawodowego
- Projektowanie produktywnych partnerstw w zespole
- Tworzenie „Kart partnerstwa”
- Mapa siebie. Określenie krótkoterminowych i długoterminowych celów osobistych.
- Strategia używana dominujących talentów do realizacji celów
- Indywidualny plan rozwoju
- Wnioski – na poziomie osobistym.