IDEA SZKOLENIA Z KOMUNIKACJI INTERPERSONALNEJ (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
Komunikacja jest uniwersalnym narzędziem, które wykorzystujemy niezależnie od tego, czym się zajmujemy. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj jakiekolwiek stanowisko, którego efekty pracy nie są powiązane z efektami pracy innych osób. Na naszą pracę wpływ mają inni ludzie (klienci, przełożeni, współpracownicy), ale także efekty naszej pracy wpływają na efekty pracy innych osób. Komunikacja interpersonalna leży u podstaw wszelkich interakcji pomiędzy ludźmi. Głównym celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi ułatwiających komunikację.
Biorąc pod uwagę wspomnianą siatkę wzajemnych zależności, komunikacja staje się niezwykle ważną kompetencją. Jest bowiem niezwykle ważne, abyśmy nie tylko maksymalnie precyzyjnie formułowali nasze oczekiwania wobec innych ludzi, ale również potrafili poinformować innych o naszych możliwościach czy ograniczeniach.
Trening komunikacji interpersonalnej swoją skuteczność opiera na trzech poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć, jak), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania).
Program szkolenia skupia na rozwoju następujących obszarów:
- skuteczna komunikacja – rozumiana jako umiejętność aktywnego słuchania (pytania, parafraza, podsumowanie, klaryfikacja – również poziom niewerbalny)
- precyzja komunikatu – rozumiana jako stosowanie programatorów lingwistycznych, zasad erystycznych, unikania prototypów pojęć – duża koncentracja na poziomie werbalnym
- budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
GRUPA DOCELOWA:
- Pracownicy – Specjaliści
- Kierownicy liniowi
- Kadra specjalistyczna
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
- Rozpoznawanie własnego stylu społecznego
- Rozpoznawanie stylu społecznego innych
- Wychodzenie z roli biernego odbiorcy i przechodzenie w rolę aktywnego współrozmówcy
- Sprawdzanie własnego stopnia zrozumienia innych
- Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
- Asertywna reakcja na krytykę – oddzielanie faktów od opinii
- Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
- Sprawnej komunikacji interpersonalnej
- Nie powodowania konfliktu danych i jego rozwiązywania
- Budowania poprzez właściwą komunikacje współpracy z Klientem zewnętrznym i wewnętrznym
Komunikacja jest uniwersalnym narzędziem, które wykorzystujemy niezależnie od tego, czym się zajmujemy. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj jakiekolwiek stanowisko, którego efekty pracy nie są powiązane z efektami pracy innych osób. Na naszą pracę wpływ mają inni ludzie (klienci, przełożeni, współpracownicy), ale także efekty naszej pracy wpływają na efekty pracy innych osób. Komunikacja interpersonalna leży u podstaw wszelkich interakcji pomiędzy ludźmi. Głównym celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi ułatwiających komunikację.
Biorąc pod uwagę wspomnianą siatkę wzajemnych zależności, komunikacja staje się niezwykle ważną kompetencją. Jest bowiem niezwykle ważne, abyśmy nie tylko maksymalnie precyzyjnie formułowali nasze oczekiwania wobec innych ludzi, ale również potrafili poinformować innych o naszych możliwościach czy ograniczeniach.
Trening komunikacji interpersonalnej swoją skuteczność opiera na trzech poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć, jak), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania).
Program szkolenia skupia na rozwoju następujących obszarów:
- skuteczna komunikacja – rozumiana jako umiejętność aktywnego słuchania (pytania, parafraza, podsumowanie, klaryfikacja – również poziom niewerbalny)
- precyzja komunikatu – rozumiana jako stosowanie programatorów lingwistycznych, zasad erystycznych, unikania prototypów pojęć – duża koncentracja na poziomie werbalnym
- budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
GRUPA DOCELOWA:
- Pracownicy – Specjaliści
- Kierownicy liniowi
- Kadra specjalistyczna
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
- Rozpoznawanie własnego stylu społecznego
- Rozpoznawanie stylu społecznego innych
- Wychodzenie z roli biernego odbiorcy i przechodzenie w rolę aktywnego współrozmówcy
- Sprawdzanie własnego stopnia zrozumienia innych
- Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
- Asertywna reakcja na krytykę – oddzielanie faktów od opinii
- Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
- Sprawnej komunikacji interpersonalnej
- Nie powodowania konfliktu danych i jego rozwiązywania
- Budowania poprzez właściwą komunikacje współpracy z Klientem zewnętrznym i wewnętrznym
Komunikacja jest uniwersalnym narzędziem, które wykorzystujemy niezależnie od tego, czym się zajmujemy. Trudno wyobrazić sobie dzisiaj jakiekolwiek stanowisko, którego efekty pracy nie są powiązane z efektami pracy innych osób. Na naszą pracę wpływ mają inni ludzie (klienci, przełożeni, współpracownicy), ale także efekty naszej pracy wpływają na efekty pracy innych osób. Komunikacja interpersonalna leży u podstaw wszelkich interakcji pomiędzy ludźmi. Głównym celem szkolenia z komunikacji interpersonalnej jest przekazanie uczestnikom wiedzy i narzędzi ułatwiających komunikację.
Biorąc pod uwagę wspomnianą siatkę wzajemnych zależności, komunikacja staje się niezwykle ważną kompetencją. Jest bowiem niezwykle ważne, abyśmy nie tylko maksymalnie precyzyjnie formułowali nasze oczekiwania wobec innych ludzi, ale również potrafili poinformować innych o naszych możliwościach czy ograniczeniach.
Trening komunikacji interpersonalnej swoją skuteczność opiera na trzech poziomach efektywnej komunikacji – poziomie wiedzy (wiedzieć, jak), umiejętności (potrafić zastosować w praktyce) i postawy (mieć przekonanie do takiego zachowania).
Program szkolenia skupia na rozwoju następujących obszarów:
- skuteczna komunikacja – rozumiana jako umiejętność aktywnego słuchania (pytania, parafraza, podsumowanie, klaryfikacja – również poziom niewerbalny)
- precyzja komunikatu – rozumiana jako stosowanie programatorów lingwistycznych, zasad erystycznych, unikania prototypów pojęć – duża koncentracja na poziomie werbalnym
- budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
GRUPA DOCELOWA:
- Pracownicy – Specjaliści
- Kierownicy liniowi
- Kadra specjalistyczna
SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE UMIEJĘTNOŚCI/KOMPETENCJE:
- Rozpoznawanie własnego stylu społecznego
- Rozpoznawanie stylu społecznego innych
- Wychodzenie z roli biernego odbiorcy i przechodzenie w rolę aktywnego współrozmówcy
- Sprawdzanie własnego stopnia zrozumienia innych
- Umiejętność przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej
- Asertywna reakcja na krytykę – oddzielanie faktów od opinii
- Budowanie umiejętności tworzenia pozytywnych relacji w pracy
- Sprawnej komunikacji interpersonalnej
- Nie powodowania konfliktu danych i jego rozwiązywania
- Budowania poprzez właściwą komunikacje współpracy z Klientem zewnętrznym i wewnętrznym
PROGRAM SZKOLENIA
(SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)
1. Skuteczna komunikacja
- Co to jest komunikacja
- Zasady komunikacji
- Rodzaje komunikacji
- Bariery w komunikacji – jak sobie z nimi radzić
- Falbany językowe – elevator speech
- Komunikacja Bez Przemocy
2. Pozycje słuchania
- Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy
- Aktywne słuchanie i aktywne mówienie
- Parafraza
- Klaryfikacja
- Podsumowania
- Odzwierciedlanie
- Słuchanie „zerowe”
3. Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne
- Programatory lingwistyczne w komunikacji
- Programatory pozytywne – baza słów, których należy używać
- Programatory negatywne – baza słów, których należy unikać
4. Style społeczne
- Koncepcja stylów społecznych według Junga
- Autodiagnoza własnego stylu społecznego
- Skale opisu (asertywność i spontaniczność)
- Typologia stylów społecznych
- Wódz,
- Błyskawica,
- Analityk,
- Przyjaciel
- Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny
5. Informacja zwrotna
- Intencje w informacji zwrotnej
- Fakty czy hipotezy
- Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym
- Techniki feedbacku
6. Rzeczowo czy kontekstowo
- Kwadrat Von Thuna
- Płaszczyzny przekazu
- Komunikacja asertywna
- asertywna prośba
- asertywna odmowa
1. Skuteczna komunikacja
- Co to jest komunikacja
- Zasady komunikacji
- Rodzaje komunikacji
- Bariery w komunikacji – jak sobie z nimi radzić
- Falbany językowe – elevator speech
- Komunikacja Bez Przemocy
2. Pozycje słuchania
- Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy
- Aktywne słuchanie i aktywne mówienie
- Parafraza
- Klaryfikacja
- Podsumowania
- Odzwierciedlanie
- Słuchanie „zerowe”
3. Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne
- Programatory lingwistyczne w komunikacji
- Programatory pozytywne – baza słów, których należy używać
- Programatory negatywne – baza słów, których należy unikać
4. Style społeczne
- Koncepcja stylów społecznych według Junga
- Autodiagnoza własnego stylu społecznego
- Skale opisu (asertywność i spontaniczność)
- Typologia stylów społecznych
- Wódz,
- Błyskawica,
- Analityk,
- Przyjaciel
- Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny
5. Informacja zwrotna
- Intencje w informacji zwrotnej
- Fakty czy hipotezy
- Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym
- Techniki feedbacku
6. Rzeczowo czy kontekstowo
- Kwadrat Von Thuna
- Płaszczyzny przekazu
- Komunikacja asertywna
- asertywna prośba
- asertywna odmowa
1. Skuteczna komunikacja
- Co to jest komunikacja
- Zasady komunikacji
- Rodzaje komunikacji
- Bariery w komunikacji – jak sobie z nimi radzić
- Falbany językowe – elevator speech
- Komunikacja Bez Przemocy
2. Pozycje słuchania
- Techniki kontrolowania przebiegu rozmowy
- Aktywne słuchanie i aktywne mówienie
- Parafraza
- Klaryfikacja
- Podsumowania
- Odzwierciedlanie
- Słuchanie „zerowe”
3. Poziom umiejętności – narzędzia komunikacyjne
- Programatory lingwistyczne w komunikacji
- Programatory pozytywne – baza słów, których należy używać
- Programatory negatywne – baza słów, których należy unikać
4. Style społeczne
- Koncepcja stylów społecznych według Junga
- Autodiagnoza własnego stylu społecznego
- Skale opisu (asertywność i spontaniczność)
- Typologia stylów społecznych
- Wódz,
- Błyskawica,
- Analityk,
- Przyjaciel
- Wskaźniki behawioralne – po czym rozpoznać styl społeczny
5. Informacja zwrotna
- Intencje w informacji zwrotnej
- Fakty czy hipotezy
- Feedback – co w sobie zmienić, aby być skuteczniejszym na poziomie komunikacyjnym
- Techniki feedbacku
6. Rzeczowo czy kontekstowo
- Kwadrat Von Thuna
- Płaszczyzny przekazu
- Komunikacja asertywna
- asertywna prośba
- asertywna odmowa