Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

Szkolenia - efektywność osobista onlineotwartezamkniete
Tylko ci, którzy nauczyli się potęgi szczerego i bezinteresownego wkładu w życie innych, doświadczają największej radości życia
Koniec z paraliżującym stresem! Dzięki nam dowiesz się jak obniżać stres kiedy sytuacja tego wymaga oraz jak mobilizować się uzyskując stres optymalny. Szkolenie antystresowe skierowane jest do wszystkich osób, które chcą nauczyć się kontrolować i panować nad stresem – zarówno w pracy, jak i w codziennych sytuacjach życiowych.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
22.12.2022
10.00 - 14.00
Szkolenie online
750 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Presja terminów, wyników i przełożonych? Konflikt w pracy, w domu? A w efekcie częste, nadmierne pobudzenie i rozdrażnienie albo wręcz przeciwnie osłabienie i brak energii? A może częste napięcie mięśni, bóle głowy lub kłopoty ze snem?

Największym wyzwaniem na początku trzeciej dekady XXI wieku jest zjawisko „przebodźcowania” nadmierną ilością informacji, zadań, terminów czy zmian. Ilość tych różnych „bodźców” stale wzrasta a czasu na ich obsłużenie jest nadal tyle samo. Nie ma zatem innego wyjścia jak stałe poszukiwanie rezerw efektywności oraz odporności psychicznej na stale rosnącą presję oczekiwań. Ale kiedy sięgamy po rezerwy czasu do tej części, która powinna być przeznaczona na odpoczynek, to zaburzamy równowagę pomiędzy pracą a regeneracją, a to w konsekwencji prowadzi do przewlekłego stresu, wyczerpania, czy wręcz wypalenia zawodowego.

Webinar uświadomi uczestnikom jak wielkie znaczenie dla zachowania równowagi zdrowia fizycznego oraz psychicznego ma umiejętność wczesnego rozpoznawania swojego „stanu długotrwałego przeciążenia”. Uczestnicy dowiedzą się jak rozpoznawać bodźce stresujące oraz wczesne objawy swojej reakcji stresowej. Rzetelna wiedza na temat mechanizmu powstawania reakcji stresowej jest pierwszym krokiem do zarządzania własnym poziomem stresu.

Sformułowanie „zarządzanie stresem” bardzo często utożsamiane jest ze sposobem zwalczania stresu. Czy da się zupełnie wyeliminować stres z naszego życia?

Po pierwsze, zarządzanie stresem nie polega jedynie na całkowitym wyeliminowaniu stresu, bo stres bywa również motywujący, napędzający do działania. Zarządzanie stresem jest więc próbą odnalezienia balansu: znalezienia najbardziej optymalnej dla siebie dawki stresu.

Po drugie, nie ma wydarzeń obiektywnie stresujących: często to, co dla jednej osoby jest stresujące np. wystąpienie publiczne, rozmowa z klientem – dla drugiej jest motywujące (bo np. wystąpienie publiczne może mi dać szansę zaistnienia, awansu etc.). A zatem to nie sytuacja, a nasze podejście (sposób myślenia) wywołuje stres.

Podczas warsztatu Uczestnicy będą mieli okazję poznać swoje optimum stresu a także dowiedzieć się, na których poziomach (emocji, fizjologii etc.) stres jest dla nich największym zagrożeniem.

Techniki, które zostaną przećwiczone podczas warsztatu będą odwoływały się do w/w poziomów, a zatem każdy Uczestnik dowie się:

  • w jaki sposób radzić sobie ze stresem zarówno na poziomie emocji, fizjologii etc.
  • jak wykorzystać techniki relaksacyjne w opanowaniu stresu na poziomie fizjologii i myśli, jak pracować nad zmianą sposobu myślenia, które wywołuje stres (np. ”na pewno sobie nie poradzę”, „z pewnością podczas prezentacji skompromituję się” etc.).
  • jak własne skrypty życiowe wpływają na podejście i zachowanie wobec sytuacji, którą definiujemy jako trudną, stresującą etc

Sformułowanie „zarządzanie stresem” bardzo często utożsamiane jest ze sposobem zwalczania stresu. Czy da się zupełnie wyeliminować stres z naszego życia?

Po pierwsze, zarządzanie stresem nie polega jedynie na całkowitym wyeliminowaniu stresu, bo stres bywa również motywujący, napędzający do działania. Zarządzanie stresem jest więc próbą odnalezienia balansu: znalezienia najbardziej optymalnej dla siebie dawki stresu.

Po drugie, nie ma wydarzeń obiektywnie stresujących: często to, co dla jednej osoby jest stresujące np. wystąpienie publiczne, rozmowa z klientem – dla drugiej jest motywujące (bo np. wystąpienie publiczne może mi dać szansę zaistnienia, awansu etc.). A zatem to nie sytuacja, a nasze podejście (sposób myślenia) wywołuje stres.

Podczas warsztatu Uczestnicy będą mieli okazję poznać swoje optimum stresu a także dowiedzieć się, na których poziomach (emocji, fizjologii etc.) stres jest dla nich największym zagrożeniem.

Techniki, które zostaną przećwiczone podczas warsztatu będą odwoływały się do w/w poziomów, a zatem każdy Uczestnik dowie się:

  • w jaki sposób radzić sobie ze stresem zarówno na poziomie emocji, fizjologii etc.
  • jak wykorzystać techniki relaksacyjne w opanowaniu stresu na poziomie fizjologii i myśli, jak pracować nad zmianą sposobu myślenia, które wywołuje stres (np. ”na pewno sobie nie poradzę”, „z pewnością podczas prezentacji skompromituję się” etc.).
  • jak własne skrypty życiowe wpływają na podejście i zachowanie wobec sytuacji, którą definiujemy jako trudną, stresującą etc

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Część 1
Zrozumienie natury stresu

  • Co to jest stres? Dlaczego trzeba się nim zająć?
  • Odróżnianie bodźca (stresora) od reakcji stresowej
  • 6 typów uniwersalnych silnych stresorów

Część 2
Rozpoznawanie objawów stresu

  • Typowe objawy stresu – psychiczne i fizyczne
  • Eustres/dystres – twój próg tolerancji na stres
  • Rozpoznanie osobistego wzorca stresu – zadanie domowe po części 1

Część 3
Redukcja poziomu stresu

  • 4 punkty interwencji w reakcji stresowej
  • Redukcja poziomu stresu – przykłady ćwiczeń
  • Weryfikacja i redukcja wpływu różnych źródeł stresu

Część 4
Zapobieganie stresowi przewlekłemu

  • Zmiana sposobu postrzegania stresującej sytuacji
  • Regeneracja i zapobieganie stresowi przewlekłemu
  • Zdrowe nawyki zwiększające odporność na stres

1. Wprowadzenie do zarządzania stresem

  • Czym jest stres – koncepcja Lazarusa
    • Stres jako reakcja na oczekiwania z otoczenia (im trudniejsze zadanie tym większy stres)
    • Wielkość stresu zależna od zasobów człowieka (im mniej potrafię w danej dziedzinie tym większy stres)
  • Krzywa Yerkesa-Dodsona
    • Optimum stresu (stres mobilizuje do działania)
    • Stres pozytywny (chęć do pracy, przyjmowanie wyzwań)
    • Stres negatywny (strach, pustka w głowie, objawy fizyczne, niechęć do podejmowania wyzwań)
  • Czym jest zarządzanie stresem
    • Poszukiwaniem stresu optymalnego
    • Obniżaniem stresu zbyt dużego (techniki antystresowe i relaksacyjne)
    • Podwyższaniem stresy zbyt niskiego (np. wcześnie rano lub wieczorem gdy trzeba się zmobilizować do pracy)

2. Stres negatywny w miejscu pracy

  • Identyfikacja wskaźników stresu
    • Objawy fizjologiczne
    • Objawy poznawcze
    • Objawy emocjonalne
  • Efekt stresu długotrwałego
    • Obniżona efektywność osobista
    • Obniżona efektywność na poziomie zespołu
  • Mapa przyczyn stresu
    • Przyczyny organizacyjne (struktura zarządzania, siatka odpowiedzialności, polityka awansów)
    • Przyczyny procesowe (przepływ informacji, wprowadzanie zmian)
    • Przyczyny zewnętrzne (sytuacja na rynku, koniunktura, sytuacja właścicielska)
    • Przyczyny psychologiczne (na poziomie osobistym i zespołu)

3. Mój poziom stresu aktualnego

  • Skala Holmesa i Rahe`a (w skali ostatniego roku)
  • Skala stresu (zdarzenia krytyczne)
  • Stres fizyczny (stres somatyczny)

4. Strategie radzenia sobie ze stresem – rozpoznanie własnych strategii

  • Koncentracja na emocjach vs. koncentracja na zadaniu
  • Działanie oparte na strategii poznawczej
  • Działanie oparte na strategii emocjonalnej
  • Działanie oparte na strategii ucieczkowych

5. Techniki zarządzania stresem

  • Teoria hydrauliczna – odreagowywanie napięcia
    • Techniki odzyskiwania kontroli
    • Zarządzanie emocjami – emocje negatywne vs. nieprzyjemne
  • Bioenergetyczna koncepcja narastania i rozładowywania napięcia – kumulowanie stresu
    • Psychosomatyka i jej konsekwencje w obszarze stresu
    • Diagnoza własnych zagrożeń
    • Mapa napięć własnego ciała
  • Ćwiczenia relaksacyjne ciało/umysł
  • Ćwiczenia relaksacyjne oparte o wizualizację
  • Ćwiczenia oparte o t.relaksacyjny (ćwiczenia wykonywane na karimatach, w pozycji leżącej)
    • Trening autogenny Schulza
    • Trening Jacobsona
    • Wpływ kondycji psychofizycznej – czyli jak zadbać o siebie?
6. Podsumowanie szkolenia
  • Zdefiniowanie perspektyw (obszarów do zmiany – rodzina, praca, przyjaźń, sport itp.)
  • Zaplanowanie zmiany (w skali tygodnia, miesiąca, kwartału, roku)
  • Określenie kryteriów sukcesu
  • Weryfikacja założeń
  • Przeciwdziałanie rezygnacji z własnego zobowiązania

7. Podsumowanie szkolenia

  • Wnioski indywidualne
  • Wnioski na poziomie liderowania zespołowi
  • Określenie kryteriów sukcesu
  • Weryfikacja założeń
  • Podsumowanie w formule ssk (start – co zacznę po szkoleniu robić, stop – czego nie będę robił, kontynuacja – jakie działania będę dalej podejmował)

1. Wprowadzenie do zarządzania stresem

  • Czym jest stres – koncepcja Lazarusa
    • Stres jako reakcja na oczekiwania z otoczenia (im trudniejsze zadanie tym większy stres)
    • Wielkość stresu zależna od zasobów człowieka (im mniej potrafię w danej dziedzinie tym większy stres)
  • Krzywa Yerkesa-Dodsona
    • Optimum stresu (stres mobilizuje do działania)
    • Stres pozytywny (chęć do pracy, przyjmowanie wyzwań)
    • Stres negatywny (strach, pustka w głowie, objawy fizyczne, niechęć do podejmowania wyzwań)
  • Czym jest zarządzanie stresem
    • Poszukiwaniem stresu optymalnego
    • Obniżaniem stresu zbyt dużego (techniki antystresowe i relaksacyjne)
    • Podwyższaniem stresy zbyt niskiego (np. wcześnie rano lub wieczorem gdy trzeba się zmobilizować do pracy)

2. Stres negatywny w miejscu pracy

  • Identyfikacja wskaźników stresu
    • Objawy fizjologiczne
    • Objawy poznawcze
    • Objawy emocjonalne
  • Efekt stresu długotrwałego
    • Obniżona efektywność osobista
    • Obniżona efektywność na poziomie zespołu
  • Mapa przyczyn stresu
    • Przyczyny organizacyjne (struktura zarządzania, siatka odpowiedzialności, polityka awansów)
    • Przyczyny procesowe (przepływ informacji, wprowadzanie zmian)
    • Przyczyny zewnętrzne (sytuacja na rynku, koniunktura, sytuacja właścicielska)
    • Przyczyny psychologiczne (na poziomie osobistym i zespołu)

3. Mój poziom stresu aktualnego

  • Skala Holmesa i Rahe`a (w skali ostatniego roku)
  • Skala stresu (zdarzenia krytyczne)
  • Stres fizyczny (stres somatyczny)

4. Strategie radzenia sobie ze stresem – rozpoznanie własnych strategii

  • Koncentracja na emocjach vs. koncentracja na zadaniu
  • Działanie oparte na strategii poznawczej
  • Działanie oparte na strategii emocjonalnej
  • Działanie oparte na strategii ucieczkowych

5. Techniki zarządzania stresem

  • Teoria hydrauliczna – odreagowywanie napięcia
    • Techniki odzyskiwania kontroli
    • Zarządzanie emocjami – emocje negatywne vs. nieprzyjemne
  • Bioenergetyczna koncepcja narastania i rozładowywania napięcia – kumulowanie stresu
    • Psychosomatyka i jej konsekwencje w obszarze stresu
    • Diagnoza własnych zagrożeń
    • Mapa napięć własnego ciała
  • Ćwiczenia relaksacyjne ciało/umysł
  • Ćwiczenia relaksacyjne oparte o wizualizację
  • Ćwiczenia oparte o t.relaksacyjny (ćwiczenia wykonywane na karimatach, w pozycji leżącej)
    • Trening autogenny Schulza
    • Trening Jacobsona
    • Wpływ kondycji psychofizycznej – czyli jak zadbać o siebie?
6. Podsumowanie szkolenia
  • Zdefiniowanie perspektyw (obszarów do zmiany – rodzina, praca, przyjaźń, sport itp.)
  • Zaplanowanie zmiany (w skali tygodnia, miesiąca, kwartału, roku)
  • Określenie kryteriów sukcesu
  • Weryfikacja założeń
  • Przeciwdziałanie rezygnacji z własnego zobowiązania

7. Podsumowanie szkolenia

  • Wnioski indywidualne
  • Wnioski na poziomie liderowania zespołowi
  • Określenie kryteriów sukcesu
  • Weryfikacja założeń
  • Podsumowanie w formule ssk (start – co zacznę po szkoleniu robić, stop – czego nie będę robił, kontynuacja – jakie działania będę dalej podejmował)

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA::

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Według danych Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa i Zdrowia w Pracy roczne straty na rynku pracy w UE związane ze stresem w pracy wynoszą 616 mld euro.

Szkolenie związane z:
  • stres
  • zarządzanie stresem
  • wypalenie zawodowe
  • zarządzanie stresem szkolenie
  • techniki relaksacyjne

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • zwiększenie efektywności realizacji zadań w organizacji
  • budowanie kultury wzmacniającej nastawienie na rozwiązanie (a nie na problem)
  • większa stabilność emocjonalna pracowników

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • zmniejszenie poziomu stresu negatywnego
  • efektywne zarządzanie poziomem stresu
  • umiejętność skutecznej pracy pod presją czasu

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • skuteczniejsze realizowanie zadań w zespole
  • mniej sytuacji konfliktowych wynikających pomiędzy pracownikami
Zarządzanie stresem i przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager

tel. kom.: 505 273 550

biuro@projektgamma.pl
Patrycja Michałowska

Ilona Ziętkowska

Project Manager

tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska

Project Manager

tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia - efektywność osobista

Wersja online: Innowacyjność i kreatywność – warsztat online
Innowacyjność i kreatywność rozumiana jako gotowość do dostrzegania nowych zagadnień jako szans, przeformułowania niespodziewanych problemów w sukcesy, gotowość do akceptowania i wdrażania zmian. Zapraszamy na nasze szkolenie kreatywność i innowacyjność.
2022-12-14
14 grudnia 2022 - 15 grudnia 2022
2022-12-15
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Obecność błędów językowych w tekście na ogół źle świadczy o ich autorze. Poprawność językowa jest dla wielu ludzi świadectwem kultury, kompetencji i wykształcenia. Jej brak jest postrzegany jako przejaw ignorancji i braku szacunku dla odbiorcy, dlatego tak ważne jest dbanie o prawidłową pisownię. Zapraszamy na kurs z nauki pisania pism urzędowych!

2022-12-16
16 grudnia 2022
2022-12-16
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Creative Problem Solving - kreatywne podejście do rozwiązywania problemów – warsztat online

Creative Problem Solving – kreatywne podejście do rozwiązywania problemów. Jest to koncepcja, w której w obliczu sytuacji problemowych pożądane jest porzucenie utartych schematów postępowania i poszukiwanie niestandardowych rozwiązań. To idealna metoda do zastosowania, kiedy problem jest złożony, a oczekiwany rezultat nieoczywisty. Pomaga wychodzić z impasu i tworzyć innowacje.

2022-12-16
16 grudnia 2022
2022-12-16
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.