Jak zadbać o dobrostan psychiczny zespołu w dobie pracy zdalnej i izolacji społecznej

Szkolenia menadżerskie onlineotwartezamkniete

Przedłużająca się pandemia i przymus pracy zdalnej mają negatywy wpływ na nasze samopoczucie. Wiele osób zmaga się ze spadkiem motywacji, huśtawkami nastroju i poczuciem bezradności. Jednocześnie zarówno życie jak i praca stawiają przed nami zadania, którym musimy podołać mimo gorszego samopoczucia.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Celem szkolenia jest dostarczyć okazji do autorefleksji nad dobrostanem własnym i zespołu w czasach kryzysu pandemicznego oraz wskazać sposoby na redukcję stresu, adaptację do nowych okoliczności i budowanie odporności psychicznej, aby tym wyzwaniom podołać.

Uczestnicy dowiedzą czym skutkuje kryzys chroniczny na poziomie osobistym i zespołowym. Nauczą się rozpoznawać granice swojej odporności psychicznej oraz poznają proste i dostępne dla każdego metody reagowania na stres, regulowania własnej energii i profilaktyki wypalenia zawodowego. Dowiedzą się jak reagować na spadek motywacji i wypalenie w zespole oraz jak mu przeciwdziałać. W efekcie nabiorą poczucia sprawczości i wpływu na dobrostan własny i swoich podwładnych i stworzą plan, jak go utrzymać.

Celem szkolenia jest dostarczyć okazji do autorefleksji nad dobrostanem własnym i zespołu w czasach kryzysu pandemicznego oraz wskazać sposoby na redukcję stresu, adaptację do nowych okoliczności i budowanie odporności psychicznej, aby tym wyzwaniom podołać.

Uczestnicy dowiedzą czym skutkuje kryzys chroniczny na poziomie osobistym i zespołowym. Nauczą się rozpoznawać granice swojej odporności psychicznej oraz poznają proste i dostępne dla każdego metody reagowania na stres, regulowania własnej energii i profilaktyki wypalenia zawodowego. Dowiedzą się jak reagować na spadek motywacji i wypalenie w zespole oraz jak mu przeciwdziałać. W efekcie nabiorą poczucia sprawczości i wpływu na dobrostan własny i swoich podwładnych i stworzą plan, jak go utrzymać.

 

Celem szkolenia jest dostarczyć okazji do autorefleksji nad dobrostanem własnym i zespołu w czasach kryzysu pandemicznego oraz wskazać sposoby na redukcję stresu, adaptację do nowych okoliczności i budowanie odporności psychicznej, aby tym wyzwaniom podołać.

Uczestnicy dowiedzą czym skutkuje kryzys chroniczny na poziomie osobistym i zespołowym. Nauczą się rozpoznawać granice swojej odporności psychicznej oraz poznają proste i dostępne dla każdego metody reagowania na stres, regulowania własnej energii i profilaktyki wypalenia zawodowego. Dowiedzą się jak reagować na spadek motywacji i wypalenie w zespole oraz jak mu przeciwdziałać. W efekcie nabiorą poczucia sprawczości i wpływu na dobrostan własny i swoich podwładnych i stworzą plan, jak go utrzymać.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Wprowadzenie do warsztatu

  • Wzajemne poznanie się trenera  i uczestników
    ­
  • Przedstawienie celu projektu i jego zakresu merytorycznego
    ­
  • Poznanie oczekiwań uczestników i ich nastawienia

2. Wpływ kryzysu na mój dobrostan/ Dobrostan w czasach kryzysu
­

  • Pandemia jako chroniczny kryzys środowiskowy
    ­
  • Skutki kryzysu chronicznego dla mojego dobrostanu
    ­
  • Skutki kryzysu chronicznego dla mojego zespołu i biznesu
    ­
  • Typowe reakcje na kryzys
    ­
  • Dobrostan jako wybór i wspólny wysiłek

3. Mózg w stresie

  • Plusy i minusy pracy zdalnej
    ­
  • Reakcje systemu nerwowego na przeciążenie
    ­
  • Rozpoznawanie granic własnej odporności psychicznej na stres
    ­
  • Praca zdalna i izolacja społeczna jako zmiana stylu życia
  • Wyzwania pracy zdalnej dla managera

4. Zarządzanie energią: Inteligencja sensoryczna i energia mentalna

  •  7 zmysłów koniecznych dla zachowania dobrostanu
    ­
  • Ograniczenie bodźców w trybie pracy zdalnej i izolacji społecznej jako zagrożenie dla dobrostanu
  • Higiena pracy zdalnej jako sposób na zachowanie motywacji i energii na poziomie zespołu
    ­
  • Audyt energii mentalnej
    ­
  • Energia mentalna jako zasób odnawialny
  • Doraźne i globalne zarządzanie energią

5. Demony pracy zdalnej: wypalenie zawodowe, depresja, stany lękowe
­

  • Wypalenie zawodowe – przyczyny i objawy
  • Wypalenie jako wspólny problem pracownika i pracodawcy
  • Odpowiedzialność biznesu za wypalenie
  • Profilaktyka wypalenia i pokonywanie kryzysu
  • Depresja i stany lękowe jako skutek uboczny pandemii

6. Strategie przeciwdziałania wypaleniu
­

  • Behawioralne objawy wypalenia u pracownika
  • Reagowanie na wypalenie w zespole: 3 poziomy interwencji managera
    ­
  • Zadania managera w sytuacji kryzysu wypalenia
    ­
  • Długofalowa profilaktyka wypalenia
    ­
  • Job Crafting jako systemowa metoda zapobiegania wypaleniu
    ­
  • Formy pomocy i wsparcia dla osób w kryzysie psychicznym

7. Zakończenie i podsumowanie warsztatu

  • Wnioski na poziomie zespołu
    ­
  • Wnioski na poziomie indywidualnym
    ­
  • Plan działania

1. Wprowadzenie do warsztatu

  • Wzajemne poznanie się trenera  i uczestników
    ­
  • Przedstawienie celu projektu i jego zakresu merytorycznego
    ­
  • Poznanie oczekiwań uczestników i ich nastawienia

2. Wpływ kryzysu na mój dobrostan/ Dobrostan w czasach kryzysu
­

  • Pandemia jako chroniczny kryzys środowiskowy
    ­
  • Skutki kryzysu chronicznego dla mojego dobrostanu
    ­
  • Skutki kryzysu chronicznego dla mojego zespołu i biznesu
    ­
  • Typowe reakcje na kryzys
    ­
  • Dobrostan jako wybór i wspólny wysiłek

3. Mózg w stresie

  • Plusy i minusy pracy zdalnej
    ­
  • Reakcje systemu nerwowego na przeciążenie
    ­
  • Rozpoznawanie granic własnej odporności psychicznej na stres
    ­
  • Praca zdalna i izolacja społeczna jako zmiana stylu życia
  • Wyzwania pracy zdalnej dla managera

4. Zarządzanie energią: Inteligencja sensoryczna i energia mentalna

  •  7 zmysłów koniecznych dla zachowania dobrostanu
    ­
  • Ograniczenie bodźców w trybie pracy zdalnej i izolacji społecznej jako zagrożenie dla dobrostanu
  • Higiena pracy zdalnej jako sposób na zachowanie motywacji i energii na poziomie zespołu
    ­
  • Audyt energii mentalnej
    ­
  • Energia mentalna jako zasób odnawialny
  • Doraźne i globalne zarządzanie energią

5. Demony pracy zdalnej: wypalenie zawodowe, depresja, stany lękowe
­

  • Wypalenie zawodowe – przyczyny i objawy
  • Wypalenie jako wspólny problem pracownika i pracodawcy
  • Odpowiedzialność biznesu za wypalenie
  • Profilaktyka wypalenia i pokonywanie kryzysu
  • Depresja i stany lękowe jako skutek uboczny pandemii

6. Strategie przeciwdziałania wypaleniu
­

  • Behawioralne objawy wypalenia u pracownika
  • Reagowanie na wypalenie w zespole: 3 poziomy interwencji managera
    ­
  • Zadania managera w sytuacji kryzysu wypalenia
    ­
  • Długofalowa profilaktyka wypalenia
    ­
  • Job Crafting jako systemowa metoda zapobiegania wypaleniu
    ­
  • Formy pomocy i wsparcia dla osób w kryzysie psychicznym

7. Zakończenie i podsumowanie warsztatu

  • Wnioski na poziomie zespołu
    ­
  • Wnioski na poziomie indywidualnym
    ­
  • Plan działania

1. Wprowadzenie do warsztatu

  • Wzajemne poznanie się trenera  i uczestników
    ­
  • Przedstawienie celu projektu i jego zakresu merytorycznego
    ­
  • Poznanie oczekiwań uczestników i ich nastawienia

2. Wpływ kryzysu na mój dobrostan/ Dobrostan w czasach kryzysu
­

  • Pandemia jako chroniczny kryzys środowiskowy
    ­
  • Skutki kryzysu chronicznego dla mojego dobrostanu
    ­
  • Skutki kryzysu chronicznego dla mojego zespołu i biznesu
    ­
  • Typowe reakcje na kryzys
    ­
  • Dobrostan jako wybór i wspólny wysiłek

3. Mózg w stresie

  • Plusy i minusy pracy zdalnej
    ­
  • Reakcje systemu nerwowego na przeciążenie
    ­
  • Rozpoznawanie granic własnej odporności psychicznej na stres
    ­
  • Praca zdalna i izolacja społeczna jako zmiana stylu życia
  • Wyzwania pracy zdalnej dla managera

4. Zarządzanie energią: Inteligencja sensoryczna i energia mentalna

  •  7 zmysłów koniecznych dla zachowania dobrostanu
    ­
  • Ograniczenie bodźców w trybie pracy zdalnej i izolacji społecznej jako zagrożenie dla dobrostanu
  • Higiena pracy zdalnej jako sposób na zachowanie motywacji i energii na poziomie zespołu
    ­
  • Audyt energii mentalnej
    ­
  • Energia mentalna jako zasób odnawialny
  • Doraźne i globalne zarządzanie energią

5. Demony pracy zdalnej: wypalenie zawodowe, depresja, stany lękowe
­

  • Wypalenie zawodowe – przyczyny i objawy
  • Wypalenie jako wspólny problem pracownika i pracodawcy
  • Odpowiedzialność biznesu za wypalenie
  • Profilaktyka wypalenia i pokonywanie kryzysu
  • Depresja i stany lękowe jako skutek uboczny pandemii

6. Strategie przeciwdziałania wypaleniu
­

  • Behawioralne objawy wypalenia u pracownika
  • Reagowanie na wypalenie w zespole: 3 poziomy interwencji managera
    ­
  • Zadania managera w sytuacji kryzysu wypalenia
    ­
  • Długofalowa profilaktyka wypalenia
    ­
  • Job Crafting jako systemowa metoda zapobiegania wypaleniu
    ­
  • Formy pomocy i wsparcia dla osób w kryzysie psychicznym

7. Zakończenie i podsumowanie warsztatu

  • Wnioski na poziomie zespołu
    ­
  • Wnioski na poziomie indywidualnym
    ­
  • Plan działania

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menadżerskie

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

2024-05-09
09 maja 2024 - 10 maja 2024
2024-05-10
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

O mobbingu warto jest rozmawiać. Każda jego forma i odmiana ma równie destruktywny wpływ i daleko idące konsekwencje prowadzące do pogorszenia relacji, demotywacji, wypalenia, destabilizacji psychicznej i emocjonalnej, rozpadu zespołowości. A wszystko to ma swój wyraz w jakości i efektywności pracy. W skrajnych przypadkach może prowadzić do sporów sądowych i zniszczenia wizerunku pracodawcy.

2024-05-09
09 maja 2024 - 10 maja 2024
2024-05-10
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

W świecie VUCA (Volatility/Szybkozmienność, Uncertainty/Płynność, Complexity/Arcyzłożoność i Ambiguity/Mętność) zarządzanie zespołami stawia nowe wyzwania przed menadżerami.

2024-05-20
20 maja 2024 - 21 maja 2024
2024-05-21
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.