Jak pielęgnować zaangażowanie pracowników w pracy zdalnej - warsztat online

Szkolenia menadżerskie onlineotwartezamkniete

Zaangażowanie przeciwdziała zanikowi więzi pracownika z organizacją. Pozwala w pełni wykorzystywać potencjał z zespołu, jest fundamentem właścicielskiej postawy i własnej inicjatywy pracowników oraz innowacyjności. Przynajmniej część menedżerów w pogoni za produktywnością i „dowożeniem wyniku” zapomniała właśnie o tym aspekcie pracy z zespołem.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

To czy organizacja skutecznie stawi czoła poniższym wyzwaniom zależy od zaangażowania pracowników:

  • Dynamicznie zmieniający się kontekst (zewnętrzny i organizacyjny)
  • Potrzeba transformacji modeli biznesowych, procesów organizujących na wielu poziomach w firmie
  • Niska skuteczność wcześniej wypracowanych sposobów rozwiązywania problemów, całe klasy nowych wyzwań
  • Definiowanie na nowo formuły obecności pracowników w organizacji i zespołach
  • Utrzymanie poczucia sprawstwa, innowacyjności, właścicielskiego podejścia do wykonywanych zdań
  • Brak przygotowania części menedżerów do zarządzania produktywnością i satysfakcją pracowników w modelu zdalnym i hybrydowym

Wbrew obawom, jakie pojawiły się na etapie lock-downu i tuż po nim, kadra w większości firm doskonale poradziła sobie ze skutecznym (ale nie zawsze efektywnym) realizowaniem swoich zadań. Odpowiedź na wyzwania zawodowe w wielu przypadkach była, a dla licznej grupy nadal jest, nierozerwalnie połączona z przewartościowaniami w kontekście funkcjonowania w życiu danej organizacji.

Ostatnie miesiące nasiliły obawy wielu pracodawców o utrzymanie pożądanego poziomu zaangażowania pracowników. Brak interakcji w zespołach i koncentracja na wynikach w zadaniowym trybie realizacji obowiązków doprowadziły do sytuacji, w której wiele osób zaczyna postrzegać siebie jako pracowników kontraktowych.

W tym kontekście relacja z pracodawcą zaczyna mieć charakter transakcyjny – za uzgodnioną pracę pobierają należne wynagrodzenie. W celu minimalizowania ryzyk, w tym istotnego obniżenia poziomu zaangażowania kadry, a w skrajnych przypadkach utraty wartościowych pracowników, konieczna jest reakcja „tu i teraz”.

To czy organizacja skutecznie stawi czoła poniższym wyzwaniom zależy od zaangażowania pracowników:

  • Dynamicznie zmieniający się kontekst (zewnętrzny i organizacyjny)
  • Potrzeba transformacji modeli biznesowych, procesów organizujących na wielu poziomach w firmie
  • Niska skuteczność wcześniej wypracowanych sposobów rozwiązywania problemów, całe klasy nowych wyzwań
  • Definiowanie na nowo formuły obecności pracowników w organizacji i zespołach
  • Utrzymanie poczucia sprawstwa, innowacyjności, właścicielskiego podejścia do wykonywanych zdań
  • Brak przygotowania części menedżerów do zarządzania produktywnością i satysfakcją pracowników w modelu zdalnym i hybrydowym

Wbrew obawom, jakie pojawiły się na etapie lock-downu i tuż po nim, kadra w większości firm doskonale poradziła sobie ze skutecznym (ale nie zawsze efektywnym) realizowaniem swoich zadań. Odpowiedź na wyzwania zawodowe w wielu przypadkach była, a dla licznej grupy nadal jest, nierozerwalnie połączona z przewartościowaniami w kontekście funkcjonowania w życiu danej organizacji.

Ostatnie miesiące nasiliły obawy wielu pracodawców o utrzymanie pożądanego poziomu zaangażowania pracowników. Brak interakcji w zespołach i koncentracja na wynikach w zadaniowym trybie realizacji obowiązków doprowadziły do sytuacji, w której wiele osób zaczyna postrzegać siebie jako pracowników kontraktowych.

W tym kontekście relacja z pracodawcą zaczyna mieć charakter transakcyjny – za uzgodnioną pracę pobierają należne wynagrodzenie. W celu minimalizowania ryzyk, w tym istotnego obniżenia poziomu zaangażowania kadry, a w skrajnych przypadkach utraty wartościowych pracowników, konieczna jest reakcja „tu i teraz”.

 

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Praktyczny warsztat jest odpowiedzią na lwią część bolączek osób odpowiedzialnych za budowanie zespołów i wzmacnianie ich rozwoju w czasach dynamicznych transformacji oraz wielu zagrożeń związanych z identyfikacją z firmą. W trakcie spotkania pobudzamy do refleksji i poszukiwania niestandardowych rozwiązań, m.in. poprzez rozwojowe metody pracy  (elementy Action Learning i Design Thinking) oraz dostarczamy narzędzia do zastosowania w codziennej praktyce.

1. Między nudą a wypaleniem. Minimalizowanie ryzyk i zwinne wychwytywanie szans

  • Problem, dylemat, szansa – różne perspektywy spojrzenia na zaangażowanie pracowników w okresie pandemii
  • Wpływ pracy w modelu zdalnym i hybrydowym na poziom zaangażowania pracowników – pola sił
  • Pracownik etatowy vs „kontraktowy”.
  • Jak prowadzić trudne rozmowy o różnicy pomiędzy „pracą” a „robotą”.
  • Jak właściwie dostosować zakres odpowiedzialności i zadań do poziomu gotowości pracownika – tak, by zapewnić poczucie sensu.

2. Pułapki „dowożenia”. Niwelowanie barier, promowanie partycypacji

  • Skuteczność ≠ efektywność.
  • Jak przejść od „to do list” do łączenia celów osobistych i biznesowych?
  • Jak radzić sobie z komunikacją niewprost
  • Rola „mocnych” pytań w procesie rozwiązywania właściwych problemów w zespole
  • Rujnująca pochwała vs wartościowa krytyka. Rola microfeedbacku w codziennej pracy zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności

3. Progres w czasach próby. Rozwój zespołu w modelu pracy zdalnej i hybrydowej

  • Idea High-Performing Teams
  • Jak zaimplementować najlepsze praktyki „wysoce skutecznych” do własnego zespołu.
  • Strategia siatkarzy. Rola personalizacji w motywowaniu zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności.
  • Q12 vs NPS. Odpowiedzialność managera za budowanie wartości dodanej do pensji

4. Podsumowanie warsztatu w formule interaktywnej, połączonej z prezentacją „Managera w wyzwaniowych czasach”

  • Las vs  drzewa. Sugestywna komunikacja kierunku i celu działania w dynamicznie zmieniających się realiach
  • Manager i zespół w świecie VUCA
  • Komunikacja w duchu NVC

Praktyczny warsztat jest odpowiedzią na lwią część bolączek osób odpowiedzialnych za budowanie zespołów i wzmacnianie ich rozwoju w czasach dynamicznych transformacji oraz wielu zagrożeń związanych z identyfikacją z firmą. W trakcie spotkania pobudzamy do refleksji i poszukiwania niestandardowych rozwiązań, m.in. poprzez rozwojowe metody pracy  (elementy Action Learning i Design Thinking) oraz dostarczamy narzędzia do zastosowania w codziennej praktyce.

1. Między nudą a wypaleniem. Minimalizowanie ryzyk i zwinne wychwytywanie szans

  • Problem, dylemat, szansa – różne perspektywy spojrzenia na zaangażowanie pracowników w okresie pandemii
  • Wpływ pracy w modelu zdalnym i hybrydowym na poziom zaangażowania pracowników – pola sił
  • Pracownik etatowy vs „kontraktowy”.
  • Jak prowadzić trudne rozmowy o różnicy pomiędzy „pracą” a „robotą”.
  • Jak właściwie dostosować zakres odpowiedzialności i zadań do poziomu gotowości pracownika – tak, by zapewnić poczucie sensu.

2. Pułapki „dowożenia”. Niwelowanie barier, promowanie partycypacji

  • Skuteczność ≠ efektywność.
  • Jak przejść od „to do list” do łączenia celów osobistych i biznesowych?
  • Jak radzić sobie z komunikacją niewprost
  • Rola „mocnych” pytań w procesie rozwiązywania właściwych problemów w zespole
  • Rujnująca pochwała vs wartościowa krytyka. Rola microfeedbacku w codziennej pracy zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności

3. Progres w czasach próby. Rozwój zespołu w modelu pracy zdalnej i hybrydowej

  • Idea High-Performing Teams
  • Jak zaimplementować najlepsze praktyki „wysoce skutecznych” do własnego zespołu.
  • Strategia siatkarzy. Rola personalizacji w motywowaniu zespołu i budowaniu poczucia współodpowiedzialności.
  • Q12 vs NPS. Odpowiedzialność managera za budowanie wartości dodanej do pensji

4. Podsumowanie warsztatu w formule interaktywnej, połączonej z prezentacją „Managera w wyzwaniowych czasach”

  • Las vs  drzewa. Sugestywna komunikacja kierunku i celu działania w dynamicznie zmieniających się realiach
  • Manager i zespół w świecie VUCA
  • Komunikacja w duchu NVC

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • zaangażowanie pracowników
  • zaangażowanie pracowników a praca menedżera
  • zaangażowanie pracowników w czasie pandemii
  • zaangażowanie pracowników – aspekty psychologiczne i organizacyjne
  • VUCA

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • skuteczniejsze łączenie celów biznesu z potrzebami na poziomie zespołowym
    i indywidualnym,
  • potencjał ograniczenia rotacji,
  • usprawnienia w obszarze komunikacji i organizacji pracy,
  • optymalizacja czasu i kosztów związanych z tempem adaptacji pracowników w zmianach,
  • efektywniejsze wykorzystanie zasobów kadrowych.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • zwiększenie umiejętności zarządzania zasobami kadrowymi zorientowane na efekty,
  • przełamywanie barier i oporów w relacjach pomiędzy liderem a zespołem oraz pomiędzy członkami zespołu,
  • wzmacnianie relacji w zespole przez koncentrację na współdziałaniu oraz wymianie wiedzy,
  • budowanie angażującego środowiska pracy,
  • wzmacnianie umiejętności budowania na różnorodności doświadczeń i perspektyw.

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • tworzenie angażującego środowiska pracy przez wzmacnianie poczucia współodpowiedzialności,
  • potencjał optymalizacji czasowej i kosztowej w projektach (efektywne spotkania, skuteczniejsze rozwiązywanie problemów)
  • lepsza (bardziej otwarta) komunikacja,
  • stymulacja kadry do poszukiwania twórczych rozwiązań,
  • zwiększenie uważności i wrażliwości na informację zwrotną – zarówno po stronie przełożonych, jak i członków zespołów
Jak pielęgnować zaangażowanie pracowników w pracy zdalnej - warsztat online

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menadżerskie

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

2024-05-09
09 maja 2024 - 10 maja 2024
2024-05-10
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

O mobbingu warto jest rozmawiać. Każda jego forma i odmiana ma równie destruktywny wpływ i daleko idące konsekwencje prowadzące do pogorszenia relacji, demotywacji, wypalenia, destabilizacji psychicznej i emocjonalnej, rozpadu zespołowości. A wszystko to ma swój wyraz w jakości i efektywności pracy. W skrajnych przypadkach może prowadzić do sporów sądowych i zniszczenia wizerunku pracodawcy.

2024-05-09
09 maja 2024 - 10 maja 2024
2024-05-10
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

W świecie VUCA (Volatility/Szybkozmienność, Uncertainty/Płynność, Complexity/Arcyzłożoność i Ambiguity/Mętność) zarządzanie zespołami stawia nowe wyzwania przed menadżerami.

2024-05-20
20 maja 2024 - 21 maja 2024
2024-05-21
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.