Mentoring - jak skutecznie przekazać swoje doświadczenie?

Dział: Szkolenia menadżerskie
Szkolenie dostępne w formie: online, zamknięte
Dzielenie się doświadczeniem jest równie wartościowe dla mistrza jak i ucznia
Organizacja to ludzie – a ludzie to zbiór unikalnych doświadczeń i kompetencji. Mentoring pozwala na pełne korzystanie z tego skarbu w postaci przekazywania najlepszych doświadczeń i nauk od ekspertów firmowych do tych, którzy tego najbardziej potrzebują. W sytuacji niespotykanych wyzwań są w firmie osoby, które wypracowały optymalne sposoby radzenia sobie z sytuacją warto transferować te know-how właśnie poprzez mentoring.

INFORMACJE O SZKOLENIU

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

IDEA SZKOLENIA

Pandemia jasno wskazała, że wcześniejszy obraz organizacji jako jednego dużego organizmu jest daleki od rzeczywistości. Metaforą lepiej opisującą stan faktyczny będzie organizacja jako archipelag wysp. Na każdej z nich mogą panować inne zasady i  reguły. Z dużą dozą prawdopodobieństwa możemy założyć, że część zasad, rutyn menedżerskich, dotyczących funkcjonowania zespołu jest znakomitych, inne pozostawiają wiele do życzenia.

Warto, aby w organizacji transfer know-how rzeczywiście miał miejsce – z tych „wysp” dobrze zarządzanych to tych, które wymagają pozytywnych zmian.

Tym, co łączy dobrych mentorów jest umiejętne i empatyczne wykorzystywanie własnego doświadczenia zawodowego i życiowej mądrości do wspierania budowania „wewnętrznej mądrości” oraz rozwijania kompetencji zawodowych innych. Dobry mentor jest osobą otwartą, godną zaufania, będącą wzorem do naśladowania. Charakteryzuje się empatią i wysokimi kompetencjami interpersonalnymi.

Szkolenie koncentruje się na rozwijaniu kompetencji mentora w 4 fundamentalnych obszarach mentoringu:

  • Przekazywanie systemu wartości, jakim kieruje się mentor
  • Modelowanie zdrowych przekonań i postaw u mentee
  • Wtajemniczanie w arkana swojego doświadczenia zawodowego i życiowego
  • Dzielenie się swoimi umiejętnościami

PROGRAM SZKOLENIA

1. Rola mentora

  • Czym jest mentoring?
  • Kim jest mentor i jaką pełni rolę w zespole
  • zadania mentora
  • Za jest odpowiedzialny mentor a za co nie
  • Różnice między mentorem a kierownikiem, kolegą, coachem, terapeutą, team liderem etc.
  • Świadomość własnego wpływu na mentee

2. Zasady prowadzenia mentoringu wpływające na rozwój mentee

  • Uzgadnianie celów mentee.
  • Zasada samodzielności mentee – dlaczego nie” pomagać”
  • Zasada wzmacniania bez krytyki – przykład:, „Co dało już teraz dobre efekty a co zmieniłbyś następnym razem?”
  • Zasada odpowiedzialności mentee za postępy.

3. Wykorzystanie informacji zwrotnej

  • Po co udzielamy info-zwrotnych?
  • Różnice między krytyką a info-zwrotną?
  • Co się składa na dobrą info-zwrotną?
  • Przypomnienie celu.
  • Dlaczego pytania, a nie oceny?
  • Zadawanie pytań rozwojowych
  • Etapy wzmacniające i korygujące-kolejność
  • Kiedy i ile mówi mentee/mentor?
  • Wnioski – proporcje informacji wzmacniających a korygujących?

4. Myślenie rozwiązaniami

  • Rola mentora w sytuacjach, gdy nie wszystko idzie tak, jak powinno
  • Budowanie motywacji i wytrwałości mentee w sytuacji niepowodzenia lub pojawiających się problemów zawodowych.

5. „Chwile dumy i chwały” czyli jak reagować na sukces mentee

  • ­    Umieć okazywać szczere zainteresowania drugą osobą.
  • ­    Stosować w praktyce konstrukcję pochwały
  • ­    Radość z sukcesów innych i wyciąganie wniosków dla siebie jako mentora

6. Mentoring online

  • Kiedy video spotkanie a kiedy tele spotkanie?
  • Myślenie projektowe vs. myślenie w kategorii celów  (Anana, Gira)
  • Kanban online (Kanban Flow, Kanban Tool)

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • mentoring szkolenie
  • mentoring biznesowy
  • mentoring w biznesie

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • budowanie sukcesji w firmie
  • szybszy wzrost kompetencji wśród pracowników
  • odkrycie i wykorzystywanie talentów w pracy
  • większa satysfakcja z pracy, lepsze zrozumienie jej znaczenia

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • wzrost prestiżu i uznania
  • rozwój osobisty, refleksja nad sobą
  • poszerzenie horyzontów
  • możliwość wsparcia rozwoju innych

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • usystematyzowanie i uporządkowanie procesu mentoringu
  • zwiększenie poczucia sensu swojej pracy
  • rozwój kluczowych kompetencji interpersonalnych i mentorskich
  • zmotywowanie do rozwoju zawodowego i osobistego
Mentoring - jak skutecznie przekazać swoje doświadczenie?

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menadżerskie

Delegowanie sprawia, że menedżer ma więcej czasu na zarządzanie, a pracownicy zwiększają zakres odpowiedzialności co daje im satysfakcję. Motywowanie, zaangażowanie pracowników daje poczucie sensu i lepsze wykorzystanie ich talentów. Szkolenie zarządzanie zespołem to pozycja obowiązkowa w rozwoju menedżerskim. W pracy zdalnej poczucie sensu, wpływu i autonomii jest bardzo ważne. Warto uwzględniać te potrzeby podczas codziennych działań menedżerskich.

2024-10-14
14 października 2024 - 15 października 2024
2024-10-15
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Budowanie autorytetu nowego menadżera

Awans ze specjalisty na menedżera nie udaje się w 40% przypadków. Zestaw wyzwań, narzędzi i rekomendacji na taką sytuację jest na szczęście dobrze znany.  Zarządzanie zespołem zdalnym w tej sytuacji dodaje nowych trudności – warto się na nie przygotować.

2024-10-17
17 października 2024 - 18 października 2024
2024-10-18
Warszawa Warszawa
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

2024-11-12
12 listopada 2024 - 13 listopada 2024
2024-11-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.