Lider transformacyjny – kiedyś przyszłość, dziś obowiązek

Szkolenia menedżerskie onlineotwartezamkniete
Liderem jest ten, kto widzi więcej niż inni i dostrzegarza wyzwania zanim zobaczą je inni.
To menedżer kształtuje relacje między pracownikiem a zespołem i organizacją. Jeśli koncentruje się wyłącznie na wyniku relacja jest transakcyjna. Podstawą relacji transformacyjnej jest nadawanie sensu i znaczenia pracy, współodpowiedzialność, rozwijanie ludzi. Dziś mamy czas liderów, a menedżerowie wyniku stają w obliczu przedefiniowania swojej pracy z zespołem.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Badania pokazują, iż polscy menedżerowie koncentrują swoje działania na maksymalizacji efektywności pracy własnego zespołu, identyfikując zakres swojej odpowiedzialności z podstawowymi funkcjami kierowniczymi: planowaniem, monitorowaniem, motywowaniem czy ocenianiem pracowników. Takie podejście do przywództwa nazwano, zgodnie z koncepcją Bassa i Avollio, transakcyjnym. Rola lidera we współczesnym świecie polega jednakże na skupieniu się także na innych aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i na nich właśnie bazuje szkolenie przywództwo, opierające się na koncepcji lidera transformacyjnego.

Przywództwo transformacyjne różni się od klasycznego przywództwa transakcyjnego między innymi tym, że menedżer posiada autorytet, wiarygodność i charyzmę – czynniki, poprzez które może oddziaływać na zespół nie wprost; – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze.

Przywództwo transformacyjne, poprzez wzmocnienie realizacji wartości organizacyjnych oraz budowanie kultury współpracy i zaangażowania, pozwala też na podniesie efektywności działań wszystkich pracowników.

Opiera się ono na czterech głównych założeniach:

  • wpływie charyzmy
  • inspirującej motywacji
  • stymulacji intelektualnej
  • zindywidualizowanym podejściu

Lidera transformacyjnego można więc opisać następującymi charakterystykami:

  • ma optymistyczną wizję przyszłości
  • dla swojego zespołu jest mentorem i coachem
  • jest kreatywny i jednocześnie pobudza innowacyjność u podwładnych
  • jest wzorem zachowań, jakich oczekuje od zespołu

W trakcie szkolenia pomagamy uczestnikom odkryć w sobie ów potencjał, a następnie dostarczamy narzędzia do jego rozwoju.

GRUPA DOCELOWA:

Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE KOMPETENCJE:

  • Zarządzanie efektywnością zespołu
  • Zarządzanie poprzez oddziaływanie nie wprost
  • Zarządzanie zmianą
  • Innowacyjność
  • Proaktywne działanie w różnych sytuacjach
  • Zarządzanie poprzez wizję i strategię
  • Kreatywność
  • Skuteczne rozwiązywanie problemów

Badania pokazują, iż polscy menedżerowie koncentrują swoje działania na maksymalizacji efektywności pracy własnego zespołu, identyfikując zakres swojej odpowiedzialności z podstawowymi funkcjami kierowniczymi: planowaniem, monitorowaniem, motywowaniem czy ocenianiem pracowników. Takie podejście do przywództwa nazwano, zgodnie z koncepcją Bassa i Avollio, transakcyjnym. Rola lidera we współczesnym świecie polega jednakże na skupieniu się także na innych aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i na nich właśnie bazuje szkolenie przywództwo, opierające się na koncepcji lidera transformacyjnego.

Przywództwo transformacyjne różni się od klasycznego przywództwa transakcyjnego między innymi tym, że menedżer posiada autorytet, wiarygodność i charyzmę – czynniki, poprzez które może oddziaływać na zespół nie wprost; – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze.

Przywództwo transformacyjne, poprzez wzmocnienie realizacji wartości organizacyjnych oraz budowanie kultury współpracy i zaangażowania, pozwala też na podniesie efektywności działań wszystkich pracowników.

Opiera się ono na czterech głównych założeniach:

  • wpływie charyzmy
  • inspirującej motywacji
  • stymulacji intelektualnej
  • zindywidualizowanym podejściu

Lidera transformacyjnego można więc opisać następującymi charakterystykami:

  • ma optymistyczną wizję przyszłości
  • dla swojego zespołu jest mentorem i coachem
  • jest kreatywny i jednocześnie pobudza innowacyjność u podwładnych
  • jest wzorem zachowań, jakich oczekuje od zespołu

W trakcie szkolenia pomagamy uczestnikom odkryć w sobie ów potencjał, a następnie dostarczamy narzędzia do jego rozwoju.

GRUPA DOCELOWA:

Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE KOMPETENCJE:

  • Zarządzanie efektywnością zespołu
  • Zarządzanie poprzez oddziaływanie nie wprost
  • Zarządzanie zmianą
  • Innowacyjność
  • Proaktywne działanie w różnych sytuacjach
  • Zarządzanie poprzez wizję i strategię
  • Kreatywność
  • Skuteczne rozwiązywanie problemów

Badania pokazują, iż polscy menedżerowie koncentrują swoje działania na maksymalizacji efektywności pracy własnego zespołu, identyfikując zakres swojej odpowiedzialności z podstawowymi funkcjami kierowniczymi: planowaniem, monitorowaniem, motywowaniem czy ocenianiem pracowników. Takie podejście do przywództwa nazwano, zgodnie z koncepcją Bassa i Avollio, transakcyjnym. Rola lidera we współczesnym świecie polega jednakże na skupieniu się także na innych aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i na nich właśnie bazuje szkolenie przywództwo, opierające się na koncepcji lidera transformacyjnego.

Przywództwo transformacyjne różni się od klasycznego przywództwa transakcyjnego między innymi tym, że menedżer posiada autorytet, wiarygodność i charyzmę – czynniki, poprzez które może oddziaływać na zespół nie wprost; – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze.

Przywództwo transformacyjne, poprzez wzmocnienie realizacji wartości organizacyjnych oraz budowanie kultury współpracy i zaangażowania, pozwala też na podniesie efektywności działań wszystkich pracowników.

Opiera się ono na czterech głównych założeniach:

  • wpływie charyzmy
  • inspirującej motywacji
  • stymulacji intelektualnej
  • zindywidualizowanym podejściu

Lidera transformacyjnego można więc opisać następującymi charakterystykami:

  • ma optymistyczną wizję przyszłości
  • dla swojego zespołu jest mentorem i coachem
  • jest kreatywny i jednocześnie pobudza innowacyjność u podwładnych
  • jest wzorem zachowań, jakich oczekuje od zespołu

W trakcie szkolenia pomagamy uczestnikom odkryć w sobie ów potencjał, a następnie dostarczamy narzędzia do jego rozwoju.

GRUPA DOCELOWA:

Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE KOMPETENCJE:

  • Zarządzanie efektywnością zespołu
  • Zarządzanie poprzez oddziaływanie nie wprost
  • Zarządzanie zmianą
  • Innowacyjność
  • Proaktywne działanie w różnych sytuacjach
  • Zarządzanie poprzez wizję i strategię
  • Kreatywność
  • Skuteczne rozwiązywanie problemów

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Liderowanie transformacyjne odpowiedzią na potrzeby efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi?

  • Deficyty Liderowania transakcyjnego
    • nacisk na efektywność źródłem kryzysu przywództwa
    • podstawowe funkcje kierownicze
  • Skuteczność przywódcy transformacyjnego
    • optymistyczna wizja przyszłości
    • poświęcenie celów jednostkowych celom organizacji
    • wspieranie innowacyjności
    • modelowanie etyką własną

2. Koncepcja „Leadership 4D”

  • Koncepcja przywództwa 4D
    • Obszar – organizacja
    • Obszar – otoczenie biznesowe
    • Obszar – mój zespół
    • Obszar – ja

3. Efektywne funkcjonowanie zespołu – organizacja i otoczenie biznesowe

  • Wspólny cel i perspektywiczność myślenia
    • Pokonywanie granic międzywydziałowych
    • Zarządzanie biznesem poprzez wizję i strategię
  • Poprawa jakości zgodnie z Cyklem Demminga (PDCA)
    • Plan – planowanie
    • Do – pilotaż i prototypy
    • Check – kontrola i wyciągnięcie wniosków
    • Act – implementacja nowych pomysłów

4. Rozwiązywanie problemów – innowacyjność jako podstawa działania organizacji

  • Czym jest kreatywność, a czym innowacyjność?
  • Nonkonformizm i myślenie heurystyczne jako podstawa innowacyjności
  • Jak budować kulturę zorientowaną na rozwiązywanie problemów i innowacyjność?

5. Obszar – ja – lider transformacyjny promotorem kultury innowacyjności

  • Samospełniające się proroctwo – pobudzanie pracowników do kreowania odważnych pomysłów
    • Wpływ przekonań na funkcjonowanie w biznesie
    • Zgubne konsekwencje schematycznego myślenia
  • Out of Box thinking –rozwijanie kreatywności zgodnie z zasadami 4R
    • Re – expression
    • Related worlds
    • Random Links
    • Revolution
  • Greenhousing – tworzenie warunków dla wdrożenia nowatorskich idei
    • identyfikacja idea killerów w organizacji
    • Related worlds
    • tolerancja dla błędów
    • kultura SUN

6. Metody wspomagające rozwiązywanie problemów

  • Technika Walta Disneya
  • Skuteczność przywódcy transformacyjnego
  • Technika da Vinciego
  • Technika Kapeluszy De Bono
  • Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych

7. Zarządzanie zmianą

  • Zarządzanie oporem pracowniczym w procesie zmiany
  • Metody i techniki neutralizowania oporu pracowniczego
  • Procesy, procedury i dostępne zasoby – planowanie oraz zarządzanie


1. Liderowanie transformacyjne odpowiedzią na potrzeby efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi?

  • Deficyty Liderowania transakcyjnego
    • nacisk na efektywność źródłem kryzysu przywództwa
    • podstawowe funkcje kierownicze
  • Skuteczność przywódcy transformacyjnego
    • optymistyczna wizja przyszłości
    • poświęcenie celów jednostkowych celom organizacji
    • wspieranie innowacyjności
    • modelowanie etyką własną

2. Koncepcja „Leadership 4D”

  • Koncepcja przywództwa 4D
    • Obszar – organizacja
    • Obszar – otoczenie biznesowe
    • Obszar – mój zespół
    • Obszar – ja

3. Efektywne funkcjonowanie zespołu – organizacja i otoczenie biznesowe

  • Wspólny cel i perspektywiczność myślenia
    • Pokonywanie granic międzywydziałowych
    • Zarządzanie biznesem poprzez wizję i strategię
  • Poprawa jakości zgodnie z Cyklem Demminga (PDCA)
    • Plan – planowanie
    • Do – pilotaż i prototypy
    • Check – kontrola i wyciągnięcie wniosków
    • Act – implementacja nowych pomysłów

4. Rozwiązywanie problemów – innowacyjność jako podstawa działania organizacji

  • Czym jest kreatywność, a czym innowacyjność?
  • Nonkonformizm i myślenie heurystyczne jako podstawa innowacyjności
  • Jak budować kulturę zorientowaną na rozwiązywanie problemów i innowacyjność?

5. Obszar – ja – lider transformacyjny promotorem kultury innowacyjności

  • Samospełniające się proroctwo – pobudzanie pracowników do kreowania odważnych pomysłów
    • Wpływ przekonań na funkcjonowanie w biznesie
    • Zgubne konsekwencje schematycznego myślenia
  • Out of Box thinking –rozwijanie kreatywności zgodnie z zasadami 4R
    • Re – expression
    • Related worlds
    • Random Links
    • Revolution
  • Greenhousing – tworzenie warunków dla wdrożenia nowatorskich idei
    • identyfikacja idea killerów w organizacji
    • Related worlds
    • tolerancja dla błędów
    • kultura SUN

6. Metody wspomagające rozwiązywanie problemów

  • Technika Walta Disneya
  • Skuteczność przywódcy transformacyjnego
  • Technika da Vinciego
  • Technika Kapeluszy De Bono
  • Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych

7. Zarządzanie zmianą 

  • Zarządzanie oporem pracowniczym w procesie zmiany
  • Metody i techniki neutralizowania oporu pracowniczego
  • Procesy, procedury i dostępne zasoby – planowanie oraz zarządzanie


1. Liderowanie transformacyjne odpowiedzią na potrzeby efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi?

  • Deficyty Liderowania transakcyjnego
    • nacisk na efektywność źródłem kryzysu przywództwa
    • podstawowe funkcje kierownicze
  • Skuteczność przywódcy transformacyjnego
    • optymistyczna wizja przyszłości
    • poświęcenie celów jednostkowych celom organizacji
    • wspieranie innowacyjności
    • modelowanie etyką własną

2. Koncepcja „Leadership 4D”

  • Koncepcja przywództwa 4D
    • Obszar – organizacja
    • Obszar – otoczenie biznesowe
    • Obszar – mój zespół
    • Obszar – ja

3. Efektywne funkcjonowanie zespołu – organizacja i otoczenie biznesowe

  • Wspólny cel i perspektywiczność myślenia
    • Pokonywanie granic międzywydziałowych
    • Zarządzanie biznesem poprzez wizję i strategię
  • Poprawa jakości zgodnie z Cyklem Demminga (PDCA)
    • Plan – planowanie
    • Do – pilotaż i prototypy
    • Check – kontrola i wyciągnięcie wniosków
    • Act – implementacja nowych pomysłów

4. Rozwiązywanie problemów – innowacyjność jako podstawa działania organizacji

  • Czym jest kreatywność, a czym innowacyjność?
  • Nonkonformizm i myślenie heurystyczne jako podstawa innowacyjności
  • Jak budować kulturę zorientowaną na rozwiązywanie problemów i innowacyjność?

5. Obszar – ja – lider transformacyjny promotorem kultury innowacyjności

  • Samospełniające się proroctwo – pobudzanie pracowników do kreowania odważnych pomysłów
    • Wpływ przekonań na funkcjonowanie w biznesie
    • Zgubne konsekwencje schematycznego myślenia
  • Out of Box thinking –rozwijanie kreatywności zgodnie z zasadami 4R
    • Re – expression
    • Related worlds
    • Random Links
    • Revolution
  • Greenhousing – tworzenie warunków dla wdrożenia nowatorskich idei
    • identyfikacja idea killerów w organizacji
    • Related worlds
    • tolerancja dla błędów
    • kultura SUN

6. Metody wspomagające rozwiązywanie problemów

  • Technika Walta Disneya
  • Skuteczność przywódcy transformacyjnego
  • Technika da Vinciego
  • Technika Kapeluszy De Bono
  • Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych

7. Zarządzanie zmianą

  • Zarządzanie oporem pracowniczym w procesie zmiany
  • Metody i techniki neutralizowania oporu pracowniczego
  • Procesy, procedury i dostępne zasoby – planowanie oraz zarządzanie

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA::

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • szkolenie przywództwo
  • przywództwo szkolenia

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • wsparcie zarządzania poprzez wizję i strategię
  • wzrost efektywności jednostki i zespołu w przełożeniu na wskaźniki biznesowe
  • lepsze wychywtywanie trendów rynkowych, aby przyśpieszyć rozwój organizacji
  • stworzenie kultury wzajemnego inspirowania się w zespołach/w firmie
  • silniejsza identyfikacja z celami/misją firmy

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • wzrost umiejętności zarządzania efektywnością zespołu
  • umiejętność zarządzania poprzez oddziaływanie nie wprost
  • kreatywność
  • skuteczne rozwiązywanie problemów emocjonalnych i merytorycznych, pozwalające na sprawne realizowanie zadań zespołowych oraz indywidualnych wśród podległych pracowników

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • sprawne zarządzanie zmianą
  • inicjowanie większej liczby działań innowacyjnych
  • długofalowa motywacja pracowników do rozwoju i efektywniejszego realizowania powierzanych zadań
  • korzystniejsza atmosfera pracy – komfort psychofizyczny pozwalający na optymalne wykorzystanie potencjału pracowników
  • skuteczniejsze stawianie celów, zlecanie zadań
Lider Transformacyjny - przywództwo przyszłości

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager

tel. kom.: 505 273 550

biuro@projektgamma.pl
Patrycja Michałowska

Ilona Ziętkowska

Project Manager

tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska

Project Manager

tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

Zwykle menedżerowie nie mają złych intencji – brakuje im po prostu doświadczeń i technik zarządczych.  Szkolenie jest propozycją dla wszystkich tych, którzy uczestniczyli w szkoleniu (online czy wcześniej stacjonarnym) „Wczoraj kolega dziś przełożony”

2022-12-12
12 grudnia 2022 - 13 grudnia 2022
2022-12-13
Warszawa Warszawa
2022-12-12
12 grudnia 2022 - 13 grudnia 2022
2022-12-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako "świat VUCA". VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny: Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność).  Szkolenie dostarcza szeregu dobrych praktyk, narzędzi pozwalających sprawniej funkcjonować zespołowi w kontekście nieustających zmian.

2022-12-19
19 grudnia 2022 - 20 grudnia 2022
2022-12-20
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

2022-12-21
21 grudnia 2022 - 22 grudnia 2022
2022-12-22
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.