Lider transformacyjny – kiedyś przyszłość, dziś obowiązek

Szkolenia menadżerskie onlineotwartezamkniete
Liderem jest ten, kto widzi więcej niż inni i dostrzegają wyzwania zanim zobaczą je inni.
To menedżer kształtuje relacje między pracownikiem a zespołem i organizacją. Jeśli koncentruje się wyłącznie na wyniku relacja jest transakcyjna. Podstawą relacji transformacyjnej jest nadawanie sensu i znaczenia pracy, współodpowiedzialność, rozwijanie ludzi. Dziś mamy czas liderów, a menedżerowie wyniku stają w obliczu przedefiniowania swojej pracy z zespołem.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Badania pokazują, iż polscy menedżerowie koncentrują swoje działania na maksymalizacji efektywności pracy własnego zespołu, identyfikując zakres swojej odpowiedzialności z podstawowymi funkcjami kierowniczymi: planowaniem, monitorowaniem, motywowaniem czy ocenianiem pracowników. Takie podejście do przywództwa nazwano, zgodnie z koncepcją Bassa i Avollio, transakcyjnym. Rola lidera we współczesnym świecie polega jednakże na skupieniu się także na innych aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i na nich właśnie bazuje szkolenie przywództwo, opierające się na koncepcji lidera transformacyjnego.

Przywództwo transformacyjne różni się od klasycznego przywództwa transakcyjnego między innymi tym, że menedżer posiada autorytet, wiarygodność i charyzmę – czynniki, poprzez które może oddziaływać na zespół nie wprost; – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze.

Przywództwo transformacyjne, poprzez wzmocnienie realizacji wartości organizacyjnych oraz budowanie kultury współpracy i zaangażowania, pozwala też na podniesie efektywności działań wszystkich pracowników.

Opiera się ono na czterech głównych założeniach:

  • wpływie charyzmy
  • inspirującej motywacji
  • stymulacji intelektualnej
  • zindywidualizowanym podejściu

Lidera transformacyjnego można więc opisać następującymi charakterystykami:

  • ma optymistyczną wizję przyszłości
  • dla swojego zespołu jest mentorem i coachem
  • jest kreatywny i jednocześnie pobudza innowacyjność u podwładnych
  • jest wzorem zachowań, jakich oczekuje od zespołu

W trakcie szkolenia pomagamy uczestnikom odkryć w sobie ów potencjał, a następnie dostarczamy narzędzia do jego rozwoju.

GRUPA DOCELOWA:

Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE KOMPETENCJE:

  • Zarządzanie efektywnością zespołu
  • Zarządzanie poprzez oddziaływanie nie wprost
  • Zarządzanie zmianą
  • Innowacyjność
  • Proaktywne działanie w różnych sytuacjach
  • Zarządzanie poprzez wizję i strategię
  • Kreatywność
  • Skuteczne rozwiązywanie problemów

Badania pokazują, iż polscy menedżerowie koncentrują swoje działania na maksymalizacji efektywności pracy własnego zespołu, identyfikując zakres swojej odpowiedzialności z podstawowymi funkcjami kierowniczymi: planowaniem, monitorowaniem, motywowaniem czy ocenianiem pracowników. Takie podejście do przywództwa nazwano, zgodnie z koncepcją Bassa i Avollio, transakcyjnym. Rola lidera we współczesnym świecie polega jednakże na skupieniu się także na innych aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i na nich właśnie bazuje szkolenie przywództwo, opierające się na koncepcji lidera transformacyjnego.

Przywództwo transformacyjne różni się od klasycznego przywództwa transakcyjnego między innymi tym, że menedżer posiada autorytet, wiarygodność i charyzmę – czynniki, poprzez które może oddziaływać na zespół nie wprost; – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze.

Przywództwo transformacyjne, poprzez wzmocnienie realizacji wartości organizacyjnych oraz budowanie kultury współpracy i zaangażowania, pozwala też na podniesie efektywności działań wszystkich pracowników.

Opiera się ono na czterech głównych założeniach:

  • wpływie charyzmy
  • inspirującej motywacji
  • stymulacji intelektualnej
  • zindywidualizowanym podejściu

Lidera transformacyjnego można więc opisać następującymi charakterystykami:

  • ma optymistyczną wizję przyszłości
  • dla swojego zespołu jest mentorem i coachem
  • jest kreatywny i jednocześnie pobudza innowacyjność u podwładnych
  • jest wzorem zachowań, jakich oczekuje od zespołu

W trakcie szkolenia pomagamy uczestnikom odkryć w sobie ów potencjał, a następnie dostarczamy narzędzia do jego rozwoju.

GRUPA DOCELOWA:

Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE KOMPETENCJE:

  • Zarządzanie efektywnością zespołu
  • Zarządzanie poprzez oddziaływanie nie wprost
  • Zarządzanie zmianą
  • Innowacyjność
  • Proaktywne działanie w różnych sytuacjach
  • Zarządzanie poprzez wizję i strategię
  • Kreatywność
  • Skuteczne rozwiązywanie problemów

Badania pokazują, iż polscy menedżerowie koncentrują swoje działania na maksymalizacji efektywności pracy własnego zespołu, identyfikując zakres swojej odpowiedzialności z podstawowymi funkcjami kierowniczymi: planowaniem, monitorowaniem, motywowaniem czy ocenianiem pracowników. Takie podejście do przywództwa nazwano, zgodnie z koncepcją Bassa i Avollio, transakcyjnym. Rola lidera we współczesnym świecie polega jednakże na skupieniu się także na innych aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i na nich właśnie bazuje szkolenie przywództwo, opierające się na koncepcji lidera transformacyjnego.

Przywództwo transformacyjne różni się od klasycznego przywództwa transakcyjnego między innymi tym, że menedżer posiada autorytet, wiarygodność i charyzmę – czynniki, poprzez które może oddziaływać na zespół nie wprost; – niekoniecznie wykorzystując formalne i proceduralne narzędzia kierownicze.

Przywództwo transformacyjne, poprzez wzmocnienie realizacji wartości organizacyjnych oraz budowanie kultury współpracy i zaangażowania, pozwala też na podniesie efektywności działań wszystkich pracowników.

Opiera się ono na czterech głównych założeniach:

  • wpływie charyzmy
  • inspirującej motywacji
  • stymulacji intelektualnej
  • zindywidualizowanym podejściu

Lidera transformacyjnego można więc opisać następującymi charakterystykami:

  • ma optymistyczną wizję przyszłości
  • dla swojego zespołu jest mentorem i coachem
  • jest kreatywny i jednocześnie pobudza innowacyjność u podwładnych
  • jest wzorem zachowań, jakich oczekuje od zespołu

W trakcie szkolenia pomagamy uczestnikom odkryć w sobie ów potencjał, a następnie dostarczamy narzędzia do jego rozwoju.

GRUPA DOCELOWA:

Szkolenie skierowane jest do kadry menedżerskiej średniego i wyższego szczebla.

SZKOLENIE ROZWIJA NASTĘPUJĄCE KOMPETENCJE:

  • Zarządzanie efektywnością zespołu
  • Zarządzanie poprzez oddziaływanie nie wprost
  • Zarządzanie zmianą
  • Innowacyjność
  • Proaktywne działanie w różnych sytuacjach
  • Zarządzanie poprzez wizję i strategię
  • Kreatywność
  • Skuteczne rozwiązywanie problemów

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Liderowanie transformacyjne odpowiedzią na potrzeby efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi?

  • Deficyty Liderowania transakcyjnego
    • nacisk na efektywność źródłem kryzysu przywództwa
    • podstawowe funkcje kierownicze
  • Skuteczność przywódcy transformacyjnego
    • optymistyczna wizja przyszłości
    • poświęcenie celów jednostkowych celom organizacji
    • wspieranie innowacyjności
    • modelowanie etyką własną

2. Koncepcja „Leadership 4D”

  • Koncepcja przywództwa 4D
    • Obszar – organizacja
    • Obszar – otoczenie biznesowe
    • Obszar – mój zespół
    • Obszar – ja

3. Efektywne funkcjonowanie zespołu – organizacja i otoczenie biznesowe

  • Wspólny cel i perspektywiczność myślenia
    • Pokonywanie granic międzywydziałowych
    • Zarządzanie biznesem poprzez wizję i strategię
  • Poprawa jakości zgodnie z Cyklem Demminga (PDCA)
    • Plan – planowanie
    • Do – pilotaż i prototypy
    • Check – kontrola i wyciągnięcie wniosków
    • Act – implementacja nowych pomysłów

4. Rozwiązywanie problemów – innowacyjność jako podstawa działania organizacji

  • Czym jest kreatywność, a czym innowacyjność?
  • Nonkonformizm i myślenie heurystyczne jako podstawa innowacyjności
  • Jak budować kulturę zorientowaną na rozwiązywanie problemów i innowacyjność?

5. Obszar – ja – lider transformacyjny promotorem kultury innowacyjności

  • Samospełniające się proroctwo – pobudzanie pracowników do kreowania odważnych pomysłów
    • Wpływ przekonań na funkcjonowanie w biznesie
    • Zgubne konsekwencje schematycznego myślenia
  • Out of Box thinking –rozwijanie kreatywności zgodnie z zasadami 4R
    • Re – expression
    • Related worlds
    • Random Links
    • Revolution
  • Greenhousing – tworzenie warunków dla wdrożenia nowatorskich idei
    • identyfikacja idea killerów w organizacji
    • Related worlds
    • tolerancja dla błędów
    • kultura SUN

6. Metody wspomagające rozwiązywanie problemów

  • Technika Walta Disneya
  • Skuteczność przywódcy transformacyjnego
  • Technika da Vinciego
  • Technika Kapeluszy De Bono
  • Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych

7. Zarządzanie zmianą

  • Zarządzanie oporem pracowniczym w procesie zmiany
  • Metody i techniki neutralizowania oporu pracowniczego
  • Procesy, procedury i dostępne zasoby – planowanie oraz zarządzanie


1. Liderowanie transformacyjne odpowiedzią na potrzeby efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi?

  • Deficyty Liderowania transakcyjnego
    • nacisk na efektywność źródłem kryzysu przywództwa
    • podstawowe funkcje kierownicze
  • Skuteczność przywódcy transformacyjnego
    • optymistyczna wizja przyszłości
    • poświęcenie celów jednostkowych celom organizacji
    • wspieranie innowacyjności
    • modelowanie etyką własną

2. Koncepcja „Leadership 4D”

  • Koncepcja przywództwa 4D
    • Obszar – organizacja
    • Obszar – otoczenie biznesowe
    • Obszar – mój zespół
    • Obszar – ja

3. Efektywne funkcjonowanie zespołu – organizacja i otoczenie biznesowe

  • Wspólny cel i perspektywiczność myślenia
    • Pokonywanie granic międzywydziałowych
    • Zarządzanie biznesem poprzez wizję i strategię
  • Poprawa jakości zgodnie z Cyklem Demminga (PDCA)
    • Plan – planowanie
    • Do – pilotaż i prototypy
    • Check – kontrola i wyciągnięcie wniosków
    • Act – implementacja nowych pomysłów

4. Rozwiązywanie problemów – innowacyjność jako podstawa działania organizacji

  • Czym jest kreatywność, a czym innowacyjność?
  • Nonkonformizm i myślenie heurystyczne jako podstawa innowacyjności
  • Jak budować kulturę zorientowaną na rozwiązywanie problemów i innowacyjność?

5. Obszar – ja – lider transformacyjny promotorem kultury innowacyjności

  • Samospełniające się proroctwo – pobudzanie pracowników do kreowania odważnych pomysłów
    • Wpływ przekonań na funkcjonowanie w biznesie
    • Zgubne konsekwencje schematycznego myślenia
  • Out of Box thinking –rozwijanie kreatywności zgodnie z zasadami 4R
    • Re – expression
    • Related worlds
    • Random Links
    • Revolution
  • Greenhousing – tworzenie warunków dla wdrożenia nowatorskich idei
    • identyfikacja idea killerów w organizacji
    • Related worlds
    • tolerancja dla błędów
    • kultura SUN

6. Metody wspomagające rozwiązywanie problemów

  • Technika Walta Disneya
  • Skuteczność przywódcy transformacyjnego
  • Technika da Vinciego
  • Technika Kapeluszy De Bono
  • Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych

7. Zarządzanie zmianą 

  • Zarządzanie oporem pracowniczym w procesie zmiany
  • Metody i techniki neutralizowania oporu pracowniczego
  • Procesy, procedury i dostępne zasoby – planowanie oraz zarządzanie


1. Liderowanie transformacyjne odpowiedzią na potrzeby efektywnego zarządzania zasobami ludzkimi?

  • Deficyty Liderowania transakcyjnego
    • nacisk na efektywność źródłem kryzysu przywództwa
    • podstawowe funkcje kierownicze
  • Skuteczność przywódcy transformacyjnego
    • optymistyczna wizja przyszłości
    • poświęcenie celów jednostkowych celom organizacji
    • wspieranie innowacyjności
    • modelowanie etyką własną

2. Koncepcja „Leadership 4D”

  • Koncepcja przywództwa 4D
    • Obszar – organizacja
    • Obszar – otoczenie biznesowe
    • Obszar – mój zespół
    • Obszar – ja

3. Efektywne funkcjonowanie zespołu – organizacja i otoczenie biznesowe

  • Wspólny cel i perspektywiczność myślenia
    • Pokonywanie granic międzywydziałowych
    • Zarządzanie biznesem poprzez wizję i strategię
  • Poprawa jakości zgodnie z Cyklem Demminga (PDCA)
    • Plan – planowanie
    • Do – pilotaż i prototypy
    • Check – kontrola i wyciągnięcie wniosków
    • Act – implementacja nowych pomysłów

4. Rozwiązywanie problemów – innowacyjność jako podstawa działania organizacji

  • Czym jest kreatywność, a czym innowacyjność?
  • Nonkonformizm i myślenie heurystyczne jako podstawa innowacyjności
  • Jak budować kulturę zorientowaną na rozwiązywanie problemów i innowacyjność?

5. Obszar – ja – lider transformacyjny promotorem kultury innowacyjności

  • Samospełniające się proroctwo – pobudzanie pracowników do kreowania odważnych pomysłów
    • Wpływ przekonań na funkcjonowanie w biznesie
    • Zgubne konsekwencje schematycznego myślenia
  • Out of Box thinking –rozwijanie kreatywności zgodnie z zasadami 4R
    • Re – expression
    • Related worlds
    • Random Links
    • Revolution
  • Greenhousing – tworzenie warunków dla wdrożenia nowatorskich idei
    • identyfikacja idea killerów w organizacji
    • Related worlds
    • tolerancja dla błędów
    • kultura SUN

6. Metody wspomagające rozwiązywanie problemów

  • Technika Walta Disneya
  • Skuteczność przywódcy transformacyjnego
  • Technika da Vinciego
  • Technika Kapeluszy De Bono
  • Antytemat – ciekawa i twórcza alternatywa w sytuacjach patowych

7. Zarządzanie zmianą

  • Zarządzanie oporem pracowniczym w procesie zmiany
  • Metody i techniki neutralizowania oporu pracowniczego
  • Procesy, procedury i dostępne zasoby – planowanie oraz zarządzanie

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • szkolenie przywództwo
  • przywództwo szkolenia

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • wsparcie zarządzania poprzez wizję i strategię
  • wzrost efektywności jednostki i zespołu w przełożeniu na wskaźniki biznesowe
  • lepsze wychywtywanie trendów rynkowych, aby przyśpieszyć rozwój organizacji
  • stworzenie kultury wzajemnego inspirowania się w zespołach/w firmie
  • silniejsza identyfikacja z celami/misją firmy

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • wzrost umiejętności zarządzania efektywnością zespołu
  • umiejętność zarządzania poprzez oddziaływanie nie wprost
  • kreatywność
  • skuteczne rozwiązywanie problemów emocjonalnych i merytorycznych, pozwalające na sprawne realizowanie zadań zespołowych oraz indywidualnych wśród podległych pracowników

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • sprawne zarządzanie zmianą
  • inicjowanie większej liczby działań innowacyjnych
  • długofalowa motywacja pracowników do rozwoju i efektywniejszego realizowania powierzanych zadań
  • korzystniejsza atmosfera pracy – komfort psychofizyczny pozwalający na optymalne wykorzystanie potencjału pracowników
  • skuteczniejsze stawianie celów, zlecanie zadań
Lider Transformacyjny - przywództwo przyszłości

TRENERZY SZKOLENIA  Z PRZYWÓDZTWA

OPINIE O SZKOLENIACH

Marta Siębor


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Marta Siębor

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn

Matylda Foltyn


Specjalistka ds. szkoleń otwartych
tel.: 506 644 921
m.foltyn@projektgamma.pl
Matylda Foltyn
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menadżerskie

Wersja online: Siła i Odporność Menedżera - Trening Online

Odporność i wytrwałość, otwartość na zmiany, umiejętność kontroli emocji i skuteczne zarządzanie stresem to umiejętności niezbędne w dzisiejszym świecie. Dla menedżerów chcących poznać sztukę wytrwałości i kontroli emocji szkolenie to będzie idealnym rozwiązaniem. Siła i odporność menedżera buduję siłę i odporność zespołu – a jest to w dzisiejszych czasach więcej niż pożądane.

2024-09-30
30 września 2024
2024-09-30
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.

Termin szkolenia online wkrótce.
Termin szkolenia otwartego wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Efektywne spotkania biznesowe online - szkolenie poświęcone jest efektywności spotkań w modelu online lub hybrydowym (cześć uczestników stacjonarnie, część online). Kiedy coraz więcej pracowników pracuje online, zmieniła się również forma spotkań. Za tym pojawiły się też wyzwania i problemy, które adresują pracownicy: od ogromnej ilości spotkań, której nie sposób sprostać, po ich skrajną nieefektywność.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ

Szkolenia dla liderów z przywództwa

Szkolenia dla liderów to kluczowy element w doskonaleniu umiejętności kadry zarządzającej. Przywództwo jest dużo więcej niż tylko kierowanie zespołem – to zdolność do angażowania, motywowania i inspiracji. Trening przywództwa pozwala uczestnikom praktycznie nauczyć się, jak efektywnie komunikować swoje cele, jak zrozumieć potrzeby grupy i jak skutecznie zarządzać zasobami.

Kompetencje przywódcze a umiejętności

Kompetencje przywódcze to nie tylko umiejętności interpersonalne, ale również umiejętność budowania zespołu, delegowania zadań i adaptacji do szybko zmieniających się warunków. Praktyczny trening przywództwa pomaga liderom rozwijać te kluczowe umiejętności, co pozwala im lepiej zarządzać zespołami i osiągać lepsze wyniki.

Szkolenia menadżerskie

Szkolenia menadżerskie skupiają się na rozwijaniu umiejętności niezbędnych do efektywnego zarządzania na różnych poziomach stanowisk. Kadra zarządzająca uczy się, jak lepiej zarządzać zasobami, jak efektywnie komunikować się z zespołami i jak skutecznie kierować organizacją.

Szkolenie leadership w Konsorcjum Szkoleniowo-Doradczym Gamma

Nasze Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze oferuje szereg szkoleń dla liderów, które pomagają w rozwijaniu kluczowych kompetencji przywódczych. Nasze szkolenia są praktyczne i skupiają się na rzeczywistych wyzwaniach, z jakimi liderzy muszą się zmierzyć. Nasza firma to wieloletnie doświadczenie i sprawdzone metody, które pomogą każdemu liderowi stać się skuteczniejszym.

kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.