Zarządzanie emocjami zespołu

Szkolenia menedżerskie onlineotwartezamkniete

Silne emocje, zachwiane poczucie bezpieczeństwa prowadzą do zjawiska tzw. impasu w pracy. Pracownicy koncentrują się wtedy wyłącznie na wykonywaniu zleconych zadań. Zamknięty krąg trybu przetrwania wymaga pracy menedżerskiej właśnie z emocjami zespołu – pomocy w zrozumieniu ich, przepracowaniu i wykorzystaniu powstałej w ten sposób energii w konstruktywny sposób.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.
01.08.2022 - 02.08.2022
10:00 - 14:00
Szkolenie online
1300 zł netto/os.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Pewność i spokój menadżerów w obliczu kryzysu, który obserwują ich podwładni – to już połowa sukcesu. Jeśli firma nie popada w stadium „przetrwania”, a zamiast tego szefowie kreślą jasną wizję działania w czasach kryzysu – to pracownicy wiedzą, że nie muszą się niczego obawiać i wszystko jest pod kontrolą. Jeśli do tego uda się przywódcom zmobilizować i zmotywować pracowników do tego, że pokonywanie kryzysu to wyzwanie, a nie stresująca walka o przetrwanie – to jesteśmy co najmniej dwa kroki przed konkurencją.

W czasie kryzysu niezbędna jest kreatywność, świeże spojrzenie, pomysły na zmiany i ulepszenia – warto wciągnąć w ich poszukiwanie całą załogę.

Zmienia się rynek, zmieniają się warunki, w których funkcjonują organizacje, zmieniają się też same organizacje. W organizacjach następują redukcje, firmy zmieniają sposoby swego działania, reorganizują się, łączą, dzielą, zmieniają produkt i usługi częściej i szybciej, niż chcielibyśmy i moglibyśmy się tego spodziewać. Zmiana staje się nieuchronna i nieunikniona.

Dla organizacji jest nie tylko koniecznością, jest także szansą na rozwój. Podobnie jest z pracownikami: chociaż zmiana burzy dotychczasowe status quo nie mamy wyjścia – musimy się jej nie tylko poddać, ale i kreować. Wielu spośród tych zmian nie chcemy, i nigdy byśmy ich nie wprowadzili z własnej inicjatywy.

Często wprowadzaniu zmiany towarzyszą silne emocje takie jak: frustracja, lęk, niezadowolenie, poczucie zagrożenia, a nawet agresja. Sytuacji zmiany może towarzyszyć obawa pracowników, że sobie nie poradzą, że wymagania są zbyt duże.

Ludzie w organizacji mogą być albo siłą pozytywną, albo barierą dla zmiany.

Dlatego oprócz przygotowania zmiany od strony narzędzi, procesów, dokumentów, równie ważne jest uaktywnienie, przekonanie i przygotowanie pracowników do wprowadzenia tej zmiany w życie.

Pewność i spokój menadżerów w obliczu kryzysu, który obserwują ich podwładni – to już połowa sukcesu. Jeśli firma nie popada w stadium „przetrwania”, a zamiast tego szefowie kreślą jasną wizję działania w czasach kryzysu – to pracownicy wiedzą, że nie musza się niczego obawiać i wszystko jest pod kontrolą. Jeśli do tego uda się przywódcom zmobilizować i zmotywować pracowników do tego, że pokonywanie kryzysu to wyzwanie, a nie stresująca walka o przetrwanie – to jesteśmy co najmniej dwa kroki przed konkurencją. W czasie kryzysu niezbędna jest kreatywność, świeże spojrzenie, pomysły na zmiany i ulepszenia – warto wciągnąć w ich poszukiwanie całą załogę.

Zmienia się rynek, zmieniają się warunki, w których funkcjonują organizacje, zmieniają się też same organizacje. W organizacjach następują redukcje, firmy zmieniają sposoby swego działania, reorganizują się, łączą, dzielą, zmieniają produkt i usługi częściej i szybciej, niż chcielibyśmy i moglibyśmy się tego spodziewać. Zmiana staje się nieuchronna i nieunikniona.

Dla organizacji jest nie tylko koniecznością, jest także szansą na rozwój. Podobnie jest z pracownikami: chociaż zmiana burzy dotychczasowe status quo nie mamy wyjścia – musimy się jej nie tylko poddać, ale i kreować. Wielu spośród tych zmian nie chcemy, i nigdy byśmy ich nie wprowadzili z własnej inicjatywy.

Często wprowadzaniu zmiany towarzyszą silne emocje takie jak: frustracja, lęk, niezadowolenie, poczucie zagrożenia, a nawet agresja. Sytuacji zmiany może towarzyszyć obawa pracowników, że sobie nie poradzą, że wymagania są zbyt duże.

Ludzie w organizacji mogą być albo siłą pozytywną, albo barierą dla zmiany.

Dlatego oprócz przygotowania zmiany od strony narzędzi, procesów, dokumentów, równie ważne jest uaktywnienie, przekonanie i przygotowanie pracowników do wprowadzenia tej zmiany w życie.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Psychologiczne aspekty zmian: jakie emocje, nastroje, postawy towarzyszą zmianom?

  • Jak mózg odbiera zmiany?
  • Szansa czy zagrożenie? – skrypty zachowań pracowników w zmieniającej się rzeczywistości.
  • Błędne koło przekonań: myśli – emocje fizjologia – zachowania
  • Rola emocji w tzw. Kryzysowych sytuacjach

2. Co menedżer powinien wiedzieć, w sytuacji zmiany?

  • Analiza pola sił Kurta Levina
  • Krzywa wydajności pracownika w zmianie
  • Źródła oporu pracowników: opór logiczny, opór socjologiczny, opór psychologiczny
  • Praca z oporem pracowników
  • Expose menedżera w zmianie
  • Projektowanie zmian
  • Angażowanie w zmianę

3.Komunikowanie zmian

  • Trójpoziomowy model komunikowania zmian:
  • Rozmrożenie – konwersja – zamrożenie
  • Programatory lingwistyczne

3. Empowerment – jak angażować pracownika w procesy decyzyjne oraz do brania odpowiedzialności za swoje działania?

  • Model błyskawicznej motywacji Pantalona
  • Q12 – model Gallupa
  • Model 3E

4. Jak zmieniać, aby zmienić?

5. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Na poziomie osobistym
  • Na poziomie zespołu
  • Karta SSC ( stop – start- continue).

1. Psychologiczne aspekty zmian: jakie emocje, nastroje, postawy towarzyszą zmianom?

  • Jak mózg odbiera zmiany?
  • Szansa czy zagrożenie? – skrypty zachowań pracowników w zmieniającej się rzeczywistości.
  • Błędne koło przekonań: myśli – emocje fizjologia – zachowania
  • Rola emocji w tzw.  Kryzysowych sytuacjach

2. Co menedżer powinien wiedzieć, w sytuacji zmiany?

  • Analiza pola sił Kurta Levina
  • Krzywa wydajności pracownika w zmianie
  • Źródła oporu pracowników: opór logiczny, opór socjologiczny, opór psychologiczny
  • Praca z oporem pracowników
  • Expose menedżera w zmianie
  • Projektowanie zmian
  • Angażowanie w zmianę

3.Komunikowanie zmian

  • Trójpoziomowy model komunikowania zmian:
  • Rozmrożenie – konwersja – zamrożenie
  • Programatory lingwistyczne

3. Empowerment – jak angażować pracownika w procesy decyzyjne oraz do brania odpowiedzialności za swoje działania?

  • Model błyskawicznej motywacji Pantalona
  • Q12 – model Gallupa
  • Model 3E

4. Jak zmieniać, aby zmienić?

5. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków

  • Na poziomie osobistym
  • Na poziomie zespołu
  • Karta SSC ( stop – start- continue).

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ ONLINE DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Emocje
  • Zarządzanie emocjami
  • Emocje w zespole
  • Rodzaje emocji
  • Uczucia i emocje
  • Inteligencja emocjonalna
  • Zarządzanie emocjami szkolenie

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • budowanie kultury wzmacniającej nastawienie na rozwiązanie (a nie na problem)
  • większa stabilność emocjonalna pracowników
  • wyższa motywacja i zaangażowanie w zmianę
  • branie osobistej odpowiedzialności za postawę i efektywność pracy w czasie kryzysu
  • kształtowanie właścicielskiego podejścia pracowników przez wzrost ich lojalności wobec pracodawcy.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • umiejętność skutecznej pracy pod presją
  • umiejętność komunikowania trudnych i koniecznych decyzji, które mogę być niepopularne
  • obniżenie stresu na poziomie osobistym i całego zespołu
  • kształtowanie postaw liderskich i umiejętność budowanie autorytetu
  • umiejętność sprawowania mądrego przywództwa i dobierania narzędzi adekwatnych do zdiagnozowanej w zespole sytuacji (emocji, nastrojów, postaw etc.)

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • skuteczniejsze realizowanie zadań w zespole
  • mniej sytuacji konfliktowych pomiędzy pracownikami
  • energia zespołu nakierowana na realizację zadań a nie na walkę i rywalizację z nowym porządkiem
  • mniejsza rotacja pracowników
  • wyższy poziom zaangażowania w zmieniającej się rzeczywistości oraz angażowanie do tego podejścia pozostałych pracowników.
Zarządzanie emocjami zespołu

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Patrycja Michałowska

Front Desk Manager tel. kom.: 505 273 550  biuro@projektgamma.pl Patrycja Michałowska

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska

Project Manager
tel. kom:. +48 517 081 300

i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menedżerskie

Wersja online: Personal branding 2.0 i protokół biznesowy dla menadżerów

W trudnych czasach ludzie szukają autorytetów. Autorytet buduje się między innymi przez zachowanie spójności między wizerunkiem a czynami. Właściwie zbudowana marka osobista menedżera  sygnalizuje podejście organizacji do zasad, umacnia markę organizacji, w której pracujemy. Marka menedżera staje się fundamentem zaufania – kapitałem, który może być wykorzystany do wprowadzania zmian, obietnic i skutecznych apeli w kierunku pracowników.

2022-07-08
08 lipca 2022
2022-07-08
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

W świecie VUCA (Volatility/Szybkozmienność, Uncertainty/Płynność, Complexity/Arcyzłożoność i Ambiguity/Mętność) zarządzanie zespołami stawia nowe wyzwania przed menadżerami.

2022-07-12
12 lipca 2022 - 13 lipca 2022
2022-07-13
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Współczesne otoczenie biznesowe, określane jest jako "świat VUCA". VUCA to akronim wprowadzony przez amerykańskich wojskowych strategów na określenie sytuacji, jaka powstała po zakończeniu Zimnej Wojny: Volatility (zmienność, ulotność), Uncertainty (niepewność), Complexity (złożoność) i Ambiguity (niejednoznaczność).  Szkolenie dostarcza szeregu dobrych praktyk, narzędzi pozwalających sprawniej funkcjonować zespołowi w kontekście nieustających zmian.

2022-07-14
14 lipca 2022 - 15 lipca 2021
2021-07-15
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.