ZESPÓŁ 3E = Zarządzanie Emocjami, Energią i Elastycznością zespołu

Szkolenia menadżerskie onlineotwartezamkniete

W czasie kryzysu niezbędna jest kreatywność, świeże spojrzenie, pomysły na zmiany i ulepszenia – warto wciągnąć w ich poszukiwanie całą załogę!

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Korzystamy z większości dostępnych technologii transmisji video (Microsoft Teams, Google Meet, Webex, Zoom, Skype for Business, Clickmeeting) jak również narzędzi uatrakcyjniających spotkanie (Mural, Mentimeter, Kahoot, Miro, Videoask, Quizlet etc.)
  • Mamy wyjątkowe doświadczenie wśród firm szkoleniowych w organizacji szkoleń online i webinarów. Prowadziliśmy je długo przed pandemią.
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.

W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.

Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Niespotykana wcześniej zmienność otaczającej nas rzeczywistości powoduje utratę poczucia bezpieczeństwa oraz silne negatywne emocje, a z drugiej strony stale rosnące oczekiwania prowadzą do frustracji, spadku zaangażowania, a coraz częściej do trwałej utraty energii do pracy i poczucia wypalenia zawodowego. Pracownicy koncentrują się wtedy wyłącznie na wykonywaniu zleconych zadań. Wspomniana wcześniej wysoka zmienność otoczenia wymaga jeszcze szybszej i bardziej zdecydowanej reakcji zespołu. Zamknięty krąg trybu przetrwania wymaga intensywnej pracy menedżerskiej nad odbudowaniem zaangażowania w zespole dzięki umiejętnemu zarządzaniu w trzech, wzajemnie powiązanych ze sobą obszarach: Emocji, Energii i Elastyczności działań Zespołu.

Pewność i spokój menadżerów w obliczu kryzysu, który obserwują ich podwładni – to już połowa sukcesu. Jeśli firma nie popada w stadium „przetrwania”, a zamiast tego szefowie kreślą jasną wizję działania w czasach kryzysu – to pracownicy wiedzą, że nie muszą się niczego obawiać i wszystko jest pod kontrolą. Jeśli do tego uda się przywódcom zmobilizować i zmotywować pracowników do tego, że pokonywanie kryzysu to wyzwanie, a nie stresująca walka o przetrwanie – to jesteśmy co najmniej dwa kroki przed konkurencją.

W czasie kryzysu niezbędna jest kreatywność, świeże spojrzenie, pomysły na zmiany i ulepszenia – warto wciągnąć w ich poszukiwanie całą załogę.

Zmienia się rynek, zmieniają się warunki, w których funkcjonują organizacje, zmieniają się też same organizacje. W organizacjach następują redukcje, firmy zmieniają sposoby swego działania, reorganizują się, łączą, dzielą, zmieniają produkt i usługi częściej i szybciej, niż chcielibyśmy i moglibyśmy się tego spodziewać. Zmiana staje się nieuchronna i nieunikniona.

Dla organizacji jest nie tylko koniecznością, jest także szansą na rozwój. Podobnie jest z pracownikami: chociaż zmiana burzy dotychczasowe status quo nie mamy wyjścia – musimy się jej nie tylko poddać, ale i kreować. Wielu spośród tych zmian nie chcemy i nigdy byśmy ich nie wprowadzili z własnej inicjatywy.

Często wprowadzaniu zmiany towarzyszą silne emocje takie jak: frustracja, lęk, niezadowolenie, poczucie zagrożenia, a nawet agresja. Sytuacji zmiany może towarzyszyć obawa pracowników, że sobie nie poradzą, że wymagania są zbyt duże.

Ludzie w organizacji mogą być albo siłą pozytywną, albo barierą dla zmiany.

Dlatego oprócz przygotowania zmiany od strony narzędzi, procesów, dokumentów, równie ważne jest uaktywnienie, przekonanie i przygotowanie pracowników do wprowadzenia tej zmiany w życie.

Niespotykana wcześniej zmienność otaczającej nas rzeczywistości powoduje utratę poczucia bezpieczeństwa oraz silne negatywne emocje, a z drugiej strony stale rosnące oczekiwania prowadzą do frustracji, spadku zaangażowania, a coraz częściej do trwałej utraty energii do pracy i poczucia wypalenia zawodowego. Pracownicy koncentrują się wtedy wyłącznie na wykonywaniu zleconych zadań. Wspomniana wcześniej wysoka zmienność otoczenia wymaga jeszcze szybszej i bardziej zdecydowanej reakcji zespołu. Zamknięty krąg trybu przetrwania wymaga intensywnej pracy menedżerskiej nad odbudowaniem zaangażowania w zespole dzięki umiejętnemu zarządzaniu w trzech, wzajemnie powiązanych ze sobą obszarach: Emocji, Energii i Elastyczności działań Zespołu.

Pewność i spokój menadżerów w obliczu kryzysu, który obserwują ich podwładni – to już połowa sukcesu. Jeśli firma nie popada w stadium „przetrwania”, a zamiast tego szefowie kreślą jasną wizję działania w czasach kryzysu – to pracownicy wiedzą, że nie muszą się niczego obawiać i wszystko jest pod kontrolą. Jeśli do tego uda się przywódcom zmobilizować i zmotywować pracowników do tego, że pokonywanie kryzysu to wyzwanie, a nie stresująca walka o przetrwanie – to jesteśmy co najmniej dwa kroki przed konkurencją.

W czasie kryzysu niezbędna jest kreatywność, świeże spojrzenie, pomysły na zmiany i ulepszenia – warto wciągnąć w ich poszukiwanie całą załogę.

Zmienia się rynek, zmieniają się warunki, w których funkcjonują organizacje, zmieniają się też same organizacje. W organizacjach następują redukcje, firmy zmieniają sposoby swego działania, reorganizują się, łączą, dzielą, zmieniają produkt i usługi częściej i szybciej, niż chcielibyśmy i moglibyśmy się tego spodziewać. Zmiana staje się nieuchronna i nieunikniona.

Dla organizacji jest nie tylko koniecznością, jest także szansą na rozwój. Podobnie jest z pracownikami: chociaż zmiana burzy dotychczasowe status quo nie mamy wyjścia – musimy się jej nie tylko poddać, ale i kreować. Wielu spośród tych zmian nie chcemy i nigdy byśmy ich nie wprowadzili z własnej inicjatywy.

Często wprowadzaniu zmiany towarzyszą silne emocje takie jak: frustracja, lęk, niezadowolenie, poczucie zagrożenia, a nawet agresja. Sytuacji zmiany może towarzyszyć obawa pracowników, że sobie nie poradzą, że wymagania są zbyt duże.

Ludzie w organizacji mogą być albo siłą pozytywną, albo barierą dla zmiany.

Dlatego oprócz przygotowania zmiany od strony narzędzi, procesów, dokumentów, równie ważne jest uaktywnienie, przekonanie i przygotowanie pracowników do wprowadzenia tej zmiany w życie.

Niespotykana wcześniej zmienność otaczającej nas rzeczywistości powoduje utratę poczucia bezpieczeństwa oraz silne negatywne emocje, a z drugiej strony stale rosnące oczekiwania prowadzą do frustracji, spadku zaangażowania, a coraz częściej do trwałej utraty energii do pracy i poczucia wypalenia zawodowego. Pracownicy koncentrują się wtedy wyłącznie na wykonywaniu zleconych zadań. Wspomniana wcześniej wysoka zmienność otoczenia wymaga jeszcze szybszej i bardziej zdecydowanej reakcji zespołu. Zamknięty krąg trybu przetrwania wymaga intensywnej pracy menedżerskiej nad odbudowaniem zaangażowania w zespole dzięki umiejętnemu zarządzaniu w trzech, wzajemnie powiązanych ze sobą obszarach: Emocji, Energii i Elastyczności działań Zespołu.

Pewność i spokój menadżerów w obliczu kryzysu, który obserwują ich podwładni – to już połowa sukcesu. Jeśli firma nie popada w stadium „przetrwania”, a zamiast tego szefowie kreślą jasną wizję działania w czasach kryzysu – to pracownicy wiedzą, że nie muszą się niczego obawiać i wszystko jest pod kontrolą. Jeśli do tego uda się przywódcom zmobilizować i zmotywować pracowników do tego, że pokonywanie kryzysu to wyzwanie, a nie stresująca walka o przetrwanie – to jesteśmy co najmniej dwa kroki przed konkurencją.

W czasie kryzysu niezbędna jest kreatywność, świeże spojrzenie, pomysły na zmiany i ulepszenia – warto wciągnąć w ich poszukiwanie całą załogę.

Zmienia się rynek, zmieniają się warunki, w których funkcjonują organizacje, zmieniają się też same organizacje. W organizacjach następują redukcje, firmy zmieniają sposoby swego działania, reorganizują się, łączą, dzielą, zmieniają produkt i usługi częściej i szybciej, niż chcielibyśmy i moglibyśmy się tego spodziewać. Zmiana staje się nieuchronna i nieunikniona.

Dla organizacji jest nie tylko koniecznością, jest także szansą na rozwój. Podobnie jest z pracownikami: chociaż zmiana burzy dotychczasowe status quo nie mamy wyjścia – musimy się jej nie tylko poddać, ale i kreować. Wielu spośród tych zmian nie chcemy i nigdy byśmy ich nie wprowadzili z własnej inicjatywy.

Często wprowadzaniu zmiany towarzyszą silne emocje takie jak: frustracja, lęk, niezadowolenie, poczucie zagrożenia, a nawet agresja. Sytuacji zmiany może towarzyszyć obawa pracowników, że sobie nie poradzą, że wymagania są zbyt duże.

Ludzie w organizacji mogą być albo siłą pozytywną, albo barierą dla zmiany.

Dlatego oprócz przygotowania zmiany od strony narzędzi, procesów, dokumentów, równie ważne jest uaktywnienie, przekonanie i przygotowanie pracowników do wprowadzenia tej zmiany w życie.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Emocje zespołu, czyli zarządzanie relacjami i konfliktem w zespole

  • Skąd się biorą emocje, czyli jak funkcjonuje układ limbiczny w mózgu?
  • Zarządzanie emocjami na etapie percepcji
  • Pozytywny wpływ na emocje na etapie interpretacji
  • Budowanie i podtrzymywanie wspólnego obszaru rozumienia w relacjach interpersonalnych
  • Podstawowe 4 rodzaje relacji w zespole – dominacja, uległość, manipulacja, partnerstwo
  • Jak wzmacniać partnerskie relacje w zespole?
  • Rozpoznawanie symptomów konfliktu w zespole
  • Podstawowe źródła konfliktów w zespole
  • Fazy konfliktu w zespole
  • Taktyki lidera w poszczególnych fazach konfliktu
  • Jakie korzyści można wynieść z konfliktu w zespole?

2. Energia zespołu, czyli jak utrzymać wysokie zaangażowanie zespołu

  • Co sprawia, że jesteśmy zaangażowani?
  • Budowanie zespołu z wysokim poziomem zaangażowania
  • Ukierunkowane zarządzanie entuzjazmem w zespole
  • Ujawnianie i konstruktywne wykorzystywanie frustracji w zespole
  • Wykorzystanie rytmów infradialnych, cirkadialnych i ultradialnych do efektywnego planowania pracy zespołu
  • 4 obszary odnawiania energii w zespole – fizyczny, poznawczy, emocjonalny, interpersonalny

3. Elastyczność zespołu, czyli jak przyspieszyć reakcję zespołu na zmiany?

  • Neurobiologia reakcji naszego mózgu na zmianę
  • Dlaczego nie lubimy zmian?
  • Szansa czy zagrożenie? – od czego zależy różne nastawienie do zmiany?
  • Jak zmienić w zespole podejście do zmiany z reaktywnego na proaktywne?
  • Krzywa wydajności zespołu w zmianie
  • Rozróżnianie oporu nastawienia do zmiany od oporu wdrażania zmiany
  • Team Agility, czyli budowanie kultury nieustannych mikro-zmian w zespole

4. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków

  • Na poziomie osobistym
  • Na poziomie zespołu
  • Karta SSC ( stop – start- continue).

1. Emocje zespołu, czyli zarządzanie relacjami i konfliktem w zespole

  • Skąd się biorą emocje, czyli jak funkcjonuje układ limbiczny w mózgu?
  • Zarządzanie emocjami na etapie percepcji
  • Pozytywny wpływ na emocje na etapie interpretacji
  • Budowanie i podtrzymywanie wspólnego obszaru rozumienia w relacjach interpersonalnych
  • Podstawowe 4 rodzaje relacji w zespole – dominacja, uległość, manipulacja, partnerstwo
  • Jak wzmacniać partnerskie relacje w zespole?
  • Rozpoznawanie symptomów konfliktu w zespole
  • Podstawowe źródła konfliktów w zespole
  • Fazy konfliktu w zespole
  • Taktyki lidera w poszczególnych fazach konfliktu
  • Jakie korzyści można wynieść z konfliktu w zespole?

2. Energia zespołu, czyli jak utrzymać wysokie zaangażowanie zespołu

  • Co sprawia, że jesteśmy zaangażowani?
  • Budowanie zespołu z wysokim poziomem zaangażowania
  • Ukierunkowane zarządzanie entuzjazmem w zespole
  • Ujawnianie i konstruktywne wykorzystywanie frustracji w zespole
  • Wykorzystanie rytmów infradialnych, cirkadialnych i ultradialnych do efektywnego planowania pracy zespołu
  • 4 obszary odnawiania energii w zespole – fizyczny, poznawczy, emocjonalny, interpersonalny

3. Elastyczność zespołu, czyli jak przyspieszyć reakcję zespołu na zmiany?

  • Neurobiologia reakcji naszego mózgu na zmianę
  • Dlaczego nie lubimy zmian?
  • Szansa czy zagrożenie? – od czego zależy różne nastawienie do zmiany?
  • Jak zmienić w zespole podejście do zmiany z reaktywnego na proaktywne?
  • Krzywa wydajności zespołu w zmianie
  • Rozróżnianie oporu nastawienia do zmiany od oporu wdrażania zmiany
  • Team Agility, czyli budowanie kultury nieustannych mikro-zmian w zespole

4. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków

  • Na poziomie osobistym
  • Na poziomie zespołu
  • Karta SSC ( stop – start- continue).

1. Emocje zespołu, czyli zarządzanie relacjami i konfliktem w zespole

  • Skąd się biorą emocje, czyli jak funkcjonuje układ limbiczny w mózgu?
  • Zarządzanie emocjami na etapie percepcji
  • Pozytywny wpływ na emocje na etapie interpretacji
  • Budowanie i podtrzymywanie wspólnego obszaru rozumienia w relacjach interpersonalnych
  • Podstawowe 4 rodzaje relacji w zespole – dominacja, uległość, manipulacja, partnerstwo
  • Jak wzmacniać partnerskie relacje w zespole?
  • Rozpoznawanie symptomów konfliktu w zespole
  • Podstawowe źródła konfliktów w zespole
  • Fazy konfliktu w zespole
  • Taktyki lidera w poszczególnych fazach konfliktu
  • Jakie korzyści można wynieść z konfliktu w zespole?

2. Energia zespołu, czyli jak utrzymać wysokie zaangażowanie zespołu

  • Co sprawia, że jesteśmy zaangażowani?
  • Budowanie zespołu z wysokim poziomem zaangażowania
  • Ukierunkowane zarządzanie entuzjazmem w zespole
  • Ujawnianie i konstruktywne wykorzystywanie frustracji w zespole
  • Wykorzystanie rytmów infradialnych, cirkadialnych i ultradialnych do efektywnego planowania pracy zespołu
  • 4 obszary odnawiania energii w zespole – fizyczny, poznawczy, emocjonalny, interpersonalny

3. Elastyczność zespołu, czyli jak przyspieszyć reakcję zespołu na zmiany?

  • Neurobiologia reakcji naszego mózgu na zmianę
  • Dlaczego nie lubimy zmian?
  • Szansa czy zagrożenie? – od czego zależy różne nastawienie do zmiany?
  • Jak zmienić w zespole podejście do zmiany z reaktywnego na proaktywne?
  • Krzywa wydajności zespołu w zmianie
  • Rozróżnianie oporu nastawienia do zmiany od oporu wdrażania zmiany
  • Team Agility, czyli budowanie kultury nieustannych mikro-zmian w zespole

4. Podsumowanie szkolenia w formie praktycznych wniosków

  • Na poziomie osobistym
  • Na poziomie zespołu
  • Karta SSC ( stop – start- continue).

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Szkolenie związane z:
  • Emocje
  • Zarządzanie emocjami
  • Emocje w zespole
  • Rodzaje emocji
  • Uczucia i emocje
  • Inteligencja emocjonalna
  • Zarządzanie emocjami szkolenie

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • budowanie kultury wzmacniającej nastawienie na rozwiązanie (a nie na problem)
  • większa stabilność emocjonalna pracowników
  • wyższa motywacja i zaangażowanie w zmianę
  • branie osobistej odpowiedzialności za postawę i efektywność pracy w czasie kryzysu
  • kształtowanie właścicielskiego podejścia pracowników przez wzrost ich lojalności wobec pracodawcy.

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • umiejętność skutecznej pracy pod presją
  • umiejętność komunikowania trudnych i koniecznych decyzji, które mogę być niepopularne
  • obniżenie stresu na poziomie osobistym i całego zespołu
  • kształtowanie postaw liderskich i umiejętność budowanie autorytetu
  • umiejętność sprawowania mądrego przywództwa i dobierania narzędzi adekwatnych do zdiagnozowanej w zespole sytuacji (emocji, nastrojów, postaw etc.)

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • skuteczniejsze realizowanie zadań w zespole
  • mniej sytuacji konfliktowych pomiędzy pracownikami
  • energia zespołu nakierowana na realizację zadań a nie na walkę i rywalizację z nowym porządkiem
  • mniejsza rotacja pracowników
  • wyższy poziom zaangażowania w zmieniającej się rzeczywistości oraz angażowanie do tego podejścia pozostałych pracowników.
ZESPÓŁ 3E = Zarządzanie Emocjami, Energią i Elastycznością zespołu

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska

Ilona Ziętkowska


Project Manager
tel.: 517 081 300
i.zietkowska@projektgamma.pl
Ilona Ziętkowska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Szkolenia menadżerskie

W świecie VUCA (Volatility/Szybkozmienność, Uncertainty/Płynność, Complexity/Arcyzłożoność i Ambiguity/Mętność) zarządzanie zespołami stawia nowe wyzwania przed menadżerami.

2024-03-04
04 marca 2024 - 05 marca 2024
2024-03-05
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

O mobbingu warto jest rozmawiać. Każda jego forma i odmiana ma równie destruktywny wpływ i daleko idące konsekwencje prowadzące do pogorszenia relacji, demotywacji, wypalenia, destabilizacji psychicznej i emocjonalnej, rozpadu zespołowości. A wszystko to ma swój wyraz w jakości i efektywności pracy. W skrajnych przypadkach może prowadzić do sporów sądowych i zniszczenia wizerunku pracodawcy.

2024-03-06
06 marca 2024
2024-03-06
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Nie trzeba wybierać między przywództwem i zarządzaniem. Szef powinien pracować w obu rolach – menedżerskiej i liderskiej.
2024-03-11
11 marca 2024 - 12 marca 2024
2024-03-12
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.