Szkolenie online
Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.
Uwaga! Sale spełniają wytyczne związane z organizacją szkoleń w trakcie epidemii w celu minimalizacji ryzyka zakażenia.
W razie zaostrzenia sytuacji epidemicznej szkolenie przeprowadzimy online
Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.
Szkolenie zamknięte
Poniższy program jest punktem wyjścia do rozmowy na temat potrzeb i oczekiwań wobec szkolenia z tego obszaru. Część szkoleń zamkniętych realizujemy jako jednorazowe wydarzenia, inne stają się elementem szerszego procesu rozwojowego, na który składają się narzędzia wspierające – pre-worki, follow-up’y pigułki wiedzy w formie video, tekstowej bądź podcastu. Często w rezultacie rozmów początkowy program jest znacząco modyfikowany i dostosowany pod kątem kontekstu organizacyjnego, celów przełożonych i działu HR oraz poziomu kompetencji uczestników.
Realizujemy szkolenia zamknięte zarówno w wersji stacjonarnej jak również online.
Dziś doświadczamy rzeczywistości VUCA w całej rozciągłości – wojna tuż za granicami naszego kraju, niestabilna sytuacja geopolityczna, zawirowania z gospodarką światową i polską, w tle ciągłe widmo pandemii – to kontekst zewnętrzny.
Jeśli na to nałożymy dużą liczbę zmian w samych organizacjach, które muszą reagować na bodźcie ekonomiczne i polityczne to VUCA przestaje być konceptem teoretycznym, staje się codziennym wyzwaniem. Jak zarządzać zespołem w sytuacji cechującej się zmiennością (Volatility), niepewnością (Uncertainty), złożonością (Complexity) oraz niejednoznacznością (Ambiguity)?
Odpowiedzią jest narzędziowe podejście VUCA PRIME, które do każdego z wyzwań proponuje szereg narzędzi w ramach czterech fundamentów:
Wszystkie narzędzia osadzone są w nowoczesnym podejściu do zarządzania zmianą – zwinnym, stale aktualizowanym – jako kontrapunkt dla klasycznego zarządzania zmianą (zaplanuj-skaskaduj-zapomnij).
Rzeczywistość VUCA, to świat w którym na co dzień żyjemy i pracujemy. To środowisko cechujące się zmiennością (volatility), niepewnością (uncertainty), złożonością (complexity) oraz niejednoznacznością (ambiguity).
Niektórzy powiedzieliby, że w okolicznościach „mgły wojny” niemożliwym jest normalne funkcjonowanie przedsiębiorstwa i osiąganie celów biznesowych.
Ale co byłoby efektem takiego założenia? Zamiast bezczynności i frustracji wynikającej z klimatu zmiennego, niestabilnego, złożonego i niejednoznacznego środowiska proponujemy odpowiedź w postaci: wizji (vision), zrozumienia (understanding), jasności i odwagi (clarity/courage) oraz adaptacyjności (agility).
Szkolenie buduje swoją efektywność na czterech fundamentach:
80% zmian kończy się niepowodzeniem z powodu niewłaściwego zarządzania zmianą. Dlatego coraz częściej otwarte i nowoczesne organizacje uczą się nie tylko tego, jak zarządzać zmianą, aby dawać sobie radę w nieprzewidywalnych warunkach rynkowych.
Firmom, które stawiają na innowacyjność i kreatywność, które chcą wykorzystywać swój potencjał i stale udoskonalać swoje działania, potrzebne jest również efektywne wykorzystywanie dynamiki zmiany i umiejętność sprawnego zarządzania pomysłami, pojawiającymi się w organizacji.
Rzeczywistość VUCA, to świat w którym na co dzień żyjemy i pracujemy. To środowisko cechujące się zmiennością (volatility), niepewnością (uncertainty), złożonością (complexity) oraz niejednoznacznością (ambiguity).
Niektórzy powiedzieliby, że w okolicznościach „mgły wojny” niemożliwym jest normalne funkcjonowanie przedsiębiorstwa i osiąganie celów biznesowych.
Ale co byłoby efektem takiego założenia? Zamiast bezczynności i frustracji wynikającej z klimatu zmiennego, niestabilnego, złożonego i niejednoznacznego środowiska proponujemy odpowiedź w postaci: wizji (vision), zrozumienia (understanding), jasności i odwagi (clarity/courage) oraz adaptacyjności (agility).
Szkolenie buduje swoją efektywność na czterech fundamentach:
80% zmian kończy się niepowodzeniem z powodu niewłaściwego zarządzania zmianą. Dlatego coraz częściej otwarte i nowoczesne organizacje uczą się nie tylko tego, jak zarządzać zmianą, aby dawać sobie radę w nieprzewidywalnych warunkach rynkowych.
Firmom, które stawiają na innowacyjność i kreatywność, które chcą wykorzystywać swój potencjał i stale udoskonalać swoje działania, potrzebne jest również efektywne wykorzystywanie dynamiki zmiany i umiejętność sprawnego zarządzania pomysłami, pojawiającymi się w organizacji.
Program warsztatu online zbudowany jest w oparciu o model VUCA PRIME, co pozwoli przetransponować wiedzę teoretyczną na konkretne obszary rzeczywistości zawodowej (narzędzia) uczestników.
MODUŁ VUCA I VUCA PRIME
MODUŁ ZMIANA
MODUŁ WIZJA
MODUŁ ZROZUMIENIE
MODUŁ ZWINNOŚĆ
1. Wprowadzenie do tematu szkolenia
2. Cztery elementy rzeczywistości VUCA
3. VUCA PRIME – metodyka Boba Johansena
4. Zmiana jako proces w organizacji
5. Zmiana jako wyjątkowe ludzkie doświadczenie – co się dzieje z ludźmi w trakcie zmiany i w jaki sposób skutecznie pracować z psychologią zmiany?
6. Odpowiedzią na zmiennosć jest wizja
7. Odpowiedzią na niepewność jest zrozumienie
8. Przywództwa w świecie VUCA.
9. Zwinność w świecie VUCA / zmian
10. Podsumowanie warsztatu
KORZYŚCI DLA UCZESTNIKA
CYKL ŻYCIA PROJEKTU I INICJACJA
Pierwszy moduł warsztatu koncentruje się na kwestiach związanych z osadzeniem projektu w realiach organizacji, wyboru właściwej metody realizacji przedsięwzięcia i podjęcia celowych działań związanych z jego inicjacją. Uczestnicy będą pracować na dokumencie karta projektu.
Zagadnienia:
CYKL ŻYCIA PROJEKTU – PLANOWANIE
W tym module uczestnicy poznają i przećwiczą kolejne kroki podejmowane na etapie planowania projektu. Wykorzystując interaktywne narzędzia (Trello, Brixit24, Tricider) określimy zakres projektu, strukturę podziału pracy i wyznaczymy harmonogram z zależnościami i kamieniami milowymi oraz poczynimy założenia dotyczące możliwego ryzyka i sposobów eliminowania lub minimalizowania go.
Zagadnienia:
CYKL ŻYCIA PROJEKTU – REALIZACJA
Zagadnienia poruszane w tym module będą skoncentrowane wokół zarządzania zespołem projektowym i rolą w tym procesie kierownika projektu. Istotne będą także kwestie związane z zarządzaniem integracją produktu i procesów zarządczych w odniesieniu do: ryzyka, komunikacji i elastycznego reagowania na zmiany w zakresie w odniesieniu do potrzeb biznesowych firmy i klienta.
Zagadnienia:
CYKL ŻYCIA PROJEKTU – ZAKOŃCZENIE
Procesy związane z zamknięciem projektu są kluczowe z punktu widzenia zintegrowania efektów projektu ze strategicznymi celami firmy i jej operacyjnym funkcjonowaniem. Bardzo istotnym elementem na tym etapie jest zebranie wiedzy i doświadczeń, które pozwolą włączyć je w proces ciągłego udoskonalenia działań zespołu i całej organizacji.
Zagadnienia:
Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.
W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.
Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)
Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.
Od sprzedaży przez konsulting do szkoleń, tak w skrócie można opisać jej drogę zawodową. Jako Field Manager w firmie handlowej, przez 4 lata zarządzała zespołem kilkudziesięciu sprzedawców. W czołowej polskiej firmie konsultingowej pełniła kolejno stanowiska: konsultanta, starszego konsultanta i managera zespołu Centrum Rozwoju Kadr. Była kierownikiem kilku projektów szkoleniowych i koordynowała pracę zespołów odpowiadających za przygotowanie i realizację wieloletnich programów, których celem był rozwój kapitału ludzkiego całych firm. Od ponad 6 lat przybliża studentom Uniwersytetu Ekonomicznego tajniki fundrasingu i zarządzania projektami. Ukończyła także Studium Podyplomowe Zarządzanie Projektami na poznańskiej Akademii Ekonomicznej. Posiada certyfikat konsultanta EXTENDED DISC®.
Dzięki Współpracy z firmą Gamma, w badaniu satysfakcji pracowników za rok 2011, uzyskaliśmy Wzrost wskaźników w obszarach efektywne zarządzanie i leadership odpowiednio o 5% i 13%.
Trenerzy wykazali się dużą wiedzą i doświadczeniem w prowadzeniu warsztatów. Każdy z nich stosował indywidualne podejście do uczestnika, co wpływało na efektywność całego procesu szkoleniowego.
Projekt został oceniony wysoko, zarówno pod względem przekazu merytorycznego, jak również atmosfery oraz zaangażowania i komunikatywności wszystkich trzech trenerów prowadzących szkolenie.
Rzetelność i fachowość firmy „Gamma”, połączone z osobistym zaangażowaniem jej pracowników, zaowocowały szkoleniem przeprowadzonym na bardzo wysokim poziomie merytorycznym.
Cenimy zespół firmy Gamma za zaangażowanie, dynamikę pracy i wypracowywanie rozwiązań dopasowanych do potrzeb Klienta.
Dzięki kreatywnej formule szkoleń opracowanej przez Gamma sp. j. uczestnicy zostali w pełni zaangażowani w aktywności szkoleniowe oraz wysoko ocenili wartość merytoryczną warsztatów i zdobytą wiedzę oraz umiejętności.
Obszar zarządzania zespołem (delegowanie zadań, budowanie autorytetu, motywowanie pracowników, zarządzanie rozwoje) jest tym, w którym na pewno Gamma się specjalizuje.
Trenerzy prowadzący szkolenia wykazali się rzetelnością oraz profesjonalizmem, co zaważyło o podjęciu decyzji o realizacji kolejnego projektu, który wspólnie rozpoczęliśmy
Projekty szkoleniowe Gammy zawierają moduły mierzące efektywność szkolenia. Pozwalają ocenić firmę szkoleniową oraz rozwój poszczególnych uczestników.
Biorąc pod uwagę dotychczasową współpracę oceniamy firmę Gamma, jako dostawcę szkoleń o najwyższej, jakości. Jesteśmy pełni uznania dla know-how firmy oraz kompetencji trenerów.
Cenię sobie dobrą komunikację i obsługę klienta za strony firmy Gamma. Pracownicy firmy cały czas czuwają nad przebiegiem projektu szkoleniowego, zgłaszają ewentualne zagrożenia i rekomendują zmiany.
Szkolenie było szczególnie istotne w przypadku grupy o zróżnicowanym poziomie kompetencji – od pracowników bardzo młodych stażem, przez osoby z kilkuletnim doświadczeniem, po menedżerów średniego szczebla. Realizacja w kilku oddzielnych modułach tematycznych, z jednoczesnym podsumowaniem wspólnych tematów w całej grupie dała oczekiwane przez nas efekty.
Efekt marketingowy szkoleń najłatwiej mierzyć prośbami o kolejne tego typu spotkania. Farmaceuci, jako wyjątkowo wymagająca grupa na tyle wysoko ocenili pracę trenerską, że sami, z własnej inicjatywy zwracali się z prośbą do koordynatora projektu o możliwość rozbudowania działań szkoleniowych
Pracownicy uczestniczący w szkoleniu w zdecydowanym stopniu rozwinęli swoje umiejętności w zakresie objętym szkoleniem. Szkolenie zmotywowało bowiem pracowników do przygotowania długoterminowych planów rozwojowych, które wraz z planem rozwojowym o charakterze „on-the-job” pozwoliło na objęcie przez nich wyższych stanowisk, w tym menedżerskich.
Kompetentni trenerzy, indywidualne podejście do uczestników, profesjonalizm w przekazywaniu wiedzy oraz formuła szkolenia, wpłynęły na pozytywną opinię uczestników
Fachowość oraz miła atmosfera podczas szkolenia spotkały się z uznaniem uczestników, którzy wysoko ocenili kwalifikacje prowadzących zajęcia.
Pragniemy potwierdzić wysoki poziom przeprowadzonego szkolenia, mający odzwierciedlenie w danych uzyskanych z ankiet od uczestników. Szkolenie cechowało bardzo dobre przygotowanie merytoryczne trenerów prowadzących oraz wysoki poziom obsługi nas, jako klienta firmy GAMMA.
Rekomendujemy Gammę, jako firmę doradczo-szkoleniową, która nie tylko realizuje dobre szkolenia, ale dodatkowo w taki sposób współpracuje z Klientem, by wszystkie działania były spójne ze specyfiką i strategią firmy.
Program szkolenia „Trudne rozmowy menedżerskie” jest odpowiedzią na zmienność i nieprzewidywalność wielu sytuacji, a w związku z tym malejącą skuteczność gotowych recept i procedur postępowania.
Według badań przeprowadzonych przez MIT zespoły, w których ludzie wypowiadają się w mniej więcej takim samym stopniu, mogą poszczycić się lepszymi wynikami niż te, w których dominują jedna bądź dwie osoby. Action Learning to dobry pomysł w sytuacji pracy zdalnej, w której naturalna komunikacja spotyka bariery technologiczne.
W trudnych czasach ludzie szukają autorytetów. Autorytet buduje się między innymi przez zachowanie spójności między wizerunkiem a czynami. Właściwie zbudowana marka osobista menedżera sygnalizuje podejście organizacji do zasad, umacnia markę organizacji, w której pracujemy. Marka menedżera staje się fundamentem zaufania – kapitałem, który może być wykorzystany do wprowadzania zmian, obietnic i skutecznych apeli w kierunku pracowników.
ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108
Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.