Sprzedaż narracyjna – w online sprzedaje się opowieściami

Strefa szkoleń dla handlowca onlineotwartezamkniete
Opowiadanie  historii jest najbardziej skutecznym sposobem, aby umieszczać pomysły w dzisiejszym świecie
Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny sprzedażowo. Uruchamiamy wyobraźnię rozmówcy i tworzymy więź, która w kontakcie zdalnym początkowo, z natury rzeczy, nie istnieje ponieważ technologia tworzy dystans psychologiczny.

INFORMACJE O SZKOLENIU

Szkolenie online

  • Dostarczamy narzędzia wspierające rozwój w postaci zadań przedszkoleniowych, poszkoleniowych oraz pigułek wiedzy (video, tekst, podcast).
  • Jeśli pojawiają się problemy z użytkowaniem programów nasz asystent online jest dostępny i służy pomocą.
  • Cena obejmuje: udział w szkoleniu online, materiały w wersji elektronicznej, certyfikat PDF.

Szkolenie otwarte
Szkolenia są organizowane w bardzo dobrych centrach edukacyjno szkoleniowych np. Golden Floor Tower w Warszawie. Centra są dobrze skomunikowane i nowoczesne. Mieszczą się w budynkach najwyższej klasy. W trakcie szkolenia zapewniamy catering i przerwy kawowe.

Dodatkową wartością szkolenia otwartego jest wymiana doświadczeń i wiedzy między uczestnikami i trenerem.

Szkolenie zamknięte

Program jest propozycją wstępną. Może zostać zmodyfikowany, aby odpowiedzieć na oczekiwania wynikające ze specyficznego kontekstu, dodatkowych potrzeb czy profilu grupy docelowej.

Zawartość może być realizowana w wersji warsztatowej, webinarowej, część materiału może być przedstawiona w formie pigułek wiedzy – video, podcast, infografiki. Może być również elementem większej akademii szkoleniowej.

IDEA SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

Zdalnie – poprzez telefon, videospotkanie sprzedaje się opowieściami. Brak bezpośredniej bliskości można zniwelować „zabierając” klienta poprzez opowiedzianą historię w taki scenariusz, który jest nam potrzebny sprzedażowo. Uruchamiamy wyobraźnię rozmówcy i tworzymy więź, która w kontakcie zdalnym początkowo, z natury rzeczy, nie istnieje ponieważ technologia tworzy dystans psychologiczny.

Warto pamiętać, że fundamentem każdej transakcji jest zaufanie. Klient niemający zaufania do sprzedawcy nigdy się przed nim do końca nie otworzy. Będzie opowiadał o swoich oczekiwaniach wyłącznie na bezpiecznym biznesowym poziomie, nie będzie natomiast mówił o potrzebach osobistych, o problemach, których znajomość może być kluczowa z punktu widzenia sprzedaży.

Zaufanie jest również bazą skutecznej perswazji. Klient, który nie wierzy w czystość intencji sprzedawcy, zawsze będzie odporny na przedstawioną przez niego argumentację. Według Stephena Coveya, twórcy „7 nawyków skutecznego działania”, jednym z kluczowych czynników budowania zaufania są odpowiednie kompetencje sprzedawcy. Sprzedaż poprzez narrację (czyli sprzedaż narracyjna) to jedna z kluczowych kompetencji, która buduje relację opartą na zaufaniu.

2 spotkania online – 4 x45min w formule interaktywnego treningu

Fundamentem każdej transakcji jest zaufanie. Klient niemający zaufania do sprzedawcy nigdy się przed nim do końca nie otworzy. Będzie opowiadał o swoich oczekiwaniach wyłącznie na bezpiecznym biznesowym poziomie, nie będzie natomiast mówił o potrzebach osobistych, o problemach, których znajomość może być kluczowa z punktu widzenia sprzedaży.
Zaufanie jest również bazą skutecznej perswazji. Klient, który nie wierzy w czystość intencji sprzedawcy, zawsze będzie odporny na przedstawioną przez niego argumentację. Według Stephena Coveya, twórcy „7 nawyków skutecznego działania”, jednym z kluczowych czynników budowania zaufania są odpowiednie kompetencje sprzedawcy. Sprzedaż poprzez narrację (czyli sprzedaż narracyjna) to jedna z kluczowych kompetencji, która buduje relację opartą na zaufaniu.

Narracyjny System Sprzedaży® to zestaw narzędzi sprzedażowych bazujących na neurolingwistyce, inteligencji emocjonalnej i psychologii komunikacji. NSS® wykorzystuje w komunikacji z Klientem schemat narracyjny, który dzięki swojej neurolingwistycznej konstrukcji umożliwia ominięcie „antysprzedażowego mechanizmu obronnego” Klienta i adresuje przekaz bezpośrednio do mózgu emocjonalnego.

Dodatkowo wykorzystywane w NSS® nowoczesne techniki sprzedaży oraz kroki pozwalają budować w oczach Klienta wizerunek osoby godnej zaufania i kierującej się określonymi wartościami, na bazie których Klient może opierać swoje zaufanie.

 

Fundamentem każdej transakcji jest zaufanie. Klient niemający zaufania do sprzedawcy nigdy się przed nim do końca nie otworzy. Będzie opowiadał o swoich oczekiwaniach wyłącznie na bezpiecznym biznesowym poziomie, nie będzie natomiast mówił o potrzebach osobistych, o problemach, których znajomość może być kluczowa z punktu widzenia sprzedaży.
Zaufanie jest również bazą skutecznej perswazji. Klient, który nie wierzy w czystość intencji sprzedawcy, zawsze będzie odporny na przedstawioną przez niego argumentację. Według Stephena Coveya, twórcy „7 nawyków skutecznego działania”, jednym z kluczowych czynników budowania zaufania są odpowiednie kompetencje sprzedawcy. Sprzedaż poprzez narrację (czyli sprzedaż narracyjna) to jedna z kluczowych kompetencji, która buduje relację opartą na zaufaniu.

Narracyjny System Sprzedaży® to zestaw narzędzi sprzedażowych bazujących na neurolingwistyce, inteligencji emocjonalnej i psychologii komunikacji. NSS® wykorzystuje w komunikacji z Klientem schemat narracyjny, który dzięki swojej neurolingwistycznej konstrukcji umożliwia ominięcie „antysprzedażowego mechanizmu obronnego” Klienta i adresuje przekaz bezpośrednio do mózgu emocjonalnego.

Dodatkowo wykorzystywane w NSS® nowoczesne techniki sprzedaży oraz kroki pozwalają budować w oczach Klienta wizerunek osoby godnej zaufania i kierującej się określonymi wartościami, na bazie których Klient może opierać swoje zaufanie.

PROGRAM SZKOLENIA (SZKOLENIE OTWARTESZKOLENIE ONLINESZKOLENIE ZAMKNIĘTE)

1. Dlaczego narracja to dobry pomysł w świecie cyfrowym i zdalnym?

  • Czym jest narracja?
  • Podstawy skuteczności sprzedaży narracyjnej
    • Podstawy biologiczne – mózg emocjonalny
    • Podstawy relacyjne
    • Podstawy wynikające ze zmiany specyfiki i profilu współczesnego klienta
    • Podstawy wynikające ze specyfiki współczesnego rynku
  • Dystans psychologiczny i bliskość cyfrowa – jak tym zarządzić poprzez narrację?

2. Konstrukcja narracji

  • Zasada K S R
    • Kontekst
    • Sytuacja
    • Rozwiązanie
  • Elementy narracji
    • Bohater
    • Antagonista
    • Pasja
    • Świadomość rozwiązania
    • Transformacja / Zmiana
    • Stopień nasilenia poszczególnych elementów narracji w zależności od obranego celu

3. Narracja w praktyce (przez telefon, video)

  • 3 warianty narracji
    • 1 minutowa – podstawowa opowieść
    • Opowieść rozbudowana – wykorzystywana podczas prezentacji bądź mniej formalnej części rozmowy biznesowej
  • Zasady tworzenia narracji
    • Nie ucz się historii na pamięć
    • Ciesz się swoją historią
    • Napełnij narrację emocjami
    • Ćwicz narrację – wielokrotnie opowiedziana zyska na wiarygodności i pozwoli opanować stres

4. Dopasowanie zwartości narracji do preferencji interakcyjnych odbiorcy i kanału komunikacji (spotkanie bezpośrednie, online, telefon)

  • Typologia preferencji interakcyjnych
  • Sposoby identyfikacji poszczególnych typów preferencji
  • Elementy uzupełniające narrację w zależności od typu preferencji
    • Elementy emocjonalne
    • Elementy ekspresyjne
    • Elementy informacyjne
    • Elementy przyczynowe
    • Elementy interakcyjne
    • Elementy społeczne
    • Elementy celowości
    • Elementy drążeniowe
  • Zasady wykorzystania elementów uzupełniających

5. Typy narracji perswazyjnych

  • Narracja – „Kim jestem” – otrzymujemy bliskość
  • Narracja – „Dlaczego tu jestem” – bezpieczeństwo
  • Narracja – „Jakie są moje wartości” – w ten sposób budujemy zaufanie
  • Narracja – „Ucząca”
  • Narracja – „Prezentacja korzyści / wartości z produktu / rozwiązania„
  • Narracja – „Wiem co myślisz – pokonywanie obiekcji” – brak wątpliwości
  1. Wprowadzenie do narracji
  • Czym jest narracja?
  • Różnice pomiędzy sprzedażą narracyjną a klasyczną
    • Sprzedaż oparta o rozwiązanie i cechy produktu
    • Sprzedaż oparta o zaufanie i budowanie więzi / relacji
  • Podstawy skuteczności sprzedaży narracyjnej
    • Podstawy biologiczne – mózg emocjonalny
    • Podstawy relacyjne
    • Podstawy wynikające ze zmiany specyfiki i profilu współczesnego klienta
    • Podstawy wynikające ze specyfiki współczesnego rynku
  1. Konstrukcja narracji
  • Zasada K S R
    • Kontekst
    • Sytuacja
    • Rozwiązanie
  • Elementy narracji
    • Bohater
    • Antagonista
    • Pasja
    • Świadomość rozwiązania
    • Transformacja / Zmiana
    • Stopień nasilenia poszczególnych elementów narracji w zależności od obranego celu
  1. Narracja w praktyce
  • 3 warianty narracji
    • 1 minutowa – podstawowa opowieść
    • Opowieść rozbudowana – wykorzystywana podczas prezentacji bądź mniej formalnej części rozmowy biznesowej
  • Zasady tworzenia narracji
    • Nie ucz się historii na pamięć
    • Ciesz się swoją historią
    • Napełnij narrację emocjami
    • Ćwicz narrację – wielokrotnie opowiedziana zyska na wiarygodności i pozwoli opanować stres
  1. Dopasowanie zwartości narracji do preferencji interakcyjnych odbiorcy
  • Typologia preferencji interakcyjnych
  • Sposoby identyfikacji poszczególnych typów preferencji
  • Elementy uzupełniające narrację w zależności od typu preferencji
    • Elementy emocjonalne
    • Elementy ekspresyjne
    • Elementy informacyjne
    • Elementy przyczynowe
    • Elementy interakcyjne
    • Elementy społeczne
    • Elementy celowości
    • Elementy drążeniowe
  • Zasady wykorzystania elementów uzupełniających
  1. Typy narracji perswazyjnych
  • Narracja – „Kim jestem” – otrzymujemy bliskość
  • Narracja – „Dlaczego tu jestem” – bezpieczeństwo
  • Narracja – „Jakie są moje wartości” – w ten sposób budujemy zaufanie
  • Narracja – „Ucząca”
  • Narracja – „Prezentacja korzyści / wartości z produktu / rozwiązania„
  • Narracja – „Wiem co myślisz – pokonywanie obiekcji” – brak wątpliwości
  1. Wykorzystanie narracji w badaniu potrzeb i budowania relacji
  • Jak wykorzystać narracje w procesie badania potrzeb klienta
  • Techniki „zachęcające” klienta do dzielenia się swoimi własnymi opowieściami
  • Wykorzystanie narracje w budowaniu długofalowych relacji z klientem
  1. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie negocjacyjnym
  1. Wprowadzenie do narracji
  • Czym jest narracja?
  • Różnice pomiędzy sprzedażą narracyjną a klasyczną
    • Sprzedaż oparta o rozwiązanie i cechy produktu
    • Sprzedaż oparta o zaufanie i budowanie więzi / relacji
  • Podstawy skuteczności sprzedaży narracyjnej
    • Podstawy biologiczne – mózg emocjonalny
    • Podstawy relacyjne
    • Podstawy wynikające ze zmiany specyfiki i profilu współczesnego klienta
    • Podstawy wynikające ze specyfiki współczesnego rynku
  1. Konstrukcja narracji
  • Zasada K S R
    • Kontekst
    • Sytuacja
    • Rozwiązanie
  • Elementy narracji
    • Bohater
    • Antagonista
    • Pasja
    • Świadomość rozwiązania
    • Transformacja / Zmiana
    • Stopień nasilenia poszczególnych elementów narracji w zależności od obranego celu
  1. Narracja w praktyce
  • 3 warianty narracji
    • 1 minutowa – podstawowa opowieść
    • Opowieść rozbudowana – wykorzystywana podczas prezentacji bądź mniej formalnej części rozmowy biznesowej
  • Zasady tworzenia narracji
    • Nie ucz się historii na pamięć
    • Ciesz się swoją historią
    • Napełnij narrację emocjami
    • Ćwicz narrację – wielokrotnie opowiedziana zyska na wiarygodności i pozwoli opanować stres
  1. Dopasowanie zwartości narracji do preferencji interakcyjnych odbiorcy
  • Typologia preferencji interakcyjnych
  • Sposoby identyfikacji poszczególnych typów preferencji
  • Elementy uzupełniające narrację w zależności od typu preferencji
    • Elementy emocjonalne
    • Elementy ekspresyjne
    • Elementy informacyjne
    • Elementy przyczynowe
    • Elementy interakcyjne
    • Elementy społeczne
    • Elementy celowości
    • Elementy drążeniowe
  • Zasady wykorzystania elementów uzupełniających
  1. Typy narracji perswazyjnych
  • Narracja – „Kim jestem” – otrzymujemy bliskość
  • Narracja – „Dlaczego tu jestem” – bezpieczeństwo
  • Narracja – „Jakie są moje wartości” – w ten sposób budujemy zaufanie
  • Narracja – „Ucząca”
  • Narracja – „Prezentacja korzyści / wartości z produktu / rozwiązania„
  • Narracja – „Wiem co myślisz – pokonywanie obiekcji” – brak wątpliwości
  1. Wykorzystanie narracji w badaniu potrzeb i budowania relacji
  • Jak wykorzystać narracje w procesie badania potrzeb klienta
  • Techniki „zachęcające” klienta do dzielenia się swoimi własnymi opowieściami
  • Wykorzystanie narracje w budowaniu długofalowych relacji z klientem
  1. Podsumowanie w formie praktycznych wniosków
  • Karta ssc
    • Start – jakie zachowania zaczniemy stosować
    • Stop – jakich zachowań pozbywamy się
    • Continue – jakie zachowania kontynuujemy
  • Wnioski
    • Na poziomie osobistym
    • Na poziomie negocjacyjnym

MIELIŚMY PRZYJEMNOŚĆ PRACOWAĆ DLA:

1

Przeszkoliliśmy ponad 40000 dyrektorów, menedżerów, kierowników i naczelników.

2

W Akademiach menedżerskich, w których mierzyliśmy efektywność (47 projektów 286 dni szkol.) poziom kompetencji wzrósł średnio o 16%.

3

Pracujemy na poziomie kompetencji (wiem co i jak mam zrobić), motywacji (wierzę, że warto), postawy (zamierzam to zrobić) , wdrożenia (follow up)

4

Zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez amerykańskie centrum Center for American Progress, koszt zastąpienia pracowników wynosi około 16% ich rocznego wynagrodzenia. W przypadku menadżera zwiększa się do 100%.

Naukowcy z University of Illinois udowodnili, że zastosowanie techniki narracyjnej może zwiększyć sprzedaż aż o 27 proc.

Szkolenie związane z:
  • nowoczesne techniki sprzedaży
  • sprzedaż narracyjna

KORZYŚCI DLA ORGANIZACJI:

  • wzrost wskaźników biznesowych dzięki większej efektywności każdego członka zespołu sprzedażowego
  • wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako grupy profesjonalistów)
  • utrzymanie wyników sprzedaż na konkurencyjnym rynku
  • doskonalenie umiejętności pracowników działu handlowego

KORZYŚCI DLA PRACOWNIKA:

  • nabycie umiejętności stosowania narzędzi pozwalających zarówno skuteczniej budować relację z klientem, jak i ułatwiających budowanie relacji na polu prywatnym
  • nabycie wiedzy i umiejętności tworzenia własnego „lobby” w firmie Klienta (wpływ na grupę decyzyjną)
  • rozwój osobisty poprzez poznanie nowych technik komunikacyjnych

KORZYŚCI WSPÓLNE:

  • większa liczba nowych Klientów
  • możliwość przejęcia Klienta związanego dotychczas z naszą konkurencją
  • większa skuteczność sprzedażowa – wymierne rezultaty finansowe
  • optymalizacja czasu trwania procesu sprzedaży – oszczędności czasu maksymalizacja przychodów
  • wyższa motywacja wewnętrzna dzięki większej skuteczności w sprzedaży
  • rozwój kompetencji sprzedażowych w ramach koncepcji mistrzostwa sprzedażowego – przełożenie na wzrost efektywności w sprzedaży
Sprzedaż narracyjna

TRENERZY SZKOLENIA

OPINIE O SZKOLENIACH

Anna Staniszewska


Front Desk Manager
tel.: 505 273 550
biuro@projektgamma.pl
Anna Staniszewska

Justyna Molska


KIEROWNIK PROJEKTU
tel.: 501 530 387
j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Molska

Justyna Molska


KIEROWNIK PROJEKTU
tel.: 501 530 387
j.mejlun@projektgamma.pl
Justyna Molska
Zaznacz liczebność grupy i zostaw dane kontaktowe, a odezwiemy się z wyceną szkolenia.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE Strefa szkoleń dla handlowca

Wersja online: Ospały zespół sprzedażowy – jak obudzić zespół i zamienić farmerów w hunterów - online

Dzisiaj na rynku wygrywają hunterzy – handlowcy, którzy potrafią aktywnie zdobywać klientów, a nie wyłącznie bazować na obecnych klientach i przychodzących lead’ach.  Jednym z najważniejszych zadań menedżera sprzedaży jest doprowadzić do przesunięcia akcentów – z farmingu na hunting – czyli jak to nazywamy obudzić ospały zespół sprzedaży. Szkolenie prowadzi Dawid Didiuk –ekspert, którego autorska metodyka budzenia ospałych zespołów sprzedaży wdrażana jest w wiodących firmach w Polsce.

2024-09-23
23 września 2024 - 24 września 2024
2024-09-24
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.

Choć może się wydawać, że techniki sprzedażowe są zarezerwowane głównie dla pracowników działów handlowych, w rzeczywistości skuteczne umiejętności sprzedażowe mają zastosowanie we wszystkich obszarach działalności przedsiębiorstwa. Sprzedaż to nie tylko proces transakcyjny, to także sztuka budowania relacji, zrozumienia potrzeb klienta i dostarczenia wartości. W codziennej pracy umiejętności sprzedażowe nie są zarezerwowane jedynie dla handlowców, ale również dla pracowników innych działów takich jak: doradcy serwisowi, doradcy IT, spedytorzy, pracownicy działu marketingu. Bo każdy kto ma kontakt z klientem sprzedaje!

2024-09-25
25 września 2024
2024-09-25
Szkolenie online Szkolenie online
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
Wersja online: Obsługa klienta – nowoczesny i tradycyjny klient w okresie wzmożonego stresu społecznego

Nowoczesny Klient kieruje się potrzebą oszczędności czasu i informacji. Stawia wiarygodność i profesjonalizm nad relację i atmosferę rozmowy.

Termin szkolenia online wkrótce.
Dostępne jest szkolenie zamknięte.
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.