Jakie elementy powinno zawierać sprawozdanie finansowe?
Sprawozdanie finansowe to dokument, który musi składać w każdym roku obrotowym każda firma prowadząca tzw. pełną rachunkowość. Ponieważ dość szybko dotyczy to każdej rozwijającej się firmy, to warto wiedzieć, jakie elementy powinno zawierać takie sprawozdanie finansowe...
Elementy sprawozdania finansowego
No właśnie - z czego składa się takie sprawozdanie finansowe? Zasadniczo potrzebne są tu tylko trzy elementy, przy czym niektóre firmy zobowiązane są jeszcze do czwartego. Pierwszym jest ogólny bilans firmy.
Drugi zaś to rachunek zysków i strat. Tu wiele osób niestety całą swoją sytuację firmy opiera na tym rachunku, co nie jest za bardzo rozsądne. Trzeba bowiem podkreślić, że niestety jest tak, że do rachunku wliczają się wszystkie transakcje z danego roku obrotowego, nawet jeśli ich termin zapłaty był poza nim. Czasem daje nam to dość mylny obraz sytuacji.
Dalej trzecim elementem są różne dodatkowe informacje o firmie, np. ilość pracowników w firmie, jej specyfikację itp. Czwarty element zaś, do którego nie są wcale zobowiązane wszystkie podmioty, to analiza cash flow.
W tym momencie warto powiedzieć nieco o jednym, bardzo częstym błędzie, który robi naprawdę wiele osób. Otóż chodzi tu o to, że traktujemy sprawozdanie finansowe jako zło konieczne, wymyślone przez niecne urzędy po to, aby nas zgnębić. Nie bierzemy zaś pod uwagę korzyści, jakich możemy z niego wyciagnąć.
Finanse dla niefinansistów szkolenie
W tym momencie pewnie dość sporo osób zdało sobie już sprawę z tego, że prowadzenie firmy, w miarę jej rozrastania się, wymaga także prowadzenia coraz to obszerniejszej dokumentacji. Co więcej pojawia się także wiele terminów ekonomicznych, zarządzanie finansami firmy robi się coraz trudniejsze.
Czy to jednak oznacza, że jako osoby niezwiązane zawodowo z ekonomią, nie możemy już w żaden sposób prowadzić finansów firmy? Oczywiście, że nie. Warto jednak zainwestować w takie właśnie szkolenie dla niefinansistów oraz w szkolenie controlling finansowy - to drugie nauczy nas właśnie wiele o tym, jak kontrolować wpływy i wydatki w firmie.