Jakie wady produktu leczniczego należy zareklamować?
Prawo konsumentów dotyczące branży farmaceutycznej wygląda zupełnie inaczej, niż w przypadku normalnych towarów takich jak ubrań lub sprzętów elektronicznych. Produkty medyczne nie ulegają zwrotowi, zatem nie mamy możliwości rozmyślenia się i oddania produktu ponownie do apteki.
Jedyną możliwość jeśli chodzi o zwrócenie produktu leczniczego mamy w momencie, gdy został wydany nam niewłaściwy towar lub posiada on wady jakościowe na przykład uszkodzone tabletki, których nie możemy zażyć zgodnie z zaleceniami. Mamy jednak możliwość zgłoszenia reklamacji leków, jednak powinniśmy umieć rozgraniczyć sytuacje, w których możemy skorzystać z tego prawa.
Reklamacja produktu leczniczego jest możliwa w momencie, gdy lek nie działa zgodnie z jego założeniem, jednak nie ma to związku z działaniem medycznym na nasz organizm. Chodzi tu między innymi o uszkodzone opakowanie lub brak możliwości zużycia leku zgodnie z zaleceniami producenta lub lekarza.
W takich sytuacjach farmaceuta ma obowiązek przyjąć nasz zwrot i w zamian oddać nam pieniądze lub wymienić produkt na ten, który możemy w prawidłowy sposób wykorzystać. Osoby, które posiadają szkolenia z kosmetyki zdają sobie sprawę z tego, że podobne zasady obowiązują branżę kosmetyczną.
Musimy pamiętać o tym, że jeśli lek nie działa na nas jeśli chodzi o jego założenia na stan naszego zdrowia to powinniśmy szukać pomocy u lekarza, który dopasuje nam dawkę lub zmieni całkowicie substancję leczniczą.
W tym przypadku producent oraz farmaceuta nie mają wpływu na efekt działania leku, zaś jest to po prostu nie odpowiednia odpowiedź naszego organizmu na substancję aktywną zawartą w danym produkcie leczniczym. Jesteśmy pewni, że dzięki tym informacjom z większą łatwością poradzisz sobie teraz z problemem jakim jest zwrot i reklamacja produktów leczniczych.
Będziesz mógł dzielić się również tymi informacjami z twoimi bliskimi znajomymi, dzięki czemu coraz więcej osób będzie świadomych tego w jaki sposób działa rynek farmaceutyczne oraz prawa klientów.