Zamówienia publiczne, to sposób na zawieranie umów pomiędzy podmiotami państwowymi (publicznymi), a wykonawcami w postaci prywatnych firm. Zapewniają one korzystne warunki dla obu stron, a to wszystko za sprawą różnych opcji umów jakie można zawrzeć pomiędzy obiema stronami. Wyróżniamy tutaj łącznie 8 trybów zamówień publicznych, z czego do najciekawszego należą m. in. tzw. dialog konkurencyjny.
Opiera się ona zjawisku, w którym to zleceniodawca w pierwszej kolejności po publicznego zamówienia, spotyka się z kandydatami w celu przeprowadzenia z nimi rozmów, a dopiero po nich zaprasza do składania oferty.
Innym rozwiązaniem są negocjacje bez ogłoszenia, w których to nie dochodzi do publicznego ogłoszenia poszukiwania ofert przez zleceniodawców, zaś zleceniodawca kontaktuje się z wybranymi firmami i ustala samodzielnie oferty.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
ZAMÓWIENIA PUBLICZNE W 2016 ROKU
Praktyczne warsztaty poruszające najważniejsze, problematyczne tematy dotyczące przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zapraszamy na szkolenie!
Uczestników tego szkolenia interesują również:
Ponadto mamy także do wyboru zamówienie z wolnej ręki, będące przedłużeniem formy określonej jako negocjacje bez ogłoszenia, w której to zleceniodawca podejmuje współprace tylko z jednym wybranym wykonawcą.
Ponadto mamy do dyspozycji zapytanie o cenę, będące trybem zamówienia publicznego składającego się na czynność jaką jest wysłanie do wybranych wykonawców zapytania o cenę danej usługi i dopiero na jej podstawie formułowana jest oferta handlowa do wybranego przedsiębiorcy.
Ta forma jest bardzo korzystna dla zleceniodawcy, gdyż cena z góry jest ustalona, a całe negocjacje opierają się o warunki wykonania zlecenia. Ostatnia grupą zleceń jest licytacja elektroniczna.
Jako, że obecne czasy doprowadziły do ogromnego rozwoju cyfryzacji i internetu, nawet
forma zamówień publicznych skupiająca się na wykorzystaniu platformy
online, która automatycznie przypisuje ich oferty do danego zlecenia.
Owa forma jest bardzo korzystna dla obu stron, gdyż znacznie ułatwia pracę. Z drugiej zaś strony może być ryzykowana i łatwo popełnić błąd, jeśli dokładnie się czegoś nie przeczyta. Niemniej jednak mając ją do dyspozycji warto się nad nią zastanowić (dla swojej wygody).