


W 2016 roku nastąpiła nowelizacja prawa zamówień publicznych, która znacząco wpłynęła na proces udzielania zamówień w Polsce. Nowe przepisy dostosowano do wymogów unijnych i wdrożono szereg rozwiązań mających usprawnić oraz uczynić procedury bardziej przejrzystymi. Zmiany dotknęły m.in. kryteriów oceny ofert – większy nacisk położono na jakość, a nie tylko cenę. Pojawiły się nowe obowiązki dla wykonawców i zamawiających, dotyczące dokumentowania postępowań i wymagań w zakresie elektronizacji procesu zamówień.
Wprowadzone w 2016 roku przepisy zobowiązały zamawiających do stosowania kryteriów pozacenowych. Cena nie mogła być już jedynym decydującym czynnikiem – trzeba było uwzględniać jakość, termin realizacji, serwis czy aspekty środowiskowe. W praktyce oznaczało to, że firmy przygotowujące oferty musiały przykładać większą wagę do całokształtu propozycji, a nie jedynie do kosztu wykonania zadania. Oceniano także doświadczenie wykonawcy oraz innowacyjność, co podnosiło poziom usług i produktów wybieranych w przetargach.



Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.