Dla każdego przedsiębiorcy jednym z priorytetów jest zorganizowanie efektywnego czasu pracy w swoim przedsiębiorstwie, gdyż jest to jedne z czynników, które mogą być decydujące o tym, czy dany przedsiębiorca odniesie sukces rynkowy czy może poniesie porażkę (np. poprzez niewykonanie pewnych powierzonych mu zadań ze względu na złe ulokowanie ich w czasie).
To właśnie dzięki bardzo cennej umiejętności właściwej organizacji czasu pracy w przedsiębiorstwie, można znacznie skuteczniej budować działania zmierzające do usprawnienia działania firmy, pozyskiwania oszczędności, redukcji zbędnych kosztów a w efekcie doprowadzić do zwiększenia sprzedaży firmowych produktów czy usług.
Aby jednak zarządzanie czasem na każdym firmowym szczeblu było skutecznie, konieczne jest przeszkolenie z tego zakresu wszystkich pracowników, niezależnie od zajmowanego stanowiska oraz działu w jakim pracują. Dla sukcesu firmy najważniejsze jest, aby jej pracownicy doskonale rozumieli wszystkie założenia firmy i konsekwentnie dążyli do ich realizacji.
ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:
Warsztaty, podczas których istnieje możliwość do analizy grafiku czasu pracy w 4-brygadówce realnie funkcjonującego w Twojej firmie. Zapraszamy: Planowanie i rozliczanie czasu pracy
Uczestnicy szkolenia interesują się również:
Aby jednak zarządzanie czasem odniosło oczekiwany efekt, koniecznie musi zostać zrealizowany następujący plan:
- określenie celu/ celów, które mają zostać zrealizowane (z podziałem ich na te mniej i bardziej istotne),
- planowanie działań, które szybko i skutecznie pozwolą osiągnąć wyznaczone cele,
- realizację wszystkich założonych celów poczynając od tych najbardziej istotnych,
- systematyczna poprawa efektywności osiąganych wyników.
W zasadzie można wyróżnić dwie główne metody zarządzania czasem pracy w firmie. Oto one:
- metoda ABC polega na klasyfikacji zadań na mniej lub bardziej ważne. W praktyce wygląda to tak, że na dzień pracy planowane są zawsze w pierwszej kolejności najważniejsze do wykonania zadania;
- metoda matrycy priorytetów to model dzielący zadania na cztery grupy. Pierwsza to zadania pilne i ważne, druga to zadania ważne, ale nie pilne. Trzecia grupa to zadania pilne, ale nieważne, natomiast czwarta to zadania nieważne i nie pilne.