Pozytywny wizerunek firmy jest niezwykle ważny, aby mogła ona odnosić realne sukcesy. Wszystko musi przekładać się na rozwój i wzmocnienie firmy na rynku pełnym konkurencji. Warto tworzenie wizerunku firmy powierzyć odpowiednim pracownikom z działu marketingowego, którzy dysponują wiedzą oraz doświadczeniem. Już na samym początku powinno wykorzystać się badania focusowe, które pozwolą ocenić przydatność danego produktu oraz usługi. Budowanie pozytywnego wizerunku firmy trzeba rozpocząć od ustalenia i stworzenia konkretnego wizerunku firmy, który ma kojarzyć się z daną usługą. Ważne jest logo, które potencjalni klienci powinni zapamiętać. Nie bez znaczenia jest też hasło reklamowe, powinno ono być chwytliwe. Nie zawsze trzeba dysponować dużymi nakładami finansowymi, aby osiągnąć sukces. Tani internet może być tutaj bardzo pomocny, szczególnie w sytuacji, gdy firma ma trafiać do osób od 18 do 50 roku życia. Świetnie sprawdzi się tworzenie fanpage'u oraz organizowanie rozdań czy konkursów z nagrodami. Dla starszych odbiorców lepiej sprawdzają się klasyczne reklamy, zarówno na bilbordach jak i formie ulotek. Dodatkowe kupony, które mogą być do nich dołączone stanowią na pewno pozytywną gratyfikację.
Nieodłącznym elementem budowania wizerunku jest także brand book, czyli zbiór zasad, jakimi powinni kierować się pracownicy, by godnie reprezentować swoją firmę. Warto tutaj zainwestować brand book, jeżeli się go nie posiada. Nie bez znaczenia jest także wystrój firmy biur oraz lokalizacja firmy.
Bardzo często firma zapomina o dawnych klientach, dla których pracowała czy sprzedawała usługi. Klienci, którzy byli zadowoleni z danych usług stanowią świetną reklamę firmy i mogą ją polecać swoim znajomym. Oczywiście warto takich klientów doceniać i oferować im dodatkowe zniżki. Należy także skorzystać z profesjonalnych firm, które wykonują SEO czyli działania związane z pozycjonowaniem. Jeżeli firma już wie do kogo chce kierować swoje usługi oraz produkty warto wtedy także przeszkolić pracowników poprzez seminaria i wykłada, by i oni poprzez swoje działania budowali wizerunek firmy.