Atmosfera w pracy i motywowanie pracowników
Każdy dobry manager wie, jak istotna jest dobra atmosfera w zespole. To od niej zależy efektywność pracy i motywacja pracowników do jej jak najlepszego wykonywania. Jak zadbać o dobrą atmosferę w zespole?

Jasne i konkretne polecenia – to bardzo ważne dla zachowania w grupie dobrej atmosfery. Pracownicy powinni wiedzieć, czego oczekuje od nich manager, w jaki sposób powinni wykonywać swoje zadania i jakie są ich obowiązki.
Każdy z jego podwładnych powinien także mieć możliwość swobodnego wyrażenia swojej opinii i zdania bez obaw o to że zostanie skrytykowany lub wyśmiany i upokorzony.
Manager zespołu powinien wiedzieć, jak nie dopuścić do powstawania konfliktów pomiędzy pracownikami.
Powinien traktować ich z szacunkiem i nie dopuszczać do powstawania plotek. Niektórzy managerowie prowadzą co jakiś czas spotkania z pracownikami, na których pytają o ich samopoczucie w miejscu pracy i to, co chcieliby zmienić w nim i zasadach, jakie tam obowiązują. Może to być bardzo dobrym rozwiązaniem.
Zaufaj firmie szkoleniowej roku!
Motywacja jest kolejnym kluczowym dla sukcesu elementem. Dobry lider wie, w jaki sposób motywować członków zespołu i zachęcać ich do rozwoju i podnoszenia własnych kwalifikacji.
Doskonałą metodą jest często pochwalenie pracownika w obecności całego zespołu – motywuje to nie tylko osobę, która otrzymuje pochwałę, ale także pozostałych pracowników.
Nagrody są ważnym dla managera narzędziem motywowania pracowników – nie powinien jednak sięgać po nie zbyt często, ponieważ staną się zbyt “powszednie” i przestaną być dla pracowników atrakcyjne.
Również stosowanie przez managera kar powinno być ograniczone do naprawdę skrajnych sytuacji – choć kary to silny motywator, często stosowane wpływają na pojawienie się u pracowników niechęci i braku zaufania do przełożonego.
Manager powinien przede wszystkim pamiętać, że ustalane przez niego zasady obowiązują wszystkich – sam też musi ich przestrzegać. Dając dobry przykład swoją postawą, motywuje pracowników do lepszego wypełniania swoich obowiązków.
Rozmowy oceniające i podsumowujące
Otrzymywanie informacji zwrotnej zawsze zajmuje wysokie miejsca w zestawieniach oczekiwań pracowników. Wraz ze zmianami pokoleniowymi te oczekiwania się intensyfikują. Szkolenie rozmowy podsumowujące i oceny okresowe…- 800 pigułek wiedzy
- 40 filmów edukacyjnych
- ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej