Jak wygląda budowanie autorytetu wśród pracowników?

Prowadzenie własnej firmy nie należy do łatwych zadań. Nie da się ukryć, że od tego w jaki sposób zareklamujemy usługi firmy w znaczącej mierze zależy jej sukces. Z tego też względu wielu właścicieli firm inwestuje w różnego rodzaju usługi reklamowe. Do najpopularniejszych form reklamy zaliczyć można chociażby ulotki, billboardy czy e-mail marketing, jeśli chodzi o reklamę w internecie.

18 kwietnia 2019
zdjęcie - Jak wygląda budowanie autorytetu wśród pracowników?

 Jak wygląda budowanie autorytetu wśród pracowników?

Prowadzenie własnej firmy nie należy do łatwych zadań. Nie da się ukryć, że od tego w jaki sposób zareklamujemy usługi firmy w znaczącej mierze zależy jej sukces. Z tego też względu wielu właścicieli firm inwestuje w różnego rodzaju usługi reklamowe. Do najpopularniejszych form reklamy zaliczyć można chociażby ulotki, billboardy czy e-mail marketing, jeśli chodzi o reklamę w internecie. Nie da się jednak ukryć, że nawet najskuteczniejsza reklama nie pomoże, jeżeli nasza firma nie będzie świadczyć usług na odpowiednio wysokim poziomie. Rosnąca konkurencja na rynku produktów i usług wymusza na właścicielach firm stałe podnoszenie standardów. Dlatego też niezmiernie ważne jest stworzenie profesjonalnej kadry pracowniczej. Wybór pracownika należy odpowiednio przemyśleć.

Oczywiście bardzo ważne jest właściwe wykształcenie. Nie da się jednak ukryć, że do pracy na pewnych stanowiskach wymagane jest również doświadczenie. Dotyczy to zwłaszcza stanowisk kierowniczych. Jak bowiem powszechnie wiadomo, kierownicy odpowiadają nie tylko za swoją pracę, ale również za pracę swojego zespołu. Zadaniem kierownika jest umiejętne zarządzanie zespołem. Kierownicy zespołu oraz szefowie firm muszą zdawać sobie sprawę z tego jak trudne jest budowanie autorytetu wśród pracowników. Muszą również wiedzieć, że bez autorytetu, zarządzanie zespołem może być nieskuteczne. Ciężko jest bowiem wypełniać polecenia służbowe osoby, przed którą nie czujemy respektu.

Autorytet to jednak coś więcej niż wzbudzanie w innych szacunku. Na autorytet składa się również zaufanie do kierownika oraz wiara w to, że podejmuje on skuteczne działania. Budowanie autorytetu wymaga przestrzegania kilku ważnych zasad. Przede wszystkim musimy założyć, że budowanie autorytetu lidera grupy wymaga czasu. Należy więc nastawić się na ciężką pracę, której będziemy musieli poświęcić odpowiednią ilość czasu. Nie wolno również zapominać o cierpliwości. Cierpliwość sprawi, że będziemy bardziej odporni na porażki, które przydarzą nam się po drodze.

Nie da się bowiem ukryć, że budowanie pozycji lidera może sprawiać nam rozliczne trudności. Na szczęście coraz więcej firm szkoleniowych organizuje szkolenia dla team leaderów. Dzięki takim szkoleniom osoby kierujące zespołem mają szansę dowiedzieć się jak w stosunkowo krótkim czasie zostać skutecznym kierownikiem, cieszącym się autorytetem wśród swoich podwładnych. Szkolenie dla młodych managerów musi być jednak poprowadzone przez doświadczonego i wykwalifikowanego szkoleniowca. Najlepiej jeżeli będzie to osoba pewna siebie, posiadająca odpowiednie kompetencje do tego, by przekazywać innym wiedzę w zrozumiały sposób. Nie jest tajemnicą, że nie każdy ma predyspozycje do tego, by zostać kierownikiem.

O predyspozycjach możemy mówić, gdy dana osoba jest pewna siebie, posiada wysoką odporność na stres, jest cierpliwa oraz stanowcza. Nie da się bowiem ukryć, że osoba wrażliwa, mało odporna na stres może napotkać niemałe trudności podczas kierowania zespołem. Oczywiście nad pewnymi cechami można pracować, ale nie oszukujmy się, że każdy z nas zdobędzie autorytet wśród podwładnych w takim samym czasie. Podsumowując wyżej zebrane rozważania, z łatwością można dojść do wniosku, że sukces firmy w znaczącej mierze zależy od skuteczności pracowników. Aby pracownicy świadczyli pracę wysokiej jakości, konieczne jest umiejętne kierowanie nimi. Do kierowania zespołem niezbędne jest zaś posiadanie autorytetu. Budowa autorytetu nie jest zadaniem prostym. Nie da się ukryć, że trzeba przygotować się na ciężką i żmudną pracę nad sobą.

Oczywiście osoby z natury pewne siebie i odporne na stres mają dużo większe szanse na to, by zdobyć szacunek i zaufanie wśród pracowników. Kierownik, który posiada autorytet to osoba, do której pracownicy mają zaufanie oraz, którą darzą szacunkiem i pewnego rodzaju podziwem. Nie da się również ukryć, że kierownik powinien być stanowczy. Pobłażanie pracownikom z całą pewnością nie sprzyja budowie autorytetu. Na szczęście dzięki szkoleniom, menedżerowie oraz szefowie firm dowiedzą się jak zbudować autorytet w możliwie krótkim czasie. Poznają też zasady, na których opiera się skuteczne zarządzanie kadrą pracowniczą.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.