Innymi słowy - manager, który do wymuszenia posłuszeństwa stosuje agresję, nie traktuje swoich podwładnych z szacunkiem i nie interesuje się ich zdaniem najprawdopodobniej nie osiągnie zbyt wiele i nie będzie cieszył się zaufaniem pracowników, którymi kieruje.
Dobry manager powinien więc przede wszystkim poznać potrzeby i oczekiwania swoich pracowników. Już sam fakt zainteresowania sprawi, że podwładni będą do niego nastawieni pozytywnie, co z pewnością przełoży się na lepsze wyniki pracy.
Jeśli managerowi uda się pogodzić indywidualne oczekiwania z tym, co jest oczekiwane od całego zespołu, z całą pewnością uzyska zaangażowanie pracowników, wzrost ich ambicji i chęci do wykonywania powierzonej im pracy jak najlepiej.
Lider powinien także dbać o dobre relacje pomiędzy członkami zespołu - jeśli osoby tworzące grupę są ze sobą w konflikcie, trudno oczekiwać od nich dobrze wykonywanej pracy lub umiejętności wspólnego zajęcia się zadaniem.
Gamma - firma szkoleniowa roku w rankingu Gazety Finansowej. Oferujemy szkolenia menadżerskie i sprzedażowe np:
i inne. Zapoznaj się z nimi. Zapraszamy.
Warto motywować pracowników i doceniać ich wkład w osiągane przez firmę sukcesy - osoby, które czują się potrzebne, pracują znacznie bardziej efektywnie, a ich samoocena i ambicja wzrasta.
Ważną cechą lidera jest także dostrzeganie talentów i predyspozycji swoich pracowników i pomaganie im w rozwoju oraz motywowanie.
Dzięki temu członkowie zespołu rozwijają się, pracują z pasją i zaangażowaniem, a swojego managera traktują z szacunkiem i zaufaniem - wiedzą, że są dla niego istotni.
Manager powinien również sam dbać o to, jaki przykład daje swoim pracownikom - jeśli ustala określone zasady to powinny one obowiązywać wszystkich - również jego samego.