Dlaczego dobry pracownik odchodzi z pracy?

Obecnie dobry i wykwalifikowany pracownik w firmie jest na wagę złota. Niemniej jego pozyskanie do organizacji to dopiero połowa sukcesu. Zatem warto zastanowić się nad tym jak zatrzymać wartościowego pracownika w firmie na dłużej i nie dopuścić do tego, aby przejęła go konkurencja.

29 kwietnia 2019
zdjęcie - Dlaczego dobry pracownik odchodzi z pracy?

 Dlaczego dobry pracownik odchodzi z pracy?

Obecnie dobry i wykwalifikowany pracownik w firmie jest na wagę złota. Niemniej jego pozyskanie do organizacji to dopiero połowa sukcesu. Zatem warto zastanowić się nad tym jak zatrzymać wartościowego pracownika w firmie na dłużej i nie dopuścić do tego, aby przejęła go konkurencja.

Dlaczego dobry pracownik odchodzi z pracy?

Wielu szefów często chce znaleźć odpowiedź na pytanie dlaczego dobry pracownik odchodzi z pracy?Otóż jak się okazuje przyczyn może być wiele.

Dobry pracownik odchodzi z pracy zazwyczaj gdy:

  • ma brak perspektyw dalszego rozwoju
  • jest zbyt silne obciążony wykonywaną pracą
  • ma brak możliwości otrzymania wyższej pensji
  • istnieje brak możliwości komunikacyjnych z przełożonymi
  • odchodzi z pracy jego dobry kolega
  • wprowadzane są zmiany organizacyjne bez akceptacji pracowników

Jak zatrzymać wartościowego pracownika w firmie?

Pracodawcy często zastanawiają się nad tym jak zatrzymać wartościowego pracownika w firmie?[/b ]Otóż jak się okazuje istnieją sprawdzone sposoby na zatrzymanie pracownika w danej firmie.
Ogromną motywacj pracownikowi daje możliwość połączenia rozwoju firmy z osobistym rozwojem. Coraz częściej mówi się o tworzeniu,,ścieżek zawodowych”. Otóż każdy ambitny pracownik, który wie, że za swoje sukcesy zostanie nagrodzony lepszym stanowiskiem jest w stanie pracować jeszcze bardziej efektywnie. Niemniej pracodawca powinien pamiętać o tym, że osoby na dane stanowisko należy starannie dobierać i nie dokonywać awansu w wymuszony i nienaturalny sposób.

Istotne sposoby na zatrzymanie pracownika w firmie to również odpowiednie szkolenia zawodowe, które pozwalają rozszerzyć pracownikowi własne horyzonty oraz zdobyć ciekawą wiedzę w swojej profesji.

Inne sprawdzone sposoby na zatrzymanie pracownika to częste chwalenie oraz nagradzanie go za rzetelną pracę i osiągnięcia zawodowe. Jednym z najpowszechniejszych sposobów nagradzania pracownika są świadczenia pieniężne takie jak: wyższe wynagrodzenie, premia oraz świadczenia socjalne w postaci służbowego samochodu, telefonu, świątecznych podarunków czy darmowych wyjazdów służbowych czy integracyjnych.

Dobre sposoby na zatrzymanie pracownika to także stwarzanie w firmie przyjemnej i miłej atmosfery. Ponadto w każdej firmie powinno być miejsce na dialog, czy zostały jasno sprecyzowane oczekiwania wobec pracowników. Ogromną rolę odgrywa także zacunek oraz swobodna możliwość zgłaszania swoich pomysłów i zastrzeżeń. Ponadto na zachowanie dobrej atmosfery w przedsiębiorstwie składa się też szereg istotnych drobiazgów takich jak: darmowa kawa, herbata czy przyjemnie urządzone pomieszczenie do spożywania posiłków w trakcie przerwy.

Na czym polega retencja pracowników?

W obszarze zarządzania zasobami ludzkimi termin retencja pracowników jest rozumiana jako zdolność firmy do zatrzymywania w niej dobrych i cenionych pracowników. Wysoka retencja istotna jest w szczególności dla firm zatrudniających poszukiwanych specjalistów oraz dla tych, które dużo inwestują w szkolenia pracowników.

Retencja pracowników jest ceniona przez firmy budujące kulturę organizacyjną odwołującą się w dużej mierze do lojalności. W firmach takich mówi się niej szczególnie dużo w okresach rynku pracownika, gdy znalezienie odpowiednich kandydatów do pracy nie jest łatwe.

Retencja pracowników jest mierzona w celu uzyskania odpowiedzi jaka część pracowników wiąże się z daną organizacją na dłuższy czas.
Spadek wskaźnika retencji sygnalizuje, że w firmie dzieje się coś złego i należy temu przeciwdziałać. Wysoki wskaźnik retencji oznacza, że:

  • pracownicy są zadowoleni z pracy jaką wykonują,
  • odpowiadają im warunki pracy - w kontekście higieny pracy oraz czynników motywacyjnych,
  • oferta konkurencji nie jest wystarczająco atrakcyjna, aby skłonić pracowników do odejścia firmy w której pracują.

Na czym polega szkolenie retencja pracowników?

Szkolenia retencja ma na celu zatrzymanie wartościowych pracowników w firmie oraz zapobieganie nadmiernej retencji w danej firmie. Zmniejszenie retencji pracowników wymaga szeregu działań, zarówno ze strony specjalistów z działu HR np. (hr business partner) jak i kierowników, bowiem tylko wspólnie tworzone procesy i przemyślane działania mogą zatrzymać wartościowych pracowników.

Szkolenie retencja jest w całości poświęcone praktycznym działaniom umożliwiającym zatrzymanie wartościowej kadry pracowniczej w firmie.
Szkolenie retencja jest przede wszystkim skierowane do działów kadr oraz osób mających bezpośredni oraz pośredni wpływ na satysfakcje i zadowolenie pracowników z wykonywanej pracy.

Szkolenia te pozwalają na:

  • zdobycie umiejętności tworzenia w firmie narzędzi pozwalających zwiększać satysfakcję pracowników
  • zdobycie wiedzy pozwalającej tworzyć skuteczną komunikację z poszczególnymi pracownikami
  • poznanie skutecznych taktyk zwiększenia więzi pracowników z firmą
  • zdobycie wiedzy pozwalającej budować poprawny wizerunek pracodawcy

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.