Jak budować relacje z klientem

Dobre i długotrwałe relacje z klientami wydają się być niezwykle istotne dla każdego sprzedawcy. Są gwarantem sukcesu i wykorzystania wszystkich możliwości sprzedażowych. Jeśli sprzedawca zdoła zbudować dobre i długotrwałe relacje ze swoim klientem, zyska pewność, że klient będzie do niego powracał. Jednak budowanie takich relacji nie zawsze jest proste.

19 marca 2019
zdjęcie - Jak budować relacje z klientem

 Jak budować relacje z klientem

Dobre i długotrwałe relacje z klientami wydają się być niezwykle istotne dla każdego sprzedawcy. Są gwarantem sukcesu i wykorzystania wszystkich możliwości sprzedażowych. Jeśli sprzedawca zdoła zbudować dobre i długotrwałe relacje ze swoim klientem, zyska pewność, że klient będzie do niego powracał. Jednak budowanie takich relacji nie zawsze jest proste.

W budowaniu relacji bardzo ważna jest rozmowa z klientem. Nie da się bowiem ukryć, że żaden klient nie zdecyduje się na zakup czegokolwiek, jeśli nie będzie czuł sympatii do osoby sprzedającej. Jednak sama sympatia nie wystarczy. Każdy klient, zanim sięgnie do portfela musi mieć całkowitą pewność, że oferowany produkt jest przydatny, a najlepiej niezbędny. Tutaj ogromną rolę będzie więc odgrywać język korzyści, którym powinien posłużyć się sprzedawca. Jeśli odpowiednio zareklamuje produkt i przekona klienta do tego, że ten potrzebuje oferowanych produktów, z pewnością osiągnie sukces. Dlatego też budowanie pozytywnych relacji i odpowiednio prowadzona rozmowa handlowa są tutaj tak istotne. Zaś język korzyści, w którym wskazywana jest dana cecha produktu, jej zaleta i korzyść, jaką może osiągnąć dzięki temu klient wydaja się być niezwykle istotne.

Choć podczas szkoleń dla handlowców omawiane są różne techniki sprzedażowe, to jedną z najbardziej uniwersalnych i zarazem skutecznych wydaje się być właśnie język korzyści. Komunikacja z klientem oparta wyłącznie na budowaniu pozytywnych relacji może często okazać się zbyt słabo przekonująca. Podobnie jak rozmowa handlowa, w której nie wskazujemy klientowi bezpośrednio, dlaczego oferowane przez nas produkty są tak wartościowe i wyjątkowe. Jeśli klient będzie sądził, że oferowany produkt może zastąpić innym, tańszym, pochodzącym od konkurencyjnej firmy, nasze szanse na sprzedaż drastycznie maleją. Dlatego też tak istotny jest język korzyści, który pozwoli na przekazanie klientowi wszystkich zalet i korzyści jakie osiągnie, jeśli kupi właśnie ten produkt i właśnie od nas. Da to maksymalnie dużą gwarancję na odniesienie sukcesu i zrealizowanie planu sprzedażowego.

Budując relacje z klientem musimy pamiętać, że nie sama relacja ma dla nas kluczowe znaczenie, ale własnie sprzedaż. Nawet w przypadku bardzo sympatycznego i przyjacielskiego klienta musimy pamiętać, że naszym głównym zadaniem nie jest zaprzyjaźnienie się z klientem, ale sprzedaż produktów czy usług, jakie oferuje firma w której pracujemy. Dlatego też tak ważne jest, by budowanie pozytywnych relacji z klientami robić w rozsądny sposób i tak, by umożliwiały one oferowanie produktów bez najmniejszego skrępowania. Jednocześnie, klient musi mieć maksymalnie duże zaufanie do nas i wiedzieć, że nie zostanie oszukany. Dlatego, prócz języka korzyści musimy zaoferować klientowi faktycznie wysokiej jakości produkty, które skutecznie zaspokoją faktyczne potrzeby naszego klienta. W przeciwnym wypadku może on stracić zaufanie do nas i nie zdecyduje się już więcej na zakupy.

Komunikacja z klientem musi być oparta na jasnych i prostych zasadach. Każdorazowo powinna prowadzić do zrealizowania sprzedaży i osiągnięcia satysfakcji z niej zarówno przez klienta, jak i sprzedawcę. Z pewnością klient będzie usatysfakcjonowany, jeśli otrzyma dobrej jakości produkt za adekwatną cenę, a przy tym produkt spełni jego oczekiwania i potrzeby. Klient musi mieć pewność, że dobrze zainwestował swoje pieniądze i osiągnął oczekiwane korzyści. Zaś sprzedawca powinien zrealizować swoje plany sprzedażowe, co z pewnością uda się, jeśli sięgnie po najlepsze techniki sprzedażowe, umożliwiające łatwe i skuteczne sprzedawanie produktów czy usług. Jednocześnie, sprzedawca musi pamiętać, aby doprowadzić proces sprzedaży do samego końca. Nawet, kiedy już klient otrzyma swój produkt czy usługę, sprzedawca zawsze powinien się upewnić, czy klient czuje się zadowolony z tego, co otrzymał, czy zauważył korzyści i jak produkt czy usługa wpłynęły na klienta. To zapewni długą współpracę pomiędzy klientem, a sprzedawcą, a także przyczyni się do zbudowania pozytywnych i długotrwałych relacji z klientem.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.