Jak budować zaangażowanie pracowników?

Dwudziesty pierwszy wiek to czas, w którym wiedza i posiadane umiejętności są główną wartością w każdej prestiżowej firmie. Pełnią one kluczową rolę w walce o przewagę konkurencyjną na dynamicznie zmieniającym się rynku. O skuteczności każdego pracownika świadczą zawsze jego wyniki.

25 kwietnia 2019
zdjęcie - Jak budować zaangażowanie pracowników?

 Jak budować zaangażowanie pracowników?

Dwudziesty pierwszy wiek to czas, w którym wiedza i posiadane umiejętności są główną wartością w każdej prestiżowej firmie. Pełnią one kluczową rolę w walce o przewagę konkurencyjną na dynamicznie zmieniającym się rynku. O skuteczności każdego pracownika świadczą zawsze jego wyniki. Aby je osiągać, oprócz wiedzy i umiejętności istotne jest zaangażowanie oraz motywacja do pracy. Jak budować zaangażowanie pracowników?

Jakie są instrumenty budowania zaangażowania pracowników?

Budowanie zaangażowania pracowników nie jest łatwym zadaniem. Zatem jak budować zaangażowanie pracowników?
Najczęściej to pieniądze są postrzegane jako jedyne efektywne instrumenty budowania zaangażowania pracowników. Otóż faktycznie jeśli człowiek nie ma zapewnionych podstawowych potrzeb związanych z codziennym życiem, wówczas budowanie zaangażowania pracowników może okazać się nieskuteczne.
Niemniej coraz częściej okazuje się, że od pewnego czasu podwyżka wynagrodzenia czy premia przestaje bezpośrednio przekładać się na zaangażowanie pracowników w powierzane mu zadania.

Natomiast na znaczeniu zyskują instrumenty budowania zaangażowania pracowników takie jak:

  • możliwość rozwoju oraz awansu zawodowego,
  • przekonanie, że kadra menedżerska wyższego szczebla ceni pracę podwładnych
  • ciekawe oraz bardzo ambitne zadania powierzane przez bezpośredniego przełożonego
  • innowacyjność firmy w zakresie tworzenia nowych produktów oraz usług

Budowanie zaangażowania pracowników - a rola managera

Wielu przywódców często zastanawia się jak budować zaangażowanie pracowników, aby praca była w pełni satysfakcjonująca oraz przynosiła oczekiwane rezultaty. W tym celu bardzo często przeprowadzane są w poszczególnych firmach anonimowe badania, podczas których osoby aktywne zawodowo chętniej udzielają szczerych odpowiedzi.
W celu zachowania pozytywnych relacji na linii podwładny – przełożony bardzo ważne jest także prowadzenie przez liderów indywidualnych rozmów na temat zadowolenia pracowników z pracy.

Skuteczny i poważany lider powinien zawsze:

  • dokładnie wsłuchać problemów swych podwładnych
  • uczciwie i sprawiedliwie oceniać ich pracę,
  • udzielać pracownikom wsparcia
  • organizować spotkania podczas których będą omawiane ważne sprawy dotyczące pracy
  • umieć szybko i sprawnie rozwiązywać konflikty w zespole pracowniczym
  • zachęcać pracowników do szczerych wypowiedzi
  • zachęcać pracowników do kreatywnego myślenia

Jakie są źródła innowacji?

Innowacja jest skutecznym narzędziem za pomocą którego przedsiębiorcy ze zmiany czynią znakomitą okazję do podjęcia nowej działalności gospodarczej lub do świadczenia innowacyjnych usług. Jakie są znane źródła innowacji?

Poszczególne źródła innowacji obejmują wiele ważnych aspektów, które to w ogromnej mierze warunkują powstanie nowoczesnej wiedzy technicznej. Wyróżnia się następujące źródła innowacji:

  • wewnętrzne - w tym przypadku istotne znaczenie mają czynniki takie jak: nieoczekiwane powodzenie lub niepowodzenie, zdarzenie zewnętrzne, niezgodność między rzeczywistością a wyobrażeniami, poszczególne zmiany w strukturze przedsiębiorstwa i potrzeby wynikające z technologii.
  • zewnętrzne – czyli zmiany w postrzeganiu norm oraz poszczególnych wartości czy nowa wiedza w dziedzinie nauk ścisłych

Motywowanie pracowników szkolenie dla lidera grupy

Zmieniająca się sytuacja na rynku pracy przyczynia się do tego, że niezbędne jest nabywanie przez pracowników nowych umiejętności. Dużą popularnością cieszy się motywowanie pracowników szkolenie. Posiada ono wiele zalet wśród których można wymienić: nabycie umiejętności motywowania pracowników do pracy oraz poznanie skutecznych metod motywacyjnych.
Motywowanie pracowników szkolenie jest gwarancją wyposażenia szefów w bardzo skuteczne narzędzia zarządzania zespołami, w szczególności z naciskiem na motywowanie pracowników. W czasie takiego kursu każdy manager poznaje dogłębnie metody skutecznego przekazywania komunikatów, uczy się kontroli oraz egzekwowania realizacji zadań poprzez użycie systemu kar i nagród.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.