Jak efektywnie zarządzać pracownikami?

Zarządzanie zasobami ludzkimi to nic innego jak zarządzanie pracownikami w taki sposób, by przy jak najmniejszych nakładach osiągnąć zamierzony efekt. Z pojęciem zasobów ludzkich można było spotkać się już w latach 80.

29 kwietnia 2019
zdjęcie - Jak efektywnie zarządzać pracownikami?

 Jak efektywnie zarządzać pracownikami?

Zarządzanie zasobami ludzkimi to nic innego jak zarządzanie pracownikami w taki sposób, by przy jak najmniejszych nakładach osiągnąć zamierzony efekt. Z pojęciem zasobów ludzkich można było spotkać się już w latach 80. Współcześnie jednak zarządza się zasobami ludzkimi nieco inaczej niż w latach 80. Przede wszystkim kierownicy starają się jak najlepiej wykorzystać możliwości kadry, którą zarządzają. Nie chodzi oczywiście o to, by w jakiś negatywny sposób wykorzystywać podwładnych.

Do zadań kierownika należy jednak to, by zachęcić podwładnych do owocnej i szybkiej pracy. Odpowiedz na pytanie jak zarządzać pracownikami nie może być jednoznaczna. Z całą pewnością jednak cechy charakteru takie jak: pewność siebie, wysoka odporność na stres, wyrozumiałość i stanowczość ułatwiają pełnienie obowiązków kierowniczych. Dobry kierownik wie kiedy należy skarcić i ukarać pracownika, a kiedy należy okazać mu wyrozumiałość. Trzeba zaznaczyć, że efektywne zarządzanie zespołem nie należy do zadań łatwych i nie można w szybki opanować jego zasad. Z całą jednak pewnością szkolenie z zarządzania zasobami ludzkimi może pomóc kierownikom opanować najważniejsze zasady kierowania podwładnymi.

Dzięki szkoleniu przeprowadzonemu przez doświadczoną i odpowiednio wykwalifikowaną firmę, kierownicy mogą nauczyć się jak we właściwy sposób rządzić powierzonym im zespołem. Doświadczony i wyedukowany szkoleniowiec przedstawi również uczestnikom szkolenia modele zarządzania zasobami ludzkimi. Do najpopularniejszych modeli zarządzania zasobami ludzkimi zaliczyć należy takie modele jak chociażby: model Harwardzki, model Michigan, model Schulera. Każdy z wymienionych wyżej modeli ma nieco inne założenia, ale nie można jednoznacznie stwierdzić, który model zarządzania zasobami ludzkimi jest najskuteczniejszy. Należy bowiem zaznaczyć, iż bardzo wiele zależy od rodzaju działalności danej firmy.

Kadrom menedżerskim oraz kadrom kierowniczym przyda się również motywowanie pracowników szkolenie. Jeżeli bowiem pracownicy są zmotywowani, znacznie łatwiej się nimi zarządza. Nie da się ukryć, że do najbardziej motywujących czynników zaliczyć należy wysokie wynagrodzenie. Jeżeli pobory pracownika są odpowiednio wysokie, czerpie on dużą satysfakcję ze swojej pracy. Czynnikiem motywującym pracownika do pracy jest również miła atmosfera w pracy. Jeżeli pracownik czuje, ze jego praca jest doceniania przez innych, znacznie lepiej mu się pracuje. Chętnie wykonuje swą pracę i jest ona wysokiej jakości. Każdy kierownik musi wykazywać się znajomością czynników, które motywują pracowników do pracy. Jeżeli kadry kierownicze będą potrafiły zmotywować pracowników do pracy, będzie to stanowiło o ich gotowości do tego, by w skuteczny sposób zarządzać zasobami ludzkimi. Początki bywają trudne, ale nie warto się poddawać.

Dzięki szkoleniom oraz pracy nad swoimi słabościami, każdy może stać się dobrym kierownikiem. Podsumowując wyżej zebrane rozważania z łatwością można dojść do wniosku, że istnieje wiele modeli zarządzania zasobami ludzkimi. Pojęcie to jest znane już od dość dawna. Nie da się jednak ukryć, że ciężko jednoznacznie stwierdzić, który z modeli zarządzania zasobami ludzkimi należy uznać za najskuteczniejszy. Każdy kierownik oraz menedżer powinien przynajmniej raz na jakiś czas brać udział w szkoleniu, które pomoże mu zrozumieć na jakich zasadach opiera się zarządzanie zasobami ludzkimi.

Dobry kierownik posiada cechy takie jak: pewność siebie, zdolność do wczuwania się w stany emocjonalnej innych ludzi oraz wysoka odporność na stres. Na szczęście pewne z cech można w sobie wypracować. Kierownicy powinni również zdawać sobie sprawę z tego jakie są czynniki motywujące pracowników do pracy. Wśród owych czynników z całą pewnością wyróżnić należy: wysokie wynagrodzenie, miłą atmosferę w pracy czy perspektywy rozwojowe. Jeżeli więc pracownik będzie otrzymywał sowite wynagrodzenie za swoją pracę, będzie dobrze traktowany oraz będzie miał świadomość tego, że ma szansę otrzymać awans, istnieje duże prawdopodobieństwo, że jego praca będzie wysokiej jakości.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.