Jak skutecznie zarządzać działaniami w pracy?
Odpowiednia organizacja pracy to podstawa, aby efektywnie i terminowo wykonywać powierzone nam obowiązki. Wpływ na to jak skutecznie zarządzać działaniami w pracy mają zarówno sami pracownicy, jak i ich przełożeni. To właśnie na kadrze kierowniczej ciąży obowiązek sprawowania nadzoru nad wykonywanymi obowiązkami i pomoc swoich podwładnym w organizacji pracy jeśli pojawią się w tym zakresie jakieś kłopoty.
Pracownicy, którzy wiedzą że mogą liczyć na swojego menadżera są spokojniejsi i czują się bardziej komfortowo. Taka pewność wpływa pozytywnie na ich samopoczucie i ogranicza nadmierny stres, a to pozytywnie wpływa na efektywność pracowników. Każdy dobry szef powinien wiedzieć jak skutecznie zarządzać działaniami swojego zespołu.
Konieczne jest także ciągłe dokształcanie się i aktualizacja wiedzy w tym zakresie. Dlatego hasła takie jako "szkolenie zarządzanie czasem" oraz "szkolenie project manager" powinny co jakiś czas pojawiać się w kalendarzu każdego szefa.
Niezwykle ważne jest tu racjonalna dystrybucja obowiązków. Zadania powinny być delegowane w taki sposób, aby członkowie zespołu byli obciążeni w podobnym stopniu. Nawet najzdolniejszy pracownik, jeśli zostanie przeciążony straci swoją pomysłowość i kreatywność, a dodatkowo będzie czuł się źle traktowany, odbierając taki zasyp obowiązkami jako rodzaj kary lub też przejaw braku sympatii szefa, może też upatrywać się w tym formy mobbingu.
Nie można karać kogoś za to, że jest zdolny tym, że będzie musiał wykonywać więcej pracy. Zarządzając działaniami zespołu warto mieć również na uwadze obowiązujące nas terminy. Musimy delegować zadania z odpowiednim wyprzedzeniem.
Warto wyznaczać ostateczne terminy na chwilę przed tym kiedy występują one faktycznie. Warto mieć chwilę na ocenę pracy swoich podwładnych, zanim przekażemy ją swoim przełożonym lub też zewnętrznym kontrahentom.
Po pierwsze dzięki temu zyskujemy czas na naniesienie ewentualnych poprawek lub też dodanie kolejnych pomysłów, ale także asekurujemy się na wypadek ewentualnych obsunięć czasowych, które mogą się zdarzyć naszym pracownikom. Oprócz tego w ten sposób również sam kierownik zyskuje komfort i pozbawia się niepotrzebnego stresu, który mógłby się źle odbić na jego stosunku wobec pracowników.