Jak zostać HR Business Partnerem?
Dzisiaj na rynku pojawia się wiele bardzo pożądanych stanowisk. Jednym z nich jest HR Business Partner. To stanowisko gwarantujące nam zawsze ciekawą pracę oraz oczywiście - równie ciekawe zarobki. Jak to wygląda w praktyce? Jak przedstawia się HR Business Partner zakres obowiązków? Kiedy potrzebne jest nam HR Business Partner szkolenie? Jak zostać HR Business Partnerem? O tym wszystkim dowiecie się poniżej.
HR Business Partner zakres obowiązków oraz kto to w ogóle jest?
Na początek warto jednakże rozważyć kwestię tego, kim jest w ogóle taki HR Business Partner. Otóż jest to osoba znajdująca się w firmie niejako nad i pomiędzy. Warto bowiem podkreślić, że nie ma on pod sobą żadnego konkretnego zespołu. Ponadto współpracuje z różnymi kierownikami przeróżnych działów i sektorów oraz z menagerami wyższego stopnia.
Czym zaś się zajmuje taki HR Biznes Partner? Przede wszystkim warto spróbować przetłumaczyć nazwę tego stanowiska na język polski. Wówczas wychodzi nam coś w stylu - partner biznesowy do spraw zarządzania zasobami ludzkimi. Oczywiście jest to bardzo ogólna definicja i trudno powiedzieć, aby wiele nam ona wyjaśniła. Dlatego też warto przytoczyć zadania takiego HR Business Partnera w firmie.
Przede wszystkim zatem zajmuje się on sprawami związanymi z szeroko pojętym HR. Oznacza to, że pomaga on zdecydować, jakich pracowników potrzebuje firma, kto powinien zostać zatrudniony, jak wygląda profil idealnego pracownika. Ponadto pomaga on w przeprowadzeniu procesu rekrutacji a także w adaptacji nowego pracownika oraz... także przy konieczności zwolnienia takiej osoby. Warto także wiedzieć, że zadaniem HR Business Partnera jest również dbanie o feedback.
Co jeszcze należy do jego obowiązków? Otóż HR Business Partner zajmuje się również budową zespołu, oceną pracy poszczególnych zespołów. Musi wiedzieć, jakie są role poszczególnych osób w grupie, jak do danej grupy dopasować styl zarządzania nią, jaka powinna być przestrzeń, organizacja pracy. W końcu to HR Business Partner odpowiada na pytania "Zatrudniłem doskonałych specjalistów, czemu teraz grupa nie funkcjonuje?". HR Business Partner zajmuje się także wyszukiwaniem talentów, organizacją i doborem szkoleń.
To jednak ciągle nie koniec. Otóż bowiem HR Business Partner pracuje także przy negocjacjach oraz rozwiązywaniu konfliktów w firmie. Powinien posiadać zatem umiejętności i zdolności negocjatora a także mediatora.
HR Business Partner jak zostać?
Jak zatem widać - zawód HR Business Partnera stawia przed każdym naprawdę dość ciekawe zadania. Pozostaje zatem pytanie, w jaki sposób stać się HR Business Partnerem?
- Studia na HR Business Partner studia biznesowe
Otóż oczywiście należy zacząć od studiów. Generalnie rzecz ujmując niektóre uczelnie dzisiaj otwierają już kierunki, które mają przygotować do pracy w tym zawodzie. Jednak wiadomo - dawniej takiej możliwości nie było, a przecież starsze osoby jak najbardziej mogą - a nawet powinny z uwagi na doświadczenie - pomyśleć o zawodzie HR Business Partnera. Jakie studia muszą mieć skończone? Możliwości jest sporo. Najbardziej popularne są tu studia z zakresu ekonomii, zarządzania, biznesowe, psychologiczne... - HR Business Partner szkolenie
Dalej przyda nam się dobre HR Business Partner szkolenie, na którym poznamy podstawy tego zawodu. Co ważne - dzisiaj na rynku znajdziemy naprawdę wiele przeróżnych szkoleń, dlatego też z uwagą wybierzmy te, które są prowadzone przez renomowane ośrodki czy firmy i mają dobrych wykładowców. - Dodatkowe szkolenia
Jednak nawet dobrej jakości HR Business Partner szkolenie to w zasadzie nie wszystko. Jak bowiem widać - HR Business Partner musi nie tylko zdobyć taki zawód i wiedzieć, co to oznacza być HR Business Partnerem i jakie ma obowiązki. Taka osoba musi również doskonale żonglować różnymi umiejętnościami i kompetencjami miękkimi, jak np. negocjacją oraz posiadać naprawdę szeroką wiedzę np. także z psychologii. Dlatego przydadzą się tu także różne inne dodatkowe szkolenia biznesowe.