Język korzyści w kontakcie z klientem

Sprzedaż produktów oraz usług to niewątpliwie trudne zadanie. O sukcesie sprzedażowym przesądza szereg rozmaitych czynników. Rzecz jasna wiele zależy od sposobu, w jaki dana firma reklamuje swoje produkty lub usługi. Najwięcej jednak zależy od umiejętności sprzedażowych poszczególnych pracowników. Oczywiście najbezpieczniej byłoby zatrudnić pracowników nie tylko wykwalifikowanych, ale również i doświadczonych w sprzedaży.

25 marca 2019
zdjęcie - Język korzyści w kontakcie z klientem

 Język korzyści w kontakcie z klientem

Sprzedaż produktów oraz usług to niewątpliwie trudne zadanie. O sukcesie sprzedażowym przesądza szereg rozmaitych czynników. Rzecz jasna wiele zależy od sposobu, w jaki dana firma reklamuje swoje produkty lub usługi. Najwięcej jednak zależy od umiejętności sprzedażowych poszczególnych pracowników. Oczywiście najbezpieczniej byłoby zatrudnić pracowników nie tylko wykwalifikowanych, ale również i doświadczonych w sprzedaży. Nie da się jednak ukryć, że nie każdy spełnia te wymogi. Dlatego też, nowo zatrudnionym pracownikom warto przybliżyć podstawowe techniki sprzedaży.

Niezależnie od tego jakie produkty będziemy sprzedawać, musimy pamiętać o kilku ważnych zasadach kontaktu z klientem. Szczególną ostrożność należy zachować podczas kontaktu z klientem twarzą w twarz. Pracownicy, mający na co dzień kontakt z klientem powinni pamiętać o odpowiednim ubiorze. Panie nie powinny wykonywać zbyt krzykliwego makijażu oraz ekstrawaganckich fryzur. Należy pamiętać o odpowiedniej modulacji głosu oraz o zachowaniu właściwego kontaktu wzrokowego.

Należy unikać zarówno zbyt intensywnego wpatrywania się w klienta jak i patrzenia w bok. W pierwszym przypadku klient może bowiem poczuć się przytłoczony, natomiast w drugim przypadku klient może odczuć, że jest lekceważony. W kontakcie bezpośrednim należy również pamiętać o odpowiedniej gestykulacji. Zbyt żywa i emocjonalna gestykulacja może bowiem odwrócić uwagę od wypowiadanych przez nas słów. Rozmowa telefoniczna z klientem lub kontakt mailowy rządzą się już nieco innymi prawami niż kontakt bezpośredni, ale nadal należy pamiętać o zachowaniu odpowiednich standardów. Do złotych standardów należy chociażby używanie form grzecznościowych.

Wyżej wspomniane czynniki mają oczywiście wpływ na powodzenie sprzedaży. Nie da się jednak ukryć, że o sukcesie sprzedażowym w największym stopniu przesądza to w jaki sposób pracownik przedstawia klientowi daną usługę bądź produkt. Przedstawiając dany produkt, starajmy się więc stosowaćjęzyk korzyści. Wskażmy więc mocne strony danego produktu bądź usługi, ale nie czarujmy klienta, że jest to produkt pozbawiony wad. Przedstawienie produktu w samych superlatywach, może bowiem wzbudzić czujność klienta i sprawić, że nie wypadniemy zbyt wiarygodnie. Kluczem do sukcesu jest więc uwypuklanie zalet danego produktu. Należy zadawać klientowi pomocnicze pytania i wskazać, że dany produkt zaspokoi jego potrzeby w taki czy inny sposób. Stosując zasadę języka korzyści należy pamiętać o tym, aby starać się przypisać zaletę każdej cesze produktu. Nie należy również unikać odpowiedzi na pytania klienta, dzięki czemu podniesiemy swoją wiarygodność.

Rozmowa handlowa to rzecz niełatwa, ale każdy, nawet mimo początkowego braku wprawy, może być w niej mistrzem. Dużą rolę odgrywają szkolenia. Nie da się ukryć, że uczestnictwo w szkoleniach prowadzonych przez wykwalifikowaną firmę szkoleniową może w znaczący sposób podnieść kwalifikacje pracowników. Ważne, aby szkolenia były organizowane cyklicznie. Dzięki temu pracownicy będą mogli na bieżąco doszkalać się z umiejętności sprzedażowych. Podsumowując wyżej zebrane rozważania, bez większych trudności można dojść do wniosku, że sukces procesu sprzedażowego zależy od wielu czynników. W znacznej mierze o sukcesie sprzedażowym przesądzają umiejętności pracowników.

Każdy pracownik powinien starać się na bieżąco podnosić swoje umiejętności sprzedażowe. Pracownicy muszą mieć na uwadze, że budowanie relacji z klientem to proces niełatwy i pełen pułapek. W kontakcie z klientem należy pamiętać o właściwym ubiorze oraz mowie niewerbalnej. Nie da się również ukryć, że należy przedstawić produkt językiem korzyści. W miarę możliwości, warto starać się przypisać każdej cesze produktu jakąś zaletę. Aby podnieść swoje umiejętności sprzedażowe, warto brać czynny udział w szkoleniach sprzedażowych. Jeżeli będą one prowadzone przez doświadczoną i wykwalifikowaną firmę, z całą pewnością przyczynią się do poprawy wyników sprzedażowych bez względu na przedmiot działalności danej firmy.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

28 lipca 2022
Praca sprzedawcy jest wymagająca, bo częściej ponosimy porażkę niż wygraną, ale na tej bazie buduje się sukces. Jak sobie z nimi radzić?
27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.