Komunikacja z klientem – jak prowadzić rozmowę handlową?

W pracy handlowca ogromną wagę przywiązuje się przede wszystkim do budowania relacji z klientami. Nie da się bowiem ukryć, że zadowoleni klienci, którzy są zadowoleni z obsługi i zakupionych towarów czy usług chętnie wracają w takie miejsce i przyciągają również nowych klientów. Dlatego też tak istotnym jest, aby każdy handlowiec starał się budować ze swoimi klientami takie relacje, które będą satysfakcjonujące dla obu stron.

zdjęcie - (the_title())

 
Komunikacja z klientem - jak prowadzić rozmowę handlową?

W pracy handlowca ogromną wagę przywiązuje się przede wszystkim do budowania relacji z klientami. Nie da się bowiem ukryć, że zadowoleni klienci, którzy są zadowoleni z obsługi i zakupionych towarów czy usług chętnie wracają w takie miejsce i przyciągają również nowych klientów. Dlatego też tak istotnym jest, aby każdy handlowiec starał się budować ze swoimi klientami takie relacje, które będą satysfakcjonujące dla obu stron.

Przedsiębiorcy często decydują się na rozmaite szkolenia dla handlowców, podczas których osoby zatrudnione na ty stanowisku mają szansę rozwinąć swoje umiejętności, dowiedzieć się w jaki sposób pozyskiwać nowych klientów czy choćby jak powinna być prowadzona rozmowa z klientem, aby zaowocowała transakcją kupna - sprzedaży. Dobrze wykształceni, kompetentni handlowcy o sporych umiejętnościach w tym zakresie są w stanie osiągać ogromne przychody. Zaś pracownik, który generuje tak spore przychody może przyczynić się znacząco do rozwoju przedsiębiorstwa i jego dobrej pozycji rynkowej. Nie powinno się więc stronić od możliwości podnoszenia kwalifikacji i kompetencji pracowników, dając im jak najwięcej okazji do rozwoju zawodowego. Będzie to bowiem miało korzystny wpływ nie tylko na samego pracownika, ale także na pozostałe osoby zatrudnione w firmie, a przede wszystkim na rozwój i funkcjonowanie samego przedsiębiorstwa.

Budowanie relacji z klientami jest niezwykle ważne w każdej branży. Bez względu na to, czy oferujemy specyficzne produkty, czy ogólnodostępne usługi, jak również czy kierujemy swoją ofertę do szerokiego grona odbiorców czy też nie, zawsze należy kłaść ogromny nacisk na budowanie relacji. Od tego bowiem zależy, czy klient będzie czuł się zadowolony z transakcji i chętnie będzie wracał, jak i polecał nas innym osobom, czy też nie. To zaś może znacząco przenieść się na zyski, jakie osiąga przedsiębiorstwo. Jeśli pracownicy będą dokładać wszelkich starań, aby rozmowa z klientem odbywała się w przyjemnej atmosferze, miała sympatyczny charakter, jak i zakończona była odpowiednim efektem, bez wątpienia cała firma wiele na tym zyska. Jednakże, oprócz talentu samego sprzedawcy, jego sposobu bycia, charakteru czy temperamentu, ogromną rolę w aktywnej sprzedaży odgrywa zaangażowanie, wiedza i umiejętności sprzedażowe. Szczególnie ważne jest używanie języka korzyści czyli metody przedstawiania klientowi produktu w pozytywny sposób, zwracając jego uwagę na - jak sama nazwa wskazuje - korzyści jakie klient może mieć z kupna naszego towaru czy usługi. Umiejętności te można bez trudu podnosić i doskonalić, jeśli tylko zdecydujemy się na odpowiednie metody doskonalenia technik sprzedaży.

Wśród najskuteczniejszych metod podnoszenia kwalifikacji i zdolności handlowców są kursy i szkolenia sprzedażowe. Podczas takich szkoleń wszyscy uczestnicy mogą poznać najskuteczniejsze oraz najnowsze techniki sprzedaży i negocjacji. Wszyscy uczestnicy mają okazję sprawdzić się w tej roli, odegrać kilka scen, które zobrazują i uświadomią uczestnikom, co robią dobrze, a co nie oraz co można poprawić. Ogromna wiedza, jaką dają szkolenia sprzedażowe sprawiają, że handlowcy mają później możliwość wypróbowania wszystkiego w swojej codziennej pracy, mogą sprawdzić swoje zdolności, wypróbować to, czego się nauczyli i jeszcze lepiej dbać o swoich klientów. Wydaje się, że szkolenia dla handlowców mogą być tak skutecznym sposobem na rozwój zawodowy tej grupy pracowników, że wielu przedsiębiorców decyduje się na zorganizowanie takich szkoleń we własnej firmie dla wszystkich swoich pracowników zajmujących się sprzedażą. To zaś bardzo pozytywnie wpływa na całe przedsiębiorstwo. Pracownicy, którzy uczestniczyli w takich szkoleniach stają się znacznie bardziej zmotywowani, mają ogromne chęci do pracy i chcą wypróbować to, czego nauczyli się podczas szkoleń. Zwiększone efekty ich pracy często stanowią czynnik motywujący również innych pracowników w firmie, niekoniecznie zajmujących się sprzedażą. Ponadto, przedsiębiorca może dodatkowo motywować pracowników poprzez system nagród za najlepsze osiągnięcia, realizowanie planów sprzedażowych, czy choćby największą liczbę zadowolonych klientów. Szkolenia dla handlowców dają ogromny wachlarz możliwości zarówno pracownikom, jak i ich przełożonym, z których warto skorzystać.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Telefon
Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

Miejsce

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Mapa
Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza
kontakt

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108

firma szkoleniowa

Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.