Komunikacja z klientem – jak prowadzić rozmowę handlową?

W pracy handlowca ogromną wagę przywiązuje się przede wszystkim do budowania relacji z klientami. Nie da się bowiem ukryć, że zadowoleni klienci, którzy są zadowoleni z obsługi i zakupionych towarów czy usług chętnie wracają w takie miejsce i przyciągają również nowych klientów. Dlatego też tak istotnym jest, aby każdy handlowiec starał się budować ze swoimi klientami takie relacje, które będą satysfakcjonujące dla obu stron.

19 marca 2019
zdjęcie - Komunikacja z klientem – jak prowadzić rozmowę handlową?

 Komunikacja z klientem - jak prowadzić rozmowę handlową?

W pracy handlowca ogromną wagę przywiązuje się przede wszystkim do budowania relacji z klientami. Nie da się bowiem ukryć, że zadowoleni klienci, którzy są zadowoleni z obsługi i zakupionych towarów czy usług chętnie wracają w takie miejsce i przyciągają również nowych klientów. Dlatego też tak istotnym jest, aby każdy handlowiec starał się budować ze swoimi klientami takie relacje, które będą satysfakcjonujące dla obu stron.

Przedsiębiorcy często decydują się na rozmaite szkolenia dla handlowców, podczas których osoby zatrudnione na ty stanowisku mają szansę rozwinąć swoje umiejętności, dowiedzieć się w jaki sposób pozyskiwać nowych klientów czy choćby jak powinna być prowadzona rozmowa z klientem, aby zaowocowała transakcją kupna - sprzedaży. Dobrze wykształceni, kompetentni handlowcy o sporych umiejętnościach w tym zakresie są w stanie osiągać ogromne przychody. Zaś pracownik, który generuje tak spore przychody może przyczynić się znacząco do rozwoju przedsiębiorstwa i jego dobrej pozycji rynkowej. Nie powinno się więc stronić od możliwości podnoszenia kwalifikacji i kompetencji pracowników, dając im jak najwięcej okazji do rozwoju zawodowego. Będzie to bowiem miało korzystny wpływ nie tylko na samego pracownika, ale także na pozostałe osoby zatrudnione w firmie, a przede wszystkim na rozwój i funkcjonowanie samego przedsiębiorstwa.

Budowanie relacji z klientami jest niezwykle ważne w każdej branży. Bez względu na to, czy oferujemy specyficzne produkty, czy ogólnodostępne usługi, jak również czy kierujemy swoją ofertę do szerokiego grona odbiorców czy też nie, zawsze należy kłaść ogromny nacisk na budowanie relacji. Od tego bowiem zależy, czy klient będzie czuł się zadowolony z transakcji i chętnie będzie wracał, jak i polecał nas innym osobom, czy też nie. To zaś może znacząco przenieść się na zyski, jakie osiąga przedsiębiorstwo. Jeśli pracownicy będą dokładać wszelkich starań, aby rozmowa z klientem odbywała się w przyjemnej atmosferze, miała sympatyczny charakter, jak i zakończona była odpowiednim efektem, bez wątpienia cała firma wiele na tym zyska. Jednakże, oprócz talentu samego sprzedawcy, jego sposobu bycia, charakteru czy temperamentu, ogromną rolę w aktywnej sprzedaży odgrywa zaangażowanie, wiedza i umiejętności sprzedażowe. Szczególnie ważne jest używanie języka korzyści czyli metody przedstawiania klientowi produktu w pozytywny sposób, zwracając jego uwagę na - jak sama nazwa wskazuje - korzyści jakie klient może mieć z kupna naszego towaru czy usługi. Umiejętności te można bez trudu podnosić i doskonalić, jeśli tylko zdecydujemy się na odpowiednie metody doskonalenia technik sprzedaży.

Wśród najskuteczniejszych metod podnoszenia kwalifikacji i zdolności handlowców są kursy i szkolenia sprzedażowe. Podczas takich szkoleń wszyscy uczestnicy mogą poznać najskuteczniejsze oraz najnowsze techniki sprzedaży i negocjacji. Wszyscy uczestnicy mają okazję sprawdzić się w tej roli, odegrać kilka scen, które zobrazują i uświadomią uczestnikom, co robią dobrze, a co nie oraz co można poprawić. Ogromna wiedza, jaką dają szkolenia sprzedażowe sprawiają, że handlowcy mają później możliwość wypróbowania wszystkiego w swojej codziennej pracy, mogą sprawdzić swoje zdolności, wypróbować to, czego się nauczyli i jeszcze lepiej dbać o swoich klientów. Wydaje się, że szkolenia dla handlowców mogą być tak skutecznym sposobem na rozwój zawodowy tej grupy pracowników, że wielu przedsiębiorców decyduje się na zorganizowanie takich szkoleń we własnej firmie dla wszystkich swoich pracowników zajmujących się sprzedażą. To zaś bardzo pozytywnie wpływa na całe przedsiębiorstwo. Pracownicy, którzy uczestniczyli w takich szkoleniach stają się znacznie bardziej zmotywowani, mają ogromne chęci do pracy i chcą wypróbować to, czego nauczyli się podczas szkoleń. Zwiększone efekty ich pracy często stanowią czynnik motywujący również innych pracowników w firmie, niekoniecznie zajmujących się sprzedażą. Ponadto, przedsiębiorca może dodatkowo motywować pracowników poprzez system nagród za najlepsze osiągnięcia, realizowanie planów sprzedażowych, czy choćby największą liczbę zadowolonych klientów. Szkolenia dla handlowców dają ogromny wachlarz możliwości zarówno pracownikom, jak i ich przełożonym, z których warto skorzystać.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.