Metoda design thinking w pracy

W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów oraz firm produkcyjnych czy oferujących różne produkty i usługi powstała wyjątkowa metoda design thinking. Jej głównym założeniem jest kreatywne, innowacyjne podejście do problemów, które ma pomóc w tworzeniu doskonałych produktów i usług spełniających oczekiwania konsumentów. Zgodnie z tą metodą, najpierw należy dobrze zrozumieć problem i potrzeby użytkowników, a dopiero później zacząć tworzyć.

25 marca 2019
zdjęcie - Metoda design thinking w pracy

 Metoda design thinking w pracy

W odpowiedzi na zapotrzebowanie klientów oraz firm produkcyjnych czy oferujących różne produkty i usługi powstała wyjątkowa metoda design thinking. Jej głównym założeniem jest kreatywne, innowacyjne podejście do problemów, które ma pomóc w tworzeniu doskonałych produktów i usług spełniających oczekiwania konsumentów. Zgodnie z tą metodą, najpierw należy dobrze zrozumieć problem i potrzeby użytkowników, a dopiero później zacząć tworzyć.

Wiele osób zastanawia się co to jest design thinking i czy w ich przedsiębiorstwie znalazło by ono zastosowanie. Odpowiedź jest prosta. Jak najbardziej tak. Bez względu bowiem na to, jakie usługi czy produkty oferujemy, możemy robić to znacznie lepiej i efektywniej, jeśli będziemy znali faktyczne potrzeby klientów. Warto dowiedzieć się, czego potrzebuje klient, jakie są jego największe potrzeby i jaki problem chciałby rozwiązać. Kiedy już się tego dowiemy, będziemy mogli w pełni wyjść naprzeciw tym potrzebom i oczekiwaniom, a co za tym idzie, tworzyć to, co dla klientów jest niezbędne. Metody design thinking pozwalają na odkrywanie potrzeb klientów, jasne określanie ich i dostosowywanie swoich działań tak, by w pełni zaspokoić potrzeby konsumenta.

Myślenie projektowe musi być oparte przede wszystkim na świadomości. Jeśli osoba projektująca usługę czy produkt nie zna potrzeb użytkowników, nie będzie w stanie zaoferować im tego, czego naprawdę potrzebują. Dlatego też w design thinking najistotniejsza wydaje się być koncentracja na użytkowników. W pierwszej kolejności należy poznać wszelkie potrzeby konsumentów, zarówno te uświadomione jak i te, których użytkownik jeszcze sam nie jest świadomy. Kiedy już poznamy dany problem, warto spojrzeć na niego z różnych perspektyw. Takie wielotorowe myślenie projektowe może okazać się niezbędne, bowiem pozwoli zaangażować wiele osób z przedsiębiorstwa, z których każdy posiada inne doświadczenia, umiejętności, cele, potrzeby i inną świadomość, dzięki czemu pomoże to w trafnym wskazaniu na wszystkie aspekty danego problemu. Dzięki temu można będzie stworzyć produkt czy usługę najlepiej dopasowaną do potrzeb różnych osób, zaspokajający różne potrzeby.

Zgodnie z metodą design thinking, ważne jest również eksperymentowanie i sprawdzanie wszystkich pomysłów. Im więcej będziemy testować, sprawdzać i tworzyć, tym więcej błędów uda się uniknąć, a zaspokoić więcej rzeczywistych potrzeb klientów. Warto tworzyć różne prototypy, testować je, dawać użytkownikom do przetestowania i zbierać informacje zwrotne, które pozwolą na udoskonalanie produktu, zmianę na lepsze, wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań i w efekcie wypuszczenie na rynek czegoś doskonałego, spełniającego oczekiwania i potrzeby wielu osób. Tak przeprowadzone myślenie projektowe i przetestowanie wybranych propozycji pozwoli na efektywne wybranie najlepszego produktu czy usługi, dobór odpowiednich parametrów czy opcji, a także stworzenie czegoś, co trafi do wybranego grona użytkowników.

W efekcie metody design thinking powstają świetne rozwiązania, które są pożądane przez wielu użytkowników. Pozwalają zaspokoić ich potrzeby, spełnić oczekiwania i dają to, czego użytkownik najbardziej potrzebuje. Jednocześnie, są to produkty czy usługi, które są technologicznie wykonalne. Po wielu próbach i ulepszeniach, produkcja takich elementów nie sprawia już problemów, a tworzenie jest wystarczająco łatwe i realne. Poprzez proces tworzenia, udoskonalania i eksperymentowania udaje się zwykle stworzyć rzeczy, które są w pełni ekonomicznie uzasadnione. Udaje się ciąć niepotrzebne koszty, a wytwarzać w sposób ekonomiczny, ekologiczny i efektywny. Do tego wszystkiego przyczynił się zaś sam proces twórczego myślenia, do którego zaangażowany został taki zespół pracowników, jaki był niezbędny, by udało się stworzyć coś wyjątkowego i w pełni odpowiadającego potrzebom konsumentów. Dzięki design thinking często udaje się uniknąć wielu podstawowych błędów, można tworzyć coś, co jest niezbędne klientom i przyniesie firmie zysk, a przy okazji, będzie innowacyjne, ciekawe i twórcze.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.