Na co zwracać uwagę, obsługując klienta?

Właściwa obsługa klienta ma ogromne znaczenie, ponieważ wpływa nie tylko na wysokość sprzedaży, ale także na wizerunek całej firmy.

zdjęcie - (the_title())

    Istotna jest nie tylko rzetelność i wiedza pracowników, ale także wygląd i mowa ciała.

    Oczywiście podstawą w czasie obsługi klienta jest posiadanie odpowiedniej wiedzy na temat oferowanego produktów lub usługi. W końcu klient bardzo często będzie potrzebował porady lub konkretnych wskazówek, które pomogą w dokonaniu zakupu. Trzeba jednak pamiętać, że nawet pracownik, który potrafi odpowiedzieć na wszystkie pytania, może ostatecznie kiepsko wypaść w oczach klienta. Oprócz wiedzy liczy się także postawa.

    Odpowiednie zachowanie

    Szkolenia z obsługi klienta są ważne, ponieważ pomagają w zdobyciu umiejętności, które pozwolą pracownikom na prawidłowe wykorzystanie wiedzy, którą posiadają. Odpowiednia postawa ma kluczowe znaczenie i w czasie obsługi klienta trzeba zawsze zwracać uwagę swoje zachowanie. Na przykład zawsze konieczne jest zachowanie szacunku, nie tylko w stosunku do klienta, ale także do wszystkich rzeczy, które do niego należą, na przykład dokumentów, płaszcza, walizki.

    Mowa ciała

    Pozytywna postawa w stosunku do klienta obejmuje nie tylko słowa, ale także gesty, a nawet wyraz twarzy. Mowa ciała jest niezwykle ważną częścią komunikacji, na przykład brak szacunku wyrażamy także przez niewłaściwe spojrzenie. Klient bez problemy wyczuje negatywne emocje takiej jak niechęć, złość, czy zniecierpliwienie, nawet jeśli nic nie zostanie powiedziane wprost. Wzajemna uprzejmość i okazywanie szacunku to skuteczny sposób na zbudowanie zaufania.

     

    Wzmocnij wiarę w swoje umiejętności negocjacji. Zostan skuteczniejszym sprzedawcą. Opracuj najlepsze strategie sprzedaży. Zobacz jakie szkolenia sprzedażowe mamy dla Ciebie: Zaufaj firmie szkoleniowej roku!

     

    Oczekiwania klientów

    Jednym z ważnych elementów, na które zwracają uwagę szkolenia sprzedażowe, jest poznanie potrzeb klientów. Istnieją trzy obszary oczekiwań związanych z obsługą. Pierwszy to oczekiwania minimalne, czyli po prostu zrealizowanie konkretnego celu klienta. Drugi obszar to oczekiwania optymalne, czyli takie które wykraczają jedynie poza prostą obsługę, obejmują również atmosferę i komfort. Innymi słowy klient nie tylko chce załatwić sprawę, ale także pragnie być potraktowany w odpowiedni sposób. Trzeci obszar obejmuje wykroczenie poza oczekiwania klienta. Co to oznacza w praktyce? Może być to miły podarunek lub wykroczenie poza czynności, które obejmują obowiązki pracownika, np. sprawdzenie dodatkowych informacji.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.