Istotna jest nie tylko rzetelność i wiedza pracowników, ale także wygląd i mowa ciała.
Oczywiście podstawą w czasie obsługi klienta jest posiadanie odpowiedniej wiedzy na temat oferowanego produktów lub usługi. W końcu klient bardzo często będzie potrzebował porady lub konkretnych wskazówek, które pomogą w dokonaniu zakupu. Trzeba jednak pamiętać, że nawet pracownik, który potrafi odpowiedzieć na wszystkie pytania, może ostatecznie kiepsko wypaść w oczach klienta. Oprócz wiedzy liczy się także postawa.
Odpowiednie zachowanie
Szkolenia z obsługi klienta są ważne, ponieważ pomagają w zdobyciu umiejętności, które pozwolą pracownikom na prawidłowe wykorzystanie wiedzy, którą posiadają. Odpowiednia postawa ma kluczowe znaczenie i w czasie obsługi klienta trzeba zawsze zwracać uwagę swoje zachowanie. Na przykład zawsze konieczne jest zachowanie szacunku, nie tylko w stosunku do klienta, ale także do wszystkich rzeczy, które do niego należą, na przykład dokumentów, płaszcza, walizki.
Mowa ciała
Pozytywna postawa w stosunku do klienta obejmuje nie tylko słowa, ale także gesty, a nawet wyraz twarzy. Mowa ciała jest niezwykle ważną częścią komunikacji, na przykład brak szacunku wyrażamy także przez niewłaściwe spojrzenie. Klient bez problemy wyczuje negatywne emocje takiej jak niechęć, złość, czy zniecierpliwienie, nawet jeśli nic nie zostanie powiedziane wprost. Wzajemna uprzejmość i okazywanie szacunku to skuteczny sposób na zbudowanie zaufania.
Wzmocnij wiarę w swoje umiejętności negocjacji. Zostan skuteczniejszym sprzedawcą. Opracuj najlepsze strategie sprzedaży. Zobacz jakie szkolenia sprzedażowe mamy dla Ciebie:
Jednym z ważnych elementów, na które zwracają uwagę szkolenia sprzedażowe, jest poznanie potrzeb klientów. Istnieją trzy obszary oczekiwań związanych z obsługą. Pierwszy to oczekiwania minimalne, czyli po prostu zrealizowanie konkretnego celu klienta. Drugi obszar to oczekiwania optymalne, czyli takie które wykraczają jedynie poza prostą obsługę, obejmują również atmosferę i komfort. Innymi słowy klient nie tylko chce załatwić sprawę, ale także pragnie być potraktowany w odpowiedni sposób. Trzeci obszar obejmuje wykroczenie poza oczekiwania klienta. Co to oznacza w praktyce? Może być to miły podarunek lub wykroczenie poza czynności, które obejmują obowiązki pracownika, np. sprawdzenie dodatkowych informacji.
Dzisiaj na rynku wygrywają hunterzy – handlowcy, którzy potrafią aktywnie zdobywać klientów, a nie wyłącznie bazować na obecnych klientach i przychodzących lead’ach. Jednym z najważniejszych zadań menedżera sprzedaży jest doprowadzić do przesunięcia akcentów – z farmingu na hunting – czyli jak to nazywamy obudzić ospały zespół sprzedaży. Szkolenie prowadzi Dawid Didiuk –ekspert, którego autorska metodyka budzenia ospałych zespołów sprzedaży wdrażana jest w wiodących firmach w Polsce.
Skorzystaj z naszej bezpłatnej strefy wiedzy wikiGamma+ . Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Zapraszamy do naszej
gamma Wiki +
Znajdziesz tam:
800 pigułek wiedzy
40 filmów edukacyjnych
~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.