Na czym polega employee branding?
W ciągu ostatnich dekad nasz rynek pracy przeszedł ogromna przemianę. Zmieniająca się sytuacja sprawiła, że coraz częściej mówi, że mamy do czynienia z rynkiem należącym do pracownika. W związku z tym znacznie wzrósł wizerunek pracodawcy. Jego dobra opinia pozwala pozyskać istotnych specjalistów, a co więcej przekonać ich żeby na dłużej pozostali w jego firmie. W tym celu niezbędny jest employer branding kurs.
Od pewnego czasu szeroki krąg osób aktywnych zawodowo stawia na swój rozwój osobisty. Wpływa to w znacznym stopniu na wzrost pewności siebie. Świadome swych umiejętności oraz wykształcone osoby mogą pozwolić sobie na stawianie wymagań wobec pracodawcy. W związku z tym, wizerunek pracodawcy zaczął odgrywać bardzo istotne znaczenie.
We współczesnych czasach atrakcyjne warunki zatrudnienia w postaci dobrego zatrudnienia nie wystarczają, aby zatrzymać wykwalifikowanego i doświadczonego pracownika w swojej firmie na dłuższy czas. I właśnie w takiej niełatwej sytuacji przychodzi z pomocą employer branding – budujący pozytywny wizerunek pracodawcy.
Employer branding – a pozytywny wizerunek pracodawca
Employee branding jest stosunkowo młodym terminem, który po raz pierwszy został użyty w 2001 roku przez firmę McKinsey. Wyrażenie to jest powszechnie znane pod nazwą anglojęzyczną. Employee branding to wszelkiego rodzaju działania danego przedsiębiorstwa, których priorytetowym celem jest budowanie wizerunku pracodawcy.
Mianem employer branding określane są takie firmy, w których nie tylko obecni ale również potencjalni pracownicy dostrzegają atrakcyjne środowisko pracy dla dalszego rozwoju kariery zawodowej.
Ponadto zwrotem employer branding określane są działania dokonywane zarówno w wewnątrz firmy jak i na zewnątrz danej organizacji. Ich najważniejszym celem jest budowanie pozytywnej marki oraz nienagannego wizerunku nie tylko pracodawcy ale i pracowników.
Pozytywny wizerunek pracodawca - zewnętrzny oraz wewnętrzny
Poszczególne działania firmy nastawionej na pozyskiwanie wartościowych pracowników można podzielić na dwa typy. Wyróżnia się:
- Wewnętrzny wizerunek pracodawca – dotyczy on obecnych pracowników firmy i skupia się głównie na stworzeniu przyjaznej atmosfery pracy oraz możliwości rozwoju pracowników. Istotne są tutaj takie czynniki jak: odpowiednie wprowadzenie pracownika do firmy, proces rekrutacji, opieka zdrowotna, bonusy, organizacja wyjazdów integracyjnych pracowników, redagowanie gazetek firmowych czy szkolenia pracowników.
- Zewnętrzny wizerunek pracodawca - dotyczy on przede wszystkim potencjalnych pracowników. W tym przypadku najważniejszym celem działań jest stworzenie atrakcyjnego wizerunku przedsiębiorstwa. Jest to możliwe poprzez: uczestnictwo firmy w targach pracy, aktywną promocję firmy oraz skuteczne ogłoszenia rekrutacyjne.
Pozytywny wizerunek firmy - employer branding kurs
Budowa pozytywnego wizerunku danej organizacji jest zawsze inwestycją długoterminową, bowiem poszczególne działania muszą być zawsze zaplanowane. W procesie tym ogromną rolę odgrywa kadra zarządzająca, a więc z employer branding kurs jest niezwykle istotny.
Pozytywny wizerunek pracodawcy można zbudować poprzez skuteczne działania mające na celu zatrzymanie wartościowych pracowników w firmie. Jest to możliwe dzięki: szanowaniu i docenianiu pracy wartościowych pracowników, wspieraniu ich pasji, przedstawieniu jasnych zasad awansu, wskazaniu możliwości rozwoju oraz bieżącemu kontrolowaniu poziomu satysfakcji z pracy.
Employee branding jest procesem ciągłym, bowiem zmieniające się trendy, wprowadzanie nowych echnologii oraz dorastające roczniki kandydatów wchodzących na rynek pracy, wymagają nieustannego aktualizowania wiedzy w tym zakresie.
Profesjonalny employer branding kurs w formie praktycznego warsztatu, pozwala nauczyć się nie tylko projektować pozytywnego wizerunku pracodawcy, ale także planować pojedyncze działania w tej kwestii.