Organizacja przestrzeni i wygląd zewnętrzny w biurze
Wybierając ubranie, fryzurę i dodatki do pracy, pamiętaj o tym, że ludzie oceniają nas często, kierując się automatyzmami myślowymi. Jednym z nich jest kierowanie się symbolami:
Organizacja przestrzeni(organizacja biurka w pracy) i wygląd zewnętrzny w biurze, organizacja pracy w biurze
ludzie w garniturach, krawatach, garsonkach są oceniani jako bardziej profesjonalni i godni zaufania;
ludzie w obuwiu sportowym jako bardziej lekkomyślni;
ludzie w okularach jako lepiej wykształceni, posiadający większą wiedzę. Warto, dobierając ubranie i przedmioty osobiste, zwracać na to uwagę.
W modzie biznesowej liczy się przede wszystkim minimalizm. Styl ten łączy prostotę, jakość, stonowane kolory i umiar w dodatkach.
Organizacja przestrzeni Powszechne jest wyciąganie wniosków na temat innych ludzi na podstawie wyglądu miejsca ich pracy oraz przedmiotów. Inaczej osądzamy osobę, która czyta książkę naukową, a inne skojarzenia mamy, widząc osobę czytającą powieść fantasy. Podobnie jest z miejscem pracy. Spotkania biznesowe oraz rozmowy kwalifikacyjne najlepiej przeprowadzać w adekwatnym do wagi rozmowy otoczeniu, ponieważ to wywiera bezpośrednie wrażenie na naszym rozmówcy. Na podstawie wyglądu biurka pracownicy oraz klienci wyrabiają sobie na Twój temat zdanie. Albert Einstein powiedział słynne zdanie, które wiele osób traktuje jako usprawiedliwienie chaosu panującego na ich biurkach:
Jeżeli zabałaganione biurko jest oznaką zabałaganionego umysłu, oznaką czego jest puste biurko?
Oczywiście wygląd biurka można interpretować na różne sposoby.
Porządek i brak zbędnych przedmiotów może świadczyć o wewnętrznej dyscyplinie i uporządkowaniu, a z drugiej strony może wiązać się z przekonaniem, że jego użytkownik ma niewiele pracy;
Naklejanie karteczek może być oznaką dobrej organizacji pracy, z kolei ich nadmiar świadczy o przypadkowości i bałaganie. Z pewnością należy jednak dbać o to, aby karteczki nie zalegały zbyt długo, i aby je na bieżąco kontrolować;
Kwestią sporną jest także przynoszenie do pracy przedmiotów osobistych, takich jak zdjęcia bliskich czy maskotek i zabawnych ozdób. Fotografia żony czy dziecka nie powinna być traktowana jako coś negatywnego, a jednak może wskazywać, że życie osobiste przedkłada się ponad pracę zawodową. Z kolei pluszowe maskotki czy inne zabawne przedmioty, mogą komunikować poczucie humoru, a także infantylizm;
Sprawą niepodlegającą wątpliwości jest zachowanie schludnego i czystego biurka. Zalegające od kilku dni kubki po kawie, butelki po napojach, pogniecione kartki z pewnością nie tworzą profesjonalnego biznesowego wizerunku.
Dystans psychologiczny, czyli odległość, w jakiej stajemy od rozmówcy Ważnym elementem komunikacji niewerbalnej są odległości, w jakich ludzie stają od siebie. Zależnie od tego, jak długo znamy daną osobę i w jakiej relacji z nią jesteśmy, dopuszczamy ją do siebie na różne odległości.
Każdy z nas ma 4 sfery związane z dystansem psychologicznym:
intymna 15-45 cm – dopuszczamy do siebie na tę odległość tylko najbliższe osoby, np. partnerów, nasze dzieci.
osobista 46 cm-1,2 m – przeznaczona dla przyjaciół.
społeczna 1,2-3,6 m – dla osób, które dopiero poznaliśmy, często na stopie zawodowej, np. nasi klienci.
publiczna od 3,6 m wzwyż – gdy mówimy do większej grupy osób.
Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.
Aby zapewnić jak najlepsze wrażenia, korzystamy z technologii, takich jak pliki cookie, do przechowywania i/lub uzyskiwania dostępu do informacji o urządzeniu. Zgoda na te technologie pozwoli nam przetwarzać dane, takie jak zachowanie podczas przeglądania lub unikalne identyfikatory na tej stronie. Brak wyrażenia zgody lub wycofanie zgody może niekorzystnie wpłynąć na niektóre cechy i funkcje.
Funkcjonalne
Zawsze aktywne
Przechowywanie lub dostęp do danych technicznych jest ściśle konieczny do uzasadnionego celu umożliwienia korzystania z konkretnej usługi wyraźnie żądanej przez subskrybenta lub użytkownika, lub wyłącznie w celu przeprowadzenia transmisji komunikatu przez sieć łączności elektronicznej.
Preferencje
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest niezbędny do uzasadnionego celu przechowywania preferencji, o które nie prosi subskrybent lub użytkownik.
Statystyka
Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do celów statystycznych.Przechowywanie techniczne lub dostęp, który jest używany wyłącznie do anonimowych celów statystycznych. Bez wezwania do sądu, dobrowolnego podporządkowania się dostawcy usług internetowych lub dodatkowych zapisów od strony trzeciej, informacje przechowywane lub pobierane wyłącznie w tym celu zwykle nie mogą być wykorzystywane do identyfikacji użytkownika.
Marketing
Przechowywanie lub dostęp techniczny jest wymagany do tworzenia profili użytkowników w celu wysyłania reklam lub śledzenia użytkownika na stronie internetowej lub na kilku stronach internetowych w podobnych celach marketingowych.