Prezentacja produktu w praktyce

Prezentacja produktu jest elementarną częścią sprzedaży. To od tego, w jaki sposób przedstawimy klientowi cechy towaru lub usługi oraz zalety z ich wykorzystania w praktyce, zależy to, czy transakcja zostanie zakończona pomyślnie. Prezentację produktu możemy podzielić na trzy podstawowe etapy:

     
    Prezentacja produktu jest elementarną częścią sprzedaży. To od tego, w jaki sposób przedstawimy klientowi cechy towaru lub usługi oraz zalety z ich wykorzystania w praktyce, zależy to, czy transakcja zostanie zakończona pomyślnie.

    Prezentację produktu możemy podzielić na trzy podstawowe etapy:

    • Omówienie cech produktu: jego charakterystyka powinna być jak najdokładniejsza, jednak skupiać należy się przede wszystkim na jego zaletach oraz korzyściach, które odczuje klient po zakupie,
    • fizyczne zaprezentowanie produktu: najlepiej w postaci praktycznego użycia, szybkiego omówienia instrukcji użytkowania,
    •  ponowne opowiedzenie o zaletach i korzyściach produktu.
    Podobną metodę, która dodatkowo posiada włączenie ceny do środkowego etapu, nazywamy „metodą kanapki”. Oznacza ona, że klientowi dwukrotnie podkreślamy zalety i korzyści, jakie niesie za sobą kupno produktu. Aby jednak prezentacja przebiegła pomyślnie, sprzedawca musi posiadać kilka cech osobowościowych i umiejętności praktycznych, które znacząco polepszą efekt całego przedstawienia produktu.
     
    Najważniejsza jest oczywiście pewność siebie, zdolność szybkiej reakcji oraz umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne – w końcu z pewnością na jednym z etapów spotkamy się z obiekcjami klienta, które będziemy musieli szybko zbić. Nie ulega też wątpliwościom fakt, że osoby charyzmatyczne lepiej radzą sobie z prezentacją produktów i mają większe wyniki: są zapamiętywani, przez co klienci zwracają się właśnie do nich w momencie podjęcia decyzji o zakupie danego produktu.

    Większość umiejętności sprzedażowych, które przydadzą się już na etapie prezentacji produktów, możemy nabyć w wyniku szkoleń i ćwiczeń. Decydując się na udział w tego typu kursie, warto wziąć pod uwagę, czy zawiera on dużą ilość praktycznych ćwiczeń, inscenizacji i gier zespołowych, które rozwiną nasze umiejętności oraz przygotują do nadchodzących wyzwań. To dzięki powtarzalności zapamiętamy wykładany materiał oraz będziemy w stanie odnaleźć się w każdej sytuacji.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Menedżer to niezwykle ważne stanowisko w każdej firmie. Osoba je pełniąca jest w pełni odpowiedzialna za realizację działań podległych mu osób oraz działu.

    strefy wiedzy

    WikiGamma

    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A

    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie

    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video

    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek

    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły

    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    Voucher rozwojowy 2025