Prezentacja produktu w praktyce

Prezentacja produktu jest elementarną częścią sprzedaży. To od tego, w jaki sposób przedstawimy klientowi cechy towaru lub usługi oraz zalety z ich wykorzystania w praktyce, zależy to, czy transakcja zostanie zakończona pomyślnie. Prezentację produktu możemy podzielić na trzy podstawowe etapy:

zdjęcie - Prezentacja produktu w praktyce
 
Prezentacja produktu jest elementarną częścią sprzedaży. To od tego, w jaki sposób przedstawimy klientowi cechy towaru lub usługi oraz zalety z ich wykorzystania w praktyce, zależy to, czy transakcja zostanie zakończona pomyślnie.

Prezentację produktu możemy podzielić na trzy podstawowe etapy:
  • Omówienie cech produktu: jego charakterystyka powinna być jak najdokładniejsza, jednak skupiać należy się przede wszystkim na jego zaletach oraz korzyściach, które odczuje klient po zakupie,
  • fizyczne zaprezentowanie produktu: najlepiej w postaci praktycznego użycia, szybkiego omówienia instrukcji użytkowania,
  •  ponowne opowiedzenie o zaletach i korzyściach produktu.

Podobną metodę, która dodatkowo posiada włączenie ceny do środkowego etapu, nazywamy "metodą kanapki". Oznacza ona, że klientowi dwukrotnie podkreślamy zalety i korzyści, jakie niesie za sobą kupno produktu. Aby jednak prezentacja przebiegła pomyślnie, sprzedawca musi posiadać kilka cech osobowościowych i umiejętności praktycznych, które znacząco polepszą efekt całego przedstawienia produktu.
 
Najważniejsza jest oczywiście pewność siebie, zdolność szybkiej reakcji oraz umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne - w końcu z pewnością na jednym z etapów spotkamy się z obiekcjami klienta, które będziemy musieli szybko zbić. Nie ulega też wątpliwościom fakt, że osoby charyzmatyczne lepiej radzą sobie z prezentacją produktów i mają większe wyniki: są zapamiętywani, przez co klienci zwracają się właśnie do nich w momencie podjęcia decyzji o zakupie danego produktu.

Większość umiejętności sprzedażowych, które przydadzą się już na etapie prezentacji produktów, możemy nabyć w wyniku szkoleń i ćwiczeń. Decydując się na udział w tego typu kursie, warto wziąć pod uwagę, czy zawiera on dużą ilość praktycznych ćwiczeń, inscenizacji i gier zespołowych, które rozwiną nasze umiejętności oraz przygotują do nadchodzących wyzwań. To dzięki powtarzalności zapamiętamy wykładany materiał oraz będziemy w stanie odnaleźć się w każdej sytuacji.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.