Prezentacja produktu w praktyce
Prezentacja produktu jest elementarną częścią sprzedaży. To od tego, w jaki sposób przedstawimy klientowi cechy towaru lub usługi oraz zalety z ich wykorzystania w praktyce, zależy to, czy transakcja zostanie zakończona pomyślnie. Prezentację produktu możemy podzielić na trzy podstawowe etapy:
Prezentację produktu możemy podzielić na trzy podstawowe etapy:
- Omówienie cech produktu: jego charakterystyka powinna być jak najdokładniejsza, jednak skupiać należy się przede wszystkim na jego zaletach oraz korzyściach, które odczuje klient po zakupie,
- fizyczne zaprezentowanie produktu: najlepiej w postaci praktycznego użycia, szybkiego omówienia instrukcji użytkowania,
- ponowne opowiedzenie o zaletach i korzyściach produktu.
Większość umiejętności sprzedażowych, które przydadzą się już na etapie prezentacji produktów, możemy nabyć w wyniku szkoleń i ćwiczeń. Decydując się na udział w tego typu kursie, warto wziąć pod uwagę, czy zawiera on dużą ilość praktycznych ćwiczeń, inscenizacji i gier zespołowych, które rozwiną nasze umiejętności oraz przygotują do nadchodzących wyzwań. To dzięki powtarzalności zapamiętamy wykładany materiał oraz będziemy w stanie odnaleźć się w każdej sytuacji.