Rozwiązywanie konfliktów

W pracy spotykamy się z różnymi ludźmi. Nasi współpracownicy to osoby o różnych charakterach, często zupełnie różnych od nas. W sytuacji, gdy w jednym miejscu spotykają się ludzie o różnych osobowościach nieuniknione jest powstawanie większych lub mniejszych konfliktów.

zdjęcie - (the_title())

 

W pracy spotykamy się z różnymi ludźmi. Nasi współpracownicy to osoby o różnych charakterach, często zupełnie różnych od nas. W sytuacji, gdy w jednym miejscu spotykają się ludzie o różnych osobowościach nieuniknione jest powstawanie większych lub mniejszych konfliktów. W pracy spędzamy wiele godzin w ciągu dnia. Często jesteśmy zmęczeni czy zestresowani. Dużo różnych obowiązków, problemy ze skuteczną komunikacją z innymi powodują wiele konfliktów. Jeśli nie rozwiązujemy ich od razu mogą one prowadzić do różnych negatywnych skutków. Wzrasta w ten sposób poziom stresu, powstaje napięcie, nieprzyjemna atmosfera w pracy oraz atmosfera wzajemnego oskarżania się. Ważne jest zatem, by nauczyć się skutecznego rozwiązywania konfliktów w pracy. Dzięki temu tworzą się pozytywne relacje w grupie, które w późniejszym okresie eliminują konflikty wśród współpracowników bez ingerencji z zewnątrz. Konflikty można rozwiązywać na różne sposoby. W pierwszej kolejności należy zastanowić się co wywołało konflikt i co tak naprawdę jest kwestią sporną. Zanim dojdziemy do rozwiązywania konfliktu należy na spokojnie zastanowić się jakie są jego przyczyny. Do tej kwestii warto podejść z dojrzałością i bez zbędnych emocji. Skupienie się na problemie pozwala na przeanalizowanie całej sytuacji i wyciągnięcie wniosków. Warto na tym etapie przygotować się do rozmowy z drugą stroną, by na spokojnie przeanalizować dany problem. Podczas rozwiązywania konfliktów w pracy ważne jest również miejsce spotkania ze stroną konfliktu. Dobrze jest wybrać miejsce neutralne dla obu stron. Dobrym rozwiązaniem jest bezstronny gabinet lub inne miejsce do dyskusji, które jest neutralnym terenem dla obu stron. Aby skutecznie rozwiązać konflikt należy unikać agresywnego tonu wypowiedzi. Argumenty powinny być stanowcze, ale uprzejme i konkretne. Jeśli będziemy trzymać się faktów, bez zbędnego oskarżania drugiej strony, szybciej dojdziemy do kompromisu. Szybkie rozwiązanie konfliktu pozwala również uniknąć kolejnego nieporozumienia w przyszłości.

ZOBACZ NASZE SZKOLENIA:

Czy można zarządzać swoim stresem? Jak rozwiązywać asertywnie konflikty i budować swoje kompetencje społeczne? Jak walczyć z poczuciem bezradności? Jak rozwijać swoje umiejętności interpersonalne? Zobacz: szkolenie zarządzanie czasem, szkolenie radzenie sobie ze stresem, szkolenia interpersonalne.

Zapoznaj się z naszym działem szkoleń sprzedażowych.

 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.