Sprzedaż ubezpieczeń na życie

Agent ubezpieczeniowy nie jest jedną z najbardziej szanowanych osób w społeczeństwie a jego praca wcale do najprostszych nie należy i opiera się ciągle na tym samym – pozyskiwaniu coraz to nowych klientów by jak jak najbardziej zwiększyć efektywność sprzedaży.

21 lipca 2017
zdjęcie - Sprzedaż ubezpieczeń na życie

Na szkoleniach agenci bardzo często słyszą że, agent nie sprzedaje ubezpieczeń, lecz obietnicę, zaufanie i rozwiązanie problemu. Specjaliści opracowali kilka technik które mogą, aczkolwiek niekoniecznie muszą powodować wzrost sprzedaży ubezpieczeń.


1. Skuteczny agent dużo słucha a znacznie mniej mówi. Inicjuje oczywiście rozmowę nadając jej odpowiedni przebieg ( pytając miedzy innymi o styl życia, o rodzinę, obawy na przyszłość). Grunt to słuchać uważnie by móc wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski. Klient musi mieś swobodę wypowiedzi by mógł sam określić czego tak naprawdę szuka.

2. Agent powinien być doradcą, który pomaga klientów pomagając mu radzić sobie i bronić się przed ewentualnymi zagrożeniami.

4. Zaufanie i dyskrecja stanowią podstawowe filary budowania zaufania pomiędzy klientem a agentem ubezpieczeniowym.

5. Ubezpieczeniowy żargon zdecydowanie nie będzie pasował do sytuacji. Branżowe terminy, o których druga strona nie ma najmniejszego pojęcia używane w rozmowie mogą przynieść zupełnie inny, niekoniecznie pozytywny skutek niż wcześniej zakładano. Aby skuteczna była sprzedaż polisy na życie potencjalny kupiec powinien wszystko dokładnie zrozumieć. I tu dużą rolę odgrywa agent ubezpieczeniowy który musi mu to w prosty, ale bardzo konkretny sposób wyjaśnić.

6. Zakup polisy to ni jest łatwa decyzja jaką podejmujemy bez najmniejszych wątpliwości każdego dnia. Dlatego w tej sytuacji nie wskazane będzie również używanie języka potocznego do dość poważnej rozmowy. Żarty z polis na życie niektórzy klienci mogą odebrać jako lekceważenie.

7. Grunt do dobra prezentacja polisy. Szczególnie mocno zaakcentowane zostać powinny jej zalety oraz cechy charakterystyczne. Nie wszystko na raz, By wiedza była lepiej zapamiętywana i przyswajalna należy dawkować ją nieco mniejszymi, za to znacznie skuteczniejszymi kroczkami.

8. Nie może obejść się bez dobrego przygotowania, aby skutecznie sprzedać daną ofertę. Agent w tym wypadku powinien posiadać szczegółową wiedzę odnośnie produktu jaki posiada, potrafić odpowiedzieć na wiele nie zawsze prostych pytać. Po prostu powinien być ekspertem w tej dziedzinie.

 

Podnieś skuteczność działu sprzedaży! Zwiększ szybko swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz oferowane przez nas szkolenia ze sprzedaży:
Zapraszamy serdecznie.

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

7 listopada 2017
Zaufanie: nawet najlepszy proces sprzedaży sam niczego nie sprzeda  Zdobycie miana zaufanego doradcy jest rzadko osiągane.Dlaczego? Wielu sprzedawców uważa, że sami mogą zdecydować, czy są zaufanymi doradcami, ale w rzeczywistości to klienci o tym decydują, czy sprzedawca jest godny zaufania. Zachowania klientów i badania nad przegranymi kontraktami wskazują, że większość klientów nie ufa sprzedawcom lub nie widzi w nich godnych...
28 sierpnia 2018
Model Sprzedaży Challenger Sales – Sprzedaż Prowokatywna Wstęp Modele i podejścia do sprzedaży pojawiają się i znikają. To, co kilka lat temu było najgorętszym i najczęściej stosowanym podejściem do sprzedaży, jest obecnie uważane za staroświeckie. Ta „krótka żywotność” jest spowodowana trendami branżowymi, wpływami zewnętrznymi i ogólną gospodarką. W książce The Challenger Sale autorzy Matthew Dixon i Brent Adamson przedstawiają model,...
13 listopada 2018
  21 technik sprzedaży opartych na dowodach   Techniki sprzedaży - wstęp Co sprawia, że niektórzy sprzedawcy są lepsi od innych? Posiadanie odpowiednich umiejętności i doświadczenia z pewnością jest ważne, ale bycie najlepszym sprzedawcą w firmie zależy również od czegoś więcej. W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów...
25 czerwca 2019
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania odbiorcy, publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje informację, wiadomości i wiedzę w zabawny i ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne oraz niewerbalne. Storytelling to relacja ze zdarzenia. Historia może być autentyczna lub fikcyjna, ale dobra historia zawsze zawiera element prawdy, nawet jeśli jest fikcją. Przekaz, który niesie, musi być prawdziwy...
8 stycznia 2020
  Style negocjacji według Willema Mastenbroeka Definicja Negocjacje są procesem, w którym biorą udział co najmniej dwie strony. Stanowiska stron są rozbieżne i stanowią przeszkodę w realizacji indywidualnych interesów. Negocjacje mają na celu uzgodnienie stanowisk. Negocjacje – codzienny element życia Negocjacje istnieją od zawsze. Tam, gdzie jest dwoje ludzi, tam zazwyczaj pojawia się konflikt lub przynajmniej różnica stanowisk. Pragnąc wypracować...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
8 stycznia 2020
Willem Mastenbroek wyróżnił cztery style prowadzenia negocjacji. Każdy ma swoje plusy i minusy.
15 kwietnia 2019
Perswazja to społeczny wpływ na przekonania, postawy, intencje, motywacje i zachowania. Jest to forma manipulacji oparta na zaangażowaniu, która może zmienić nasze myśli i zachowania. Zasady perswazji posługują się słowami mającymi wpłynąć na innych ludzi i osiągnąć pożądane zmiany.
4 grudnia 2018
Storytelling sztuka opowiadania historii w celu zaangażowania publiczności i budowania więzi z klientem. Narrator przekazuje wiadomość, informacje i wiedzę w zabawny, ciekawy sposób. Jego narzędziami są techniki werbalne i niewerbalne.
13 listopada 2018
W ciągu ostatnich kilkudziesięciu lat zostało przeprowadzonych wiele badań naukowych dotyczących tego, w jaki sposób ludzki mózg dokonuje wyborów i jakie czynniki mogą wpływać na to, co mówimy i robimy, w tym także – co kupujemy. Co najlepsze, ta wiedza naukowa jest łatwo dostępna i może pomóc ci w zostaniu świetnym sprzedawcą.
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.