Sprzedaż ubezpieczeń na życie

Agent ubezpieczeniowy nie jest jedną z najbardziej szanowanych osób w społeczeństwie a jego praca wcale do najprostszych nie należy i opiera się ciągle na tym samym – pozyskiwaniu coraz to nowych klientów by jak jak najbardziej zwiększyć efektywność sprzedaży.

zdjęcie - (the_title())

Na szkoleniach agenci bardzo często słyszą że, agent nie sprzedaje ubezpieczeń, lecz obietnicę, zaufanie i rozwiązanie problemu. Specjaliści opracowali kilka technik które mogą, aczkolwiek niekoniecznie muszą powodować wzrost sprzedaży ubezpieczeń.


1. Skuteczny agent dużo słucha a znacznie mniej mówi. Inicjuje oczywiście rozmowę nadając jej odpowiedni przebieg ( pytając miedzy innymi o styl życia, o rodzinę, obawy na przyszłość). Grunt to słuchać uważnie by móc wyciągnąć z tego odpowiednie wnioski. Klient musi mieś swobodę wypowiedzi by mógł sam określić czego tak naprawdę szuka.

2. Agent powinien być doradcą, który pomaga klientów pomagając mu radzić sobie i bronić się przed ewentualnymi zagrożeniami.

4. Zaufanie i dyskrecja stanowią podstawowe filary budowania zaufania pomiędzy klientem a agentem ubezpieczeniowym.

5. Ubezpieczeniowy żargon zdecydowanie nie będzie pasował do sytuacji. Branżowe terminy, o których druga strona nie ma najmniejszego pojęcia używane w rozmowie mogą przynieść zupełnie inny, niekoniecznie pozytywny skutek niż wcześniej zakładano. Aby skuteczna była sprzedaż polisy na życie potencjalny kupiec powinien wszystko dokładnie zrozumieć. I tu dużą rolę odgrywa agent ubezpieczeniowy który musi mu to w prosty, ale bardzo konkretny sposób wyjaśnić.

6. Zakup polisy to ni jest łatwa decyzja jaką podejmujemy bez najmniejszych wątpliwości każdego dnia. Dlatego w tej sytuacji nie wskazane będzie również używanie języka potocznego do dość poważnej rozmowy. Żarty z polis na życie niektórzy klienci mogą odebrać jako lekceważenie.

7. Grunt do dobra prezentacja polisy. Szczególnie mocno zaakcentowane zostać powinny jej zalety oraz cechy charakterystyczne. Nie wszystko na raz, By wiedza była lepiej zapamiętywana i przyswajalna należy dawkować ją nieco mniejszymi, za to znacznie skuteczniejszymi kroczkami.

8. Nie może obejść się bez dobrego przygotowania, aby skutecznie sprzedać daną ofertę. Agent w tym wypadku powinien posiadać szczegółową wiedzę odnośnie produktu jaki posiada, potrafić odpowiedzieć na wiele nie zawsze prostych pytać. Po prostu powinien być ekspertem w tej dziedzinie.

 

Podnieś skuteczność działu sprzedaży! Zwiększ szybko swoje umiejętności negocjacyjne. Zobacz oferowane przez nas szkolenia ze sprzedaży:
Zapraszamy serdecznie.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

Zapraszamy do naszej

gamma Wiki +

Znajdziesz tam:
  • 800 pigułek wiedzy
  • 40 filmów edukacyjnych
  • ~14h nagrań raportów w wersji audiobook i wiele więcej.
Raporty HR
Raporty HR

Okręty flagowe naszej strefy wiedzy w wersji audio.

Video
Video

Szereg koncepcji, narzędzi i idei w wersji video.

Audio
Audio

Audiopigułki wiedzy w drodze do pracy czy w – trakcie spaceru.

Artykuły
Artykuły

Do przeczytania w lub do pobrania w formacie pdf.

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Video
Video

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.:505 273 550,

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę

lub użyj formularza

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.