Strategie na poprawienie wizerunku firmy

Problemy z wizerunkiem firmy niewątpliwie prowadzą do kryzysu, który rzutuje na prowadzeniu całej działalności. Odbija się to na zyskach i może doprowadzić do jej upadłości. Dlatego już w czasie pierwszych problemów wizerunkowych warto podjąć działania na szeroką skalę, które pomogą odbudować prestiż marki i zwiększyć dochody.

zdjęcie - (the_title())

     

    Problemy z wizerunkiem firmy niewątpliwie prowadzą do kryzysu, który rzutuje na prowadzeniu całej działalności. Odbija się to na zyskach i może doprowadzić do jej upadłości. Dlatego już w czasie pierwszych problemów wizerunkowych warto podjąć działania na szeroką skalę, które pomogą odbudować prestiż marki i zwiększyć dochody.


    Na samym początku należy dokonać analizy dotyczącej, ile wartości rynkowej utraciła firma i do jakiego stopnia jej wizerunek ucierpiał. Jest kilka możliwości, które pomogą odbudować nadszarpniętą reputację. Warto wtedy skorzystać z usług profesjonalnych firm z działu PR, którzy doradzą najlepszą strategię odbudowy firmy.
    Można zdecydować się na przyjęcie tzw. strategi ofiary, która obejmuje różne taktyki, które mają wywołać efekt współczucia i sprawiać, że potencjalni klienci będą sądzić, że firma została niesłusznie posądzona o konkretny czyn. Wile PR-owców stosuje kłamstwa i manipulację do osiągnięcia pożądanego efektu.


    Istnieje także możliwość przyjęcia strategi, która nazywa się "pilny uczeń", bądź "dobry mentor". Polega ona na tym by firma, która przeszła kryzys dzieliła się doświadczeniem z innymi przedsiębiorstwami i przyjęła rolę swego rodzaju mentora, bądź też pokazać, ze nie ma nic do ukrycia, a sytuacje, które doprowadziły do kryzysu są już przeszłością i firma naprawiła już wszystkie błędy przeszłości, chętnie też zaprasza na kontrole różne instytucje. Aby utrzymać wiarygodność firmy pokazuje jaką wyniosła naukę z tej sytuacji. Jeżeli te strategie nie przynoszą oczekiwanych skutków wtedy istnieje jeszcze jedna dosyć radykalna metoda. Otóż dochodzi do zmiany marki, czyli wszystko co się wiąże ze starą marką odchodzi i jest zastąpione nową tożsamością. Zmienia się wszystko począwszy od nazwy, przez hasła reklamowe, logo. Również istotna jest wymiana opakowania produktu na nowy. Bez zmian pozostaje jednak zarząd oraz linia produktowa. Wszystko to ma na celu zbudowanie nowej marki, która będzie wywoływała pozytywne skojarzenia u klientów.

    ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

    z tej strefy wiedzy

    Project management (czyli zarządzanie projektami) to szereg czynności mających na celu zrealizowanie wszystkich związanych z danym projektem założeń. Zajmują się nim osoby wchodzące w skład specjalnych zespołów projektowych, a ich praca stanowi podstawę działalności wielu przedsiębiorstw.
    AGILE to coraz popularniejsze w każdej większej (i mniejszej) firmie pojęcie związane z realizacją projektów biznesowych. Z pewnością każda osoba zatrudniona w takim miejscu choć raz się z nim spotkała.
    Nawet zespół złożony z doskonale wykształconych i kompetentnych pracowników nie będzie w stanie sprawnie realizować swoich zadań, jeśli zabraknie w nim odpowiedniego kierownictwa. Zawsze niezbędna jest osoba nadzorująca wszystkie czynności wykonywane przez pracowników.
    Aby proces produkcyjny w zakładzie przemysłowym mógł przebiegać sprawnie, potrzebna jest przynajmniej jedna kompetentna osoba kontrolująca prawidłowe wykonywanie wszystkich prac. Zadanie to spoczywa na barkach mistrza zakładu produkcyjnego.
    Profesjonalny zakład przemysłowy przypomina żywy organizm. Cały proces produkcji składa się z wielu etapów, które z kolei powiązane są z konkretnymi częściami zakładu oraz maszynami. Jeśli na którymkolwiek z tym etapów pojawią się opóźnienia lub błędy, zawsze ucierpi na tym cały proces.

    strefy wiedzy

    WikiGamma
    WikiGamma

    Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

    Gamma Q&A
    Gamma Q&A

    Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

    Artykuły eksperckie
    Artykuły eksperckie

    Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

    Video
    Video

    WikiGamma w formacie video.

    Recenzje książek
    Recenzje, Stanowiska pracy

    Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

    Artykuły
    Artykuły, Artykuły cd., Prawo

    Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

    ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

    powiązane z tematem artykułu

    Daj nam poznać TWOJE POTRZEBY

    Telefon
    Zadzwoń do nas:

    tel.:505 273 550,

    Miejsce

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa

    Mapa
    Znajdź nas na mapie

    Zobacz mapę

    lub użyj formularza
    kontakt

    ul. Farysa 64
    01-971 Warszawa
    NIP: 113-26-90-108

    firma szkoleniowa

    Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
    © Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.