Szkolenia z komunikacji interpersonalnej stają się w naszym kraju coraz bardziej popularne. Umiejętności miękkie, wśród których najważniejsza jest sztuka komunikacji, chce doskonalić coraz więcej osób.
Warto zwrócić w tej kwestii uwagę na jedną, bardzo ważną rzecz - szkolenia takie przeznaczone są nie tylko dla osób prywatnych, które chcą poprawić jakość komunikacji w życiu osobistym lecz największą grupą docelową są pracownicy małych i dużych firm. Przedsiębiorcy od kilku lat dostrzegają potrzebę nieustannego kształcenia swoich pracowników, widząc w tym ogromny potencjał rozwoju firmy.
Jaki zakres tematyczny obejmują szkolenia z komunikacji?
Umiejętność jasnego precyzowania myśli i utrzymywania dobrych kontaktów międzyludzkich jest niezwykle istotna, zwłaszcza w biznesie. Od tego czy zostanie się właściwie zrozumianym zależy bowiem nie tylko powodzenie jednego czy drugiego projektu nad którym pracuje cały zespół pracowników, ale także kwestie takie jak negocjowanie awansu czy podwyżki. Program szkolenia z komunikacji jest bardzo rozbudowany.
Podczas jednego lub dwóch dni warsztatów poruszane są na nim takie aspekty jak chociażby elementy z jakich składa się proces komunikacyjny, poszczególne rodzaje komunikacji (komunikacja werbalna i niewerbalna), umiejętność słuchania i zadawania pytań czy też diagnozowanie i eliminowanie szumów komunikacyjnych.
Warsztatowa forma zajęć sprzyja przyswajaniu wiedzy i ćwiczeniu nabytych umiejętności.
Szkolenia otwarte i zamknięte
Wybierając konkretne szkolenie z komunikacji interpersonalnej należy w pierwszej kolejności zwrócić uwagę na jego formułę, a mianowicie czy jest to szkolenie otwarte czy zamknięte. Na szkolenia otwarte może zasadniczo zapisać się każdy, oczywiście w miarę dostępności wolnych miejsc.
Z kolei, szkolenia zamknięte przeznaczone są dla określonej grupy osób, najczęściej dedykowane są pracownikom konkretnej firmy. Rynek szkoleniowy jest w naszym kraju coraz większy i każdy zainteresowany z pewnością bez najmniejszego trudu znajdzie odpowiadające mu szkolenie.