Wpływ komunikacji wewnętrznej na prosperowanie firmy

Wielu właścicieli firm uważa, że do sprawnego funkcjonowania organizacji oraz tworzenia jej nienagannego wizerunku potrzebne są tylko odpowiednie działania marketingowo-reklamowe. Wówczas to wewnętrzne życie takiej organizacji schodzi na dalszy plan.

16 maja 2019
zdjęcie - Wpływ komunikacji wewnętrznej na prosperowanie firmy

 Wpływ komunikacji wewnętrznej na prosperowanie firmy

Wielu właścicieli firm uważa, że do sprawnego funkcjonowania organizacji oraz tworzenia jej nienagannego wizerunku potrzebne są tylko odpowiednie działania marketingowo-reklamowe. Wówczas to wewnętrzne życie takiej organizacji schodzi na dalszy plan. Tymczasem, żeby skutecznie realizować zamierzone efekty oraz w pełni sprostać oczekiwaniom klientów niezbędna jest fachowa oraz solidna komunikacja wewnętrzna. W tym celu niezbędne są kultura organizacyjna szkolenia.

Znaczenie kultury organizacyjnej, a komunikacja wewnętrzna

Jak powszechnie wiadomo dobrze zmotywowani oraz aktywni pracownicy wykonują swoją pracę znacznie szybciej i efektywniej, niż osoby, które nie są na bieżąco z ważnymi informacjami dotyczącymi firmy. Jeżeli poszczególni pracownicy nie będą informowani na czas o tym, co aktualnie dzieje się w przedsiębiorstwie, to wówczas ich zapał do pracy będzie się stopniowo malał, bowiem będą oni czuć się się niedocenieni. I co najistotniejsze pracownicy nie zdążą się przygotować do planowanych zmian, które to zostaną im ogłoszone po fakcie. Jak widać znaczenie kultury organizacyjnej ma bardzo istotny wpływ na poprawne prosperowanie firmy.

Zatem komunikacja wewnętrzna ma za zadanie dbać o to, aby osoby związane z firmą otrzymały właściwe oraz w pełni kompletne informacje w odpowiednim czasie. Poprawna komunikacja w organizacji jest najprostszą metodą do tego, aby uzyskać poprawę osiągnięć przedsiębiorstwa poprzez najmniejszy nakład pracy oraz pieniędzy. Znaczenie kultury organizacyjnej jest bardzo istotne, bowiem odpowiednia strategia komunikacyjna pozwala w znacznym stopniu zaoszczędzić mnóstwo nieprzyjemnych nieporozumień oraz wzbudza większe chęci do pracy wśród zatrudnionych.

Sprawna komunikacja w organizacji – jak ją budować?

Niezwykle istotna jest szczera rozmowa z pracownikami. Każdy przełożony powinien mieć z nimi bezpośredni kontakt i umieć szybko i sprawne odpowiadać na zadawane pytania oraz informować pracowników o ważnych projektach czy też zmianach w firmie. Otwarty dialog kadry zarządzającej z pracownikami firmy sprawia, że będą oni utożsamiać się z firmą i będą wobec niej w pełni uczciwi.
Ponadto niezwykle ważne jest umiejętne rozwiązywanie w zespołach konfliktowych sytuacji oraz wysłuchiwanie skarg i wniosków. Te niezwykle istotne czynniki nie mogą być przez przełożonych ignorowane, bo doprowadzają do frustracji czy też stagnacji pracowników.

W celu usprawnienia wewnętrznej komunikacji w firmie bardzo często stosuje się: odpowiednie tablice informacyjne, mailingi wysłane do wszystkich pracowników czy wortale pracownicze.
Ponadto w dużych korporacjach warto stosować takie formy komunikacyjne jak: radio węzeł, gazetka firmowa a nawet telewizja. Bardzo interesującym pomysłem jest również skrzynka uwag oraz pomysłów do której to pracownicy mogą wrzucać swoje przemyślenia dotyczące ważnych spraw w firmie. Warto najlepsze pomysły pracowników wynagrodzić premią za pomysłowość oraz kreatywność.

Komunikacja w organizacji, a kultura organizacyjna szkolenia.

Kultura organizacyjna jest jednym z najważniejszych czynników w biznesie, gdyż decyduje o tożsamości organizacji. Większość menedżerów uważa, że kultura organizacyjna w firmie jest tak samo ważna jak strategia firmy. Zatem niezwykle istotne są kultura organizacyjna szkolenia.
Prowadzone pod okiem wyspecjalizowanych trenerów pozwalają dogłębnie diagnozować bariery stojące na drodze do osiągnięcia lepszej płaszczyzny porozumienia z pracownikami, co wpływa w istotny sposób na poprawne funkcjonowanie firmy.

Kultura organizacyjna szkolenie jest przeznaczone dla całej kadry zarządzającej w firmie, a więc menadżerów średniego oraz wyższego szczebla, liderów poszczególnych działów oraz do wszystkich pozostałych osób zainteresowanych tym istotnym zagadnieniem.

Kultura organizacyjna szkolenie pozwala zapoznać się uczestnikom z poszczególnymi sposobami, technikami oraz narzędziami służącymi do budowanie poprawnej kultury organizacyjnej.

Kultura organizacyjna szkolenie uczy:

  • doprecyzować pojęcie kultury, norm oraz wartości danej organizacji
  • odnaleźć swoje miejsce w grupie oraz firmie
  • uświadamiać sobie to jak wpływ na kształt kultury organizacyjnej na firmy
  • kontynuować proces świadomego budowania kultury organizacji z perspektywy zajmowanego stanowiska
  • skutecznie promować wśród współpracowników postawy sprzyjające realizacji przyjętego w firmie systemu wartości

 

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.