Wpływ komunikacji wewnętrznej na prosperowanie firmy
Wielu właścicieli firm uważa, że do sprawnego funkcjonowania organizacji oraz tworzenia jej nienagannego wizerunku potrzebne są tylko odpowiednie działania marketingowo-reklamowe. Wówczas to wewnętrzne życie takiej organizacji schodzi na dalszy plan. Tymczasem, żeby skutecznie realizować zamierzone efekty oraz w pełni sprostać oczekiwaniom klientów niezbędna jest fachowa oraz solidna komunikacja wewnętrzna. W tym celu niezbędne są kultura organizacyjna szkolenia.
Znaczenie kultury organizacyjnej, a komunikacja wewnętrzna
Jak powszechnie wiadomo dobrze zmotywowani oraz aktywni pracownicy wykonują swoją pracę znacznie szybciej i efektywniej, niż osoby, które nie są na bieżąco z ważnymi informacjami dotyczącymi firmy. Jeżeli poszczególni pracownicy nie będą informowani na czas o tym, co aktualnie dzieje się w przedsiębiorstwie, to wówczas ich zapał do pracy będzie się stopniowo malał, bowiem będą oni czuć się się niedocenieni. I co najistotniejsze pracownicy nie zdążą się przygotować do planowanych zmian, które to zostaną im ogłoszone po fakcie. Jak widać znaczenie kultury organizacyjnej ma bardzo istotny wpływ na poprawne prosperowanie firmy.
Zatem komunikacja wewnętrzna ma za zadanie dbać o to, aby osoby związane z firmą otrzymały właściwe oraz w pełni kompletne informacje w odpowiednim czasie. Poprawna komunikacja w organizacji jest najprostszą metodą do tego, aby uzyskać poprawę osiągnięć przedsiębiorstwa poprzez najmniejszy nakład pracy oraz pieniędzy. Znaczenie kultury organizacyjnej jest bardzo istotne, bowiem odpowiednia strategia komunikacyjna pozwala w znacznym stopniu zaoszczędzić mnóstwo nieprzyjemnych nieporozumień oraz wzbudza większe chęci do pracy wśród zatrudnionych.
Sprawna komunikacja w organizacji – jak ją budować?
Niezwykle istotna jest szczera rozmowa z pracownikami. Każdy przełożony powinien mieć z nimi bezpośredni kontakt i umieć szybko i sprawne odpowiadać na zadawane pytania oraz informować pracowników o ważnych projektach czy też zmianach w firmie. Otwarty dialog kadry zarządzającej z pracownikami firmy sprawia, że będą oni utożsamiać się z firmą i będą wobec niej w pełni uczciwi.
Ponadto niezwykle ważne jest umiejętne rozwiązywanie w zespołach konfliktowych sytuacji oraz wysłuchiwanie skarg i wniosków. Te niezwykle istotne czynniki nie mogą być przez przełożonych ignorowane, bo doprowadzają do frustracji czy też stagnacji pracowników.
W celu usprawnienia wewnętrznej komunikacji w firmie bardzo często stosuje się: odpowiednie tablice informacyjne, mailingi wysłane do wszystkich pracowników czy wortale pracownicze.
Ponadto w dużych korporacjach warto stosować takie formy komunikacyjne jak: radio węzeł, gazetka firmowa a nawet telewizja. Bardzo interesującym pomysłem jest również skrzynka uwag oraz pomysłów do której to pracownicy mogą wrzucać swoje przemyślenia dotyczące ważnych spraw w firmie. Warto najlepsze pomysły pracowników wynagrodzić premią za pomysłowość oraz kreatywność.
Komunikacja w organizacji, a kultura organizacyjna szkolenia.
Kultura organizacyjna jest jednym z najważniejszych czynników w biznesie, gdyż decyduje o tożsamości organizacji. Większość menedżerów uważa, że kultura organizacyjna w firmie jest tak samo ważna jak strategia firmy. Zatem niezwykle istotne są kultura organizacyjna szkolenia.
Prowadzone pod okiem wyspecjalizowanych trenerów pozwalają dogłębnie diagnozować bariery stojące na drodze do osiągnięcia lepszej płaszczyzny porozumienia z pracownikami, co wpływa w istotny sposób na poprawne funkcjonowanie firmy.
Kultura organizacyjna szkolenie jest przeznaczone dla całej kadry zarządzającej w firmie, a więc menadżerów średniego oraz wyższego szczebla, liderów poszczególnych działów oraz do wszystkich pozostałych osób zainteresowanych tym istotnym zagadnieniem.
Kultura organizacyjna szkolenie pozwala zapoznać się uczestnikom z poszczególnymi sposobami, technikami oraz narzędziami służącymi do budowanie poprawnej kultury organizacyjnej.
Kultura organizacyjna szkolenie uczy:
- doprecyzować pojęcie kultury, norm oraz wartości danej organizacji
- odnaleźć swoje miejsce w grupie oraz firmie
- uświadamiać sobie to jak wpływ na kształt kultury organizacyjnej na firmy
- kontynuować proces świadomego budowania kultury organizacji z perspektywy zajmowanego stanowiska
- skutecznie promować wśród współpracowników postawy sprzyjające realizacji przyjętego w firmie systemu wartości