Wysoka kultura korporacyjna w firmie

Doświadczenia licznych, dobrze prosperujących na rynku firm dowiodły, że kultura kooperacyjna nie jest tylko i wyłącznie wymysłem szalonych prezesów, liderów czy badaczy. Jak się okazuje organizacje, które stworzyły wysoki poziom kultury organizacyjnej, uzyskały dzięki temu znaczne korzyści. W związku z tym coraz bardziej pożądane są kultura organizacyjna szkolenia.

16 maja 2019
zdjęcie - Wysoka kultura korporacyjna w firmie

 Wysoka kultura korporacyjna w firmie

Doświadczenia licznych, dobrze prosperujących na rynku firm dowiodły, że kultura kooperacyjna nie jest tylko i wyłącznie wymysłem szalonych prezesów, liderów czy badaczy. Jak się okazuje organizacje, które stworzyły wysoki poziom kultury organizacyjnej, uzyskały dzięki temu znaczne korzyści. W związku z tym coraz bardziej pożądane są kultura organizacyjna szkolenia.

Jakie są ważne cechy kultury organizacyjnej?

Wielu autorów definiuje kulturę organizacyjną jako poszczególne normy społeczne oraz systemy wartości stymulujące pracowników do działania. Wysoka kultura organizacyjna wpływa na właściwy klimat organizacyjny oraz sposób zarządzania. Sprawia one, ze w firmie podzielane są istotne symbole, schematy poznawcze oraz wymogi zachowania.

Kultura kooperacyjna – zalety

Wysoka kultura organizacyjna przedsiębiorstwa posiada szereg istotnych zalet. Wśród wielu z nich można wymienić:

  • wzrost wartości firmy na tle konkurencji. Co prawda nie każdy klient musi znać dokładnie kodeks etyczny firmy czy system obowiązujących wartości firmy, ale jeżeli pracownicy mają dobre podejście do klienta oraz angażują się w wykonywaną pracę, to wówczas klienci to dostrzegą.
  • kultura korporacyjna pozwala osiągać firmie znacznie większe zyski. Według przeprowadzanych badań ponad dziewięćdziesiąt procent menedżerów wyższego szczebla twierdzi, że kultura organizacyjna ma istotny wpływ na rozwój przedsiębiorstwa.

Na kształt wysokiej kultury organizacyjnej w firmie wpływa mnóstwo czynników. Przeprowadzane badania wykazują, że dzięki wysokie kulturze organizacyjnej firma może osiągać od 20 do 30 procent lepsze wyniki, niż firmy konkurencyjne, które na tym tle niczym się nie wyróżniają. W związku z tym niezwykle istotną rolę odgrywają kultura organizacyjna szkolenia.

Istotne cechy kultury organizacyjnej

Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa jest często postrzegana jako indywidualny dla każdej organizacji i nadający jej niepowtarzalny charakter system wartości oraz myślenia. Dzięki temu w trwały sposób wyznacza ona postępowanie członków tak wewnątrz organizacji, jak i poza nią. Reasumując można stwierdzić, ze pod pojęciem kultury organizacji kryje się zestaw istotnych wartości, które pomagają członkom organizacji rozumieć za jakimi wartościami firma się opowiada, jak pracuje oraz co uważa za priorytety.

Kultura organizacyjna przedsiębiorstwa znacznie usprawnia komunikację, ułatwia szybkie podejmowanie ważnych decyzji oraz pozwala zmniejszyć kontrolę sprawowaną nad pracownikami. Ponadto wzmaga u pracowników motywację do pracy oraz zapewnia stabilność działania organizacji.

Istotne cechy kultury organizacyjnejto między innymi:

  • Innowacja oraz podejmowanie ryzyka – czyli, w jakim stopniu poszczególni pracownicy są pobudzani do kreatywności oraz podejmowania ryzyka.
  • zwracanie uwagi na szczegóły – a więc oczekiwania dotyczące precyzji pracowników oraz ich zwracanie uwagi na szczegóły.
  • nastawienie na wyniki – czyli w jakim stopniu liderzy skupiają swoją uwagę na wynikach a nie na metodach stosowanych do ich uzyskania.
  • nastawienie na ludzi – czyli w jakim stopniu szefowie w podejmowaniu poszczególnych decyzji uwzględniają wpływ wyników na ludzi w organizacji.

Kultura organizacyjna szkolenia

Kultura organizacyjna szkolenie jest coraz bardziej pożadane na rynku biznesowym. Jest ono przeznaczone przede wszystkim dla kadry zarządzającej, a więc przedsiębiorców, dyrektorów, kierowników zmian oraz managerów.

Kultura organizacyjna szkolenie w znaczny sposób rozwija u pracowników świadomość w kwestii kultury organizacyjnej oraz pozwala zrozumieć jaką pełnią rolę w zakładzie pracy. Kultura organizacyjna szkolenie sprawia, że pracownicy bardziej identyfikują się z zespołem oraz firmie.

Przynosi ono wiele wymiernych korzyści takich jak:

  • dogłębne zrozumienie pojęcia kultury, norm oraz wartości przedsiębiorstwa
  • pozwala skutecznie promować wśród pracowników zespołu postaw sprzyjających realizacji przyjętego systemu wartości
  • pozwala wielu osobom odnaleźć swoje miejsce oraz uświadomić im to jaki mają wpływ na kształt kultury organizacyjnej w firmie
  • kontynuowanie procesu świadomego budowania kultury organizacji przedsiębiorstwa z perspektywy zajmowanego obszaru i stanowiska

ZOBACZ NAJCIEKAWSZE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

10 maja 2017
Budowanie kultury współodpowiedzialności Kultura polskich firm przypomina kulturę folwarku W ostatnich latach obserwujemy renesans zainteresowania kwestiami kulturowymi. Dzięki intensywnym kontaktom zagranicznym polscy studenci, naukowcy, robotnicy budowlani, informatycy, kierowcy autobusów, dentyści itd. na własnej skórze przekonują się czym jest odrębność kulturowa. Z badań przeprowadzonych przez prof. Janusza Hryniewicza i wielu innych opracowań, wyłania się specyficzny rys stosunków panujących w polskich firmach,...
29 czerwca 2017
Alternatywa dla ocen okresowych - Performance Management PO CO NAM PERFORMANCE MANAGEMENT? Przez niemal trzy dekady specjaliści od zarządzania zasobami ludzkimi przekonywali nas, że "systemy ocen pracowniczych są jednym z podstawowych wymogów profesjonalnego zarządzania zasobami ludzkimi". Z drugiej jednak strony niemal nieustannie spotykaliśmy się z problemami z wdrożeniem tego typu rozwiązań. Dość powiedzieć, że 2/3 wdrożeń SOP upada w trakcie...
12 kwietnia 2018
Koncepcja poziomów wartości Gravesa Czym jest koncepcja poziomów wartości Gravesa? Koncepcja poziomów wartości Gravesa, wcześniej znana jako koncepcja Spiral Dynamics Becka i Cowana, odpowiada na bardzo istotne pytania związane z życiem i motywami działania człowieka: dlaczego niektórzy z nas aby osiągnąć zamierzony cel kierują się walką, a dla innych najważniejsze jest przestrzeganie zasad i porządek? Dlaczego dla niektórych najistotniejszą rzeczą...
9 lipca 2018
Test Badania Kompetencji Harrisona Wstęp Dlaczego niektórzy ludzie nie potrafią się „dopasować”, nie wykorzystują swojego pełnego potencjału lub nie są tak skuteczni, jak napisali w swoim CV?Dlaczego duża część zarządzania/przywództwa czy innych umiejętności społecznych nie zostaje przyswojona, dlaczego zostaje w szkolnej sali, zamiast przenieść się do miejsca pracy?Dlaczego tylu ludzi, posiadających ponadprzeciętne techniczne umiejętności pracy, ma problem z kontaktami międzyludzkimi?Odpowiedź...
10 lipca 2018
Dlaczego warto wprowadzić wellbeing w organizacji? Od czego zacząć? Autor: Agata Pelc, ekspert z zakresu wellbeing'u Wstęp Szanowni Państwo!Czym jest wellbeing i jak wykorzystać go do zarządzania organizacją? Jak właściwie dbać o dobrostan pracownika tak, aby połączyć zaspokojenie jego potrzeb i potrzeb organizacji? Jak dzięki well-beingowi stać się organizacją tętniącą dobrą i pozytywną energią, która zamienia tę energię na wartość...

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY

z tej strefy wiedzy

27 kwietnia 2022
Znajomość własnej kultury i kultur, z którymi podejmowana jest komunikacja na jakimkolwiek poziomie owocuje wytworzeniem się świadomości kulturowej, czyli umiejętności rozpoznania i zrozumienia wpływu kultury na ludzkie zachowania i idee oraz wpływu własnej kultury na postrzeganie świata, proces oceniania i podejmowania decyzji. Aby dojść do etapu efektywnej komunikacji międzykulturowej niezbędna jest inwestycja czasu, energii i starań w wykluczenie uprzedzeń i...
28 lutego 2022
Zmienność i niepewność wpisała się w zawodowe i prywatne doświadczenia ludzi na całym świecie na tyle mocno, że mówienie o rzeczywistości VUCA wydaje się dziś truizmem. Wielu z nas wciąż nie wróciło do biur, ale okazało się, że w dalszym ciągu można nawiązywać kontakty, efektywnie współpracować i wprowadzać innowacje. Wiemy już, że przyszłość nie przyniesie stabilizacji. Turbulencje, jakie zafundowała nam...
24 maja 2021
Ocena potencjału pracowników jest jednym z ciekawszych przedsięwzięć z jakimi może mierzyć się dział HR niemal każdej organizacji. Wskaźniki z zakresu zarządzania Kapitałem Ludzkim pozwalają odpowiedzieć na pytanie: ile jest wart nasz zespół pracowników? jaką wartość tworzą oni dla organizacji? Ocena potencjału jest próbą odpowiedzi na pytanie: ile może być wart nasz zespół, jeśli odpowiednio wykorzystamy jego potencjał?
26 kwietnia 2021
Ocena potencjału zawodowego pracowników w zakresie kompetencji to jedno z podstawowych a zarazem najtrudniejszych wyzwań przed jakimi stają specjaliści HR. Źle przeprowadzona ocena nie tylko jest bezużyteczna, lecz także prowadzi do licznych nieporozumień a nawet konfliktów. Dlatego też nieustannie szukamy narzędzi, które ułatwią nam realizację takiego zadania. Jednym z nich są coraz bardziej popularne testy kompetencji.
25 marca 2021
TRANSFORMACJA CYFROWA = TWORZENIE FIRMY INNOWACYJNEJTo nie jest więcej przemysłu w przemyśle, To jest więcej kreatywnego myślenia
Gamma - newsletter

Newsletter

Bądź na bieżąco z nowymi treściami wikiGammy. Zapisz się do naszego newslettera.

Zapraszamy do naszej

strefy wiedzy

WikiGamma
WikiGamma

Autorskie raporty, wartościowy know-how, pigułki wiedzy.

Gamma Q&A
Gamma Q&A

Odpowiedzi na często pojawiające się pytania z obszaru HR.

Artykuły eksperckie
Artykuły eksperckie

Artykuły związane ze szkoleniami eksperckimi.

Wideo
Wideo

WikiGamma w formacie video.

Recenzje książek
Recenzje, Stanowiska pracy

Recenzje książek, lista najpopularniejszych zawodów.

Artykuły
Artykuły, Artykuły cd., Prawo

Standardowe informacje z obszaru szkoleń.

ZOBACZ NAJBLIŻSZE SZKOLENIA

powiązane z tematem artykułu

Daj nam poznać

TWOJE POTRZEBY

Zadzwoń do nas:

tel.: 505 273 550,



E-mail:
biuro@projektgamma.pl

ul. Farysa 64
01-971 Warszawa

Znajdź nas na mapie

Zobacz mapę



lub użyj formularza

Kontakt
biuro@projektgamma.pl
tel.: 505 273 550


ul. Farysa 64
01-971 Warszawa
NIP: 113-26-90-108


Strona należy do grupy Gamma realizującej szkolenia eksperckie, sprzedażowe, managerskie, farmaceutyczne oraz team building dla firm. Firma szkoleniowa 2021 roku.
© Konsorcjum Szkoleniowo-Doradcze Gamma spółka z ograniczoną odpowiedzialnością spółka komandytowa
Wszelkie prawa zastrzeżone. Szkolenia dla firm i administracji.